آخرین اخبار

واکنش نوه امام (ره) به انتشار فيلم جلسه خبرگان 68 سياسي

واکنش نوه امام (ره) به انتشار فيلم جلسه خبرگان 68

  بزرگنمايي:

چه خبر - سخنراني حجت‌الاسلام سيدعلي خميني در حرم مطهر امام

حجت‌الاسلام سيدعلي خميني نوه امام خميني(ره)، صبح امروز در سي و نهمين سالگرد ورود بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي به کشور که در حرم مطهر امام برگزار شد با بيان اينکه دهه فجر دهه بازخواني آرمانهاي انقلاب و بزرگداشت آرمانهاي اصيل مرم ايران است، گفت: لازم است هر سال در دهه فجر به مرور آرمانهاي انقلاب بپردازيم.
بايد اين سوال مطرح شود که ملت ايران به کدام دليل انقلاب کردند و براي رسيدن به کدام آرمان بود که قيام 57 را انجام دادند. اساساً زنده و مرده بودن انقلاب به اين است که آيا امروز آرمانهاي انقلاب ما، آرمانهاي ملت است يا خير، آيا مردم همان آرمانهاي سال 57 که با آن انقلاب کردند را پيگيري مي‌کنند؟. ما معتقديم انقلاب زنده است و دليل آن نيز اين است که همان آرمانهايي که مردم با آن انقلاب کردند امروز مورد پسند مردم است. ما بايد به مردم يادآوري کنيم تا براي نسل امروز روشن شود که آرمانهاي ما چه بود و انقلاب بايد به چه نقطه‌اي برسد.
حجت‌الاسلام خميني، با اشاره به برخي آرمانهاي انقلاب، عنوان کرد: يکي از اساسي‌ترين آرمانهاي انقلاب ما استقلال طلبي ملت بود. استقلال مانند اکسيژن در هوا است و زماني که جامعه از اين نعمت منتفع است قدر آن را نمي‌داند، اما وقتي که انسان خود را وابسته به ديگران مي‌بيند آن وقت است که معناي استقلال را مي‌فهمد.
در زمان رژيم سابق بر مردم تحميل شده بود که يا بايد تحت سلطه قدرتهاي غربي باشند و يا قدرتهاي شرقي. امروز هيچ فردي منکر اين نيست که نظام جمهوري اسلامي نه تنها خود مستقل است بلکه تلاش کرده تا ديگر ملت‌هاي منطقه را نيز به استقلال برساند. اگر يک روزي در ايران رفت و آمد شاه کشور بايد با اجازه سفارتخانه‌هاي کشورهاي غربي، تصويب و تدبير مي‌شد، امروز ما به استقلالي رسيده‌ايم که براي هيچ فردي قابل انکار نيست. امروز از نظر استقلال، ما به مرتبه‌اي رسيده‌ايم که خودمان براي خودمان تصميم مي‌گيريم و اگر اين تصميم را بگيريم که از ملت‌هاي منطقه حمايت کنيم با قدرت به اين کار مي‌پردازيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه مهمتر از استقلال ظاهري، استقلال باطني است، گفت: ما توانستيم قدرتهاي شرق و غرب را از کشور خارج کنيم، اما مهمتر از آن اين است که ما غربزدگي را از قلب‌ها دور کنيم و اين کار مصداق استقلال باطني است.
امام به صراحت مي‌فرمودند که اگر کشور از نظر فرهنگي وابسته باشد در ديگر حوزه‌ها نيز وابسته خواهد بود. امروز کشور در خطر تهاجم فرهنگي غرب قرار دارد. اگر فکر ما را تغيير دادند و وقتي ارزشهاي ما عوض شد، قطعاً رويکردهاي ما نيز تغيير خواهد کرد. مهمترين اقدام امام خميني(ره)، در طول نهضت اين بود که ارزشهاي حاکم بر رژيم سابق را عوض کرد. در دهه 60 وضعيت زندگي مردم به سمت ارزش‌هاي اسلامي تغيير کرد و کمک به محرومان به يک ارزش تبديل شد.
حجت‌الاسلام سيدعلي خميني با بيان اينکه دومين آرمان انقلاب اسلامي، مسئله آزاديخواهي است، خاطرنشان کرد: آزادي تا زماني که مخل حقوق ديگران نباشد آرمان انقلاب اسلامي بوده است و امام خميني(ره) با فرياد آزاديخواهي به ميان مردم آمد، ما هر جا به آزادي‌ها و استقلال‌طلبي‌هاي ملت نزديک شويم، يعني به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي نزديک شده‌ايم و کسي حجت داشته باشد از آزادي بيان هيچگاه هراسي ندارد. برخي‌ها خيال مي‌کنند تعابيري چون آزادي بيان از غرب آمده است در حالي که آزادي بيان از کلام بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي در کشور نشأت گرفته و کلام امام نيز تماماً از معارف اسلامي نشأت مي‌گيرد.
وي با بيان اينکه توجه به راي و نظر مردم در جامعه اسلامي بسيار مهم است، اضافه کرد: به طوري که امام خميني(ره)، راي مردم را ميزان و رهبر معظم انقلاب راي مردم را حق‌الناس مي‌دانند که اين تعابير بدين معنا است که ما به مردم لطفي نکرده‌ايم که حق راي دادن را به آنها داده‌ايم، بلکه اين حق از جمله حقوق ذاتي هر انسان است.
از ديگر آرمانهاي انقلابي ما اسلام‌خواهي بود، چرا که سمت و سوي ملت ما به سمت تحقق اسلام ناب بود، اسلامي که به تعبير امام پاسخگوي احتياجات مردم است و با زمان و مکان متحول مي‌شود و با نظارت ولي فقيه عادل و باتقوا حرکات دولت و حکومت به سمت تحقق آرمانهاي انقلاب اسلامي حرکت کند.
حجت‌الاسلام سيد علي خميني، با اشاره به موج تخريب‌هايي که عليه ولايت فقيه و شخص مقام معظم رهبري، در سال‌هاي پس از رهبري ايشان بوده است، اظهار داشت: کساني که به تخريب جايگاه ولايت فقيه دست مي‌زنند، جايگاه ايشان را در جامعه اسلامي به خوبي درک نکرده‌اند. ما به وجود مقام معظم رهبري افتخار مي‌کنيم و از تمام وجود معتقديم که جز رهبر معظم انقلاب، هيچ شخصي در ايران نبود که جاي امام (ره) را بتواند پر کند.
امروز افتخار مي‌کنيم به رهبري که وقتي در مجلس خبرگان رياست و ولايت جامعه به ايشان پيشنهاد شد، ايشان از سر تواضع کامل و نه از سر تعارف دنيا را پس زد. اين را مقايسه کنيد با احزاب مختلفي که در دنيا وجود دارد و پولهايي که خرج مي‌کنند تا به رياست برسند. امروز افتخار مي‌کنيم به وجود رهبري که با تواضع کامل دنياطلبي را پس مي‌زند، البته اسناد اين موضوع پيش از انتشار جلسه انتخاب رهبري وجود داشت، ولي انتشار فيلمي که اخيراً از جلسه مجلس خبرگان پخش شد نيز به روشني مؤيد اين موضوع است.
حجت الاسلام سيدعلي خميني، با بيان اينکه مسئله ديگري که جزو آرمانهاي انقلاب محسوب مي‌شود بحث مبارزه با اشرافيت است، يادآور شد: يکي از آرمانهاي اساسي جامعه ما مسئله ساده‌زيستي و مبارزه با اشرافيت است.
وي خطاب به مسئولان نظام و مردم، گفت: الگوي ما بايد زندگي و منش اميرالمومنين(ع)، باشد که فارغ از اينکه رئيس جامعه بوده‌اند، مي‌فرمودند، آيا خودم را قانع کنم و خوشحال شوم که من اميرالمومنين هستم، در حالي که در سختي‌ها با مردم جامعه همراه نباشم يا اينکه در دشواريهاي زندگي با مردم همراه باشم. امام خميني(ره) مي‌فرمودند اگر بخواهيم در برابر فساد و باطل بايستيم و از حق خود دفاع کنيم و توطئه‌هاي ابرقدرت‌ها نيز ما را از مسيرمان منحرف نکند، بايد خود را به ساده زيستي عادت دهيم و از جا و مقام و تجمل‌گرايي بپرهيزيم.
هدف انقلاب ما اين بود که ارزش‌هاي زمان رژيم سابق عوض شده و کوخ‌نشينان به کاخ نشينان ترجيح داده شوند و قرار بود آگاه باشيم که هر بار مشکلي براي جامعه ايجاد شده، اين کوخ نشينان بودند که از مرز و بوم و اسلام و انقلاب دفاع کردند. وقتي ما مي‌گوييم ساده زيست باشيد خطاب‌مان به مردم نيست و خطاب اصلي ما به کساني است که در قدرت هستند. شما که نمي‌توانيد تمام مشکلات مردم را حل کنيد، لااقل به گونه‌اي زندگي کنيد که مردم با ديدن شما باري بر روي دوش‌شان نيايد.
همه ما زندگي امام خميني(ره)، را ديده‌ايم و هيچ فردي از دشمنان قسم خورده امام تا دوستان ايشان نيست که اذعان نکند که امام در تمام برهه‌هاي زندگي در روحيه و منش زندگي خود تغييري ايجاد کرده باشد و امروز الگوي مسئولين ما بايد امام خميني باشد که به دنبال به دست آوردن مال دنيا حتي از راه حلال نيز نبود.
يک وقت اينگونه نشود که تجملاتي که براي رژيم سابق ارزش بود به اين بهانه که دنيا اينگونه مي‌پسندد، ارزش ما گرايش به تجمل باشد. البته دنيا نيز ديگر از مسير تجمل‌گرايي عبور کرده است و ما شاهد اين هستيم که گاهي اوقات در کشور ما اشتباهات 20 سال پيش دنيا را که مدتها است از آن عبور کرده‌اند، تکرار مي‌کنيم و مي‌گوييم که ارزش‌ها همين است.
يکي از مهمترين عللي که رژيم پهلوي را سرنگون کرد، نهادينه شدن تبعيض در جامعه بود، چرا که مردم ممکن است فقر را تحمل کنند، کما اينکه مسلمانان صدر اسلام در بدترين شرايط معيشتي شعب ابي‌طالب را تحمل کردند، اما آنچه که نمي‌توان تحمل کرد و داغ فقر را دو چندان مي‌کند، تبعيض در جامعه است.وقتي برخي مردم توان گذراندن يک زندگي معمولي را نيز ندارند، مسئولين حق ندارند يک زندگي تجملاتي براي خود فراهم کنند و امروز اين موضوعات است که باعث نارضاتي مردم شده است.
سيدعلي خميني با بيان خاطره‌اي از پدرش سيداحمد خميني، از ساده‌زيستي رهبر معظم انقلاب، گفت: پدر ما خاطره‌اي تعريف مي‌کردند از اينکه روزي به خانه رهبر معظم انقلاب رفتند و زماني که پا بر روي فرش خانه ايشان گذاشتند از زبري آن فرش به موکت کنار فرش پناه بردند که اين خاطره به خوبي نشان دهنده ساده زيستي حضرت آقاست.
يکي از بزرگترين خيانت‌هايي که منافقين علاوه بر به شهادت رساندن بزرگان نظام کردند، اين بود که با ايجاد جو امنيتي در کشور باعث ايجاد فاصله ميان مردم و مسئولان شدند.
نوه حضرت امام(ره)، در پايان با اشاره به سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار داشت: امسال يکي از بزرگترين سال‌هايي است که ما بايد به بهترين شکل پيروزي انقلاب را جشن بگيريم، چرا که دشمنان ما براي کمرنگ کردن اجتماعات مردمي، برنامه‌هاي زيادي تدارک ديده‌اند، اما وقتي موج عظيم دوستداران نظام اسلامي را مشاهد کنند، نااميد شده و از طرفي ديگر دوستان ما در سراسر دنيا اميدوار خواهند شد. ما بايد در داخل جامعه، وحدت خودمان را حفظ کنيم و سعي در جذب حداکثري داشته باشيم. حضور مردم در 22 بهمن، نشان از رضايت مردم از دستگاه‌هاي مختلف نظام از جمله دولت نيست و حضور آنها براي نشان دادن علاقه‌شان به نظام اسلامي و همچنين براي اصلاح امور است.


منبع: tasnimnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد