آخرین اخبار

20 حقيقت عجيب درباره زندگي در چين چه خبر ... ؟

20 حقيقت عجيب درباره زندگي در چين

  بزرگنمايي:

چه خبر - حقايق عجيبي درباره چين که نمي‌دانستيد

فکر مي‌کنيد درباره چين همه چيز مي‌دانيد؟ اما شرط مي‌بنديم که هنوز خيلي چيز‌ها درباره آن نمي‌دانيد.

چين فقط اسباب بازي و غذاهاي عجيب نيست، يکي از قديمي‌ترين و تاريخي‌ترين کشورهاي جهان است. اما مي‌خواهيم درباره چيزهاي عجيبي صحبت کنيم که امروزه در چين وجود دارد.

غارنشينان مدرن
همه چيني‌ها در خانه ها و آپارتمان‌هاي زيبا زندگي نمي‌کنند، بلکه برخي از آن‌ها در غارهاي واقعي زندگي مي‌کنند. غارهايي که مورد سکونت غارنشينان قرار مي‌گيرند «يائودونگ» نام دارند. ساکنان اين سکونتگاه‌هاي عجيب مي‌گويند که غارشان را با هيچ چيز ديگري در دنيا عوض نمي‌کنند. حدود 30 ميليون چيني در غار زندگي مي‌کنند که برابر با جمعيت استراليا است؛ و مثل اين مي‌ماند که همه ساکنان استراليا در غار زندگي کنند.

ساختمان‌هاي عجيب و غريب
علاوه بر اينکه چين سکونتگاه‌هاي عجيبي مثل يائودونگ‌ها دارد، برخي از عجيب‌ترين ساختمان‌هاي جهان را هم دارد. چين پر از هتل ها، ساختمان‌هاي اداري، آسمانخراش‌ها و ديگر ساختمان‌هاي عجيب است. يکي از عجيب‌ترين ساختمان‌هاي چين هتل امپراطور است که در عکس زير مشاهده مي‌کنيد. اگر چه در نگاه اول شبيه مجسمه عظيمي از سه مرد است، اما در واقع هتلي با 200 اتاق است. وجود اين هتل باعث مي‌شود فکر کنيد که معماران چيني افراد عجيبي هستند.

پارک با تم کوتوله
به نظر چه کسي کوتوله ها، چه تخيلي و چه واقعي، بامزه نيستند؟ چيزي در کوتوله‌ها وجود دارد که باعث مي‌شود از آن‌ها خوشمان بيايد. اما به نظر مي‌رسد چيني‌ها خيلي بيشتر از همه ما به کوتوله‌ها علاقه دارند چون پارکي را به آن‌ها اختصاص داده اند. نام اين پارک عجيب قلمروي آدم کوچولوهاست. اما اگر کوتوله هم نباشيد مي‌توانيد از اين پارک ديدن کنيد.

منطقه زماني عجيب
چين سومين کشور بزرگ جهان است. شايد فکر کنيد اين موضوع باعث مي‌شود چندين يا حتي صد‌ها منطقه زماني داشته باشد. اما درست نيست. چين به رغم وسعت زيادي که دارد فقط يک منطقه زماني دارد که منطقه زماني پکن ناميده مي‌شود. اين يعني برخي مکان‌هاي چين تا قبل از 10 صبح طلوع خورشيد را نمي‌بينند!

سيستم دسته بندي فيلم ندارد
چين فاقد سيستم دسته بندي فيلم است که تقريبا در هر کشوري وجود دارد. اين يعني کودکان چيني اجازه دارند فيلم‌هاي خشونت آميز يا فيلم‌هاي بزرگسالان را تماشا کنند. هرچند چين اين سيستم را ندارد، اما سانسور زيادي دارد. حتي يک کميته مخصوص در چين وجود دارد که فيلم‌ها را قبل از انتشار بازبيني و اگر لازم باشد سانسور مي‌کند.

بزرگترين مرکز خريد دنيا
چين که سومين کشور بزرگ و يکي از پيشگامان اقتصادي دنياست مي‌تواند ساختمان‌هاي بزرگي بسازد. اين بسيار منطقي است، اما هميشگي نيست. چيني‌ها بزرگترين مرکز خريد دنيا را ساخته اند. ممکن است فکر کنيد بزرگترين مرکز خريد دنيا هميشه شلوغ است، اما باور کنيد اين طور نيست. اين مرکز خريد با شکست مواجه شد، زيرا تنها چند مغازه در آن باز شد و اکنون هم خالي است.

چند خبر خوب براي معتادان گوشي‌هاي هوشمند
آيا شما هم يکي از معتادان گوشي‌هاي هوشمندي هستيد که نمي‌توانيد بدون نگاه کردن به گوشيتان در خيابان راه برويد؟ اگر هستيد شرط مي‌بنديم که هنگام برخورد با افراد ديگر در موقعيت‌هاي ناخوشايندي قرار گرفته ايد. اين براي همه معتادان گوشي‌هاي هوشمند اتفاق مي‌افتد، به جز چيني ها! در حقيقت آن‌ها هنگام کار با گوشي و راه رفتن، با افراد ديگر برخورد نمي‌کنند، زيرا از خطوطي حرکت مي‌کنند که براي آن‌ها تعبيه شده است.

ترافيک و راهبندان
راهبندان يک چيز عادي در چين است و چرا نباشد وقتي سومين کشور بزرگ جهان است که 70 درصد جمعيت آن نيروي کار هستند؟ علاوه بر اينکه چين تاريخ طولاني در ترافيک دارد، طولاني‌ترين راهبندان‌هاي ترافيکي جهان را هم دارد. طولاني‌ترين ترافيک تاريخ در شانگهاي اتفاق افتاد و 12 روز طول کشيد! اگر ما در چنين ترافيکي بوديم ديوانه مي‌شديم!

گربه‌هاي بيچاره
تقريبا همه مي‌دانند که برخي چيني‌ها عدات غذايي عجيب دارند. عادات غذايي عجيب آن‌ها شامل خوردن حشرات تا خوردن سگ‌ها مي‌شود. اما چيزي هست که چيني‌ها خوردنش را بيشتر از سگ دوست دارند و آن گربه است. چيني‌ها به طور متوسط بيش از 19 ميليون گربه مي‌خورند.

پلي استيشن در چين
پلي استيشن يکي از پرطرفداترين سرگرمي هايي است که تا به حال اختراع شده است. هر کسي بازي با پلي استيشن را دوست دارد، زيرا تجربه فراموش نشدني و شگفت انگيزي براي همه است، البته به جز چيني ها! چيني‌ها پلي استيشن و ساير پلتفرم‌هاي بازي را محکوم مي‌کنند. شما نمي‌توانيد در چين پلي استيشن، ايکس باکس و ... داشته باشيد. با اين وجود نمي‌دانيم سرگرمي جوانان چيني چيست؟ شايد به صورت قاچاقي تهيه مي‌کنند.

نفس کشيدن در پکن
حتما مي‌دانيد که پکن اگر آلوده‌ترين نباشد يکي از آلوده‌ترين شهرهاي جهان است. اين شهر آنقدر آلوده است که ما همه افرادي که در اين شهر زندگي مي‌کنند و آلودگي آن را تحمل مي‌کنند تحسين مي‌کنيم. اما آيا مي‌دانستيد که آلودگي پکن به حديست که يک روز نفس کشيدن در آن معادل مصرف يک بسته سيگار است؟

شرکت‌هاي غذايي چين
چين هزاران شرکت مواد غذايي دارد که برخي از آن‌ها بزرگ‌ترين کمپاني‌هاي غذاي دنيا هستند. با اين حال همه شرکت‌هاي غذايي چين، غذا را به روش معمول و خوشايندي توليد نمي‌کنند. چندين شرکت موادغذايي در چين محکوم شدند که محصولات گوشتي خود را در ادرار بز مي‌خواباندند. هم چنين شرکت هايي بودند که متهم شدند با استفاده از فاضلاب توفو درست مي‌کنند! وحشتناک است! فقط گوشت و توفو در چين نخريد!

آلودگي هوا
يک بار ديگر درباره آلودگي چين صحبت مي‌کنيم. يکي از غم انگيزترين حقايق درباره چين اين است که يکي از آلوده‌ترين کشورهاي جهان است. آلودگي هواي چين آنقدر وحشتناک و گسترده است که در واقع در اقيانوس آرام حرکت مي‌کند و لس آنجلس و سانفرانسيسکو را آلوده مي‌کند. در واقع آلودگي چين مسئول بيش از يک سوم آلودگي سانفرانسيسکو است.

پليس چين و غاز‌ها
پليس چين يکي از بزرگترين نيروهاي پليس دنياست. ممکن است فکر کنيد پليس چين از حيوانات مختلف به عنوان حيوانات پليس استفاده مي‌کند، اما پليس چين از سگ يا ساير حيوانات خطرناک به عنوان حيوان پليس استفاده نمي‌کند. به جاي استفاده از اين حيوانات، پليس چين از غاز‌ها استفاده مي‌کند. درواقع پليس چين به خاطر تيزبيني و طبيعت پرخاشگرانه شان از آن‌ها استفاده مي‌کند.

تخم مرغ آبپز
درست مثل مردم ساير قسمت‌هاي جهان، چيني‌ها هم خوردن تخم مرغ آبپز را دوست دارند، زيرا منبعي سرشار از مواد مغذي مهم است. با اين حال برخي از چيني‌ها دوست دارند تخم مرغ را به روش‌هاي عجيب و غريبي بپزند. به جاي پختن تخم مرغ در آب، آن‌ها تخم مرغ را در ادرار پسربچه‌ها مي‌پزند، چون از نظر مردم برخي از قسمت‌هاي چين اين روش خوشمزه‌تر است.

اعدام
از زماني که چين تاسيس شده، اعدام در آن وجود داشته است. چين يکي از اولين کشورهايي بود که مرگ را به عنوان مجازات برخي اعمال خشونت آميز معرفي کرد و هنوز هم در آن اعمال مي‌شود. در واقع تعداد اعدام‌هاي چين از مجموع همه نقاط جهان بيشتر است که آمار وحشتناکي است. تنها در سال اخير بيش از 5000 نفر در چين اعدام شدند. اين مجازات براي جرايم بزرگي مثل قتل و کودک آزاري در نظر گرفته شده است.

فستيوال سگ‌ها
چين فستيوال خاصي دارد که به سگ‌ها اختصاص دارد، اما اين جشنواره براي قدرداني از سگ‌ها نيست بلکه براي خوردن آن هاست! اين جشنواره که فستيوال گوشت سگ يولين نام دارد درواقع عجيب نيست، چون چيني‌ها از زمان‌هاي بسيار دور سگ مي‌خورند. در چين اعتقاد بر اين است که خوردن سگ گرماي داخلي را تحريک مي‌کند و باعث خوش بختي مي‌شود.

دولت در مورد فرزند شما تصميم مي‌گيرد
در واقع در چين شما تا زماني که دولت اجازه ندهد نمي‌توانيد بچه داشته باشيد. زوج‌هاي چيني بايد براي گواهي برنامه ريزي خانوادگي اقدام کنند تا به آن‌ها اجازه دهند يک فرزند داشته باشند.

همه جا با پيژامه
اگر تا به حال به شانگهاي رفته باشيد احتمالا صد‌ها نفر را با پيژامه ديده ايد که در خيابان‌هاي شانگهاي راه مي‌روند. در شانگهاي پوشيدن پيژامه به عنوان لباس بيرون کاملا قابل قبول است. حتي برخي از آن‌ها در رستوران‌ها و مراکز خريد هم پيژامه مي‌پوشند.

مدفوع در همه جا
اگر يک کودک چيني را ديديد که در خيابان با کمک والدينش مدفوع مي‌کند شوکه نشويد. کودکان چيني حق دارند هرجايي اين کار را کنند و حتي شلوارهاي مخصوصي مي‌پوشند که راحت باشند. با اين حال والدينشان بايد بعد از اين کار در مکان‌هاي عمومي آنجا را تميز کنند.


منبع: yjc.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس