آخرین اخبار

اگر مدعي آزادي هستي چرا براي همه اين سنگ را به سينه نمي زني؟ سياسي

اگر مدعي آزادي هستي چرا براي همه اين سنگ را به سينه نمي زني؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - دادستان کل کشور: برخي مقامات در انتخابات تخلف صريح داشتند

حجت الاسلام والمسلمين منتظري در مراسم سي و ششمين سالروز تاسيس سازمان بازرسي کل کشور در بخشي از اظهاراتش گفت: آقاي نماينده‌اي که داري از رانت وابستگي به بزرگان ديگر استفاده مي‌کني و دنبال اين هستي که نکته‌اي را بدست آوري و عليه قوه قضاييه مقاله بنويسي و سخنراني کني و قوه را به چالش بکشي، اگر مشاهده مي شد که در همه عرصه ها وارد مي شوي انسان دلش نمي سوخت؛ اولا اين آقايان حق ورود به مسايل قضايي را ندارند.
وي افزود: چه طور است که از هر چه حمايت مي کني افراد مساله دار و کساني است که وابسته به ضد انقلاب و اپوزيسيون هستند. يک بار شده که بيايي و از پرونده افراد عادي حمايت کني. اگر شما مدعي آزادي هستي چرا براي همه اين سنگ را به سينه نمي زني؟ چرا دروغ مي گويي؟ اين نشان دهنده اين است که به دنبال اجراي عدالت حقيقي نيستيد.
دادستان کل گفت: من نمي گويم که از قوه قضاييه انتقاد نکنيد؛ کما اينکه شايد منم از مجلس انتقاد داشته باشم و انتقاد کنم، ولي اگر مي خواهيد قوه را نقد کنيد، نقدتان بايد علمي يا حقوقي باشد؛ اما از اشخاص خاص و محکومين مشخصي هميشه حمايت کردن نشان مي دهد که صداقت نداريد و شما به دنبال اجراي عدالت نيستيد نه براي نماينده و نه براي قاضي اين امر شايسته نيست.
منتظري گفت: اينکه نماينده‌اي هر روز تريبوني پيدا کند و قوه قضاييه را بکوبد به نفع کيست؟ همين نماينده اگر پرونده‌اي داشت به قوه قضاييه مراجعه مي‌کرد يا نمي کرد؟ ديديم که مراجعه کرد؛ بنابراين اجازه بدهيد قوه قضاييه با آرامش به پرونده‌ها رسيدگي کند. اقتدار قوه قضاييه بايد حفظ شود و اگر ايرادي داريد، منطقي، عقلي و حقوقي مطرح کنيد. آدم دلش از اينجا مي‌سوزد که اصلا اطلاعي از محتويات پرونده ندارد و اظهارنظر ماهوي مي‌کند. وقتي از محتويات پرونده اطلاع نداري چرا اظهارنظر مي‌کني و به خودت اجازه مي‌دهي يک تيري بيندازي و اين ممکن است به سينه قوه قضاييه بخورد. فکر مي‌کنيد قوه قضاييه تضعيف شود به نفع مردم است؟ والله اين طور نيست.
وي افزود: هيچ دستگاهي به اندازه قوه‌ قضاييه در درون خود عوامل نظارتي ندارد و اگر يک قاضي مشکلي داشته باشد برخورد مي شود. شما ببينيد در همين سال 95 چه تعداد قاضي منفصل شدند. اينها را نمي‌بينند و اينگونه به قوه قضاييه هجمه مي کنند و اظهار دلسوزي هم مي کنند. از سوي ديگر کشورهاي استکباري از اين مسايل استفاده کرده و نظام را تضعيف مي کنند.
منتظري با بيان اينکه قوه قضاييه يکي از محورهاي اصلي است که دشمن به دنبال تضعيف آن است، گفت: کساني که دنبال براندازي نظام هستند، قوه قضاييه را هدف قرار داده اند. قصد دارند قوه قضاييه را به انحاء مختلف بکوبند؛ از نسبت‌هاي ناروا گرفته تا توهين و دروغ، هدف شان سلب اعتماد مردم است.
وي با بيان اينکه سپاه پاسداران از ديگر نهادهايي است که دشمن به دنبال تضعيف آن هست، گفت: سپاه پاسداراني که از ميان مردم برخاسته و اين همه ايثار در عرصه هاي مختلف داشته است. در همين جريانات دو، سه سال اخير اگر حضور سپاه قدس در عراق و سوريه نبود، مي‌توانستند دماغ داعش را به خاک بمالند و اين همه پيشرفت داشته باشند؟ سردار سليماني نمادي از سپاه در دفع تروريست در منطقه است و بعد مي خواهند اينها را در گروه‌هاي تروريستي قرار دهند. واقعا خنده‌دار است. سپاه تروريست شود و آن وقت نتانياهو و اين کشور جعلي نماد آزادي‌خواهي است؟
وي افزود: حرکت دشمن حساب شده است؛ چرا مي خواهند سپاه را در دنيا تروريستي نشان دهند؟ من و شما بايد مراقب باشيم و ديگر به دشمن کمک نکنيم. همين امروز تيتر برخي روزنامه ها را ديدم که موجب تاسف است آن هم در روزي که دشمن به دنبال تروريست معرفي کردن سپاه است. فکر مي کنيد اگر سپاه و قوه قضاييه تضعيف شود نان‌تان در روغن است؟ کور خوانده‌ايد. اين ره که مي رويد به جهنم است.
وي ادامه داد: تا يک زماني نظام به افرادي که کرم‌صفتانه کار مي‌کنند مهلت مي‌دهد. قبل تر از اينها کساني آمدند که به جايي نرسيدند و اينها هم به جايي نمي رسند و بايد بدانند که به جايي هم نخواهند رسيد.
بر اساس اين گزارش، منتظري در ادامه گفت: اگر منشور اميرالمومنين را در بخش‌هاي مختلف اجرايي، قضايي، قانونگذاري و حتي نيروي مسلح حاکم کنيم، قطعا زندگي ما خيلي بهتر از اين خواهد بود. در ارتباط با بکارگيري کارگزاران، حضرت علي (ع) به مالک دستور مي دهند کارگزاران را با آزمون و امتحان بکار بگير و آنها را بر اساس تمايلات شخصي به کار نگيرد. پستي که امروز به من و شما داده شده از روساي قوا گرفته تا وزرا و روساي ادارات، امانت است.
دادستان کل کشور تاکيد کرد: قطعا و مسلما يکي از عوامل آسايش مردم، داشتن سيستم اداري سالم است و اين مسئله هم در قوه مجريه، قوه قضاييه و قوه مقننه صدق دارد. اگر خداي ناکرده قرار باشد عدم سلامت خود را نشان بدهد، مردم چکار کنند؟ چند درصد از مردم از دستگاه‌ها رضايت دارند؟ نمي‌گويم صد در صد بايد رضايت داشته باشند چون مقدور نيست. 50 درصد نارضايتي به دستگاه‌هاي قضايي طبيعي است چون وقتي کسي در دادگاه‌ها محکوم مي‌شود خود را ناراضي نشان مي‌دهد اما اين مقدار نارضايتي در دستگاه اجرايي يعني در جايي مشکلي وجود دارد. در کشور ما حاکميت اسلام و قرآن است و پسنديده نيست کار مردم را در ادارات به فردا بيندازند و اين خيانت به مردم است.
منتظري گفت: مهم، قانون و اجراي قانون است و ناظر بر اين دستگاه‌ها به موجب اصل 174 قانون اساسي، سازمان بازرسي کل است. نظارت بر حسن جريان امور و اجراي صحيح قوانين دو وظيفه مهم سازمان بازرسي است. اگر چنانچه در سازمان بازرسي به اين دو وظيفه عمل شود، بايد شاهد اين همه فساد باشيم؟ اين به معناي نفي زحمات شما نيست اما خروجي کار شما را مي خواهيم تحليل کنيم. به نظر شما چه اشکالاتي در کار ما و دستگاه قضا هست که شاهد اينگونه فسادها در ادارات هستيم.
منتظري ادامه داد: اگر در دستگاه قضايي و سازمان بازرسي آنگونه که وظيفه‌مان است عمل مي کرديم شاهد اين همه فساد نمي بوديم. نظارت بايد از اولين گام يک پروژه تا پايان آن باشد نه اينکه بعد از پايان پروژه نظارت کنيم. سازمان بازرسي منافذ را براي سوء استفاده ببندد.
وي بيان کرد: سيستم بانکي ما سيستم ناسالمي است و دليل، اين همه اختلاس‌ها و سوء برداشت ها و پرداخت تسهيلات به نورچشمي‌هاست. اگر سيستم بانکي ما درست بود، نبايد شاهد چنين وضعي مي بوديم. همين الان بيش از 12 الي 13 پرونده در هيات انتظامي بانک مرکزي مطرح است.
منتظري گفت: متاسفانه خصوصي‌سازي به چاه ويل تبديل شده است. در خصوصي‌سازي با اموال بيت‌المال چه کردند؟ از شرکت آذراب و هپکو گرفته تا پتروشيمي کرمانشاه. بايد يک فکري کرد. امروز بايد از نظارت سيستماتيک بيشتر استفاده کرد. قطعا مقدور نيست که در کنار هر پروژه‌اي از يک يا دو ناظر استفاده کنيم و بايد از فناوري‌هاي نوين در بخش‌هاي مختلف بانکي و گمرکي استفاده کرد.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: قوه‌ قضاييه هم که مي‌خواهد به پرونده‌هاي مهم و مهره هايي که به برخي جاها اتصال دارند ورود کند، يک آقاي بزرگواري مي‌گويد قوه قضاييه بيکار است و احضار مي کند و آقاي بزرگوار ديگري مي گويد قوه قضاييه برخورد سياسي مي کند. در انتخابات تخلفات بسياري داشتيم و برخي مقامات در امر انتخابات تخلف صريح داشتند و حالا که پرونده تشکيل شده و مي خواهيم برخورد کنيم مي گويند برخورد شما سياسي است. اين مسئله هم شامل دولت سابق و هم دولت فعلي است. در بحث مسائل مالي قوه قضاييه ورود مي کند و به يک مهره‌هايي مي‌رسد که وابستگي‌هايي دارد و مي‌گويند قوه قضاييه برخورد سياسي مي کند. آخر بي‌انصاف‌ها اين چه حرفي است مي زنيد؟


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد