آخرین اخبار

برخورد با کارگزاران حکومتي‌اي که در آنها ظلم و فساد است، بايد جدي باشد سياسي

برخورد با کارگزاران حکومتي‌اي که در آنها ظلم و فساد است، بايد جدي باشد

  بزرگنمايي:

چه خبر - ديدار فرماندهان و کارکنان نيروي هوايي ارتش با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي

رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار، ايام الله و مناسبت‌هاي مهم انقلاب اسلامي را مايه قوام و استحکام نظام دانستند و تأکيد کردند: امسال به لطف الهي، 22 بهمن از آن 22 بهمن‌هاي تماشايي خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامي حرکت 19 بهمن سال 1357 و ديگر مناسبت‌هاي مهم انقلاب اسلامي را فراتر از يک خاطره افتخارآميز دانستند و گفتند: همه‌ي اين ايام الله، چه مناسبت‌هاي دوران انقلاب اسلامي و چه مناسبت‌هاي مهم 39 سال گذشته، زمينه‌ساز افزايش ذخيره و سرمايه انقلاب و موجب استحکام بيشتر پايه‌هاي انقلاب اسلامي مي‌شوند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي، انقلاب اسلامي را حقيقتي زنده دانستند و با تأکيد بر اينکه استحکام و قوام امروز انقلاب بيشتر از روزهاي اول است، خاطرنشان کردند: انقلابيونِ امروز، ايستاده‌تر و آگاه‌تر و بصيرتر از انقلابيون روزهاي اول انقلاب هستند و بر همين اساس، انقلاب پيش رفته و تکامل يافته است.

رهبر انقلاب اسلامي، تغيير و تحول را همچون ديگر موجودات زنده، جزو ذات انقلاب برشمردند و افزودند: اکنون که انقلاب در حال ورود به چهل سالگي خود است، اصول و مباني، ثابت و پايدار مانده، اما از اين درخت تناور و ريشه دار، ميوه‌هاي نو به نو و جديد بروز کرده است.

ايشان کانون اصلي مقابله دشمنان با انقلاب اسلامي را جلوگيري از ظهور ثمرات جديد و استمرار و استقامت انقلاب برشمردند و گفتند: منظور از دشمنان همان کساني هستند که با پيروزي انقلاب اسلامي، حکومت دست‌نشانده و مطيع آنها در اين منطقه حساس سرنگون شد که در رأس آنها دولت امريکا قرار دارد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به شيوه‌هاي متنوع و گسترده دشمنان براي مقابله با انقلاب خاطرنشان کردند: آنها از متفکر نماها، نظريه پردازان قلابي، روزنامه نگاران و قلم به مزدها، دلقک و همه امکانات فضاي مجازي استفاده مي کنند تا بر مردم تأثير بگذارند اما ناگهان در برخي ايام‌الله همچون 22 بهمن و يا 9 دي سال 88 و يا 9 دي امسال و راهپيمايي‌هاي خودجوش و پرشور و پرهيجان بعد از آن، سيل جمعيت به خيابانها مي آيند و با سر دادن شعاري واحد، همه محاسبات دشمنان را به هم مي‌زنند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي، تلاش‌هاي بدخواهان ملت ايران را فراتر از اقدامات در فضاي مجازي دانستند و گفتند: آنها از تحريم نيز استفاده مي کنند تا مشکلات اقتصادي بوجود آورند، اما همين مردم به دليل عشق به انقلاب اسلامي، گسترده به خيابانها مي‌آيند و موجب قوام و استحکام انقلاب مي شوند.

ايشان راهپيمايي 22 بهمن امسال را يک نمونه از عشق و ارادت مردم به انقلاب دانستند و افزودند: امسال به دليل ياوه گويي هاي برخي از دولتمردان امريکا و غير امريکا، مردم احساس مي کنند که دشمن در حال کمين گرفتن و درصدد دشمني است و به همين علت، به حول قوه الهي، حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال از هميشه گرم تر و پرشورتر خواهد بود و همه خواهند آمد.

رهبر انقلاب اسلامي در ادامه با تأکيد بر اينکه سياست‌هاي اصولي نظام برآمده از انقلاب اسلامي است، گفتند: از جمله سياست‌هاي اصولي نظام، «استقلال اقتصادي، فرهنگي، سياسي و امنيتي»، «آزادي» و «پيشرفت همه جانبه مادي و معنوي» است که در برخي زمينه ها بويژه علم و فناوري پيشرفت‌هاي خوبي به‌دست آمده است.

حضرت آيت الله خامنه اي، «عدالت اجتماعي» را يکي ديگر از سياست‌هاي اصولي نظام برشمردند و افزودند: هدف از عدالت اجتماعي، برداشتن فاصله هاي ميان مردم است که البته در اين زمينه کم‌کاري و عقب‌ماندگي داريم و آن کاري که بايد انجام بگيرد، هنوز انجام نگرفته ولي همه بدانند که ما از اين سياست اصولي صرف‌نظر نکرده‌ايم و با جديت به‌دنبال آن هستيم.

ايشان يکي از راه‌هاي تحقق عدالت اجتماعي را مبارزه با ظلم و فساد دانستند و افزودند: مبارزه با ظلم و فساد بسيار سخت است و همانگونه که چند سال قبل گفتم، فساد همچون اژدهاي هفت‌سر افسانه ها است که از بين بردن آن به راحتي امکان پذير نيست ولي حتماً بايد انجام شود.

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: برخورد با ظلم و فساد در ميان کارگزاران حکومتي بايد شديدتر و جدي‌تر از بقيه موارد باشد و همه مسئولان و مديران کشور بايد به اين موضوع توجه کنند.

رهبر انقلاب اسلامي، «ايستادگي در برابر ظلم و فساد در سطح بين المللي و رسوا کردن آن» را از جمله سياستهاي اصولي برشمردند و تأکيد کردند: امروز ظالم ترين و بي رحم ترين مجموعه‌هاي دنيا، حکومت امريکا است که حتي بدتر از داعشي هاي وحشي است.

حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري اين موضوع که داعش را امريکايي‌ها بوجود آوردند و رئيس جمهور فعلي امريکا در تبليغات انتخاباتي به آن اشاره کرد، گفتند: امريکايي‌ها علاوه بر ايجاد داعش، از آنها پشتيباني کردند و احتمالاً آموزش برخي شيوه هاي خشن و وحشيانه را نيز مجموعه هاي وحشي امريکا همچون بلک‌واتر به عهده داشتند اما دولت امريکا با وجود همه اين بي‌رحمي‌ها و سنگدلي‌ها، در تبليغات بين المللي مدعي حمايت از حقوق بشر و مظلومان و حقوق حيوانات است که بايد با بيان حقايق، آنها را رسوا کرد.

ايشان، حمايت از ظلم 70 ساله به ملت فلسطين و همچنين حمايت از کشتار مردم يمن و ظلم به آنان را نمونه هاي آشکاري از ظلم امريکايي‌ها دانستند و افزودند: زيرساخت‌هاي يمن و مردم مظلوم اين کشور، به‌طور روزانه به وسيله هم‌پيمانان امريکا و با سلاح هاي امريکايي بمباران مي‌شوند اما دولت امريکا هيچ اعتراض و اعتنايي نمي‌کند ولي با کمال وقاحت با نمايش چند آهن‌پاره، ادعاي بي دليل ارسال موشک از ايران را مطرح مي کنند.

رهبر انقلاب اسلامي گفتند: در حالي که مردم يمن در محاصره هستند، چگونه امکان ارسال موشک وجود دارد؟

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: البته بر اساس دستورات صريح اسلام بايد در مقابل ظالم ايستاد و به مظلوم کمک کرد.

ايشان به يک نمونه از ورود و ايستادگي جمهوري اسلامي ايران در قضاياي منطقه اشاره کردند و گفتند: در قضيه مقاومت در منطقه غرب آسيا، آمريکايي‌ها تصميم داشتند مقاومت را ريشه‌کن کنند اما ما ايستاديم و گفتيم اجازه نمي‌دهيم. امروز براي همه دنيا ثابت شده است که امريکا مي‌خواست و نتوانست و ما خواستيم و توانستيم.

حضرت آيت الله خامنه‌اي در ادامه به يک مسئله مهم يعني مسئله «مردم» و امتياز بزرگ «مردمي و ديني بودن» انقلاب اسلامي پرداختند و گفتند: انقلاب اسلامي، مردمي بود و مردمِ معتقد به اسلام در همه مراحل همچون دفاع مقدس و شهادت فرزندانشان، صبر و شکر کردند، زيرا اين دفاع و شهادت در راه خدا و امام حسين عليه‌السلام بود.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه در همه برنامه‌ها بايد مردم در در اولويت باشند، گفتند: اسم مردم مکرر آورده مي شود که البته تکرار و تکيه بر نام مردم در سخنان مسئولان بسيار خوب است اما بايد مردم را بشناسند و بشناسيم.

ايشان با اشاره به فعاليت روشنفکران در دوره طاغوت و دم زدن آنان از مردم، خاطرنشان کردند: رژيم طاغوت در مقابل آن روشنفکران و آثار آنها چندان سخت‌گيري نمي‌کرد زيرا نه روشنفکران حرف مردم را مي‌فهميدند و نه مردم حرف آنها را، ولي امام بزرگوار که وارد ميدان مبارزه شد، هم او مردم را شناخت و هم مردم سخن او را شناختند و با همه وجود وارد ميدان شدند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأکيد مجدد بر «شناخت مردم»، افزودند: مردم چه کساني هستند؟ مردم همان کساني هستند که حماسه 22 بهمن هر سال را بوجود مي‌آورند، مردم همان کساني هستند که پس از وارد شدن اغتشاشگران به صحنه، حتي اگر اعتراضي هم داشتند، خود را کنار کشيدند و در روز 9 دي به ميدان آمدند. مردم همين ها هستند. آنها را اشتباه نگيريد. مردم را بشناسيد و خالصانه و براي رضاي خدا، براي مردم کار کنيد زيرا خداوند از ما مسئولان خواسته است خادم مردم باشيم و به آنها خدمت کنيم.

ايشان تأکيد کردند: حرف مردم، شکايت از فساد و تبعيض است. مردم بسياري از مشکلات را تحمل مي‌کنند اما از فساد و تبعيض شِکوه دارند و آن را تحمل نمي کنند، بنابراين مسئولين هر سه قوه بايد به‌طور جدي با فساد مبارزه کنند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي در بخش پاياني سخنانشان، نيروهاي مسلح را به سازندگي توصيه کردند و گفتند: سازندگي در درجه اول، خودسازي و ساخت نظامياني در تراز نظام اسلامي يعني نيروهايي مؤمن، شجاع، فداکار و با تدبير است که در مقابل دشمن با کمال قدرت ايستادگي مي‌کنند اما در مقابل دوستان هيچ‌گونه تکبري ندارند.

فرمانده کل قوا با اشاره به سابقه درخشان نيروي هوايي در جهاد خودکفايي و ساخت تجهيزات، افزودند: برخي کشورها تنها چيزي که دارند پول است اما از دين، اخلاق، عقل، توانايي و مهارت بي‌بهره‌اند ولي شما جوانان، با استعداد و توانايي فکري و قدرت ابتکار مي‌توانيد تجهيزات و سازمان نيروي هوايي را نوسازي کنيد و بدانيد پيروزي با شماست.

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: در همه قضاياي اين سالها، به توفيق الهي، نيروهاي انقلابي پيروزي را از آنِ خود کرده‌اند و در آينده نيز به کوري چشم دشمن، پيروزي متعلق به شما و متعلق به ملت ايران است.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، اميرسرتيپ شاه‌صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش، تشکيل جهاد خودکفايي در نيروي هوايي را از تدابير مهم و راهبردي حضرت آيت الله خامنه‌اي در سال 1358 دانست و با بيان گزارشي از توانمندي‌هاي نيروي هوايي در ساخت تجهيزات و همچنين توان دفاعي و رزمي، گفت: نيروي هوايي در کمک به آسيب‌ديدگان زلزله کرمانشاه و همچنين کمک به مسلمانان مظلوم و جبهه مقاومت، حضوري فعال دارد و آماده‌ايم به پيمان سربازي خود با برداشتن لکه ننگ رژيم صهيونيستي و جريان تکفيري از منطقه، عمل کنيم.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد