آخرین اخبار

ما تکذيب مدير تلگرام را تاييد ميکنيم اقتصادي

ما تکذيب مدير تلگرام را تاييد ميکنيم

  بزرگنمايي:

چه خبر - سرورها به ايران منتقل شده براي اين که سي دي ان در آن قرار بگيرد

محمود واعظي امروز در حاشيه رونمايي از فاز اول دولت الکترونيک و دولت همراه، گفت: هر کسي از سرور برداشتي دارد؛ اين موضوع که اينجا گفتند تلگرام سرورهاي خود را به ايران منتقل کرده که ايران بتواند آن را فيلتر کند و به اطلاعات آن دسترسي داشته باشد و دخالت کند، به درستي توسط مديرعامل تلگرام تکذيب شده است، اما آن چيزي که ما به آن اشاره کرديم و براساس توافق انجام مي‌شود، اين است که سرورها به ايران منتقل شده براي اين که سي دي ان در آن قرار بگيرد تا کانال‌هاي پرظرفيت و پرمصرف به‌جاي اين که به خارج بروند و برگردند، اطلاعات در همين داخل با سرعت و کيفيت بالا منتقل شود و هيچ کس اين موضوع را تکذيب نکرده است.

وي در ادامه با اشاره به تبديل ارائه‌ي اينترنت از حجم به سرعت، بيان کرد: پيش از اين فروش اينترنت به صورت حجمي بود و مردم مجبور بودند مرتب حجم خريداري کنند که موجب آشفتگي بازار شده بود. اپراتورها هم براي فروش حجم بيشتر سرعت را کم و زياد مي‌کردند و اين در اختيار مشتريان نبود، بنابراين ما کميته‌اي را تشکيل داديم که اين موضوع را ساماندهي کند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، اظهار کرد: در اين کميته متوجه شديم مشتريان اينترنتي چند دسته هستند؛ بخشي نيازي به حجم و سرعت بالا ندارند که سرعت 512 گيگ بر ثانيه براي آنها مناسب است. براي سرعت‌هاي بالاتر هم همين ارزيابي را انجام دادند. طبق آمار، همين رويه‌اي که اکنون براي استفاده وجود دارد را با توجه به مصرف اينترنت بين الملل و حجم دو برابري براي اينترنت داخل در نظر گرفتيم.

اپراتورها اجازه دارند بسته‌هاي بي‌نهايت ارائه دهند

واعظي با بيان اين که در اين مدل کسي که استفاده کمتري دارد، هزينه کمتري مي‌پردازد، گفت: ما خودمان اين روش را ابداع نکرديم. در حال حاضر در دنيا به همين صورت است که از خريد حجم به سمت خريد اتصال اينترنت و سرعت مي‌روند. بدين ترتيب براساس هر يک از اين سرعت‌ها و معدل آمار مصرف کاربران، به آن مدل بي‌ نهايت مي‌گويند. البته اپراتورها اگر مشترياني داشته باشند که بخواهند ساعات مصرف براي آنها حذف شده و به صورت بي نهايت استفاده کنند نيز مي‌توانند بسته‌هايي را ارائه دهند.

وزير ارتباطات بعدي، يکي از معاونين کنوني واعظي

وي در پاسخ به سوالي مبني بر گزينه‌هاي مطرح شده براي وزارت ارتباطات، اظهار کرد: ما بايد از آقاي رييس جمهور تشکر کنيم که يکي از معاونين وزارتخانه را براي سمت وزارت ارتباطات برگزيده‌اند، اما تا زماني که اين اسامي اعلام نشده، حق رييس جمهور است که با توجه به مقتضيات موجود تغييراتي را انجام دهند و نهايتا اسم کانديداي مورد نظر را خودشان بايد اعلام کنند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: اين که در ليست رييس جمهور تقريبا اکثر معاونان وزارتخانه کانديداي اصلي بوده‌اند نشان مي‌دهد که خود رييس جمهور مي‌داند کاري که در اين وزارتخانه انجام شده، توسط خود وزير انجام نگرفته بلکه يک کار تيمي بوده و مجموعه مسوولان با هم کار کردند. اين بهترين قدرشناسي رييس جمهور از همه مسوولين و مديران وزارتخانه است که از خود بدنه يک کانديدا را برگزيدند.

وزير ارتباطات همچنين در حاشيه افتتاح مرکز داده شماره يک دولت گفت: در يازده شهريور ماه 93، نقشه راه دولت الکترونيک توسط رئيس جمهور به ما ابلاغ شد. براساس آن  دو نهاد رسمي کشور يعني شوراي عالي اداري و شوراي عالي فناوري اطلاعات هر کدام تلاش هايي بر اساس نقشه راه انجام دادند و نتيجه آن اين بود که آنچه مربوط به ساختار اداري کشور بود توسط سازمان امور استخدامي کشوري و شوراي عالي اداري انجام شود و آنچه که مربوط به زيرساخت و  خدمات مختلفي که بايد روي شبکه قرار مي گرفت توسط شوراي عالي فناوري اطلاعات انجام گيرد  که يکي از بازوهاي آن شامل سازمان فناوري اطلاعات و وزارت اقتصاد و دارايي بود که براين اساس در وزارت اقتصاد و دارايي اين وزارتخانه، دبيرخانه اي تاسيس شد که همه مجوزهايي که در کشور براي تسهيل در کسب و کار ها وجود دارد را ساماندهي کند.

 وي با اشاره به اينکه حدود 35 ماه است فعاليت در اين زمينه انجام شده است؛ ادامه داد: اگر امروز دولت الکترونيک افتتاح مي شود مجموعه اي از دستگاههاي دولتي دخيل هستند.

وزير ارتباطات اظهار کرد:  تلاش هاي انجام شده موجب شد بتوانيم امروز در افتتاح دولت الکترونيک،  با حضور 51 دستگاه 440 خدمت را  بهره برداري کنيم.

وي با بيان اينکه دولت الکترونيکي شروعي براي ادامه همکاري هاي بين دستگاهي در جهت ارايه خدمت به مردم  است افزود: اکنون زيرساختها آماده شده و مرکز داده دولت نشان مي دهد که فعاليتهاي متنوعي در ديتا سنترهاي مختلف و مراکز پايشي ما چگونه 24 ساعته فعاليت مي کنند و تمام هفته رصد مي شوند.

وي ابراز اميدواري کرد: در افتتاح فاز دوم دولت الکترونيک در دهه فجر امسال، بتوانيم تعداد دستگاه ها و خدمات را بيشتر کنيم.

به گفته واعظي افتتاح دولت الکترونيک موجب مي شود مردم از سردرگمي و گرفتن تاييديه و کپي شناسنامه و عکس رها شوند و  امروز با اتصال 51 دستگاهي که به اين شبکه متصل هستند  از جعل و فساد جلوگيري مي شود و دولت را به شفاف سازي  نزديک مي کند.

واعظي ادامه داد: ان‌شاء الله بر اساس اين ابزارها،   دولت الکترونيک شروعي باشد براي کوچک شدن دولت و اينکه دولت چابکي داشته باشيم که 24 ساعته به مردم خدمت ارايه دهد.

 وي با ارايه مثال هايي به فعاليت دولت الکترونيکي به مردم اشاره کرد و گفت:‌ براي مثال وزارت اقتصاد و دارايي در اين سيستم قرار مي گيرد تا با شناسايي نيازهاي بنگاههاي تجاري و دستگاه هاي دولتي،  ساماندهي مجوزها را انجام دهد؛ همچنين پست جمهوري اسلامي ايران که براين اساس هر کدام از بانکها و دستگاه هاي مختلف، کدپستي و نشاني را با اسم شناسايي مي کنند؛ از سويي ديگر  در ثبت احوال ديگر لازم نباشد  مردم براي اطلاعات مختلف، مراجعه کنند.

 وي ادامه داد: در بخش سلامت همه مردم پرونده سلامت خواهند داشت که در دولت الکترونيک بر بستر شبکه ملي اطلاعات ق عملياتي مي شود در زمينه خدمات بيمه و خدمت دفترچه بيمه و  ارتباط مستقيم  بين بيمه گر و بيمه گذار نيز، دولت الکترونيک ارايه خدمت مي کند.

 



منبع: isna.ir

 

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي