بزرگنمايي:
چه خبر - طراح لباس و آرايشگر ازدواج بهاره رهنما چه کساني بودند؟
مريم رئوف، آرايشگر مراسم ازدواج بهاره رهنما
قسمتي از مصاحبه روزنامه آسيا با مريم رئوف
نام اين انستيتو «سالن زيبايي مريم رئوف » است و نام مدير موفق آن خانم «رئوف». سالني مدرن و مجهز است و از سال 87 راه اندازي شده است، اما در طي مصاحبه با ايشان متوجه شديم که تنها مدرن و مجهز بودن اين سالن نبوده که آن را ويژه کرده، چه بسا سالنهاي بسيار شيک و مجهزتري از آن در تهران وجود داشته باشد، بلکه نکته برجسته آن همان به کارگيري يک سيستم مديريت دقيق، احترام به خواستهها و نيازهاي مشتري و ايجاد حس رضايت در اوست.
آرايش مراسم ازدواج بهاره رهنما
در ضمن «رئوف» به معناي واقعي مهربان است و اين مهرباني در شخصيت و رفتار خانم رئوف نمود بسياري دارد. شايد اين هم از آن چيزهايي است که در کتابهاي رازهاي موفقيت در مشتري مداري بايد نوشت. در ضمن کارشناس الکترونيک است و 18 سال مدير توليد در يکي از شرکتهاي توليدي بوده است. گفت و گوي ما را با ايشان را بخوانيد:
شما 18 سال در زمينه توليد و دستگاههاي ديجيتال فعال بوديد. چطور شد که به فکر تغيير جهت و اين شيفت کامل فعاليت افتاديد؟
بله، من در سالهاي زيادي در زمينه رشته دانشگاهي خودم در يک شرکت فعاليت کردم، اما اين تغيير جهت بزرگ دو دليل عمده داشت. اول اينکه همواره روياي يک تجارت و فعاليت اقتصادي براي خودم را داشتم و ميخواستم يک فعاليت تجاري مستقل داشته باشم، اما دليل دوم خيلي قويتر بود و آن اين بود که ميديدم در بخشهاي خدماتي و مخصوصاً سالنهاي آرايش و زيبايي که خودم از استفاده کنندگان دائم خدمات آنها بودم، برند خوب و مطرح وجود ندارد و در بسياري از آنها اصول پايه مشتري مداري همچون احترام به وقت مشتري، احترام به حقوق او همچنين استفاده از مواد درجه يک، شفافيت در اطلاعاتدهي و غيره وجود ندارد. من خودم به عنوان يک مشتري همواره با اين ضعفها روبهرو بودم و خلاً را ديدم و تصميم به پر کردن آن گرفتم.
تکتم رضايي، طراح لباس ازدواج بهاره رهنما
قسمتي از مصاحبه نقشينه پود با تکتم رضايي
* لطفاً معرفي بفرماييد.
** تکتم رضايي هستم، 39 ساله و قريب به 16 سال است که به خياطي و طراحي لباس ميپردازم و به دليل اينکه همواره دوستدار هنر بودهام در بسياري از شاخههاي هنر فعاليت داشتهام.
لباس ازدواج بهاره رهنما
*دليل انتخاب رشتهي طراحي لباس توسط شما چه بوده است؟
** بدون شک دليل اصلي آن، علاقهي شخصيام به اين کار بوده و هست. بهطوري که آغاز فعاليتم هم به شکل دوختودوز براي خودم در وقت آزادم بود که با تأييد و تشويق از جانب ديگران، آن را گسترش دادم و به عنوان يک شغل به آن پرداختم و به آموزش اصولي آن اقدام کردم. يک بار که ضرورتي براي تهيهي لباسي پيش آمد و فرصتي براي پيادهسازي الگوهاي تخصصي نبود، بدون داشتن هيچگونه پيشينه و تجربهاي، اقدام به طراحي و دوخت لباس روي پيکر خود شخص کردم و ماحصل آن کار توجه همه را برانگيخت و همين انگيزهاي شد براي شروع اين سبک کار و با تجربههاي جديد و مشتريهاي تازه و تهيهي لباسهاي خاص براي مناسبتهاي مختلف، باز هم آن شيوه را ادامه دادم. بعد از آن به فرانسه رفتم و ديدم که اين شيوه خود سبکي شناختهشده و مستقل بوده و داراي آموزش و تدريس است و مولاژ ناميده ميشود و روش کار طراحان بزرگ است، ولي چون ميخواستم همچنان جنبهي خلاقانه و نوآورانهي شخصيام را در اين سبک حفظ کنم، به دنبال آموزش شيوهي معمول آن نرفتم. روش کارم به شکل تصويرسازي ذهني بر اساس نوع و طرح پارچه است.
ازدواج بهاره رهنما
منبع : maryamraoof.com / npood.com