آخرین اخبار

آقاي روحاني، احمدي‌نژاد را رها كن! سياسي

آقاي روحاني، احمدي‌نژاد را رها كن!

  بزرگنمايي:

چه خبر - لزوم جدايي دولت از بهانه‌هاي تكراري و بي‌فايده

عملکرد حسن روحاني در دور دوم رياست جمهوري اش رويه تامل‌برانگيزي به خود گرفته است. برخلاف ابراز نظرهاي پراميد و درباغ سبز نشان‌دادن ايشان و اطرافيان‌شان به ويژه محمدباقرنوبخت، سخنگوي دولت، بازخوردها از عملکرد روحاني وتيمش در اذهان، بسيار متفاوت ومتناقض است و زنگ نااميدي از دولت اين بار زودتر وپر طنين‌تر از هميشه به صدا درآمده است.
آقاي روحاني در دوره تبليغات انتخاباتي وعده هاي مکرري را مطرح کرد و از بدنه حامي خود خواست اين بار با راي بالاتري او را انتخاب کنند تا دست بازتري داشته باشد و آنچه از وعده ها در دور اول رياست جمهوري اش بر زمين مانده را به انجام برساند، اما امروز شاهد يک حسن روحاني متفاوت هستيم.
دوره احمدي‌نژاد تمام شد
روحاني وهمراهانش هر نارسايي را به دوران احمدي نژاد نسبت مي‌دهند ومعتقدند هنوز مشغول آواربرداري آن دوران هستند و گويي به قدري آوار برداري مي کنند که آلمان‌ها نيز پس از ويرانه هاي جنگ دوم جهاني اين حجم آواربرداري را نكرده‌اند. بايد به آقاي روحاني يادآورشد هر پديده در اذهان عمومي تا جايي قابليت استفاده دارد و «احمدي نژاد- احمدي نژاد» کردن نيز تا جايي جواب مي‌دهد و در اصل مردم به شما راي داده اند که آن دوران را جبران کنيد وکشور را به مسيري ديگر بيندازيد نه اينکه تا پايان هشت سال بگوييد چه بود وچه شد!
آقاي روحاني به خودتان بياييد
بي شك جايي مردم از شما سوال خواهند کرد كه او هرچه بود وهرچه کرد تمام شد و اينک شما چه کرده ايد؟ و اين تراژدي آنجا به کمدي پهلو مي زند که حرف هاي پرتکراري درباره ثروتمند شدن برادر جناب جهانگيري و... در دوران همان دولت پرآوار به گوش مي‌رسد. ممکن است برخي نزديکان دولت بگويند، نگذاشتند و نشد ومحدوديت‌ها بسيار است، مي توان از اين گروه از دوستان سوال کرد مگر جناب روحاني که از ابتداي انقلاب اسلامي در عالي ترين سطوح مسئوليت داشته اند، مقدورات و واقعيات کشور و ساختار سياسي را نمي شناختند؟
اگر مي‌شناختند و وعده برباد داده اند که رفتارشان نه برازنده ملت ايران ونه يک روحاني شيعه بوده است واگر نمي‌شناخته‌اند چگونه پس از چهارسال دوباره متوجه نشده اند و بازهم خود را در انتخابات عرضه کرده‌اند؟ بسيار خواهند پرسيد چگونه محمود احمدي نژاد که سطح سياسي اش قبل از رياست جمهوري با آقاي روحاني قابل قياس هم نيست، فارغ از صحيح يا غلط بودن اقداماتش توانست بسياري امور غيرقابل باور را انجام دهد يا به سوي آن گام بردارد و ايشان نتوانست؟ چه کسي باور مي کرد هدفمندي يارانه ها، چندين برابر کردن قيمت بنزين، انتخاب وزير زن و... در ايران عملي باشد اما فارغ از صحيح يا غلط بودن آن انجام گرفت و احمدي نژاد نشان داد که رييس جمهور چه قدرتي در ايران دارد و نتوانستم ونگذاشتند، فقط بهانه هايي کم اثر هستند.
بازي با تكرار
جناب روحاني يأس و گوشه نشيني جماعتي که در سال 92و 94 شما را ياري کردند چه فرجامي براي کشور خواهد داشت؟ آيا قرار است سوم تيري دوباره در 1400 رقم بخورد؟ تفکري که در ايام مبارزات انتخاباتي‌تان نکوهش مي‌كرديد، در اصل روح وجسم حاکم بر همکاران و عملکردتان را فراگرفته‌است. آيا جماعت پرشوري که با اميد و آرزو دوبار شما را تا آستانه پاستور مشايعت کرد تمام تکرارهايش را عبث و بازيخوردگي نخواهد پنداشت؟ چگونه مي توان باور کرد در کشوري با استانداردهاي امارات متحده ،بانويي ايراني تبار بر سکوي وزارت بنشيند و در ايران پس از تجربه خانم دستجردي نه تنها بانو واقليتي را در صدر نبينيم که سپنتا نيکنام نيز از شورا رانده مي‌شود؟!
بازار داغ يأس و چاپلوسي
موج بيکاري و يأس بخش بزرگي از جامعه را با عصبانيت واسترس بي‌انتهايي همدم کرده که بروزش را درخشونت هاي عنان‌گسيخته اجتماعي مي بينيم و مي توان گفت آنچه برجام را از نفس خواهد انداخت اين است که مردمان بي کار ونوميد که چشم به برجام براي گشايش در زندگاني خود داشتند در همان انتظار اوقات را سر مي کنند و از طرف ديگر شاهدند چگونه آقازاده ها فارغ از تمام اين مشکلات انگار که در جهاني ديگر زندگي مي‌کنند، به‌راحتي فرصت هاي شغلي مطلوب را به‌دست مي آورند.
جناب روحاني اين يأس و بغض متراکم در بهترين حالت انفعال به‌بار مي آورد که تجربه و فرجامش را همگان نيک مي دانند. ولي باور کنيد شما بيش از سه سال دست نخورده زمان در اختيار داريد تا گرهي بگشاييد نه اينکه فارغ از دغدغه راي مردمان در ميان حلقه چاپلوساني که خانه پدري شما را براي خودشيريني به عنوان ميراثي تاريخي بهره برداري مي‌کنند به روزمرگي گرفتاربياييد.
هنوز وقت باقي‌است
باور کنيد اين قبيل اطرافيان از جنس همان‌هايي هستند که در زمان رياست جمهوري احمدي نژاد مي گفتند پس از کوروش کبير، ايران به محمود کبير مي نازد! آقاي روحاني نگذاريد مسئوليت يک گسست تاريخي ديگر برعهده شما باشد و چون احمدي نژاد در روزهاي اخر با استقبال زير 10 نفر در سفرهاي استاني مواجه شويد يا چون خاتمي با اعتراض شديد دانشجويان در آخرين حضور در دانشگاه روز‌هاي‌تان راسپري كنيد. شما مي‌توانيد به خودتان بياييد وفارغ از نطق‌هاي پرطمطراق به وعده‌هاي‌تان عمل کنيد كه هنوز براي شما زمان باقي‌است .

گروه خبر سيمرغ
منبع: برترينها



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد