آخرین اخبار

اسامي 11 نفري که به کميته اخلاق براي پرونده طارمي و پرسپوليس دعوت شدند بعد از نود

اسامي 11 نفري که به کميته اخلاق براي پرونده طارمي و پرسپوليس دعوت شدند

  بزرگنمايي:

چه خبر - اعلام اسامي دعوت شدگان به کميته اخلاق در پرونده محروميت پرسپوليس

فدراسيون فوتبال با توجه به تاکيد وزير ورزش و جوانان مبني بر بررسي زواياي مختلف پرونده محکوميت باشگاه پرسپوليس و مهدي طارمي و همچنين ريشه‌يابي علل صدور حکم فيفا به شکلي ويژه به اين پرونده ورود کرده است. سلطاني‌فر از تاج خواسته است علاوه بر بررسي علل محکوميت پرسپوليس و بروز اين اتفاق، دفاعيه‌اي ارسال شود که حتي الامکان منجر به لغو محروميت پرسپوليس از نقل و انتقالات و حکم مالي صادره شود.

البته نامه وزير مطمئنا منجر به اين نخواهد شد تا محروميت پرسپوليس لغو شود اما سکوت وزير ورزش هم روي اعصاب هواداران پرسپوليس رفته بود.

در اين باره مسئولاني از باشگاه پرسپوليس، مهدي طارمي و وکيل وي، حسين هدايتي و برخي افراد نقش‌آفرين در اين ماجرا به کميته اخلاق دعوت خواهند شد. از باشگاه پرسپوليس علي‌اکبر طاهري مديرعامل باشگاه به عنوان مطلع‌ترين فرد در اين پرونده با حضور در کميته اخلاق گزارشي را ارائه خواهد کرد. طاهري ديروز در اين باره به هيات مديره گزارش داد و ناگفته‌هايي دارد که با فدراسيون فوتبال و احتمالا مسئولين کميته اخلاق در ميان خواهد گذاشت. کميته اخلاق حتي از بهنام ابوالقاسم پور عضو مستعفي کميته اخلاق فدراسيون فوتبال هم در اين ماجرا کمک گرفته است.

از افراد ديگري که قرار است به عنوان مطلع به کميته اخلاق دعوت شوند، مي توان به جمشيدي معاون حقوقي باشگاه پرسپوليس اشاره کرد. او که دفاعيات قبلي را به فيفا ارسال کرده بود و به اين پرونده اشراف کامل دارد در کميته اخلاق حضور خواهد يافت.

حسيني مسئول کميته بين‌الملل باشگاه و همچنين ترکاشوند مسئول نقل و انتقالات تيم هم در کميته اخلاق حضور مي‌يابند. البته فصل گذشته در ظاهر کار امام وردي همه کاره نقل و انتقالت بود اما عملا ترکاشوند مسئول نقل و انتقالات پرسپوليس بود و به همين دليل احتمالا ترکاشوند هم به کميته اخلاق دعوت شود و امام‌وردي به کميته اخلاق نرود.

مهدي طارمي و وکيل وي عبدالصمد ابراهيمي هم در اين کميته حضور خواهند يافت. طارمي اولين فردي بود که به کميته اخلاق دعوت و به صورت رسمي از سوي فدراسيون فوتبال اعلام شد.


باشگاه پرسپوليس در پي شکايت ريزه‌اسپور در دفاعيه خود به فيفا اعلام کرد که طارمي 30 خرداد با پرسپوليس قرارداد بسته و سپس هشتم تير با ريزه‌اسپور قرارداد مي‌بندد و در واقع او ابتدا با پرسپوليس قرارداد داشته و باشگاه پرسپوليس عملا وي را تحريک نکرده است. فيفا اين ادعا را نپذيرفته و آن را نشان‌دهنده عدم حسن نيت و عدم صداقت باشگاه پرسپوليس در اين ماجرا دانسته و حتي به نوعي پرسپوليس را محکوم به سندسازي هم کرده است. استدلال فيفا اين بوده که اگر طارمي ابتدا با پرسپوليس قرارداد داشته چرا باشگاه پرسپوليس هيچ شکايت، اعتراض و حتي مصاحبه‌اي درباره عدم پايبندي طارمي به قرارداد خود و پيوستن وي به ريزه‌اسپور نداشته است.

برخي اخبار دريافتي حکايت از آن دارد که برخي افراد ايراني هم گزارش‌ها و اخبار منتشر شده در رسانه ها را در اختيار ريزه‌اسپور قرار داده‌اند که طارمي قبل از ترک ايران و پيوستن به ريزه‌اسپور مذاکره نافرجامي با طاهري داشته و قراردادي با پرسپوليس امضا نکرده است. ارسال اين اطلاعات احتمالا از سوي ريزه اسپور در اختيار فيفا قرار گرفته تا ترديد احتمالي فيفا درباره غيرواقعي بودن قرارداد پرسپوليس و طارمي به تاريخ سي خرداد به يقين تبديل شود.

از ديگر دعوت شدگان به کميته اخلاق وکيل مهدي طارمي هم هست. باشگاه پرسپوليس ديروز در بيانيه اي اعلام کرد دفاعيات وکيل طارمي جدا از دفاعيات باشگاه بوده و عجيب است که چرا باشگاه و وکيل طارمي به رغم ارتباط نزديک و حسنه اي که دارند دو دفاعيه متفاوت ارسال کرده اند و معلوم نيست چرا هماهنگي هاي لازم بين انها وجود نداشته است.

وکيل طارمي در دفاعيه ارسالي خود به فيفا منوط بودن قرارداد طارمي به صدور ITC و عدم درخواست اين باشگاه ترکيه‌اي در موعد مقرر براي دريافت ITC و همچنين کودتا در ترکيه را دليل بازگشت طارمي به ايران و عقد قرارداد با پرسپوليس دانسته بود. از سوي ديگر «کالکسان» ايجنت ترکيه‌اي که انتقال دهنده رامين رضاييان و مهدي طارمي با ريزه‌اسپور بوده به کميته اخلاق دعوت شده است که مشخص نيست او اصلا به ايران بيايد يا نه.

سه واسطه ايراني که با اين دو بازيکن و کالکسان ايجنت خارجي در ارتباط بوده‌اند به کميته اخلاق دعوت مي شوند که نام آنها به خاطر ملاحظات حقوقي نمي توانيم نام آنها را افشا کنيم. دو ايجنت از اين کارگزار ايرانيي، مهدي طارمي و رامين رضاييان را به ايجنت ايراني وصل کرده اند و در نهايت يکي از ايجنتهاي ايراني هم مقدمات انتقال آنها را براي ايجنت خارجي فراهم کرده است. همچنين حسين هدايتي يا نماينده اش هم درباره پرداختي يک ميليارد و صد و پنجاه ميليون توماني هدايتي به طارمي توضيحاتي را به منظور شفاف سازي بايد ارايه کنند و به کميته اخلاق دعوت شده اند.

کميته اخلاق از اين 11 نفر را به عنوان مطلع دعوت خواهد کرد و حرف آنها را خواهد شنيد و سوالاتي را با آنها در ميان خواهد گذاشت تا به ريشه‌يابي اين اتفاق پرداخته و آن را از زواياي مختلف مورد بررسي قرار دهد. البته به نظر مي رسد که کار کميته اخلاق جنبه پيشگيري داشته باشد تا در آينده، فوتبال ايران شاهد اين اتفاق ها نباشد. همانطور که مي دانيد براساس حکم فيفا پرسپوليس و مهدي طارمي محکوم به پرداخت سه ميليارد و هفتصد ميليون تومان به ريزه‌اسپور شده‌اند، مهدي طارمي 4 ماه محروم شده و باشگاه پرسپوليس از دو پنجره نقل و انتقالاتي محروم شده و از زمستان امسال اجازه جذب بازيکن جديد نخواهد داشت.
منبع: 90tv.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پيشنهاد خنده دار استقلال براي دربي

تهديد بازيکن تيم ملي فوتسال بانوان بخاطر گلايه کردن

در جلسه احضار وريا غفوري به وزارت ورزش چه گذشت؛ بايد از ديدن صف گوشت شرمنده شد!

درخشش خيره کننده سردار آزمون در بازي شب گذشته

اين 5 نفر يا از فدراسيون فوتبال مي روند يا دادگاهي مي شوند!!

آتوسا حجازي دختر ناصر حجازي مدير تيم ملي شد! عکس

مذاکرات پنهاني فدراسيون با مربي ايراني؛ دوست دارم بيايم!

نقره داغ شدن چلسي توسط فيفا؛ محروميت از 2 پنجره نقل و انتقالات

اينتر ميلان باز هم اجازه بازي به مائورو ايکاردي نداد

علي کريمي استعفا داد

مذاکره ايران با سرمربي خوش چهره ايتاليايي !!

توضيح سرمربي چلسي درباره اتفاق عجيب و مقاومت دروازه بان تيم!

مدافع رئال مادريد الکلاسيکو را از دست داد

بهترين خبر ممکن براي استقلال و پرسپوليس

اسامي بازيکنان تيم ملي فوتبال اميد ايران: 5 استقلالي و 1 پرسپوليسي

موافقت با ميزباني دبي از بازي پرسپوليس و الاهلي

تغيير ساعت بازي حساس استقلال و فولاد خوزستان

تاريخ دادگاه حسين هدايتي به اتهام اخلال در نظام اقتصادي ايران

جريمه سنگين دروازه بان چلسي بخاطر حرکت عجيبش

بهترين خبر براي تيم ملي فوتبال بانوان ايران

مهدي تاج: مونتلا را نميشناسم؛ سرمربي بزودي معرفي مي شود

بازداشت عليرضا حقيقي بخاطر شکستن بيني معاون باشگاه استقلال!!

ادعاي علي خطير درباره کتک خوردن از عليرضا حقيقي

عکس: حسين هدايتي با لباس آبي زندان در دادگاه

مديرعامل سابق پرسپوليس: از هدايتي نمي پرسيديم پول ها را از کجا مي آورد!

کدام افراد بايد پول هايي که از حسين هدايتي گرفتند پس بدهند؟

محروميت سرخيو راموس پس از حرکت غيرورزشي و سوتي خودش!

ورود رئيس پليس به موضوع توقيف خودرو فرهاد مجيدي

توضيح پليسي که با فرهاد مجيدي درگير شد! عکس

تغيير زمان بازي العين و استقلال بخاطر ماه رمضان

شکايت عليرضا حقيقي از معاون باشگاه استقلال پس از شکستن بيني وي

توافق براي جابجايي ايکاردي و ديبالا بين اينتر ميلان و يوونتوس

خبر خوب براي پرسپوليس: حذف نام ژاوي از ليست السد در ليگ قهرمانان

محروميت منشا و حقيقي از فوتبال به دستور کميته اخلاق

شوک به ليگ قهرمانان اروپا؛ منچسترسيتي کنار گذاشته مي شود!

احضار پرسپوليسي هايي که از حسين هدايتي پول گرفته بودند

هواداران پرسپوليس: سوشا مکاني بخاطر باب اسفنجي محروم شد؛ منشا هم بايد محروم شود

قوانين جديد فيفا؛ گرفتن پنالتي سخت تر شد

درگيري بين هواداران تيم ملوان و نيروي انتظامي

درگذشت بازيکن 17 ساله تراکتورسازي

پيچيده شدن شرايط مهدي تاج در انتخابات آسيا

حذف عامل اصلي دعواي کي روش و برانکو

راي پرونده خوشحالي زشت و جنجالي ديگو سيمئونه صادر شد

محروميت مادام العمر بازيکن چاقوکش ترکيه اي!

ضرر فغاني به پرسپوليس؛ پنالتي هاي سرخ پوشان پريد

تاييد مهماني بازيکنان يوونتوس با حضور 60 مدل!!

درخواست فوتباليست جنجالي؛ علي اکبريان: علي دايي به دادم برس

علي کفاشيان بالاخره استعفا داد و از فوتبال رفت

تغيير عجيب داور بازي استقلال با درخواست عربستان!

برد زنيت با درخشش مجدد سردار آزمون