آخرین اخبار

روحاني: تهران بايد جذاب شود سياسي

روحاني: تهران بايد جذاب شود

  بزرگنمايي:

چه خبر - روحاني : تهران را براي مردم جذاب ميکنيم

رييس جمهور «تأمين منابع مالي پايدار» و «حفظ روحيه، نشاط و مشارکت اجتماعي» را دو محور اصلي در مديريت کلانشهرها خواند و گفت: شوراها و شهرداري‌ها با همفکري و ياري دولت بايد به اين سمت حرکت کنند. معماري قديمي تهران از مهم‌ترين عناصر جذاب پايتخت است و علاوه بر آن مي‌توان فضاهاي مناسب گردشگري را توسعه داد و به سمتي حرکت کرد که تهران به جاي ساکنان دائمي، براي گردشگران و ساکنان موقت جذاب‌تر باشد.
جت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني روز دوشنبه و در ديدار رييس و اعضاي شوراي شهر و همچنين شهردار تهران، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رحمت‌الله عليه را اسلام‌شناسي انقلابي و دلبسته به مردم خواند و گفت: ايشان معلم صبر و تحمل و نيز عشق به ملت و آباداني ايران بود.
رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به حضور پرشور و معنادار مردم در انتخابات سال‌هاي 92، 94 و 96، خاطر نشان کرد: اولين پاسخ به اميد، نشاط و رأي مردم؛ وحدت در دولت، مجلس و شوراهاي شهر، از جمله شوراي شهر تهران براي خدمت به شهروندان و توسعه ملي و محلي است.
دکتر روحاني با اشاره به حضور شهردار تهران در جلسات هيأت دولت به عنوان نماد همکاري دستگاه اجرايي و مديريت شهري، افزود: حضور شهردار متخصص و با تجربه‌اي که با اتفاق آراء برگزيده شده، مزيت شورا و شهر تهران است.
رييس جمهور «تأمين منابع مالي پايدار» و «حفظ روحيه، نشاط و مشارکت اجتماعي» را دو محور اصلي در مديريت کلانشهرها خواند و گفت: شوراها و شهرداري‌ها با همفکري و ياري دولت بايد به اين سمت حرکت کنند. معماري قديمي تهران از مهم‌ترين عناصر جذاب پايتخت است و علاوه بر آن مي‌توان فضاهاي مناسب گردشگري را توسعه داد و به سمتي حرکت کرد که تهران به جاي ساکنان دائمي، براي گردشگران و ساکنان موقت جذاب‌تر باشد.
دکتر روحاني با تشريح جلسات، برنامه‌ها و اقدامات دولت در زمينه احياي بافت‌هاي فرسوده و اهميت آن در بهبود سيماي شهر و آرامش شهروندان، افزود: بافت‌هاي فرسوده بايد به صورت محله اي و البته بر مبناي طرح‌هاي تفصيلي احياء شوند و دولت آماده همکاري در اين زمينه است.
رييس جمهور همچنين بر حفظ محيط زيست و بويژه حراست از باغ‌هاي باقيمانده و توسعه فضاي سبز، انطباق معماري و شهرسازي بر اصول علمي و الگوهاي بومي، توجه به امور فرهنگي در مسير ارتقاي نشاط اجتماعي، همکاري همه دستگاه‌ها و نهادها براي کنترل آلودگي هوا، توسعه خطوط ريلي شهري و حمل و نقل عمومي تأکيد کرد.
دکتر روحاني اهتمام در مقابله با فساد و مسدود کردن زمينه‌هاي آن را ضروري دانست و افزود: آبروي کشور در گرو مبارزه قاطعانه و غيرگزينشي در دستگاه‌هاي عمومي و اجرايي عليه فساد است.رييس جمهور استحکام نظام را در گرو استحکام قانون اساسي در عرصه نظارت و اجرا دانست و ادامه داد: همه قوا، نهادها و دستگاه‌ها موظفند در مسير استحکام و تقويت قانون اساسي، بويژه در ارتباط با حقوق مردم حرکت نمايند.
دکتر روحاني همچنين در مورد مشکل پيش آمده براي هموطن زرتشتي عضو شوراي شهر يزد، تصريح کرد: در اين زمينه قانون اساسي تکليف را روشن کرده و بايد مُرّ قانون اساسي، حقوق شهروندي، اعتماد عمومي و وحدت جامعه رعايت شود.
رييس جمهور در اين ارتباط ادامه داد: در انجام وظيفه قانوني، وعده و برنامه‌هايي که به مردم داده‌ام، هرگز ترديد و عقب‌نشيني نکرده و نخواهم کرد.
در ابتداي اين جلسه مهندس محسن هاشمي رييس شوراي شهر تهران، دکتر نجفي شهردار تهران؛ روساي کميسيون‌هاي برنامه و بودجه، معماري و شهرسازي، محيط زيست و سلامت، حمل و نقل و عمران، فرهنگي و اجتماعي، نظارت و حقوقي؛ و همچنين دکتر مسجد جامعي با ارائه گزارشي از اقدامات شوراي اسلامي شهر و شهرداري تهران، ضمن تقدير از توجه رييس جمهور و دولت به موضوع مديريت شهري، مواردي را در زمينه ضرورت مديريت واحد شهري و طي سريع‌تر مراحل تدوين لايحه آن، راهکارهاي تأمين منابع مالي پايدار، نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي، رعايت قواعد شهرسازي، ضرورت توجه به فضاي سبز و محيط زيست، مقابله با آلودگي هوا، کاهش ترافيک و خدمات فرهنگي و اجتماعي به شهروندان مطرح نمودند.
اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران خواستار حمايت هر چه بيشتر دولت در تدوين لوايح و ساز و کارهاي قانوني در جهت مديريت يکپارچه‌ شهري و نيز تأمين منابع پايدار مالي شدند.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد