بزرگنمايي:
چه خبر - راه و رسم معروف شدن در اينستاگرام
اينستاگرام يک اپليکيشن جذاب است و نحوه کار با آن به تخصص چنداني نياز ندارد. تصوير خود را به راحتي به وسيله آن ثبت کنيد، آن را بارگذاري و تعدادي هشتگ نيز به آن اضافه کنيد. با اين حال، کاربراني که تنها به روش هاي يادشده بسنده کرده اند، مي دانند که براي سرازير شدن لايک ها و افزايش دنبال کنندگان، استفاده از اين دستورالعمل هاي ساده به تنهايي کافي نخواهدبود.
يک صفحه کامل و بي نقص اينستاگرام براي هر فرد ظاهر منحصر به فردي خواهدداشت. اما شما چه بخواهيد که در اين شبکه اجتماعي اسم و رسمي پيدا کنيد، چه يک صفحه کوچک و جمع و جور با دنبال کنندگان مشخص داشته باشيد و چه به دنبال افزايش لايک روي تصاوير سلفي خود باشيد، نيازمند به کارگيري نکات و ترفندهاي خاصي هستيد. با انجام چند ترفند ساده، به راحتي مي توانيد تعداد دنبال کنندگان و لايک هاي خود را به نحو قابل توجهي افزايش دهيد. زماني که قدم هاي اوليه را برداشتيد، مي توانيد اقدامات تکميلي را نيز انجام دهيد.
1. شما در اينستاگرام دو نام مختلف خواهيد داشت. يک نام کاربري که از طريق آن آدرس صفحه شما مشخص خواهدشد و ديگري يک نام قابل تغيير که در هنگام جست و جو در کنار نام کاربري شما نمايش داده مي شود. از بين ميليون ها کاربر مختلف در اينستاگرام، انتخاب يک نام کاربري منحصر به فرد کار دشواري محسوب مي شود؛ با اين حال تا حد امکان، تمام تلاش خود را به کار ببريد تا يک نام پيوسته بدون استفاده از کاراکترهاي عجيب و پيچيده انتخاب کنيد.
اين مسئله به خاطرسپردن نام شما را توسط ديگر کاربران تسهيل مي کند و آن ها راحت تر مي توانند شما را در تصاوير مختلف برچسب بزنند. بهتر است نام دوم را نيز به طور مستقيم در ارتباط با نام اصلي خود يا برندي که مسئول تبليغ آن هستيد، انتخاب کنيد تا بدين وسيله، پيدا کردن شما از طريق جست و جو راحت تر صورت گيرد.
2. اگر قصد داريد که در اينستاگرام اسم و رسمي پيدا کنيد، بايد صفحه خود را به صورت عمومي در دسترس همگان قرار دهيد. در غير اين صورت، به جز دوستان شما از ديگر شبکه هاي اجتماعي، افراد ديگري قادر به تماشاي پست هاي شما نخواهندبود. با اين وجود برخي از کاربران تصميم مي گيرند که پس از کسب تعداد مشخصي از دنبال کنندگان، حريم خصوصي صفحه خود را از حالت عمومي خارج کنند.
3. بيوگرافي شما تنها از 150 کاراکتر تشکيل شده است؛ اما روح و جوهره پروفايل شما را شامل مي شود. اگر قصد داريد که کاربران ديگر از وجود شما باخبر شوند، نحوه تنظيم درست آن اهميت بسيار بالايي دارد. پيش از همه، بيوگرافي يک شماي کلي و مختصر از هويت شما و هويت صفحه شما به نمايش مي گذارد.
از واژه هاي منفرد براي توصيف خود (نظير نويسنده، عکاس، ورزشکار و...) استفاده کنيد. همچنين افزودن موقعيت و مکان زندگي خود را فراموش نکنيد. علاوه بر اين از طريق افزودن هشتگ مي توانيد از ظاهر شدن نام خود در قسمت جست و جو نيز اطمينان حاصل کنيد. مي توانيد از دنبال کنندگان خود بخواهيد که از هشتگ يا هشتگ هاي مخصوصي در پست هاي خود استفاده کنند تا از اين طريق پيدا کردن پست هاي آن ها راحت تر صورت گيرد.
در آخر، بيوگرافي شما تنها م کاني است که درون آن مي توانيد يک هايپرلينک يا ابرپيوند به وب سايت هاي ديگر قرار دهيد. اگر قصد داريد که دنبال کنندگان خود را به مکاني غير از پروفايل خود هدايت کنيد، مي توانيد از اين امکان استفاده کنيد. شما مي توانيد به تعداد دلخواه لينک به قسمت بيوگرافي خود اضافه کنيد؛ اما تنها لينکي که در قسمت وب سايت قرار داده شود قابل کليک خواهدبود و به هايپرلينک تبديل مي شود.
4. تمام تصاوير اينستاگرام ارزش يکساني ندارند. نمي توانيد انتظار داشته باشيد که با ارسال تصاوير ويرايش نشده و بي کيفيت، تعداد دنبال کنندگان شما افزايش پيدا کند. مهم ترين مسئله اي که در رابطه با تصاوير در اينستاگرام وجود دارد اين است که قبل از پست کردن آن ها، مطمئن شويد که جذابيت لازم را دارند. آيا قصد ارسال تصاوير ترول داريد؟ مشکلي نيست اما سعي کنيد به جاي استفاده از تصاوير بي کيفيت با وضوح پايين يا اسکرين شات، ترول هاي باکيفيت پست کنيد.
اگر تصاوير ثبت شده توسط خود را پست مي کنيد، قبل از اين کار نياز به ويرايش آن ها داريد. ويرايشگر پيش فرض اينستاگرام امکانات خوبي دارد؛ اما اپليکيشن هاي ويرايش تصاوير شخص ثالث بسيار زيادي وجود دارند که امکانات و قابليت هاي بسيار بيشتري در اختيار شما قرار مي دهد.
5. هشتگ ها ستون فقرات اينستاگرام محسوب مي شوند و در تعامل هرچه بيشتر شما با کاربران ديگر نقش بسيار مهمي ايفا مي کنند. براي هر تصوير خود يک تعداد مشخص (حداکثر 20 يا کمتر) هشتگ انتخاب کنيد. پيدا کردن و انتخاب هشتگ مناسبي که کاربران ديگر نيز مشغول استفاده از آن هستند، ممکن است تا حدودي زمان بر باشد، اما قطعا ارزش آن را دارد.
از طريق استفاده از هشتگ ها، شما مي توانيد جزيي از اجتماع فعال اينستاگرام محسوب شويد. اما توجه داشته باشيد که هشتگ هايي با مضامين کلي نظير #photography يا #pretty به علت استفاده بي شمار احتمالا باعث گم شدن تصاوير شما در دنيايي از تصاوير مختلف و گوناگون مي شود. براي شروع بهتر است سعي کنيد از هشتگ هاي جزيي تر يا هشتگ هاي حاوي موقعيت و مکان زندگي خود بهره ببريد.
منبع: روزنامه هفت صبح