آخرین اخبار

حذف قبوض کاغذي تلفن ثابت/ صورتحساب‌ها يک‌ماهه مي‌شوند اقتصادي

حذف قبوض کاغذي تلفن ثابت/ صورتحساب‌ها يک‌ماهه مي‌شوند

  بزرگنمايي:

چه خبر - صورتحساب‌هاي تلفن ثابت يک‌ماهه مي‌شوند

داوود زارعيان با اشاره به اقدامات مخابرات در حوزه خدمات به مشتريان، گفت: تعيين کيفيت براي همه سرويس‌هاي مخابراتي از جمله اين اقدامات است. بدين ترتيب که ما براي خدمات شاخص کيفيت تعريف مي‌کنيم و اگر کيفيت پايين‌تر از حد مطلوب بود، به مشتريان خسارت پرداخت مي‌کنيم.

وي تجميع دفاتر امور مشترکين را يکي ديگر از خدمات مخابرات دانست و افزود: ما قصد داريم به صورت موازي دو کار انجام دهيم. بدين ترتيب که مراجعه به يک مکاني خاص در همه کشور حذف شود و در همه نقاط سرويس دهد. همچنين اکنون 120 مرکز در تهران داريم. به همين دليل مراکز امور مشترکان را محدود خواهيم کرد تا سرويس‌ها به صورت تجميع شده وجود داشته باشد.

صورت‌حساب يک‌ماهه و حذف قبوض کاغذي تلفن ثابت

معاون امور مشتريان شرکت مخابرات ايران با تاکيد بر خدماتي براي جلب رضايت مشتريان به ويژه در حوزه تلفن ثابت، گفت: اعلام صورت حساب قبض يک‌ماهه يکي از اقدامات است و از ماه مرداد صورت حساب يک‌ماهه خواهيم داشت. حذف قبوض کاغذي در يک فرآيند هشت ماهه در کشور نيز از اقدامات ديگر است. افزايش کانال‌هاي ارسال و دريافت صورت حساب از اکنون شروع شده بدين ترتيب تا آخر سال قبض کاغذي حذف مي‌شود.

پرداخت مستقيم با همکاري بانک

زارعيان پرداخت مستقيم (direct debit) را از ديگر سرويس‌هاي پرداخت دانست و اظهار کرد: کساني که در بانک حساب دارند مي‌توانند با بانک قرارداد بسته تا بدون دريافت صورت حساب قبض، بانکشان آن را به صورت مستقيم پرداخت کند. براي اين کار مشوق‌هايي نيز از طرف مخابرات و بانک براي مشتريان در نظر گرفته شده تا انگيزه يافته و ديگر نيازمند قبض تلفن نباشند.

وي با تاکيد بر ديجيتال‌سازي و ساده‌سازي به عنوان ديگر خدمات مخابرات، گفت: ديجيتال‌سازي به اين ترتيب است که رفت و آمد مردم حذف شده و همه سرويس‌هاي مخابرات تا پايان سال به صورت عملياتي ديجيتالي شود. همچنين ما به دنبال اين هستيم هر آنچه مشتري را معطل مي‌کند، حذف کنيم و ساده‌سازي بنيادين به صورت اساسي و حذف پرونده‌هاي کاغذي از برنامه‌هاي ماست، زيرا اين پرونده‌ها جاي زيادي را اشغال مي‌کنند در صورتي که مراجعه به آنها بسيار کم است.

بي‌عدالتي در حق تلفن ثابت

معاون امور مشتريان شرکت مخابرات ايران با اشاره به تعرفه تلفن ثابت، اظهار کرد: در حوزه تعرفه‌گذاري تلفن ثابت يک ظلم تاريخي و بي‌عدالتي رخ داده است. در صورتي که مردم براي تلفن همراه دقيقه‌اي 60 تومان پول مي‌دهند، اين هزينه براي تلفن ثابت چهار تومان است اما با آن مشکل دارند، در حالي که ايجاد و نگهداري تلفن ثابت دشوارتر است. بنابراين بايد توجه داشت براي تلفن ثابت گراني اتفاق نمي‌افتد اما مسوولان ارتباطاتي کشور اگر بخواهند به توسعه ارتباطات فکر کنند بايد حداقل‌ها را در نظر بگيرند.

زارعيان در ادامه با بيان اين که بايد نگرش تغيير کند زيرا اگر مي‌خواهيم سرويس‌هاي خوب داشته باشيم مردم بايد حداقل هزينه را پرداخت کنند، افزود: به دليل تفکري که جا افتاده مردم تصور مي‌کنند که هزينه تلفن ثابت گران است. در صورتي که تلفن ثابت در ايران تقريبا رايگان است. همچنين 70 درصد مکالمات تلفن همراه زير يک دقيقه است و چهار تومان هزينه دارد در صورتي که در همراه از همان لحظه اول 30 تومان هزينه خواهد داشت.

اخطار پرداخت به جاي قطع تلفن

وي در پاسخ به ابهامي که در خصوص اخطار به مشترکان پرمصرف تلفن ثابت داده مي‌شود، گفت: مصوبه 207 کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات اين است که اگر صورت حساب خط اعتباري ثابت به 20 هزار تومان و خط دائمي به 30 هزار تومان رسيد، خط بايد قطع شود. با وجود اين ما در چنين شرايطي تلفن‌ها را قطع نمي‌کنيم و به مشترکان اخطار مي‌دهيم تا به پرداخت قبض خود اقدام کنند.

معاون امور مشتريان شرکت مخابرات ايران با اشاره به بسته‌هاي ترکيبي و تاکيد به ايجاد اين بسته‌ها، اظهار کرد: اکنون مخابرات بسته‌هايي شامل صوت و ديتا، صوت و ديتا و سرويس ابري، صوت و ADSL و سرويس ابري و تلويزيون اينترنتي دارد. همچنين در حال مذاکره با سرويس سيار براي اضافه شدن اين بسته‌هاي ترکيبي هستيم.

زارعيان همچنين درخصوص رقابت با شرکت‌هاي FCP‌ در راستاي واگذاري تلفن روي فضاي ابري توضيح داد: ما در حال حاضر واگذاري تلفن ثابت روي فضاي ابري را شروع کرديم و تاکنون 3000 واگذاري انجام داده‌ايم. البته در مکان‌هايي که از نظر اقتصادي به صرفه باشد همين شبکه فعلي را گسترش مي‌دهيم.

وي با اشاره به راه‌اندازي سرويس تانوما توسط مخابرات، اظهار کرد: در تهران همه مناطق و در کشور نيز 10 استان  به اين سرويس مجهز هستند. همچنين در تهران، اصفهان، آذربايجان شرقي و خراسان واگذاري داشته‌ايم. تاکنون نزديک به 7000 واگذاري در تهران انجام شده است و تانوما به صورت جدي از اول مهرماه آغاز مي‌شود.

 



منبع: isna.ir

 

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي