آخرین اخبار

آقاي خاتمي که پشتيبان آقاي روحاني بود حالا به او تذکر دهد سياسي

آقاي خاتمي که پشتيبان آقاي روحاني بود حالا به او تذکر دهد

  بزرگنمايي:

چه خبر - درخواست از رئيس اصلاحات براي تذکر به دولت

محمود صادقي نماينده مردم تهران و دبيرکل انجمن مدرسين دانشگاه‌ها، جزئيات جالب توجهي از ديدار با رئيس دولت اصلاحات را رسانه‌اي کرده است؛ از درخواست اصلاح طلبان از رئيس دولت اصلاحات تا توقعات سيد محمد خاتمي از دولت روحاني. مهم‌ترين نکته خواست اصلاح طلبان از خاتمي است که ظاهرا درخواست تذکر به روحاني را داشته‌اند که مطالبات مردمي را فراموش نکند.
دبيرکل انجمن مدرسين دانشگاه‌ها، گفت: در ديدار با خاتمي تاکيد داشتيم که اگرچه اصلاح‌طلبان هم‌اکنون در مصدر امور نيستند، اما به لحاظ پشتيباني‌ که آقاي خاتمي از روحاني داشت، الان انتظار از آقاي خاتمي اين است که با بيان نقدهايي که به آقاي روحاني وجود دارد و به نوعي به دولت، تذکر دهند.
محمود صادقي با اشاره به ديدار اخير اعضاي شوراي مرکزي انجمن مدرسين دانشگاه‌ها، با سيد محمد خاتمي، عنوان کرد: اين ديدار پيرو کنگره انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه که در دوم آذر برگزار شد و انتخاب اعضاي جديد شوراي مرکزي اين تشکل ترتيب داده شد. در اين ديدار گزارشي از کنگره و برنامه‌هاي آينده انجمن به آقاي خاتمي ارائه شد. طبق قانون جديد احزاب اعضاي شوراي مرکزي در اين دوره از 15 نفر به 21 نفر رسيد که چهار نفر آنها را خانم‌ها تشکيل مي‌دهند.
ضرورت نقد درون گفتماني اصلاح‌طلبان، انتقاد از بي‌برنامگي اصلاحات و ضرورت ارائه يک برنامه جامع و پرهيز از موضع سلبي نسبت به رقبا و اينکه همواره دوران گذشته را نفي کنيم بدون اينکه خودمان برنامه داشته باشيم و همچنين ضرورت سازمان‌دهي جديد اصلاحات مورد تاکيد قرار گرفت. برخي دوستان به صراحت بيان کردند که در حال حاضر جريان اصلاحات نقش فعالي در کشور ندارد و بايد به لحاظ اينکه مردم محور هستند، بازتعريفي از اصلاح‌طلبي داشته باشيم.
نماينده مردم تهران، با بيان اينکه در اين ديدار مطرح شد که اگرچه اصلاح‌طلبان هم اکنون در مصدر امور نيستند، اما به لحاظ پشتيباني‌ که آقاي خاتمي هم در دوره اول و هم در دوره دوم، از روحاني داشت الان انتظار از آقاي خاتمي اين است که به نوعي ابراز موضع کنند و نقدهايي که به آقاي روحاني وجود دارد را بيان کنند و به نوعي به دولت تذکر دهند، گفت: آقاي خاتمي هم تاکيد داشتند که بايد بين اصلاحات و اصلاح‌طلبي تمايز قائل شد. اشخاصي ممکن است در نام، اصلاح‌طلب باشند اما منش و روش اصلاح‌طلبي نداشته باشند. بنابراين بايد توجه کنيم که اصلاح‌طلبي يک مفهوم ريشه‌دار تاريخي است که پيشينه آن به دوره مشروطه برمي‌گردد و در انقلاب اسلامي هم ظهور خاصي پيدا کرد. اين مفهوم بايد از افرادي که به نام اصلاح‌طلب و منتسب به اين جريان وارد مي‌شوند، اما رفتار اصلاح‌طلبانه ندارند تفکيک شود.
اين عضو فراکسيون اميد، با بيان اين که رئيس دولت اصلاحات معتقد بود در جريانات اخير نبايد مردم را خس و خاشاک و يا آشغال تعبير کرد و بايد از اين گونه رفتارها بپرهيزيم، عنوان کرد: جواناني که شعارهاي ساختارشکنانه هم مي‌دادند به دنبال براندازي نبودند، آن‌ها به دنبال جايگاه و خواستگاه خودشان بودند و نکته مهم اين است که بايد مرز فعاليت‌هاي اصلاح‌طلبي و اصلاح‌طلبان را با برخي جريان‌ها مشخص کنيم.
آقاي خاتمي در خصوص دولت هم گفتند،‌ دولت بايد تمام تلاش خود را در حل مشکلات مردم به کار گيرد و تا جايي که امکانات را در اختيار دارد، بايد مشي هماهنگي بين قوا، مردم و رهبري دنبال شود و با آن که متاسفانه ابزارهاي اطلاع‌رساني مانند صدا و سيما عمدتا در جهت تخريب دولت است، اطلاع‌رساني کند و نقش فعالي در اين زمينه داشته باشد.
صادقي افزود: بحث ديگر که از سوي آقاي خاتمي مطرح شد، لزوم فعال بودن قوه قضائيه بخصوص در مبارزه با افراد و ظابطه‌مند شدن رفتار ظابطان قضايي بود که آقاي خاتمي در همين باره به به دوران دولت اصلاحات اشاره کردند و گفتند، در آخرين دوره، رئيس قوه قضائيه بخش نامه‌ خوبي را صادر کردند که ظرف 6 ماه هم به قانون تبديل شد. ايشان از مجلس هم خواستند با صداقت و پاک‌دستي خواسته‌هاي مردم را در نظر بگيرند، به خصوص بحث نظارت مجلس که شايد مهم‌تر از بحث قانون‌گذاري هم باشد. آقاي خاتمي تاکيد کردند مجلس بايد از اختيار نظارتي خود براي همه دستگاه‌ها استفاده کند و ضمن حفظ همگرايي با دولت بر مطالبات مردم پافشاري کند و نقد دولت را نيز فراموش نکند.


منبع: ilna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد