آخرین اخبار

روحاني:‌ موشک ساخته، مي سازيم و خواهيم ساخت سياسي

روحاني:‌ موشک ساخته، مي سازيم و خواهيم ساخت

  بزرگنمايي:

چه خبر - روحاني: ذره‌اي از حق آزادي بيان کوتاه نخواهم آمد

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني صبح امروز (يکشنبه) در صحن علني مجلس در دفاع از وزير پيشنهادي علوم اظهار کرد: معرفي وزير علوم کمي به تاخير افتاد. البته شايد اين تاخير ، خواصي هم داشت. اين تاخير نشان داد فضاي جامعه ما و به ويژه دانشگاهيان نسبت به سرنوشت دانشگاه و علم تا چه حد حساس است.
وي افزود: همه نکاتي که در روزهاي اخير راجع به دانشگاه و لزوم حساسيت دولت نسبت به استقلال دانشگاه، آينده دانشجويان و شيوه فعاليت تشکلهاي دانشجويي مطرح شد، نشان داد که دانشگاه زنده است. اساتيد ما فعالند و به سرنوشت خود توجه دارند. مفهوم آن اهميت علم و دانشگاه و سرزنده بودن نسل جوان و دانشگاه ها است. از همه آنهايي که در اين زمينه سخن گفتند و نقد کردند سپاسگزارم.
روحاني تاکيد کرد: هر آنچه در انتخابات 92 و 96 راجع به محيط دانشگاه، امن بودن و نه امنيتي بودن دانشگاه‌ها ، فضاي آزاد و امنيت لازم براي دانشجو و اساتيد مطرح کرديم، همچنان به اين عهد خود وفادار خواهيم بود. رئيس جمهور در ادامه بيان کرد: در اين‌جا در محضر نمايندگان ملت ايران عرض مي‌کنم، مبناي من در نحوه سلوک با وزرايي که تا امروز انتخاب شده‌اند و دو وزيري که ان‌شاءالله به کمک شما امروز انتخاب خواهند شد، پيوست حکم است.
وي تصريح کرد: تمام وزراي ما در دولت دوازدهم در کنار حکم وزيري، يک پيوست حکم هم دارند و در آن پيوست حکم دقيقا مشخص شده که قدم به قدم اولويت دولت دوازدهم در اجراي ماموريت آن‌ها چيست و بطور منظم دولت اين پيوست را پايش خواهد کرد و سه ماه به سه ماه آن را ارزيابي مي‌کند.
رئيس قوه مجريه، همچنين ادامه داد: مبناي من با وزرا براي ادامه کار يا توقف آن پيوست احکام آنهاست که آن پيوست هم استخراج شده از برنامه دولت است که ملت ايران به آن راي داده‌اند همچنين برگرفته از اسناد بالادستي قانوني است که نسبت به وزارتخانه‌ها و دولت وجود دارد و در اختيار همه ماست.
رئيس جمهور با بيان اينکه دانشگاه و وزير علوم از حساسيت ويژه‌اي برخوردار است، تصريح کرد: البته نيازي به گفتن ندارم و همه شما نمايندگان محترم مي‌دانيد که هماهنگ کردن براي معرفي وزير به مجلس در برخي از موارد طولاني‌تر خواهد بود. هماهنگي برخي از وزارتخانه‌ها آسان تر و برخي طولاني‌تر انجام مي‌شود.
وي در ادامه تاکيد کرد: ما صبر و حوصله و تعامل کرديم،‌ اما معامله نکرديم. من بر سر دانشگاه، آزادي آن، امنيت و آينده دانشجويان و خطي که دولت از ابتدا اعلام کرده با هيچ کس معامله نکردم و بدانيد معامله نخواهم کرد؛ آنچه وعده من با ملت بوده و به حول و قوه الهي به شرط حيات تا روز آخر دولت ادامه خواهد يافت و شما نمايندگان و مردم به خوبي شاهد خواهيد بود.
روحاني اضافه کرد: نيازي نيست با عجله راجع به افراد قضاوت کنيم. من از هيچ کدام از معيارهايي که براي انتخاب وزير علوم بود، کوتاه نيامدم. ممکن است انتخاب ها و زمان طولاني شده و براي ايجاد هماهنگي اين فرصت 60 – 70 روزه بود، اما من پاي همه اصولم ايستاده‌ام .
وي با اشاره به صحبت‌هايي که با وزير پيشنهادي علوم کرده يادآور شد: من به آقاي دکتر غلامي که استادي با تجربه و داراي مراحل علمي طي شده در علم و پژوهش و از اساتيد بنام و برجسته است و کار مديريت را در ستاد دانشگاه مديريت دانشکده و دانشگاه انجام داده صحبت کردم و همه شرايطم را با او در ميان گذاشتم، کما اينکه با افراد ديگري هم براي وزارت علوم صحبت شد، ولي نشد به مجلس معرفي شوند اما با آنها هم اين شرايط را هم مطرح کرده بودم.
رئيس دولت دوازدهم افزود: اولين شرط من با وزير علوم اين بود که محيط دانشگاه از آن همه دانشجويان، احزاب، جناح‌ها و تفکرهاي مختلف است. اين تاکيد من به آقاي غلامي بود که هيچ کس در دانشگاه و هيچ انجمن،‌ جمع و جناحي در داخل دانشگاه نبايد احساس بي پشتوانگي کند. هيچ جمعي نبايد احساس کند براي بقيه در امنيت هست و براي او نيست و نبايد احساس کند که نظر وزارتخانه نسبت به جناح‌هاي مختلف متفاوت است.
وي با تاکيد بر اينکه مبناي ما از اول مبناي اعتدال بوده است،‌خاطر نشان کرد: مبناي ما اين بوده که اکثريت بايد حاکم باشد، ولي اقليت بايد بطور کامل از حقوق خود برخوردار باشد. نه اسلام،‌ نه قانون و نه شرايط امروز کشور به ما اجازه نمي‌دهد که در مسائل جزئي رو در روي هم بايستيم. اگر اختلافات جزئي دو سال پيش جايز و مکروه بود، ‌امروز بايد بگوييم حرام و گناه کبيره است؛ چرا که امروز ما شرايط خاصي داريم.
روحاني اضافه کرد: امروز ما نياز به وحدت بيشتري داريم. يک بار بزرگ مسئوليت در وحدت،‌ انسجام ملي و ايستادگي ملت در برابر ديگران دانشگاه است. آن روزي که در مسير نهضت اسلامي بوديم بار اول بر دوش دانشگاهيان بود. دانشگاهيان در کنار حوزويان و اقشار مردم پرچم انقلاب را به دوش کشيدند و اساتيد دانشگاه کنار عالمان و مدرسان حوزه نهضت را براي مردم تبيين کردند.
وي همچنين بيان کرد: روزي که وارد جنگ تحميلي شديم و دشمن به ما هجوم آورد،‌ باز دانشگاه نقش بزرگي ايفا کرد. در زمان جنگ برخي دستگاه‌هاي پيچيده نظامي داشتيم که فروشندگان آن حاضر به تعمير نبودند يا دفترچه اوورهال آن را در اختيار ما نمي‌گذاشتند؛ اين دانشگاه بود که در آن مقطع به ما کمک کرد و در بسياري موارد دانشگاه‌هاي علمي و صنعتي از جمله شريف، به ما ياري رساندند. علاوه بر اين دانشجويان،‌اساتيد و پزشکان ما در جبهه‌هاي جنگ و بيمارستان‌هاي خط مقدم بودند.
رئيس جمهور با اشاره به اينکه هر جامشکلي براي کشور پيش آمده،‌ دانشگاه در صف مقدم بوده است، گفت: امروز هم براي اداره دولت دست نياز ما به سوي فارغ التحصيلان دانشگاه است و عمدتا فردا هم براي اداره کشور دست ملت به سوي دانشجوياني که امروز در دانشگاه‌ها هستند،‌ دراز خواهد بود. ما اگر فکر اقتصاد مقاومتي هستيم، راهي جز اقتصاد دانش بنيان وجود ندارد و اگر به روابط سياسي با عزت فکر مي کنيم راهي جز ديپلمات‌هاي متخصص وجود ندارد.
روحاني ادامه داد: اگر مي‌خواهيم از حقوق ملت در دادگاه‌ها و داوري‌هاي بين المللي دفاع کنيم راهي جز داشتن متخصصين برجسته حقوقي نداريم. براي مديريت، اقتصاد و حقوق ملت نيازمند دانشگاهيم. دانشگاهي که بتواند آزاد انديش باشد و در آنجا کرسي آزاد انديشي به پا باشد و تفکرات مختلف سياسي فضا را براي فعاليت سياسي خود آماده و باز ببينند.

تکميلي

روحاني:‌ موشک ساخته، مي سازيم و خواهيم ساخت

رئيس جمهور در جلسه بررسي وزراي پيشنهادي علوم و نيرو در صحن مجلس: اين مشکل شما آمريکايي ها است که با آوردن تروريست‌ها امنيت منطقه را به هم ريخته‌ايد.شما که تروريست‌ها را پرورش داده ايد بايد جايزه بگيريد اما به ايران که به کشورهاي منطقه کمک کرده است بگوييد مداخله گر؟
شما مي خواستيد عراق را تجزيه کنيد اما دولت ايران در کنار دولت و ملت عراق اين اجازه را به شما نداد.
شما سکوي نفتي ايران را زديد مگر سکوي نفتي تانک و هواپيما بود؟
شما هواپيماي مسافربري ايران را زديد، شما در طبس به خاک ايران تجاوز کرديد.
شما بارها بي ادبانه ملت ايران را تروريسم خوانديد.
ملت ايران ملتي است که با تروريست‌ها مبارزه کرده و گروهک‌هاي تروريستي را از ايران بيرون رانده و داعش را در منطقه به زانو درآورده است
شما به خاطر تلاشهاي ما در منطقه به سلاحهاي ما ايراد مي گيريد.
ما هر سلاحي از هر نوعي که نياز داشته باشيم مي سازيم و انبار مي کنيم و هر زمان که لازم باشد براي دفاع از خود از آن استفاده کرده و ترديدي نمي کنيم.
موشک ساخته، مي سازيم و خواهيم ساخت، زيرا با هيچ‌يک از قوانين بين‌المللي يا قطعنامه 2231 در تضاد نيست.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد