آخرین اخبار

از پيداشدن جزوه 40 صفحه‌اي تا نقش زنان بدنام در اردوکشي‌هاي خياباني سياسي

از پيداشدن جزوه 40 صفحه‌اي تا نقش زنان بدنام در اردوکشي‌هاي خياباني

  بزرگنمايي:

چه خبر - تائيد حصر در شوراي عالي امنيت ملي بدون حتي يک مخالف

 سردار حسين نجات جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در بخشي از سخنان خود در جمع مسئولان بسيج دانشجويي کشور به تشريح موضوع فتنه 88 و اقدامات منتهي به تصميم نظام براي حصر سران فتنه پرداخت.

سردار نجات با بيان اينکه از چند ماه قبل يک جريان سازمان‌دهي شده و يک کميته‌ براي احياي جريان فتنه و ملتهب کردن فضاي سياسي کشور تشکيل شده که مي‌خواهد جاي متهم و مدعي را در موضوع فتنه عوض کند، اظهار داشت: ما معتقديم که فتنه جنايات بزرگي را مرتکب شد، امنيت ملي را خدشه‌دار کرد و در مرم ايجاد انشقاق نمود، دشمنان خارجي ما را اميدوار نمود. و حالا مي‌خواهند از موضع طلبکار، نظام را بدهکار نشان دهند.

وي با بيان اينکه آنها برنامه مفصلي براي چند ماه آينده دارند، افزود: من در اين سخنان در چند سرفصل به موضوع فتنه و نحوه برخورد نظام با اين افراد خواهم پرداخت.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اظهار داشت: به گفته حضرت آقا، فتنه 88 يکي از بزرگ‌ترين چالش‌هاي ايجاد شده براي نظام بود که حتي از جنگ تحميلي و يا فتنه منافقين در خرداد سال 60 هم بالاتر است.

سردار نجات با بيان اينکه شايد تعداد زيادي از علت حصر و يا روال قانوني آن مطلع نباشند، اظهار داشت: همه اسناد مي‌گويد اردوکشي‌هاي خياباني در جريان فتنه از قبل طراحي شده بود و طبق اطلاعاتي که ما داشتيم، در جريان فتنه اتاق‌هاي فکري تشکيل شد و اين طور برنامه‌ريزي کردند که اگر ما در انتخابات پيروز شويم و هواداران‌مان در خيابان باشند، مي‌توانيم مطالبات ديگر را مطرح کنيم و اگر در انتخابات شکست خورديم، بايد با مطرح کردن تقلب در انتخابات، خواستار ابطال شويم و وقتي اين خواسته محقق شد، در واقع پيروزي ما است و مي‌توانيم مطالبات بعدي را هم مطرح کنيم.

وي ادامه داد: در آن مقطع يک جزوه 40 صفحه‌اي به عنوان سند «تأملات راهبردي حزب مشارکت» در دفتر اين حزب با آرم آنها به دست آمد که حاوي راهکار عبور از حکومت به اصلاح آنها توتاليتر به دمکراتيک اسلامي بود که چطور مي‌توان با استفاده از تجربه انقلاب‌هاي مخملي در ديگر کشورها جرياني را عليه حاکميت ايجاد کرد، نارضايتي‌ها را گسترش داد و اعتراضات مدني را به وجود آورد.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گفت: از مدتها قبل از آن، مجموعه جلساتي در دفتر مهندس موسوي برگزار مي‌شد و در اين جلسات در خصوص راهکار عبور از حکومت مبتني بر ولايت فقيه بحث کردند و بعدها که افرادي دستگير شدند، صورت جلسات آنها به صورت تايپ شده در اختيار ما قرار گرفت.

سردار نجات اظهار داشت: سعيد حجاريان در يک سخنراني گفته بود اگر در جريان تحصن نمايندگان در مجلس ششم، ما 10 هزار نفر در کف خيابان‌ها داشتيم مي‌توانستيم به خواسته‌هايمان برسيم. حجاريان در اين سخنراني مي گويد جريان انقلاب داراي شبکه اجتماعي و يک سازمان رأي به نام بسيج است و ما فاقد آن هستيم. لذا از سال 87 تصميم گرفتند مشابه آن را ايجاد کنند و آقايان امين‌زاده و تاج‌زاده مسئول تشکيل اين شبکه شدند و پيامد آن تشکيل ستاد رأي 88 شد که طي آن يک شبکه اجتماعي خوشه‌اي تشکيل دادند.

وي افزود: يکي از متهمين در اعترافات خود اذعان کرد که اين شبکه فقط در تهران تعداد قابل توجهي عضو داشت و قرار بود اين شبکه در شهرستان‌ها هم گسترش پيدا کند.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اظهار داشت: علت اينکه فتنه بيشتر در تهران بود و خيلي به شهرهاي ديگر سرايت نکرد، اين بود که اگرچه آنها در شهرهاي محدودي توانسته بودند سازمان رأاي را ايجاد کنند اما نتوانستند اين شبکه را در ديگر شهرها گسترش دهند.

سردار نجات ادامه داد: آنها براي آزمايش و تست اين شبکه يک هفته قبل از انتخابات فراخواني دادند و به عنوان حمايت از يک کانديدا تلاش کردند تا يک زنجيره انساني به اصطلاح خودشان از ميدان راه‌آهن تا تجريش تشکيل شود. و اين سازماندهي را در صحنه عمل آزمايش نمايند.

وي در ادامه گفت: اينها از آذرماه سال 87 شروع به ايجاد تشکيک در سلامت انتخابات کردند و گفتند قرار است در انتخابات تقلب شود. آقايان مرعشي، آرمين، هاشمي رفسنجاني، کروبي، سلامتي و نبوي از جمله کساني بودند که در سخنراني‌هايشان متعرض تقلب در انتخابات شدند و در انتخاباتي که قرار بود شش ماه برگزار شود تشکيک کردند و براي همين يک ستاد صيانت از آرا به ابتکار آقاي بهزاد نبوي با مسئوليت علي‌اکبر محتشمي‌پور تشکيل شد.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبري در فروردين سال 88 در سخنراني مشهد به اين امر اشاره کرده و فرمودند در حالي که چند ماه به انتخابات مانده برخي به دنبال ايجاد تشکيک در سلامت انتخابات و مأيوس کردن مردم هستند.

سردار نجات اضافه کرد: يک سناريوي ديگر اين بود که وضع کشور را بحراني نشان دهند و به مردم تلقين کنند که اگر قرار است کاري بکنيم، بايد ابتدا کشور را از بحران نجات دهيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: وقتي هنوز انتخابات در روز 22 خرداد در حال انجام بود، در ساعت پاياني شب، در حالي که رأي‌‌گيري هنوز ادامه داشت، مهندس موسوي مصاحبه‌اي کرد و گفت طبق اطلاعاتي که به من رسيده، رأي مردم به اينجانب است و خود را پيروز انتخابات دانست و تأکيد کرد اگر اتفاقي غير از اين رخ دهد غيرقابل قبول خواهد بود و من از حقوق مردم دفاع خواهم کرد و سپس خطاب به مردم اظهار داشت که خود را براي برگزاري جشن پيروزي او آماده کنند اين درحالي بود که هنوز شمارش آرا شروع نشده بود.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در تشريح واقعي بودن فتنه و اينکه فتنه‌گران جرائم بزرگي انجام دادند، گفت: آقاي مهندس موسوي ظهر روز شنبه فرداي انتخابات، بيانيه‌اي داد و بعد از آنکه نتايج اوليه اعلام شده بود به اين نتايج اعتراض کرد و گفت من تسليم اين صحنه‌آرايي‌هاي خطرناک نمي‌شوم و اظهار داشت که به چيزي کمتر از ابطال انتخابات راضي نيست.

سردار نجات اضافه کرد: در همه بيانيه‌هاي بعد از آن، و بيانيه‌ هايي که از سوي حزب مشارکت، سازمان مجاهدين انقلاب، کارگزاران، مجمع روحانيون مبارز و يا افرادي مثل خاتمي، موسوي و کروبي صادر مي‌شد همه مبني بر متهم کردن نظام به تقلب در انتخابات بود و همه خواهان ابطال آن بودند.

وي گفت: موسوي و کروبي بدون مجوز وزارت کشور از مردم درخواست کردند که روز 25 خرداد از ساعت 3 عصر از ميدان انقلاب تا ميدان آزادي راهپيمايي کنند که اين راهپيمايي مفصل هم بود.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران افزود: آنهايي که در بين جمعيت و شاهد نحوه حضور جمعيت بودند مشاهده مي کردند راهپيمايي کاملاً سازماندهي شده است. در برخي چهارراه‌ها افرادي با پرچم و يا بازوبند سبز حضور داشتند و شعارها و نحوه اعتراضات را سامان مي دادند گرچه بخش عمده اي از تظاهر کنندگان مردم عادي تهران که به ميرحسين رأي داده و تحت تاثير فضاسازي هاي ميرحسين در اعتراض به تقلب به خيابان ها آمده بودند ليکن حضور شبکه سازماندهي شده در اين جمعيت کاملا ملموس بود.

سردار نجات ادامه داد: طبق برآورد ما در آن روز حدود 450 تا 500 هزار نفر به خيابان‌ها آمدند که عناصر ضد انقلاب با سوء استفاده از اين تجمع به پايگاه بسيج در ميدان آزادي حمله کردند و آن را آتش زدند و تعدادي کشته شدند. اين اردوکشي‌ها در روزهاي بعد هم البته با جمعيت به مراتب کمتر ادامه داشت و در تمامي آنها موسوي و کروبي حضور داشتند و براي راهپيمايان سخنراني هم کردند. اين درحالي بود که براي هيچ کدام از اين تجمع ها و اردوکشي هاي خياباني بر خلاف قانون مجوز دريافت نکرده بودند و قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي راه هاي قانوني اعتراض به نتيجه انتخابات يا تقلب ادعايي را مشخص کرده بود ليکن فتنه گران بر خلاف قانون از آن مسير استفاده نکردند و اين نشان مي دهد که قصد آنها اعتراض و احقاق حق نبود بلکه تقلب اسم رمزي بود براي ايجاد شورش و ناآرامي اجتماعي.

وي با بيان اينکه در اين راهپيمايي‌ها و راهپيمايي 30 خرداد حدود 37 نفر کشته شدند، گفت: در همين جريانات بود که دهها اتوبوس به آتش کشيده شد، دهها بانک آتش زده و غارت شد و به دهها مؤسسه و نهاد حمله شد و خيابان‌ها را نيز به آتش کشيدند.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران افزود: رهبر معظم انقلاب در خطبه‌هاي نماز جمعه 29 خرداد از موسوي و کروبي و همين‌طور افراد ديگر مثل هاشمي و ناطق و ديگران تجليل کردند و به نحوه مناظره‌ها و سخنان ساختارشکنانه کانديداها انتقاد کردند و از همه خواستند که طوري رفتار نشود که کشور به آشوب کشيده شود و خواستار پايان دادن به اردوکشي‌هاي خياباني شده و فرمودند اگر کسي اعتراضي دارد از مجاري قانوني اقدام کند و البته تأکيد کردند اگر عده‌اي تصور مي‌کنند با تهديد و ارعاب، نظام زير بار رفتار خلاف قانون مي‌رود بايد بدانند که اينطور نخواهد شد.

سردار نجات ادامه داد: فرداي آن روز مهندس موسوي اطلاعيه ديگري داد و به طور غير مستقيم سخنان رهبري را نقد و نقض کرد و به رويه خلاف قانون و تحريک احساسات عمومي خود ادامه داد.

وي گفت: در 30 خرداد طبق دعوت قبلي مجمع روحانيون مبارز، قرار بود راهپيمايي غير قانوني ديگري برگزار شود البته مجمع روحانيون ديرهنگام و زماني که بسياري در خيابانها آمده بودند اطلاعيه خود را منتفي کرد. اين راهپيمايي غير قانوني به دنبال نهي رهبري حجم حضور افراد به يک دهم راهپيمايي قبل تقليل يافته بود، از همان اول با نيروي انتظامي درگير شدند و مسجد لولاگر را به آتش کشيدند و تعدادي از نيروهاي بسيج، ناجا و مردم شهيد شدند.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با بيان اينکه بيشترين کشته‌ها در روز 30 خرداد 88 که بيشترين حضور عناصر ضدانقلاب را همراه داشت، اتفاق افتاد، افزود: علي‌رغم اين اتفاقات، فرداي آن روز مجدداً موسوي و کروبي بيانيه دادند و به نيروهاي نظامي و انتظامي به دليل برخورد با مردم اعتراض و از اقدامات غيرقانوني صورت گرفته معترضين تجليل کردند.

سردار نجات گفت: ادامه دادن به اين روند تا روز قدس و يا 13 آبان و در مقاطع ديگر موجب شد که دشمن احساس کند که مي‌تواند در داخل به برخي افراد تکيه کرده و برنامه‌هاي خود را پيش ببرند.

وي خاطرنشان کرد: در همان مقطع ارسي سفير آمريکا در بحرين گفت تحت هر شرايطي حمايت از اصلاح طلبان در ايران جزو سياست‌هاي اصلي اوباما خواهد بود. آمريکا قصد دارد همزمان با تشديد تحريم‌ها، اعمال فشار سياسي عليه تهران را با حمايت رسمي علني و گسترده از موسوي و خاتمي وسعت بخشد. چراکه هيچ فشاري به دولت ايران بدون تقويت جريانهاي طرفدار غرب در ايران کارساز نيست.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تصريح کرد: نتانياهو هم در جريان اين اتفاقات اظهار داشت که معترضين در داخل ايران اميدهاي ما هستند و در همين مقطع بود که رهبر معظم انقلاب از اين افراد خواستند تا خط‌شان را از دشمن جدا کنند اما اين اتفاق نيفتاد و سران فتنه به جاي جدا کردن خط‌شان از دشمن، چهره‌ها و نهادهاي انقلاب را منکوب کرده و در بيانيه‌شان به نهادهايي مثل شوراي نگهبان، قوه قضاييه، رئيس جمهور، سپاه، بسيج، نيروي انتظامي حمله کرده و آنها را به ديکتاتوري و انجام اعمال خلاف قانون متهم کردند.

سردار نجات گفت: بلافاصله بعد از همين حوادث بود که تحريم‌ها عليه کشورمان بيشتر شد و براي مثال قانون جامع تحريم‌ها در کنگره آمريکا 2010.10.1 يعني تنها چند ماه پس از فتنه تصويب شد. اتحاديه اروپا تحريم خود را براي مقابله با سرمايه‌گذاري ايران در حوزه‌هاي نفت و گاز و بيمه در ماه اوت 2010 تصويب کرد و تحريم ديگري هم از ماه مي 2011 شروع شد و اتحاديه عرب هم جلسه‌اي در عربستان گذاشت که از طرف فتنه‌گران، عليرضا نوري‌زاد و عطاءالله مهاجراني در اين جلسه شرکت کرده و قرار شد 18 ميليون دلار به مخالفين نظام کمک شود. کنگره آمريکا هم تصويب کرد 60 ميليون دلار براي ايجاد فضاي باز سياسي در ايران و کمک به شبکه‌هاي اجتماعي و مقابله با فيلترينگ در فضاي مجازي منظور شود.

وي خاطرنشان کرد: در جريان همين آشوب‌ها بود که ما از تمامي گروهک‌هاي ضدانقلاب حتي منافقين، هواداران چريک‌هاي فدايي خلق، بهائيان و... افرادي را بازداشت کرديم و در ميان آنها زن‌هاي بدنامي بودند که هر کدام چند باديگارد داشتند. اينها به ميان مردم مي‌آمدند از وقايع فيلم مي‌گرفتند، در خانه‌هايشان استوديوهاي مجهز داشتند و از آنجا فيلم‌ها را براي رسانه‌هاي غربي و برخي مراکز ديگر در خارج ارسال مي‌کردند.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران افزود: در جريان اين آشوب‌ها تعدادي افراد وابسته به سفارتخانه‌هاي خارجي هم بازداشت شدند و در واقع بايد اينطور گفت که همه گروهک‌هايي که از اقدام عليه نظام در طول سالين اخير مأيوس شده بودند فکر کردند که مي‌توانند از فرصت به وجود آمده براي سوار شدن بر موج استفاده کنند و لذا نقش آفريني کردند.

سردار نجات با اشاره به شعارهايي نظير «نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران» در روز قدس گفت: افراد به صورت سازماندهي شده به خيابان آمده بودند و علني روزه‌خواري مي‌کردند و شعار ساختار شکن مي‌دادند، اما فرداي آن روز موسوي و کروبي از آنها حمايت کردند.

وي در ادامه به ماجراي روز عاشوراي همان سال اشاره کرد و گفت: من خودم در جريان وقايع آن روز با لباس مبدل ناظر صحنه‌ها بودم و حتي مجروح هم شدم. افراد در آن روز با سوت و کف و هلهله‌کنان به خيابان آمدند و حرمت روز عاشورا را شکستند، هر انسان دينداري از ديدن اين صحنه‌ها که عده‌اي ضدانقلاب به مقدسات مردم توهين مي‌کرد و حتي خيمه عزاداري امام حسين(ع) را آتش زدند، متاثر مي‌شد.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با بيان اينکه معمولاً در دهه اول محرم در دانشگاه تهران مراسم عزاداري تا ظهر با مداحي سعيد حداديان و سخنراني عليرضا پناهيان برگزار مي‌شود، اظهار داشت: وقتي آشوبگران به خيابان آمدند، من با آقاي حداديان تماس گرفتم و ايشان هيات خود را بصورت دسته عزاداري وارد خيابان انقلاب کرد. وقتي اين جمعيت زياد به ميدان آمد و فتنه‌گران و عناصر ضدانقلاب آنها را ديدند، صحنه را ترک کردند.

سردار نجات گفت: من در آن مقطع در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي بودم. رهبر معظم انقلاب پيام دادند که تصور نکنيد آنهايي که خيمه عزاداري امام حسين(ع) را آتش زدند جزو فتنه‌گران هستند اينها ضدانقلابند و نبايد اين دو گروه را با هم قاطي کرد و تمام سعي‌شان بود که جريان فتنه را از ضدانقلاب جدا کنند. اما باز هم فرداي آن روز موسوي و کروبي اطلاعيه دادند و اهانت‌کننده به امام حسين(ع) را افرادي خداجو معرفي کرده و به نيروهاي انتظامي و نظامي حمله کردند.

وي خسارت مالي و جاني و نيز شکستن ابهت نظام و همچنين مخدوش کردن امنيت ملي را از ديگر پيامدهاي فتنه 88 معرفي کرد و بيان داشت: برخي افرادي که به خيابان آمده بودند واقعاً فکر مي‌کردند تقلب شده است چرا که در تهران رأي مهندس موسوي از احمدي‌نژاد بيشتر بود و شايد همين هم امر را بر او مشتبه مي‌کرد. در حالي که رأي احمدي‌نژاد در شهرهاي ديگر بيشتر بود.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ايجاد انشقاق در ميان مردم و حتي خانواده‌ها را يکي از خيانت‌هاي بزرگ فتنه‌گران عنوان کرد و افزود: اگر ما در گذشته با دشمن خارجي و يا منافقين درگير بوديم الان مي‌ديديم که در خيابان مثلاً يک خانواده مذهبي به نفع موسوي تظاهرات مي‌کند. اما آن جمعيت 25 خرداد بعد از سخنراني رهبري در نماز جمعه 29 خرداد به کمتر از يک دهم در روز 30 خرداد رسيد و در روز عاشورا جمعيتي که سوت و کف ميزد بيشتر از نوع ضدانقلاب و سلطنت‌طلبها بودند که متاسفانه مهندس موسوي آنها را مردم خداجو ناميد.

سردار نجات گفت: طبق نظرسنجي‌هايي که ما بعد از انتخابات داشتيم، آراي مهندس موسوي از 33 درصد در روز 22 خرداد به موازات اقدامات ساختارشکنانه‌اش ريزش مي‌کرد و بعد از 9 دي به کمتر از 9 درصد رسيد و اين عدد هم در جمهوري اسلامي طبيعي است.

وي در پاسخ به اين سؤال که اگر اين حوادث در زمان امام(ره) رخ مي‌داد چه برخوردي با فتنه‌گران مي‌شد، گفت: فتنه‌گران دائم از خط امام سخن مي‌گفتند. در زمان امام(ره) لايحه قصاص در سال 60 در مجلس تصويب شد که جبهه ملي اطلاعيه داد و از مردم خواست عليه اين لايحه راهپيمايي کنند. امام(ره) بلافاصله جبهه ملي را مرتد و منحل اعلام کردند و فرمودند اگر جريان‌هاي ديگر هم اعلام موضع نکنند مرتد هستند و ديديم که مثلاً نهضت آزادي در آن مقطع مجبور شد به نفع لايحه قصاص موضع بگيرد.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در آن سال‌ها يکي از مشکلات شهر مهاباد و کردستان وجود عزالدين حسيني امام جمعه مهاباد بود که از حزب دمکرات حمايت مي‌کرد زماني که او رسما به حمايت از حزب دوکرات پرداخت و اعلام موضع و راهپيمايي کرد، امام(ره) او را فاسد خواند و اوضاع به گونه‌اي پيش رفت که از ترس مردم کرد مسلمان مجبور به فرار از ايران شد و به خارج از کشور رفت.

سردار نجات همچنين با اشاره به برخورد قانوني و محکم امام(ره) با قانون‌شکنان و مخالفين شوراي نگهبان که پس از اعلام نظر شورا در شهرستانها قصد اعتراض يا راهپيمايي داشتند، اظهار داشت: اينها مشي امام(ره) بود و اگر اين اتفاقات در زمان حيات امام(ره) مي‌افتاد ايشان فتنه‌گران را باغي و اين کارها را شورش عليه حکومت مي‌دانستند و حکم باغي هم در اسلام معلوم است و امام(ره) هيچ‌گونه مماشاتي نمي‌کردند که کسي عليه قانون يا شوراي نگهبان مردم را دعوت به راهپيمايي کند. مقام معظم رهبري بدليل اينکه اولا اين افراد مدعي خط امام بودند و ثانيا با فتنه‌انگيزي توانسته بودند فضا را غبارآلود کرده و بعضي از خواص را منفعل کنند مصلحت نديدند به روش امام برخورد کنند. خود ايشان در جايي فرمودند اگر امام بود طور ديگري با اينها برخورد مي‌کرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: حرف ما اين نيست که کسي نگويد در انتخابات تقلب شده است يا به نتايج انتخابات اعتراض نکند، اما براي اعتراض مجاري قانوني و سازوکار قانوني وجود دارد ودر تمام دنيا نيز براي اين اعتراضات مجاري قانوني يا دادگاه قانون اساسي وجود دارد، در کشور ما هم شوراي نگهبان مسئول رسيدگي به اعتراضات است و افراد بايد مدارک و مستندات خود را به آنجا ارائه مي‌دادند همانطور که در انتخابات اخير يکي از کانديداها اظهار داشت برخي تخلفات و يا تقلب در انتخابات صورت گرفته و اعتراض خود را به شوراي نگهبان منتقل کرد و اين شورا هم بعد از بررسي اعلام کرد که اگرچه برخي تخلفات رخ داده اما به گونه‌اي نبود که در نتيجه انتخابات تأثير بگذارد.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران افزود: همان دولت (دولت احمدي نژاد) که انتخابات سال 88 را برگزار کرد، در سال 92 انتخابات رياست جمهوري را برگزار کرد و آقاي روحاني با 50.7 درصد به عنوان رئيس جمهور انتخاب شد و از 7دهم درصد آراي مردم حفاظت کرد.

سردار نجات ما آن شب در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي بوديم. اواخر شب وزارت کشور گفت آرا بسيار به هم نزديک است و ممکن است انتخابات به دور دوم کشيده شود اما فرداي آن روز ديدند که روحاني 7دهم درصد رأي بيشتر آورده است. حالا اگر آن دولت در سال 88 چنين تقلبي مي‌توانست بکند در سال 92 نمي‌توانست 7دهم درصد آرا را جابه‌جا کند تا انتخابات به دور دوم برود؟

وي در ادامه تقلب را رمز فتنه‌گران براي اردوکشي‌هاي خياباني و گسترش اعتراضات به سراسر کشور عنوان کرد و افزود:‌ البته بعداً بسياري از آنها اذعان کردند که تقلب در انتخابات ممکن نيست. رهبري هم در 26 خرداد 88 جلسه‌اي گذاشتند و نماينده‌هاي کانديداها را به حضور پذيرفتند که از طرف آقاي کروبي، آقاي الويري و يک نفر ديگر و از طرف مهندس موسوي، آقايان آخوندي و بهشتي در اين جلسه حضور پيدا کردند و نمايندگان آقاي احمدي‌نژاد و آقاي رضايي و شوراي نگهبان و وزارت کشور هم بودند. در همين جلسه نماينده مهندس موسوي گفت من معاون وزير کشور بوده‌ام و مي‌گويم تقلب در اين سطح ممکن نيست و اظهار داشت که اعتراض ما به مهندسي انتخابات است و نماينده آقاي کروبي هم گفت اعتراض ما به تاييد صلاحيت آقاي احمدي‌نژاد است.

وي ادامه داد: يکي از اعضاي مرکزيت حزب مشارکت و مجاهدين انقلاب اسلامي که از صحنه‌گردانان اصلي اعتراضات 88 بود و تندترين بيانيه‌ها را مي‌داد، در جريان بازداشت‌ خود طي مصاحبه‌اي گفت از نظر من که پيش از اين معاون سياسي وزير کشور بودم امکان اين حجم تغيير آرا در نظام انتخاباتي ما وجود ندارد.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اظهار داشت: آقاي خاتمي هم حداقل در 10 جلسه که اسناد آن به دست ما هم رسيده است گفته که ما از اول هم مي‌دانستيم که اين حجم تقلب ممکن نيست. حال سوال اصلي اينست مهندس موسوي در اطلاعيه شماره 1تا 4 خود و ساير بيانيه ها مدعي بود که بر اساس اطلاعات بدست آمده از صندوق‌ها ايشان پيروز انتخابات است و تقلب رمز اصلي شورش عليه قانون بود. چرا اين ادعا را خودشان نتوانستند ثابت کنند و نمايندگان آنها هم آن را نقض و نقد کردند و سايرين اين فتنه هم گفتند ما آن را قبول نکرديم. آنها دروغ بزرگي را به نظام نسبت دادند. امنيت ملي را هم مخدوش کردند بعد گفتند تقلب شده حالا همان دست‌اندرکاران آنروز فتنه امروز مجدداً کميته‌ فتنه تشکيل داده‌اند و مي‌خواهند جاي مجرم و قاضي را عوض کنند.

سردار نجات در ادامه به نحوه برخورد نظام و رهبري با سران فتنه پرداخت و گفت: در 24 خرداد 88 رهبري مهندس موسوي را خواستند و به او گفتند که جنس تو از جنس ضدانقلاب نيست و اگر اعتراضي داري از مسير قانوني پيگيري کن و به اون تذکر دادند که اگر کاري را شروع کردي معلوم نيست بتواني جمع کني و به شوراي نگهبان هم فرمودند تا به اعتراضات رسيدگي کنند و اگر هم لازم است حتي 30درصد صندوق‌ها را بازشماري کنند. بعد از آن، همان جلسه را با نمايندگان کانديداها هم گذاشتند و حرفهاي آنها را شنيدند و رسيدگي به اعتراضات را به شوراي نگهبان توصيه کردن. البته مهندس موسوي گفت من حکميت شوراي نگهبان را قبول ندارم و رهبري هم با مشورت شورا 4 نفر ديگر را هم مأمور کردند که بر رسيدگي به اعتراضات نظارت کنند و بعد از آن از کانديداها خواسته شد تا مدارک و مستندات خود را ارائه دهند اما هيچ سندي داده نشد و با اين حال 10 درصد از صندوق‌ها را هم بازشماري کردند اما در نتيجه انتخابات تغييري ايجاد نشد.

وي گفت: رهبري حتي به شوراي نگهبان گفته بودند 5 روز ديگر هم رسيدگي به اعتراضات را تمديد کنند اما باز هم مهندس موسوي و آقاي کروبي نتوانستند مستنداتي به شوراي نگهبان ارائه دهند.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با بيان اينکه از خرداد 88 تا 9 دي آن سال کار اصلي رهبري تبيين ابعاد فتنه و بازکردن فضاي غبار آلود بود، گفت: ايشان به دنبال نشان دادن حق و باطل بودند و مي‌فرمودند امروز به عمارهايي نياز است که بتوانند اين حق و باطل را به مردم نشان دهند.

سردار نجات خاطرنشان کرد: يادم هست سال 88 در جريان يکي از افطارهاي رهبري با دانشجويان در حالي که معمولاً دانشجويان از قبل وقت گرفته و به سخنراني مي‌پردازند يک نفر از آنها از ميان جمعيت بدون هماهنگي بلند شد و از رهبري سؤال کرد که چرا شما اجازه مي‌دهيد اين منافقين به اقدامات مجرمانه خودشان ادامه دهند. رهبري در جواب به او فرمودند چرا از لفظ منافق استفاده مي‌کنيد. درست است که ما معتقديم اين افراد تخلف کرده‌اند اما نبايد از لفظ منافق براي آنها استفاده کرد. اين نشان مي‌دهد که رهبري در اوج فتنه افکني‌ها تلاش داشتند آنها به کشتي نجات نظام برگردند.

وي افزود: رهبري يک بار هم در پيامي به نيروهاي امنيتي فرمودند اگر 50 نفر را دستگير کرديد و در ميان آنها يک نفر بي‌گناه و 49 نفر گناهکار بودند اگر نتوانستيد آن يک نفر بيگناه را شناسايي کنيد حق نداريد هيچ‌کدام از آن 50 نفر را شب در بازداشت نگه داريد و بايد همه آنها آزاد شوند. اين نشان مي‌دهد که نظام جمهوري اسلامي براي حفظ امنيت خود حاضر نيست حتي به يک نفر ظلم شود.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با بيان اينکه از نظر ما فتنه در 9 دي 88 تمام شد، گفت: اما موسوي تا 25 بهمن 89 يعني 20 ماه بعد از انتخابات دائم بيانيه مي‌داد و اين بار ديگر موضوع او انتخابات نبود و مردم را به ايستادن در برابر نظامي که او مي‌گفت ديکتاتور است، دعوت مي‌کرد.

سردار نجات با قرائت بخش‌هايي از بيانيه‌هاي موسوي تا آن مقطع گفت: او در همه اين بيانيه‌ها به نظام، دولت مستقر، رهبري، قوه قضاييه و ديگران حمله مي‌کرد و مردم را به سازمان دهي و ايجاد تشکيلات جهت پيروزي بر نظامي که او از آن عبور کرده بود دعوت مي‌کرد اما نظام از خودش خويشتنداري نشان مي‌داد تا اينکه ماجراي بيداري اسلامي در تونس و مصر بوجود آمد وآمريکا و عربستان شورش مسلحانه در سوريه را بوجود آوردند. در آن مقطع يکي از فعالان فتنه از داخل زندان اطلاعيه داد و تظاهرات مردم تونس و مصر عليه ديکتاتوران آن کشورها را همان راه جنبش سبز اميد عنوان کرد و نظام جمهوري اسلامي را با نظام‌هاي مستبد مصر و تونس مقايسه نمود.

وي گفت: وقتي داعش و جبهة‌النصره در سوريه عليه بشار اسد قيام کردند همين فرد فتنه گر که امروز کميته احيا فتنه را راه انداخته از زندان پيام داد، به اسد حمله کرد و از جريان معترضين يعني جبهة‌النصره و داعش حمايت کرد. يعني از همان کساني که امروز حججي‌ها را مُثله مي‌کنند.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران افزود: در 16 بهمن 89 موسوي و کروبي به قصد ايجاد فتنه جديد با اينکه مي‌دانستند روز 22 بهمن راهپيمايي برگزار مي‌شود، از وزارت کشور درخواست مجوز راهپيمايي در حمايت از انقلاب تونس و مصر از ميدان انقلاب به سمت آزادي را کردند. اين در حالي بود که مردم ايران بطور طبيعي در 22 بهمن حمايت خود را از اين انقلاب‌ها اعلام مي‌کردند.

سردار نجات ادامه داد: وزارت کشور با اين راهپيمايي مخالفت کرد اما رسانه‌هاي خارجي و ضدانقلاب همين درخواست را تبديل به بيانيه راهپيمايي کرده و به شدت بازتاب دادند و آن را منعکس کردند. اطلاعاتي که به دست ما مي‌رسيد حاکي از آن بود اينها قصد داشتند در اقدامي مشابه کار مصر در ميدان تحرير، در ميدان آزادي چادر بزنند و آنجا مستقر شوند و اعلام کنند تا برآورده شدن مطالبات‌شان خارج نخواهند شد و اين آغاز فتنه جديد بود. اما نهايتاً 3500 نفر به خيابان آمدند و با نيروي انتظامي درگير شدند که منجر به شهادت 2 نفر شد.

وي گفت: فرداي آن روز موسوي و کروبي بيانيه داده و از اين اقدام غيرقانوني حمايت کردند.

سردار نجات با اشاره به حصر سران فتنه گفت:‌ اين موضوع در دبيرخانه بررسي و در شوراي عالي امنيت ملي مطرح شد و حتي يک نفر هم مخالفت نکرد در حالي که افرادي مانند آقاي روحاني که آنروز نماينده رهبري بودند، رؤساي قوا، وزير خارجه، وزير کشور، رئيس ستاد کل و... عضو بودند همه بدون حتي يک نفر مخالف، همانطور که دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي اعلام کرد، اصل مجرم بودن اينها را تأييد کردند، محاکمه را به مصحلت ندانستند (با اينکه محاکمه حق قوه قضاييه بود) و حصر را تأييد کردند.

وي گفت‌: در خصوص ماجراي آقاي منتظري هم همين روال طي شد. بعد از شرارت‌‌افکني‌هاي ايشان شورا تصميم به حصر گرفت و شوراي عالي امنيت ملي هم يک نهاد قانوني است که رؤساي قوا و شخصيت‌هاي مهم ديگر عضو آن هستند.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در خصوص نحوه حصر سران فتنه نيز گفت: آنها در خانه خودشان اسکان داده شدند که يک طبقه کامل در اختيار آنها بود و در يک طبقه ديگرهم نيروهاي امنيتي حضور دارند البته بعدها فرزندان و اعضاي خانواده‌شان هم اجازه يافتند که با آنها ديدار کنند و خدمات پزشکي که سران فتنه داده مي‌شود به سران قوا داده نشده است. استخر و سونا رفتن‌شان بجا است، به شمال و اسب‌سواري و سرعين مي‌روند و همين آقاي که گفته مي‌شد پايش شکسته اسب‌سواري‌اش را هم رفته است. آن يک نفر ديگر هم خودش نخواسته چون مي‌خواهد مظلوم‌نمايي کند. البته يک بار که به منزل يکي از اقوام رفته بود همسرش قبلاً‌ به يکي از گروه‌هاي دانشجويي خبر داده و وقتي او به آن منزل رفته بود آنها هم آنجا حضور داشتند که همين باعث عصبانيت و اعتراض او به همسرش شد.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بيان داشت:‌ الان هم جريان فتنه با ميان‌داري دو نفر از زندانيان فتنه کميته‌اي را راه‌اندازي کرده که ما به آن کميته احيا فتنه مي‌گوييم. اين کميته مي‌خواهند برخي رسانه‌هاي داخلي و خارجي را سرخط کنند و جريان‌ها و کمپين‌هاي اجتماعي با کمک رسانه‌هاي ضدانقلاب ايجاد کنند و اينطور وانمود کنند که رفع حصر مطالبه مردم است. اينها مي‌گويند چرا اجازه نمي‌دهيد محصورين از خودشان دفاع کنند در حالي که آنها به تعداد کافي ظرف 20 ماه بيانيه دادند و هرچه خواستند گفتند و هر نوع تحريکي را انجام دادند و جرم سران فتنه از نوع جرم آشکار است و همه حقوقدانان به اين امر صحه مي‌گذارند.

نجات در پايان و در جمع بندي سخنان خود اظهار داشت: اعتراضات خياباني و فتنه 88 از قبل برنامه ريزي شده بود و جريان فتنه با مخدوش کردن امنيت ملي و اميدوار کردن دشمنان نظام، ايجاد انشقاق ميان مردم و زمينه سازي براي تحريم‌هاي اروپا و امريکا مرتکب جنايات بزرگي شدند.

وي خاطرنشان کرد: اگر امام زنده بودند اين افراد را مصداق باغي دانسته و با آنها به شدت برخورد مي‌کردند، اما رهبري به دليل فضاي غبارآلود اينگونه مصلحت ندانستند.

جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه با بيان اينکه نظام در مقابل فتنه‌گران از خود خويشتن داري نشان داد به اميد اصلاح آنها و تغيير رويه 20 ماه از برخورد و محاکمه آنها خودداري کرد تا اينکه فتنه‌گران بجاي تغيير رويه اقدام به ايجاد فتنه جديد براي ناامن سازي کشور کردند.

نجات گفت: حصر فتنه‌گران زماني اتفاق افتاد که آنها 20 ماه پس از انتخابات 88 در بهمن 89 بدنبال سوري سازي ايران بوند و مي‌خواستند ناامني‌هاي جديدي بوجود بياورند.

وي تصريح کرد: تعدادي از محکومين و زندانيان فتنه با تشکيل کميته‌اي بدنبال ايجاد يک فتنه جديد هستند که البته نظام اقدامات غير قانوني آنها را تحت کنترل دارد و عندالزوم با هماهنگي قوه قضائيه با آنها برخورد خواهد شد.


منبع:isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد