آخرین اخبار

12 نکته اساسي براي دريافت سود سهام عدالت اقتصادي

12 نکته اساسي براي دريافت سود سهام عدالت

  بزرگنمايي:

چه خبر - نکات اساسي در مورد سود سهام عدالت

سازمان خصوصي سازي 12 نکته اساسي در مورد سود سهام عدالت را به اين شرح اعلام کرد:
1. ارزش سود سهام عدالت عملکرد سال مالي 1395 که در سال 1396 توزيع مي‌شود، براي هر يک از مشمولان سهام عدالت، مدد جوي کميته امام(ره) و سازمان بهزيستي کشور که جزو اقشار مشمول تخفيف بوده‌اند و از مبلغ يک ميليون تومان سهام برخوردارند، مبلغ 150 هزار تومان است. از اين مبلغ 150 هزار تومان سود، مبلغ 50 هزار تومان آن توزيع شده و مابقي آن نيز تا پايان سال به حساب اين افراد واريز خواهد شد.
2. سود سهام عدالت مشمولان تابعي از وضعيت سودآوري شرکتهاي 49 گانه سبد سهام عدالت است و پيش‌بيني مي‌شود که مبلغ اين سود هر سال بيشتر شود. بنابراين، مشمولاني که هنوز شماره شباي بانکي خود را به سامانه سهام عدالت اعلام ننموده اند، هر چه سريعتر اين شبا را ثبت کنند تا نه تنها از سود سال جاري، بلکه از سود سالهاي بعد نيز استفاده نمايند.
3. در طرح سهام عدالت، نه تنها مشمولين از سود سالانه سهام برخوردار مي شوند، بلکه مستمرا ارزش واقعي سهام اين مشمولان نيز افزايش مي يابد. هم اکنون ارزش واقعي اين سهام براي هر يک از مشمولان با سهام اوليه يک ميليون تومان، حدود 2.5 ميليون تومان برآورد مي شود. همچنين اگر مشمول حدودا مبلغ 532 هزار تومان سهام داشته است، پيش بيني مي شود، هم اکنون ارزش سهام وي نزديک يک ميليون و سيصد هزار تومان شده باشد.
4. حدود 650 هزار نفر، از مشمولين سهام وجود دارند که يک بار شماره شبا بانکي به سازمان خصوصي سازي اعلام کردند، وليکن شماره شباي آنان به تائيد بانکها نرسيد. لازم است اين مشمولان، مجددا يک شماره شباي بانکي جديد از يکي از حسابهاي غيرمسدود و يا حسابهاي غيربلندمدت بانکي خود را که امکان واريز وجه داشته باشد، به سامانه سهام عدالت معرفي کنند.
5. سود سهام عدالت متوفيان، از سوي سازمان خصوصي سازي محاسبه شده و براي اين افراد کنار گذاشته شده است تا وراث قانوني آنان در آتي بتوانند پس از شناسايي و احراز نهايي اين وراث از طريق دريافت گواهي حصر وراثت و وکالت نامه قانوني احراز نماينده وراث، از اين سود بهره مند شوند.
6. براي اطلاع از آخرين وضعيت سهامداري و ميزان اين سهام و نيز سود متعلقه به مشمولان، بابت عملکرد سال مالي منتهي به سال مالي 29/12/1395 شرکتهاي مشمول سهام عدالت، کليه مشمولان و مردم عزيز مي توانند به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند و در صورتي که هنوز افرادي که مشمول سهام عدالت هستند از سود بهره مند نشده اند، لازم است شماره شباي بانکي خود را در اين سامانه به ثبت برسانند.
7. سود سهام عدالت واريز شده به حساب مشمولان، تمامي سود سال جاري نبوده است و سازمان خصوصي سازي مجددا پس از وصول سود از شرکتهاي سرمايه پذير، مابقي طلب سود سهامداران را طي يک مرحله يا حداکثر دو مرحله ديگر به حساب بانکي افراد واريز خواهد کرد.
8. از آنجايي که برخي بانکها در جريان واريز سود به حساب مشمولان سهام عدالت، پيامک واريز وجه به مشمولين ارسال ننموده اند، لذا اگر مشمولان، قصد اطلاع از واريز وجه به حساب خود دارند، بايد صورتحساب دريافت وجه حساب خود را کنترل نموده و از واريز سود سهام عدالت اطلاع يابند.
9. طي روزهاي 19 تا 21 ديماه جاري، بالغ بر 33.5 ميليون نفر از مشمولان سهام عدالت از مرحله اول واريز سود سهام عدالت برخوردار شدند و اين واريز سود در مراحل بعدي و تا تسويه کامل طلب سود سال مالي 1395 مشمولين ادامه خواهد داشت. در اين مرحله، حدودا 920 ميليارد تومان سود به حساب مشمولان واريز شده است.
10. لايحه سهام عدالت براي ادامه ساماندهي طرح توزيع سهام عدالت و ايجاد ظرفيت قانوني آزادسازي سهام عدالت در پايان هفته قبل، از سوي رئيس جمهور به مجلس شوراي اسلامي ارسال شد. در اين لايحه امکان تشکيل صندوق هاي سرمايه گذاري و عضويت مردم در اين صندوق ها پيش بيني شده است و گام پاياني آزادسازي و معاملاتي شدن سهام عدالت در صورت تصويب نهايي اين لايحه در مجلس، آغاز خواهد شد.
11. به مشمولان سهام عدالت که شماره شباي بانکي تائيد شده قبلي آنان با اشکال و مسدودي مواجه شده است و به هر علت امکان واريز سود سهام عدالت به شماره شباي آنان فراهم نگرديده است، اجازه داده مي شود يک شماره شباي بانکي جديد به سامانه سهام عدالت اعلام کنند. اين عزيزان با مراجعه بعدي به سامانه مي توانند به زدوي نسبت به ورود شماره شباي جديد اقدام کنند.
12. به کليه مشمولين سهام عدالت توصيه مي شود، نگران برخي شايعه سازي ها و هجمه عليه اين طرح بزرگ و ملي نشوند و فارغ از هر گونه اغراض و اهداف سياسي که در مورد اين طرح و واريز سود آن به حساب مشمولان صورت مي گيرد، با دقت و پيگيرانه اخبار و اطلاعات سود سهام و مالکيت آن را از طريق سامانه هاي اطلاع رساني سازمان خصوصي سازي، کمامان پي گيري فرمايند.


منبع: mehrnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي