آخرین اخبار

کمک ميلياردي شهرداري منطقه 5 به حسينيه و مداح معروف سياسي

کمک ميلياردي شهرداري منطقه 5 به حسينيه و مداح معروف

  بزرگنمايي:

چه خبر - کمک ميلياردي شهرداري به حسينيه و مداح معروف؟

ياشار سلطاني (روزنامه نگار) با انتشار اسنادي مدعي شد که شهرداري منطقه 5 تهران مهرماه امسال کمک يک و نيم ميليارد توماني را به حساب حسينه ريحانه الحسين واريز کرده است. گفتني است نام اين حسينيه با اسم مداح معروف، مجيد بني فاطمه گره خورده است.
انتشار اين اسناد توسط ياشار سلطاني باعث به وجود آمدن جنجال زيادي در فضاي مجازي شده است.

Millionaire Municipality`s Assistance to Hosseinieh and the famous Medhae.jpg

ياشار سلطاني با انتشار تصوير فوق در حساب توييتري خود نوشت:
«معاونت فرهنگي شهرداري تهران طي چند سال اخير بيش از هزار ميليارد از بودجه اين معاونت را در اختيار حسينيه‌ها، مساجد و حتي مداح‌ها قرار داده است. براي مثال شهرداري منطقه 5 در مهرماه امسال 1/5ميليارد تومان به حسينيه #ريحانه_الحسين (مداح آقاي بني‌فاطمه) پرداخت کرده است.»
گرچه سلطاني که پيشتر لقب افشا کننده املاک نجومي را به خود اختصاص داده بود، تا کنون از منبع اين اسناد چيزي خاطرنشان نکرده است اما کانال تلگرامي و صفحه اينستاگرامي منسوب به مداح معروف و حسينيه ريحانه الحسين طي دو اطلاعيه، يکي از جانب خود و ديگري از سوي شهرداري منطقه 5 تهران توضيحاتي را در اين خصوص ارائه کردند.
کذب محض و دروغي کثيف و يک بهتان و تهمت آشکار است
حسينيه ريحانه الحسين با انتشار بيانيه شديداللحني که مشتمل بر سه بخش مهم است، ماجراهاي پيش آمده را در جهت تضعيف اعتقادات ديني دانسته و ضمن پذيرش دريافت مبلغ 700 ميليون توماني، خبر کمک يک و نيم ميلياردي را بهتان و دروغي کثيف عنوان کرده است و در بخش ديگري از اين اطلاعيه بارها تاکيد شده است که مجيد بني فاطمه اين پول هارا دريافت نکرده است.

اين اطلاعيه همچنين تصريح مي کند که اين کمک ها براي همگان است.

متن اين اطلاعيه به شرح زير است:
طي روزهاي گذشته متن و سندي مجعول و دستکاري شده تحت عنوان کمک شهرداري به مجتمع فرهنگي مذهبي ريحانه الحسين منتشر شده که در فضاي مجازي بازتاب هايي داشته است. در کمال شگفتي محتويات مجعول و اطلاعات غلط مندرج در اين مطلب به ذاکر ارجمند جناب آقاي بني فاطمه منتسب شده که حکايت از يک هماهنگي خاص و برنامه ريزي دروغ پردازانه براي رقم زدن دور جديدي از حمله به اعتقادات ديني و معارف حسيني دارد. نظر به اهميت اين موضوع براي شهروندان عزيز و محبان اباعبدالله چند مورد ذکر مي شود:
1- وفق مصوبات شوراي شهر تهران و رديف هاي مصوب شده براي شهرداري تهران ، اين نهاد از حيث قانوني مکلف به حفظ و نگهداري بناها و امکان فرهنگي و هنري و مذهبي است. اين امر بدون آنکه شموليت به افراد داشته باشد يک مصوبه عام است که همه اماکن فوق الذکر را در بر مي گيرد.
2- کمک فوق الذکر وفق مصوبه شماره 107022405 شوراي شهر تهران در بهمن 95 به مبلغ يک ميليارد تومان مصوب و به شهرداري اعلام شده است. شهرداري از اين رقم حدود هشتصد ميليون تومان را تاييد و طي سه واريز پانصد و پنجاه ميليوني ،صد ميليوني و پنجاه ميليوني به حساب موسسه ريحانه الحسين و نه فرد خاصي واريز کرده است. بنابراين کل رقم 700 ميليون تومان است که طي يک تردستي رسانه اي با رقم مصوب شهرداري جمع زده شده و رقم يک و نيم ميليارد عنوان شده است!!
3- مجتمع فرهنگي ريحانه الحسين از اوايل سال جاري به علت مشکلات عديده اي که در سيستم برق و سازه ناايمن سقف هشتصد متري آن و احتمال آتش سوزي يا فروريختن سقف، مجبور به تعطيلي فعاليت ها و تعميرات و بازسازي وسيع و احداث سقف جديد و سيستم برق رساني ايمن گرديد. اين امر در کنار ساير هزينه هاي عمراني نيازمند اعتباري مشخص بود که بخشي از آن با مصوبه شوراي شهر و مابقي با اعانات خيرين و محبان اباعبدالله تامين گرديد.
4- بديهي و مبرهن است که مجتمع فرهنگي ريحانه الحسين صاحب هييت امنا و کادر اجرايي است و جناب آقاي بني فاطمه صرفا به عنوان ذاکر و مادح اهل بيت در اين مجتمع فعاليت مي کنند و مطلقا ورودي به مسائل خاص و اجرايي و عمراني مجتمع ندارند.بنابراين انتساب اين خبر وارونه و رقم مجعول به عنوان کمک به ايشان، کذب محض و دروغي کثيف و يک بهتان و تهمت آشکار است که فارغ از مسئوليت عقيدتي و فقهي که براي ناشر اين جعليات پديد مي آورد ،يقيننا مورد پيگيري قضايي واقع خواهد شد.
جناب آقاي بني فاطمه طي قريب به يک دهه فعاليت در اين مجتمع خالصانه و بدون هيچ چشم داشت يا توقعي مالي، براي نشر معارف حسيني و بهره گيري از معارف حقه تشيع کوشش کرده است و خيل عظيم جوانان مشتاقي که در اين مجتمع به ذکر حسين و بهره گيري از معارف حقه تشيع مي پردازند گواهي بر اين جهد خالصانه است و گويا همين رونق و شوق است که کينه ها و حقدهاي خاص را در بيماردلان برانگيخته...بنابراين اين سنخ جعليات و کذب گويي ها چيزي جز تلاش براي کمرنگ کردن اعتقادات مردم نيست.
5-بديهي است که لطمات نشر اين جعليات و شاذگويي هاي بي مبنا وفق سنت الهي به نشر دهنده و گوينده باز خواهد گشت. از اين حيث مشفقانه به اين افراد هشدار مي دهيم که اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد و از هجمه به آبرو و تهمت به افراد پرهيز کنيد.
انشاالله اين بليه عظيم دروغ گويي و شايعه پراکني از جامعه اسلامي ما رخت بربندد.
ما مي رويم اوست هوالباقي السلام
دنيا به نام آل حسين است والسلام
هيئت امناي مجتمع فرهنگي مذهبي ريحانه الحسين
شهرداري منطقه 5 تهران: طبق دستور شوراي شهر از يک ميليارد، 800 ميليون تومان پول داده ايم
گرچه در سايت شهرداري منطقه 5 خبري از اطلاعيه اي در اين خصوص نيست اما کانال حسينيه ريحانه الحسين با انتشار اين اطلاعيه مدعي شده که شهرداري منطقه 5 به اين موضوع ورود کرده است.
البته اين دو اطلاعيه يک نکته نهفته دارند و ان هم تفاوت صد ميليوني ارقام ذکر شده در اطلاعيه هاست!
متن اين اطلاعيه به شرح زير است:
شوراي اسلامي شهر تهران در راستاي حمايت از فعاليت‌هاي ديني در برنامه و بودجه سال 1396 شهرداري تهران ذيل سرفصل تملک دارايي سرمايه‌اي و تحت ماموريت فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران، بندهايي را براي توسعه مساجد، حسينيه‌ها و تکايا تعريف و اعتبار مشخصي را تخصيص داده بود.
بر اساس مصوبه مذکور اعتباري معادل 10 ميليارد ريال در رديف شماره 107022405 جهت تجهيز و توسعه هيات ريحانه الحسين (ع) در نظر گرفته شده بود که مبلغ 8 ميليارد ريال از اعتبار مذکور در 6 ماه نخست سال جاري به شهرداري منطقه 5 تخصيص داده شده بود.
از محل اين اعتبار، مبلغ 5/5 ميليارد ريال به صورت غيرنقد در تاريخ 31 خرداد سال جاري و در دوره تصدي مديريت پيشين شهرداري تهران براي حسينيه مذکور درخواست تعهد اعتبار شده و پس از آن بخشي ديگر از اعتبار در دو فقره چک در شهريور ماه و در آغازين روزهاي تصدي شهردار محترم تهران، در منطقه 5 در وجه حسينيه مذکور پرداخت شده است.
بر خلاف ادعاي صورت گرفته اين اعتبار به هيچ مداح خاصي پرداخت نشده است و صرفا براي تجهيز و توسعه حسينيه مذکور آن هم براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران تخصيص يافته است.
لازم به ذکر است شهرداري تهران موظف به اجراي مصوبات شوراي اسلامي شهر تهران است و اين منطقه در چارچوب ضوابط ابلاغي کمک هاي مصوب را انجام داده است.
عضو شوراي شهر تهران: شرم آور است!
ناهيد خداکرمي در واکنش به اين خبر در حساب توييتري خود نوشت:
شرم آور است که #مؤسسه_خيريه، قرارگاه، حسينيه، مسجد، هيئت، هبه، مددسرا و #مداحي به پوششي براي نهادينه شدن فساد و رانت در شهرداري تهران تبديل شده است.
کاري بسيار سخت در پيش داريم مردم و رسانه ها همچنان همراهمان باشند.


منبع:پايگاه خبري جماران



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد