آخرین اخبار

حکم اعدام براي عاملان 13 جنايت هولناک حوادث

حکم اعدام براي عاملان 13 جنايت هولناک

  بزرگنمايي:

چه خبر - متهمان قتل‌هاي سريالي گرگان به اعدام در ملأعام محکوم شدند

سه‌نفر اعضاي باندي بودند که در سال‌هاي ٧٩ تا ٩٤ در جريان ٨٠ سرقت مسلحانه ١٣نفر را در استان گلستان به قتل رساندند. اين حکم صبح ديروز در دادگاه انقلاب گرگان پس از اعلام‌نظر تأييد ديوانعالي کشور درخصوص جنبه عمومي جرايم اعضاي باند تبهکاري صادر و اين پرونده براي رسيدگي به جنبه خصوصي جرايم انجام‌شده به دادگاه کيفري استان ارسال شده است.
براساس شنيده‌ها متهم رديف اول همان پدري است که همراه دو پسرش در باند به چندين فقره قتل در حين سرقت اعتراف کرده بود.
١٣ قتل در ٨٠ سرقت مسلحانه
شناسايي و دستگيري اعضاي اين باند هشتم فروردين‌ماه ‌سال‌جاري در جريان سرقت يک خودروي پرايد رقم خورد. در واقع اين سرقت مسلحانه پرده از جنايت‌هاي باند هولناکي برداشت که پيش از اين چندين فقره قتل و سرقت مسلحانه انجام داده بودند.
درجريان اين سرقت که درخيابان گاز شهر گرگان اتفاق افتاد، راننده به دليل مقاومت در برابر خواسته سارقان به ضرب گلوله آنها به قتل رسيد. اين پرونده در بازپرسي شعبه ششم دادسراي گرگان به جريان افتاد. ماموران آگاهي با توجه به اظهارات همسر مقتول که در روز حادثه سارقان از نزديک ديده بود، موفق به شناسايي ضاربان مي‌شوند.
حسين همراه با دو پسرش مظنون اصلي اين پرونده جنايي توسط پليس دستگير مي‌شوند. آنها پس از دستگيري ضمن اعتراف به قتل راننده پرايد به دو قتل ديگر با همکاري يکي ديگر از اعضاي اين باند تبهکاري اعتراف مي‌کنند. در ادامه تحقيقات تعداد ديگري از اعضاي اين باند هم شناسايي و دستگير مي‌شوند تا درنهايت سردسته اين باند هم به دام پليس افتاد. با دستگيري سرکرده اين باند سرقت مسلح، پرده از همه جنايت‌هاي اين باند برداشته مي‌شود.
گرداننده اين باند در اعترافاتش به ده‌ها فقره سرقت مسلحانه تراکتور، موتور آب و خودرو اعتراف کرد. او همچنين در اظهاراتش به ماموران گفت که شخصا ١١نفر را در شهرهاي گرگان، کردکوه، علي‌آباد گنبدکاووس، خان ببين و دلند به قتل رسانده است.
مقاومت در برابر خواسته اعضاي اين باند سرقت انگيزه همه قتل‌هاي صورت‌گرفته بود. به گفته اعضاي اين باند، هروقت با مقاومتي روبه‌رو مي‌شدند، با اسلحه کلاشينکف و کلت قربانيان را هدف قرار داده و آنها را به قتل مي‌رساندند. در ادامه تحقيقات و رسيدگي به اين پرونده مشخص شد اين باند ١٧نفره توسط ٥ مرد جنايتکار مديريت مي‌شده که يکي از اعضاي اصلي آن در جريان سرقتي کشته شده است.
با مشخص‌شدن همه ابعاد، اين جنايت‌هاي باند مخوف رسيدگي سريع به اين پرونده در دستور دستگاه قضائي استان گلستان قرار گرفت.
با اعتراف همه متهمان اصلي اين پرونده و شناسايي محل وقوع قتل‌ها، بازسازي صحنه همه جنايت‌ها انجام شد و همزمان اولياي‌دم هم شناسايي شدند. ١٦ دستگاه تراکتور، ١٠٠ دستگاه موتور آب، بيش از ٦٠٠ کندوي عسل، چند دستگاه خودرو سرقت‌شده در استان‌هاي گلستان و مازندران و ١٣ فقره قتل در شهرستان‌هاي استان گلستان به‌علاوه کشف دو قبضه اسلحه کلاشينکف، يک کلت کمري جنگي و تعداد زيادي فشنگ همراه با ٢٥ دستگاه موتور چاه عميق و سه دستگاه تراکتور سرقتي پرونده قطوري از تبهکاري‌هاي اين باند را روانه دستگاه قضائي کرد. درهمان زمان، مسئولان قضائي استان گلستان محاکمه خارج از نوبت اين پرونده قضائي و عاملان ١٣ قتل سريالي اين باند را وعده دادند.
صدور حکم اعدام براي ٢ متهم پرونده قتل‌هاي سريالي
حالا با گذشت ٧ماه از برملاشدن راز جنايت‌ها و تبهکاري‌هاي باند سارقان مسلح،‌ هادي ‌هاشميان رئيس‌ کل دادگستري گلستان از صدور رأي دادگاه انقلاب گرگان درخصوص پرونده ٨‌هزار صفحه‌اي عاملان قتل‌هاي سريالي گلستان خبر داد. به گفته او ،براساس اين حکم متهمان رديف اول و دوم به اعدام در ملأعام محکوم شده‌اند و دادگاه براي متهم رديف سوم اين پرونده حکم تبعيد صادر کرده است.‌
هاشميان در توضيح رسيدگي به اين پرونده به خبرگزاري ميزان گفت: «رسيدگي به اين پرونده پس از اعلام نظر ديوانعالي کشور از بهمن ٩٥ در دادگاه انقلاب گرگان، به اتهام افساد في‌الارض و محاربه آغاز شده بود که با صدور اين احکام، پرونده اعضاي باند در دادگاه انقلاب بسته شد. البته حکم صادرشده در دادگاه انقلاب، قابل فرجام‌خواهي در ديوانعالي کشور است.»
رئيس ‌کل دادگستري استان گلستان همچنين درباره رسيدگي به شکايت‌هاي اولياي‌دم هم گفت: «اين پرونده براي رسيدگي از جنبه خصوصي جرم در مورد قتل‌ها و سرقت‌ها به دادگاه کيفري يک استان ارسال شد.»
او با اشاره به برخي جزييات و پيشينه اين پرونده هم گفت: «اعضاي باند معروف به «قتل‌هاي سريالي»، بهار ٩٤ به دنبال تشکيل پرونده قتل راننده سواري در دادسراي عمومي و انقلاب گرگان، شناسايي و دستگير شدند. بررسي اسلحه توسط کارآگاهان جنايي پليس آگاهي استان نشان داد با اين اسلحه، در سال‌هاي گذشته نيز چندين سرقت مسلحانه و قتل در استان‌هاي گلستان و مازندران انجام شده است و به اين ترتيب يکي از سارقان که از مجرمان سابقه‌دار بود، شناسايي و دستگير شد. در بررسي‌ها مشخص شد يکي از سرکرده‌هاي اين باند از چند‌سال پيش همراه پسرش و فرد ديگري اقدام به سرقت‌هاي مسلحانه مي‌کرد که در يک عمليات ضربتي، آنها نيز دستگير شدند. اعضاي اين باند، دام، انواع ماشين‌آلات کشاورزي، موتور آب، موتورسيکلت و خودروهاي سواري را سرقت مي‌کردند و در صورت مقاومت مالباختگان آنها را نيز با اسلحه به قتل مي‌رساندند.»


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

تنبيه معلم، دانش‌آموز را روانه بيمارستان کرد

باند دختر رزمي‌کار و همدستانش متلاشي شد

قتل همسر در ملاقات زندان

کشف 288کيلوگرم هروئين از کاميون ايراني در اروپا

حريق يک مدرسه در محمودآباد

اعتراف به همسرکشي بعـد از 55روز

عامل تبليغ خاص آرايشگاه زنانه دستگير شد

بازداشت معلم به اتهام کتک زدن دختر دانش‌آموز

تهديد به انتشار تصاوير دختر جوان توسط خواستگار

خودکشي پدر به خاطر اعتياد پسر

مرگ 7 دختر و پسر در ويلاي دماوند

سارق موبايل‌قاپ زمينگير شد

زلزله 5 ريشتري هرمزگان را لرزاند

جوان ايراني بعد از قتل از کانادا گريخت و برگشت

توضيح پليس کرمانشاه درباره برخورد با يک مجرم

قاتل کودک 11 ساله: خودم قرباني تجاوز هستم

حمله انتحاري به اتوبوس سپاه در سيستان و بلوچستان

سقوط هواپيماي فوق سبک در کاشمر

پسر 12 ساله خودش را حلق‌آويز کرد

فريب دختران با خودروي شاسي بلند و ويلا

دانش‌آموز متهم به قتل معلم در آستانه اجراي حکم

کشته شدن 6 سرباز پاکستاني در مرز ايران

انهدام باند سرقت «اقدس گاو باز»

تجاوز به دختران جوان به بهانه تست بازيگري

دستگيري 8 نفر در ارتباط با حادثه زاهدان

گردش ماليِ عجيب قاچاقچيان انسان در ايران

محاکمه جواني که دلال ارز را کشت

قاتل «سُلاله» اعدام شد

قتل زن صيغه‌اي به خاطر فحاشي به مادر شوهر

قتل در افغانستان، دستگيري در ايران

ضرب و شتم دانش‌آموز اين بار در اروميه

آمريکا، يک پيرمرد 70 ساله را اعدام کرد

وقوع زمين لرزه 7.1 ريشتري در پرو

قصاص، عاقبت قتل به خاطر ظرف شستن

دستگيري مرد شيطان‌صفت در نياوران

سقوط يک فروند بالگرد اورژانس با 4 سرنشين

اسامي شهداي حادثه سقوط بالگرد اعلام شد

مردي با کمک پسرش زن خود را تکه تکه کرد

تجاوز مرد ماساژور به 4 کودک

جوان 27 ساله همسر و دخترش را به قتل رساند

خودکشي دسته جمعي در مرکز ترک اعتياد هرمزگان

سرقت 3 ميلياردي توسط کارمند اخراجي شرکت

تجاوز، پايان شوم عشق اينستاگرامي

ماجراي ضرب و شتم يک زن در نمايندگي سايپا

سقوط مجدد يک جنگنده هندي در مرز پاکستان

حمله سگ‌هاي ولگرد به يک خانم در لواسان

سرقت 500 ميليوني راننده سرويس مدرسه

کلاهبرداري با عنوان آژانس و تور‌هاي گردشگري

دستگيري مزاحم اينستاگرامي دختر جوان

نقشه سرقت از جواهرفروشي سعادت‌آباد لو رفت