آخرین اخبار

PES 2018 يا FIFA 18 کدام بهتر است؟ چه خبر ... ؟

PES 2018 يا FIFA 18 کدام بهتر است؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - مقايسه بازي PES 2018 و FIFA 18

FIFA 18 و PES 2018 بازي هايي جذاب و هيجان انگيز هستند که در مقايسه با عنوان هاي پيشين خود پيشرفت هايي کليدي را نشان مي دهند اما اگر بخواهيم يکي از آنها را انتخاب کنيم کدام يک لايق عنوان بهترين بازي فوتبال سال خواهند بود؟

آيا FIFA 18 به قدري جذاب است که بتواند طرفداران سري بازي هاي PES را به سمت خود جذب کند و يا PES 2018 خواهد توانست طرفداران متعصب FIFA را به جمع هواداران خود اضافه کند؟ در ادامه به بررسي تخصصي و مقايسه فاکتور هاي مختلف اين دو بازي پرداخته و سعي مي کنيم پاسخي کامل به اين پرسش دشوار بدهيم.
Gameplay

در اين مسئله که هر دوي اين بازي ها جذاب و زيبا هستند شکي نيست اما با تجربه چند ساعته هر کدام از اين دو عنوان پر طرفدار به اين نتيجه رسيديم که FIFA 18 در مقايسه با عنوان قبلي خود و يا FIFA 17 تغييرات گسترده اي را تجربه کرده و تحول قاطعي را نشان مي دهد، در طرف ديگر با تجربه بازي PES 2018 به غير از چند پيشرفت ظريف و جزئي نسبت به PES 2017 نکته ديگري نتوانست نظر ما را به خود جلب کند.
يکي از پيشرفت هاي PES 2018 مربوط به دريبل کردن و کنترل توپ به هنگام حرکات فردي مهاجمان است و مي دانيم که سري بازي هاي PES هميشه توجه بيشتري را به اين بخش از Gameplay داشته اند. درگيري هاي فيزيکي و جنگ تن به تن بر سر مالکيت توپ هم پيشرفت هايي را نشان مي دهد که البته به نظر مي رسد اين پيشرفت، مشکلاتي را براي دفاع کردن ايجاد کرده است؛ در واقع در درگيري دو بازيکن بر سر در اختيار گرفتن مالکيت توپ، اين قدرت فيزيکي است که نتيجه را تعيين مي کند و هميشه بازيکن قوي تر توپ را به راحتي خواهد ربود.
بدين ترتيب به هنگام دفاع کردن بازيکن مجبور خواهد بود که رو به عقب بازي کند و تا حد ممکن از درگيري بپرهيزد. سري بازي هاي PES هميشه سعي در ساده سازي بازي داشته واين بار هم گل زدن، انجام حرکات نمايشي و نيز باز فردي در PES 2018 در مقايسه با FIFA 18 خيلي ساده تر خواهد بود.
در مورد FIFA 18 يک تغيير ساختاري کلي به چشم مي خورد، شرکت EA بالاخره مهم ترين ضعف موجود در FIFA را بر طرف کرده و سرعت بازي در FIFA 18 به حد مطلوبي رسيده است، ارسال هاي بلند، دريبل کردن و کنترل روي توپ بهتر شده و در کل شاهد Gameplay پر هيجان تري هستيم.
حفظ توپ ساده تر انجام مي شود و بازيکن شما براي عبور کردن از يک مدافع نيازي به انجام حرکات پيچيده و تکنيکي نخواهد داشت، علاوه بر اين پاس کاري سريع و متعدد و نيز چرخاندن توپ در زمين به حدي ساده شده که مي توان از اين جنبه FIFA 18 را با PES 2018 همسان دانست.
پيشرفت ها در بحث Gameplay بسيار هستند و تنها راهي که مي توانيد درک درستي از تغييرات جديد FIFA 18 داشته باشيد انجام اين بازي است، اگر نسبت به جذابيت تغييرات جديد شک داريد شرکت EA نسخه آزمايشي اي از FIFA 18 را به صورت رايگان در دسترس مخاطبان قرار داده که به واسطه آن مي توانيد به راحتي در مورد پيشرفت هاي آخرين عنوان از سري بازي هاي FIFA قضاوت کنيد.
در مقايسه Gamplay دو بازي به سادگي نمي توان نتيجه گيري کرد و به نظر مي رسد سليقه فرد نقش مهمي را در اين بحث بازي کند پس FIFA 18 وPES 2018 از قسمت Gameplay امتياز برابري را خواهند گرفت.

ويژگي هاي گرافيکي
شرکت KONAMI براي توليد عنوان PES 2018 باز هم از موتور گرافيکي FOX استفاده کرده است، در اين عنوان به طراحي استاديوم ها توجه ويژه اي شده و در بحث نور پردازي هم شاهد نکات مثبتي هستيم و از ديگر پيشرفت هاي بحث گرافيکي در اين عنوان مي توان به بهبود بحث ضبط حرکت اشاره کرد، گرافيک بازي چشم نواز است اما به نظر مي رسد که KONAMI به اندازه شرکت EA قدرت توسعه و نو آوري در موتور گرافيکي را ندارد و موتور استفاده شده در PES 2018 قدري قديمي است. چهره بازيکنان طبيعي طراحي شده و بازپخش گلها بازيکن را مجذوب خواهد کرد.
در بحث مقايسه گرافيک لازم است که رابط کاربري بازي ها را هم مورد بررسي قرار دهيم، رابط کاربري PES 2018 خسته کننده و قديمي به نظر مي رسد و براي انتخاب حالت هاي بازي و نيز تنظيم تاکتيک ها بايد از همان رابط کاربري گذشته استفاده کنيد.
در مورد FIFA 18 و به لطف حق امتياز رسمي شرکت EA براي شبيه سازي تيم ها، ليگ ها و نيز ساير مسائل شاهد گرافيکي فوق العاده هستيم و گرافيک بازي را مي توان با پخش زنده يک مسابقه فوتبال مقايسه کرد، همه چيز بر واقعيت منطبق بوده و اين نکته اي است که PES 2018 از فقدان آن رنج مي برد.
EA براي توليد FIFA 18 از موتور گرافيکي Frostbite استفاده کرده که نسبت به نسخه هاي پيشين دچار بهينه سازي هايي شده است، افکت هاي نور پردازي مسابقه هاي انجام شده در شب و روز را طبيعي جلوه مي دهد و با پيشرفت در مدل سازي صورت بازيکنان ديگر شاهد وجود چهره هاي مصنوعي و دلسرد کننده نيستيم؛ علاوه بر اين وجود رنگ هاي زنده و چشم نواز باعث شده که گرافيک کلي FIFA 18 از PES 2018 برتري نسبي اي داشته باشد.
رابط کاربري FIFA 18 نيز در مقايسه با عنوان هاي گذشته دچار بازنگري شده و رنگ بندي ها و فونت هاي جديدي در طراحي آن استفاده شده است و اگر بخواهيم در بحث گرافيک يکي از اين دو بازي را به عنوان بهترين انتخاب کنيم، عنوان منتخب قطعا FIFA 18 خواهد بود.

حالت هاي مختلف بازي
متاسفانه بايد بگوييم که PES 2018 نتوانسته آن طور که بايد عملکرد خوبي را در اين بحث داشته باشد و در ارائه حالت هاي مختلف به گيمر همانند عنوان هاي پيشين عمل مي کند. يکي از پر طرفدار ترين حالت هاي بازي Master League است که پيشرفت زيادي را نشان نمي دهد، براي مثال در اين حالت بازيکن مي تواند نيمار را با قيمتي معادل 30 ميليون يورو خريداري کند و اين ستاره را به تيم خود بياورد، در نتيجه شما هيجان زيادي را تجربه نخواهيد کرد چون در چنين حالتي تيم شما به سادگي مي تواند به صدر جدول صعود کند.
همانند عنوان هاي پيشين PES 2018 نيز توانسته تا حق امتياز شبيه سازي ليگ قهرمانان اروپا و ليگ اروپا را بگيرد اما با انتخاب اين حالت ها کاربر تنها از مسابقه اي به مسابقه بعدي وارد مي شود و هيچ تفاوتي بين بازي در اين حالت ها با حالت Single Player مشاهده نمي شود.
MyClub هم يکي ديگر از حالت هاي پر طرفدار سري بازي هاي PES است که متاسفانه در اين مورد هم پيشرفت خاصي ديده نمي شود و هنوز حالت Ultimate Team فيفا برتري قاطعي را نشان مي دهد.
در طرف ديگر FIFA 18 توانسته تا پيشرفت هايي را هر چند اندک به نمايش بگذارد.
FIFA 18 توانسته تا به هنگام انجام بازي در حالت Manager Career بازيکن را در موقعيت يک سرمربي واقعي قرار دهد، در فصل نقل و انتقالات و وقتي از يک بازيکن براي پيوستن به تيمتان درخواست مي کنيد، بازيکن مذکور به همراه مدير برنامه اش به دفتر کار شما مي آيند و با شما گفت و گو و تبادل نظر خواهند کرد در اين حالت ديالوگ هاي مختلفي در اختيار شما قرار خواهد گرفت که با انتخاب هر کدام مسير اين گفت و گوها و نتيجه نهايي مناقشه را تغيير خواهيد داد، البته اين يک تغيير کليدي و پيشرفتي اساسي نيست اما همين مقدار تغيير توانسته تا کاربران زيادي را راضي نگه دارد.
و در بررسي حالت هاي مختلف بازي هم شاهد برتري قاطع FIFA 18 نسبت به PES 2018 هستيم.

نتيجه گيري
به غير از بحث سليقه کاربران که مي تواند انتخاب نهايي را تغيير دهد معتقد هستيم که FIFA 18 در مقايسه با PES 2018 عملکرد بهتري را داشته است و پيشرفت هاي جزئي PES 2018 در مقايسه با عنوان هاي پيشين قابل مقايسه با تحول عظيم FIFA 18 نيست.
تنها ضعف اصلي سري بازي هاي FIFA در مقايسه با سري PES در چهره پردازي مصنوعي و Gameplay نه چندان روان آن خلاصه مي شد که در FIFA 18 هر دوي اين ضعف ها بر طرف شده اند و علاوه بر عملکرد قدرتمند FIFA 18 در اين دو حوزه برتري اين بازي در فاکتور هاي مختلف ديگر کاملا مشهود و بديهي است.
منبع: bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس