آخرین اخبار

درد دل هاي پدر قاتل «بنيتا» حوادث

درد دل هاي پدر قاتل «بنيتا»

  بزرگنمايي:

چه خبر - پسرم، ده روز پس از دستگيري توبه کرد و تقاضاي بخشش دارد

حالا محمد 27 ساله، قاتل بنيتا در زندان است و با حکم دادگاه، شمارش معکوس براي قصاصش آغاز شده است. او در شش ماه گذشته مهر سکوت بر لب زده است، اما پدرش درباره شرايط اين روزهاي او در زندان گفت: «پسرم، ده روز پس از دستگيري توبه کرد و تقاضاي بخشش دارد. او در زندان قرآن مي‌خواند و شيشه را هم کنار گذاشته است.»

وي با بيان اينکه قصاص، حق اولياي دم است، افزود: «ما جز عذرخواهي، چيز ديگري براي گفتن نداريم. اميدواريم خانواده بنيتا از قصاص گذشت کنند.»

حاضرم توبه نامه بنويسم

همه چيز از ساعت 9 و 30 دقيقه صبح 29 تير امسال آغاز شد. پدر بنيتا، دخترش را در ماشين گذاشته و براي بستن در پارکينگ خانه‌شان، لحظه‌اي رفته بود که محمد سر رسيد و خودرو را دزديد. شش روز بعد، پيکر بي‌جان بنيتا داخل خودروي رها شده در مامازند پاکدشت پيدا شد. پزشکي قانوني علت فوت را گرمازدگي و عوارض ناشي از آن اعلام کرد و دادسرا نيز حادثه را قتل عمد دانست. محمد، سارق خودرو در شعبه نهم دادگاه کيفري استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد. ديوان عالي کشور هم مهر تائيد بر اين حکم زد تا قاتل در آستانه طناب دار قرار بگيرد.

حالا محمد، شش ماه است در زندان به سر مي‌برد. پدرش گفت: «روزهاي اول که به زندان منتقل شده بود، ساير زنداني‌ها با او درگير شدند. ماموران هم او را به بندي ديگر بردند و اکنون شرايط خوبي دارد. پسرم در کلاس‌هاي قرآن شرکت کرده و پشيمان است. صدبار به من گفته توبه کرده و حاضر است توبه نامه بنويسد.»

وي افزود: «محمد هر روز از زندان تماس مي‌گيرد و مي‌خواهد براي گرفتن رضايت، تلاش کنيم. هفته‌اي دو بار هم شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها به ملاقاتش مي‌رويم. او شيشه را کنار گذاشته است و در کلاس‌هاي ترک اعتياد زندان شرکت مي‌کند.»

سکته قلبي در جلسه دادگاه

وي با بيان اين که در جلسه دادگاه بر اثر سکته قلبي به بيمارستان منتقل شد، گفت: «آن روز وقتي مي‌خواستم وارد سالن محاکمه شوم، حالم بد شد و روي زمين نشستم. سربازي آنجا بود. کمکم کرد و مرا به بيمارستان رساند. به دليل سکته قلبي بستري و بعد از پنج روز مرخص شدم.»

چند روز بعد از پايان دادگاه، حکم قصاص قاتل بنيتا صادر شد و ديوان عالي کشور نيز مهر تاييد بر آن زد. پدر قاتل درباره واکنش پسرش به حکم صادره نيز گفت: «پسرم در سالن ملاقات زندان گفت قصد قتل نداشت و نمي‌دانست کودکي در ماشين است. او به پيشنهاد مهدي (متهم رديف دوم) ماشين را دزديد اما وقتي از وجود بنيتا در خودرو باخبر شد، آن را در يک جاي پر رفت و آمد رها کرد تا مردم پيدايش کنند و کودک را تحويل خانواده اش بدهند. محمد گفت آن روز به دليل مصرف شيشه، حالت طبيعي نداشت براي همين حتي بعد از رها کردن ماشين به خانه دوستش رفت و خوابيد.»

شيشه، پسرم را بيچاره کرد

قاتل بنيتا به شيشه اعتياد داشت و روز حادثه براي تهيه مواد و فروش آن به مشيريه رفته بود. پدرش گفت: «شيشه پسرم را بيچاره کرد. من چهار پسر دارم و محمد سومي آنهاست. خودم راننده هستم و تا حالا پايم به کلانتري باز نشده؛ غير از يک بار که با ماشين تصادف کرده بودم. دو پسر بزرگم صافکار و راننده هستند و پسر 14 ساله ام هم درس مي‌خواند. محمد مدرسه را دوست نداشت و پس از کلاس نهم، يک مغازه براي خودش گرفت و وارد کار تعمير موتور شد. او با ما زندگي مي‌کرد و روابط خوبي هم داشتيم، اما خيلي وقت‌ها مي‌شد که 15 روز يک‌بار هم به خانه نمي‌آمد.»

وي افزود: «خودش مي‌گويد از 12 سال پيش به مواد، خصوصا شيشه اعتياد پيدا کرده است، اما من از سه سال پيش متوجه اين موضوع شدم. چند بار او را در کمپ خواباندم اما هر بار که بيرون آمد، دوباره سراغ مواد رفت.»

قاتل بودنش را باورم ندارم

قاتل از مجرمان سابقه‌دار در زمينه سرقت و مواد مخدر است. چندبار به زندان افتاده اما هر بار پس از آزادي، دوباره به سمت جرم رفته است. پدرش در اين باره گفت: «سه بار به خاطر مواد و سرقت به زندان افتاد. خيلي تلاش کردم دست از خلاف بردارد. حتي بار آخر گذاشتم 14 ماه در زندان بماند. بعد از اين مدت به ملاقاتش رفتم. قول داد ديگر دنبال اين کارها نرود، اما دو ماه بعد از اين که بيرون آمد، ماجراي بنيتا اتفاق افتاد. ما آن زمان يک هفته‌اي مي‌شد که از محمد خبر نداشتيم؛ خانه نيامده بود. شرح حادثه را هم در تلگرام ديديم. چند روز بعد هم پدر مهدي (متهم رديف دوم) به من زنگ زد و گفت پسرت را به جرم قتل گرفته‌اند. ما باورمان نشد.»

عذرخواهي از پدر و مادر بنيتا

پدر قاتل بنيتا با بيان اينکه تاکنون نتوانسته خانواده بنيتا را ببيند، درباره تلاش‌هايش براي جلب رضايت گفت: «پس از تائيد حکم قصاص، شماره وکيل اولياي دم را پيدا کردم و سه بار تماس گرفتم، اما نتوانستم با او صحبت کنم. ما تاکنون نتوانسته ايم پدر و مادر بنيتا را ببينيم.»

وي با تاکيد بر اين که قصاص حق خانواده بنيتاست، افزود: «ما از بخشش نااميد نيستيم و هرچه خدا بخواهد، همان مي‌شود. پسرم در زندان شيشه را کنار گذاشته و گفته حاضر است توبه‌نامه بنويسد. او از من خواست رضايت اولياي دم را جلب کنم. ما به پدر و مادر بنيتا حق مي‌دهيم قصاص بخواهند و تنها کاري که از دستمان برمي آيد، عذرخواهي است. محمد قصد قتل نداشت.»


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

تنبيه معلم، دانش‌آموز را روانه بيمارستان کرد

باند دختر رزمي‌کار و همدستانش متلاشي شد

قتل همسر در ملاقات زندان

کشف 288کيلوگرم هروئين از کاميون ايراني در اروپا

حريق يک مدرسه در محمودآباد

اعتراف به همسرکشي بعـد از 55روز

عامل تبليغ خاص آرايشگاه زنانه دستگير شد

بازداشت معلم به اتهام کتک زدن دختر دانش‌آموز

تهديد به انتشار تصاوير دختر جوان توسط خواستگار

خودکشي پدر به خاطر اعتياد پسر

مرگ 7 دختر و پسر در ويلاي دماوند

سارق موبايل‌قاپ زمينگير شد

زلزله 5 ريشتري هرمزگان را لرزاند

جوان ايراني بعد از قتل از کانادا گريخت و برگشت

توضيح پليس کرمانشاه درباره برخورد با يک مجرم

قاتل کودک 11 ساله: خودم قرباني تجاوز هستم

حمله انتحاري به اتوبوس سپاه در سيستان و بلوچستان

سقوط هواپيماي فوق سبک در کاشمر

پسر 12 ساله خودش را حلق‌آويز کرد

فريب دختران با خودروي شاسي بلند و ويلا

دانش‌آموز متهم به قتل معلم در آستانه اجراي حکم

کشته شدن 6 سرباز پاکستاني در مرز ايران

انهدام باند سرقت «اقدس گاو باز»

تجاوز به دختران جوان به بهانه تست بازيگري

دستگيري 8 نفر در ارتباط با حادثه زاهدان

گردش ماليِ عجيب قاچاقچيان انسان در ايران

محاکمه جواني که دلال ارز را کشت

قاتل «سُلاله» اعدام شد

قتل زن صيغه‌اي به خاطر فحاشي به مادر شوهر

قتل در افغانستان، دستگيري در ايران

ضرب و شتم دانش‌آموز اين بار در اروميه

آمريکا، يک پيرمرد 70 ساله را اعدام کرد

وقوع زمين لرزه 7.1 ريشتري در پرو

قصاص، عاقبت قتل به خاطر ظرف شستن

دستگيري مرد شيطان‌صفت در نياوران

سقوط يک فروند بالگرد اورژانس با 4 سرنشين

اسامي شهداي حادثه سقوط بالگرد اعلام شد

مردي با کمک پسرش زن خود را تکه تکه کرد

تجاوز مرد ماساژور به 4 کودک

جوان 27 ساله همسر و دخترش را به قتل رساند

خودکشي دسته جمعي در مرکز ترک اعتياد هرمزگان

سرقت 3 ميلياردي توسط کارمند اخراجي شرکت

تجاوز، پايان شوم عشق اينستاگرامي

ماجراي ضرب و شتم يک زن در نمايندگي سايپا

سقوط مجدد يک جنگنده هندي در مرز پاکستان

حمله سگ‌هاي ولگرد به يک خانم در لواسان

سرقت 500 ميليوني راننده سرويس مدرسه

کلاهبرداري با عنوان آژانس و تور‌هاي گردشگري

دستگيري مزاحم اينستاگرامي دختر جوان

نقشه سرقت از جواهرفروشي سعادت‌آباد لو رفت