آخرین اخبار

روزنامه اصولگرا: آقاي ظريف، توهم و ديوانگي تا کجا؟! سياسي

روزنامه اصولگرا: آقاي ظريف، توهم و ديوانگي تا کجا؟!

  بزرگنمايي:

چه خبر - توهم و نشناختن دوست و دشمن و تکبر، تا کجا؟!

حسين قدياني نوشت: ديوانگي فقط اين نيست که ديگران ما را دستمايه درس عبرت خود نکنند، اين هم قطعا مصداق تمرد از عقل و تدبير و خرد و منطق است که ما با وجود تجربه مصدق در داخل و عبرت مرسي در خارج، باز هم توهم بزنيم که في‌المثل امضاي کري تضمين است! شگفتا! علاوه بر ده‌ها تجربه و ده‌ها عبرت، پند پير جمع هم بود: «من به مذاکره با آمريکايي‌ها خوشبين نيستم»! شمع بصيرت اينچنين روشن و بعضي حضرات اما انگار نه انگار که حکم تدبير، گرفتن پند است و گوش دادن نصيحت! اشتباه بزرگ بعضي‌ها اين بود که فکر مي‌کردند حضرت آقا، تنها نگران برند سازش‌ناپذير انقلاب اسلامي است که چون شعار داده‌ايم «مرگ بر آمريکا» پس مذاکره با کاخ سفيد خدشه وارد مي‌کند به ‌ام‌الشعائر نظام! که چون بعد از کوهي دشمني يانکي‌ها، ميان تهران و واشنگتن ارتباطي نيست، پس افت کلاس ماست اگر بخواهيم با سران اتاق بيضي، گرد يک ميز بنشينيم! صدالبته مذاکره با تجسم مسلم عهدشکني و مصداق بارز سيري‌ناپذيري، نه تنها ديوانگي، بلکه ضرررسان به حيثيت و وجهه هر انقلاب درست و درماني است، ليکن «من به مذاکره با آمريکايي‌ها خوشبين نيستم» تنها ناظر بر «آرمان» ايراد نشد، بلکه «واقعيت» را هم مدنظر داشت! و تنها نگران «آخرت» نبود، بلکه «دنيا» را هم در نظر داشت!
اينکه تو مي‌روي پاي ميز مي‌نشيني و به تعهداتت هم عمل مي‌کني و حتي با کوهي از سيمان، سمبل خودکفايي را سياه مي‌کني اما اين همه، هيچ‌کدام براي دشمن خبيث دليل نمي‌شود که تحريم‌ها را لغو کند و نه فقط اين، که با «مادر تحريم‌ها» پاسخ آن همه وفاي به عهد شما مردمان متاسفانه خوش‌خيال دستگاه ديپلماسي کشور را مي‌دهد! و باز هم نه فقط اين، که اين ‌بار دعوتت مي‌کند به مذاکره بر سر موشک! پس «من به مذاکره با آمريکايي‌ها خوشبين نيستم» يعني «من خوشبين به اين نيستم که آمريکا، تحريم‌هاي قبلي را لغو و تحريم‌ جديدي هم وضع نکند!» و اين هم يعني «عليکم بالاقتصاد»! آري! شيطان بزرگ اگر آدم بود، اصلا و اساسا چرا ما را تحريم کرد؟! واقعا به چه جرمي؟! هسته‌اي؟! همان که خودش هم دارد؟! و خيلي بيشترش را هم دارد؟!
مع‌الاسف، آمريکا اين همه خبيث و بدذات، آنوقت اين مردمان ديپلمات ما با دست فرمان «هر توافقي از عدم توافق بهتر است»، دوست دارم بدانم دقيقا دنبال گرفتن کدام امتياز از کاخ سفيد بودند؟! البته اميد است آقايان در مقام عمل فهميده باشند که امضاي هيچ بدعهدي «تضمين» نيست، بويژه اگر آن شهره به بدعهدي، امثال اوباما و کري و ترامپ و تيلرسون باشند! چيست اما تضمين؟! گمانم در گرفتن درس عبرت، مثلا از محمد مرسي و محمد مصدق که متاسفانه گرفته نشد! تجربه و عبرت به اين روشني، پيش چشم آقايان بود و از آن بهره نبردند که نبردند که نبردند! من زياد به سرنوشت اين روزهاي مرسي فکر مي‌کنم! و اينکه اصلا و اساسا چرا بايد زندان باشد؟! او که از رهبران و سران و بزرگان انقلاب مردم مصر عليه «مبارک» بود، چرا با اين عاقبت؟! و با اين فرجام؟! مي‌دانيد علت چيست؟! طمع! طمع و توهم! طمع و توهم و نشناختن دوست و دشمن! طمع و توهم و نشناختن دوست و دشمن و تکبر! بدبختي مرسي از آن روز شروع شد که جمهوري اسلامي واقعا حامي انقلاب‌هاي ملل منطقه را فروخت به آمريکا! و البته به آل‌سعود! تو وقتي اوباما و جان کري را و شبکه‌هاي شبه‌جزيره را خيرخواه‌تر از «ولي امر مسلمين جهان» تصور کني، خداوند منان با در بسته زندان‌هاي قاهره، ادبت مي‌کند، ولو آنکه از سرآمدان انقلاب مصر باشي و تا همين چندي پيش در صدر صندلي انقلاب!
واقعا فکر مي‌کنم قصه مرسي، تداعي‌گر قصص حکمت‌آموز قرآن است! و سرشار از درس عبرت، البته براي اصحاب فهم! همه که قرار نيست چون «بشار اسد» قدرت تمييز دوست و دشمن را داشته باشند! به هر حال، وادي سياست، يکي مثل «مسعود بارزاني» را هم مي‌خواهد! الساعه خنده‌ام گرفته! آخر بگو آبت کم بود يا نانت، که برداشتي بي‌خود و بي‌جهت الم شنگه راه انداختي که حالا اين بشود روزگارت؟! و مگرنه آنکه متاثر از دم‌تکاني‌هاي داعش در عراق، سران حکومت مرکزي بغداد همه‌جوره داشتند با جنابعالي راه مي‌آمدند که در اقليم، مجبور به رودررويي با شر ديگري نباشند؟!
و مگر نه آنکه وقت خطر، اين قاسم سليماني بود که به دادت رسيد؟! آخر طمع و توهم و نشناختن دوست و دشمن و تکبر، تا کجا؟! و ديوانگي تا کجا؟! تا آنکه خودت را بکني درس عبرت ديگران؟! مگر کور بودي و مرسي را در زندان نديدي؟! واحسرتا از چشم اغلب نابيناي شماري از اصحاب سياست! چنان دل مي‌بندند به وعده وزير خارجه آمريکا، کانه در تاريخ همين ايران خودمان «محمد مصدق» وجود خارجي نداشته! و رکب از يانکي‌ها نخورده! متن را همين‌جا ببندم که خدايي نمي‌دانم بايد قاه‌قاه بخندم يا بزنم زير گريه!


منبع: وطن امروز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد