آخرین اخبار

6 نقطه ضعف گوشي آيفون در مقايسه با گوشي هاي اندرويدي چه خبر ... ؟

6 نقطه ضعف گوشي آيفون در مقايسه با گوشي هاي اندرويدي

  بزرگنمايي:

چه خبر - نقطه ضعف هاي گوشي هاي آيفون

آيفون در مقايسه با گوشي‌هاي اندرويدي داراي 6 نقطه ضعف است که به عقيده بسياري اگر اپل اين مشکلات را برطرف مي کرد مي‌توانست به راحتي بازار را قبضه کند.

اپل تلاش مي‌کند گوشي‌هاي جديد آيفون را سريع‌تر، نازک‌تر و سبک‌تر بسازد. اين تلاش اپل قابل تحسين است؛ اما با اين حال آيفون نقاط ضعفي نسبت به گوشي‌هاي اندرويدي دارد که در اين مقاله قصد داريم به بيان شش مورد از آن‌ها بپردازيم.


**شارژ سريع

فناوري شارژ بي‌سيم تاکنون موفقيت چنداني نداشته و عملکرد آن بر روي کاغذ بسيار بهتر از واقعيت است؛ اما در مورد فناوري شارژ سريع اين چنين نيست و کاربران گوشي‌هايي که مجهز به اين فناوري هستند ديگر مجبور نيستند گوشي‌هاي خود را چندين ساعت شارژ کنند و تنها با چند دقيقه شارژ آن‌ها مي‌توانند چندين ساعت از آن‌ها استفاده کنند.

بسياري از گوشي‌هاي رده‌بالا و حتي برخي از گوشي‌هاي ميان‌رده که اخيرا عرضه شده‌اند، مجهز به اين فناوري هستند و باتري آن‌ها تنها ظرف مدت 15 دقيقه به ميزان قابل‌ توجهي شارژ مي‌شود و حالا هم وقت آن است که گوشي‌هاي با کيفيت آيفون نيز از اين فناوري برخوردار شوند.


**نداشتن صفحه‌نمايش ضد ضربه

ترديدي نيست که محافظ صفحه‌نمايش گوريلا گلس از مقاومت بسيار بالايي برخوردار است؛ اما باز هم اين محافظ از جنس شيشه و شکننده است و اين موضوع باعث مي‌شود که صفحه‌نمايش به يکي از آسيب‌پذيرترين بخش‌هاي گوشي تبديل شود.
طبق شايعات منتشر شده، قسمت پشت آيفون 8 به منظور پشتيباني از فناوري شارژ سريع، از جنس شيشه است و اين موضوع حساسيت و شکنندگي آيفون 8 را دوبرابر مي‌کند.

با وجود اينکه ممکن است صفحه‌نمايش ساخته شده از جنس ياقوت کمبود (سنگ شفاف ارزشمندي که داراي مقاومت زيادي است) عالي هستند، اما صفحه‌نمايش‌هاي نشکن مانند صفحه‌نمايش گوشي Moto Droid 2 موتورولا، نيز مزاياي خود را دارد و هميشه نگران شکستن آن نيستيد.


**پشتيباني از کارت حافظه

تقريبا همه ‌گوشي‌هاي اندرويدي از کارت‌حافظه پشتيباني مي‌کنند و کاربران اين گوشي‌ها مي‌توانند کارت‌هاي حافظه را مطابق با نياز خود به گوشي‌ها اضافه کنند؛ اما در مورد گوشي‌هاي آيفون اين چنين نيست و کاربران اين گوشي‌ها بايد تنها بايد به حافظه داخلي آن‌ها اکتفا کنند و براي مدل‌هايي با حافظه‌داخلي بيشتر نيز بايد پول بسيار بيشتري بپردازند؛ بنابراين بهتر است در طراحي گوشي‌هاي جديد آيفون، پشتيباني از کارت‌حافظه نيز درنظرگرفته شود. البته برخي از مسئولان اپل معتقدند که حافظه بيشتر موجب مي‌شود سرعت گوشي کاهش پيدا کند و مشکلاتي براي گوشي ايجاد شود.


**رزولوشن دوربين

12 مگاپيکسل رزولوشن چندان زيادي براي دوربين يک گوشي نيست. همانطور که مي‌دانيد دوربين آيفون 7 پلاس داراي دوربين 12 مگاپيکسلي و آيفون 7 پلاس نيز داراي دوربين دوگانه است که هر دو لنز آن 12 مگاپيکسل هستند. بي ترديد چنانچه رزولوشن دوربين‌ گوشي‌هاي آيفون افزايش پيدا کند، موفقيت بيشتري خواهند داشت. البته رزولوشن بالا هميشه و حتي در اکثر موارد به معناي کيفيت بهتر نيست؛ اما با اين حال رزولوشن بالاتر به ثبت جزييات بيشتر در تصاوير کمک مي‌کند. همچنين رزولوشن بالاتر به پردازش بيشتر و ويرايش بهتر تصاوير کمک مي‌کند.


**مشکلات رم و فضاي ذخيره

با وجود اينکه سيستم‌عامل iOS به استفاده بهينه از حافظه رم شهرت دارد و 3 گيگابايت رم براي جديدترين پرچم‌داران اپل يعني آيفون 7 و آيفون 7 پلاس کافي به نظر مي‌رسد؛ اما قطعا برخورداري از حافظه رم بيشتر، بهتر است و باعث مي‌شود عملکرد گوشي هنگام اجراي چندين اپليکيشن به صورت همزمان روان‌تر شود. همچنين وجود حافظه رم بيشتر، پردازش تصاوير داراي وضوح بالا و همچنين تعداد بيشتري از فايل‌ها توسط سيستم عامل را تسهيل مي‌کند و در عين حال موجب مي‌شود سرعت گوشي کمتر کاهش پيدا کند.


**پايه Dex براي تبديل گوشي به کامپيوتر دسکتاپ

يکي از لوازم جانبي گوشي‌هاي گلکسي اس 8 و اس 8 پلاس، پايه‌اي به نام DeX است که امکان اتصال گوشي به صفحه‌نمايش خارجي، صفحه‌کليد و موس را فراهم مي‌کند و کاربران با استفاده از اين پايه مي‌توانند گوشي خود را به يک کامپيوتر دسکتاپ تبديل کنند.

البته ايده استفاده از يک پايه براي تبديل گوشي‌هاي هوشمند به کامپيوترهاي دسکتاپ، ايده کاملا جديدي نيست و قبلا بارها توسط ساير شرکت‌هاي سازنده گوشي مورد بررسي و آزمايش قرار گرفته است. قطعا پايه Dex يک فناوري انقلابي نيست؛ اما ايده خوبي براي تبديل گوشي‌هاي هوشمند و کامپيوترهاي دسکتاپ است و مي‌تواند فاصله بين دو پلتفرم دسکتاپ و موبايل را از بين ببرد.

بنابراين بهتر است اپل هم به فکر طراحي چنين پايه‌اي براي گوشي‌هاي خود باشد. شايد برخي از افراد با خود بگويند با وجود دستگاه‌هاي همچون آيپد، آيفون و مک بوک، استفاده از کامپيوترهاي دسکتاپ ضرورت چنداني ندارد؛ اما بايد به ياد داشته باشيد که هيچ کدام از اين دستگاه‌ها نمي‌توانند جايگزين پايه Dex شوند. البته از سويي ديگر ممکن است برخي از کاربران گوشي‌هاي گلکسي اس 8 و اس 8 پلاس هم معتقد باشند که خريد اين پايه چندان ضروري نيست و خود را ملزم به استفاده از آن ندادند. اين افراد معتقدند که سامسونگ تنها براي جلب توجه کاربران اين پايه را عرضه کرده است و با اين کار مي‌خواسته است اين طرز فکر را به طرفداران خود القا کند که اين شرکت به دنبال استفاده از فناوري‌هاي مبتکرانه است؛ اما برخي از کاربران هم معتقد هستند که اين پايه مي‌توانند قابليت‌هاي کاربردي جديدي به گوشي آن‌ها اضافه کند

البته همانطور که مي‌دانيد استفاده از لپ تاپ در مسافرت‌هاي هوايي در برخي از مناطق جهان ممنوع شده است و اگر اين ممنوعيت در ساير نقاط جهان نيز اعمال شود، اکثر افراد با مشکل مواجه مي‌شوند؛ اما پايه Dex مي‌تواند با تبديل گوشي شما به لپ تاپ اين مشکل را برطرف کند و تبديل به جايگزين کم‌خطرتري براي لپ تاپ‌ها شود.




منبع: click.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس