آخرین اخبار

15 پيش بيني حيرت انگيز بيل گيتس که به حقيقت پيوستند چه خبر ... ؟

15 پيش بيني حيرت انگيز بيل گيتس که به حقيقت پيوستند

  بزرگنمايي:

چه خبر - پيش بيني هاي بيل گيتس درست بود!

بيل گيتس در کتاب "کسب و کار بر بال انديشه" 15 پيش‌بيني جسورانه را عنوان کرد که امکان تحقق اين پيش‌بيني‌ها در آن زمان عجيب به نظر مي‌رسيد.

در ذيل به شرح پيش‌بيني‌هاي قريب به 20 سال گذشته بيل گيتس و چيزي که الان شاهدش هستيم مي‌پردازيم:

1. سايت‌هاي مقايسه قيمت

پيش‌بيني گيتس اين بود که سرويس‌هاي خودکار مقايسه قيمت توسعه خواهد يافت و مردم را قادر مي‌سازد تا قيمت هر کالا را در چند سايت مختلف به طور همزمان ببينند و بدين ترتيب به صرفه‌ترين قيمت را انتخاب کنند.

و چيزي که امروز با آن مواجه هستيم اين است که به راحتي مي‌توانيم با جستجوي يک کالا در گوگل يا آمازون قيمت‌هاي مختلف آن کالا را مشاهده کنيم. سايت‌هايي نظير نکستگ(NexTag) و "PriceGrabber" نيز به طور اختصاصي براي مقايسه قيمت‌ها طراحي شده‌اند.

2. دستگاه‌هاي تلفن همراه

گيتس در سال 1999 گفته بود مردم در آينده‌اي نزديک دستگاه‌هاي کوچکي را با خود حمل خواهند کرد که آنها را در هر لحظه در دسترس قرار داده و مي‌توانند کارهاي مختلف‌شان را در هر جايي که هستند از طريق الکترونيکي انجام دهند. اخبار را پيگيري کنند، بليط هواپيما رزرو کنند، از بازار بورس و اقتصادي با خبر شوند و بسياري کارهاي ديگر را انجام دهند.

اکنون گوشي‌هاي هوشمند و ساعت‌هاي هوشمند قادرند همه اين کارها را انجام دهند.

3. پرداخت مستقيم، فعاليت‌هاي مالي آنلاين و مراقبت‌هاي بهداشتي بهتر از طريق وب

گيتس پيش‌بيني کرده بود که مردم به زودي قبض‌هايشان را مستقيما و آنلاين پرداخت خواهند کرد، حساب‌هاي خود را مديريت مي‌کنند و از طريق اينترنت با پزشکان خود در ارتباط مستقيم خواهند بود.
چيزي که امروز شاهد آن هستيم؛ فناوري هنوز به اندازه‌اي که به عنوان مثال "اوبر" در سيستم حمل و نقل موثر بوده است، نتوانسته در عرصه بهداشت و سلامت تحول ايجاد کند، اما سايت‌هايي مانند "ZocDoc" به دنبال فراهم کردن دسترسي آسان به پزشک و برنامه‌ريزي آسان‌تر هستند.

همچنين در زمينه پرداخت آنلاين امروزه مي‌توان از طريق برنامه‌هايي نظير "PayPal" و "Venmo" به صورت لحظه‌اي و مستقيم پرداخت انجام داد و حتي به صورت آنلاين از سايت‌هايي مثل "Lending Club" پول قرض کرد.

4. دستياران شخصي و اينترنت اشيا

بيل گيتس پيش‌بيني کرده بود که دستگاه‌هاي همراه شخصي توسعه مي‌يابند و به همه دستگاه‌هاي ديگر اشخاص چه در خانه باشد و چه در دفتر کار، متصل خواهند شد و به تبادل اطلاعات مي‌پردازد. همچنين اغلب کارهاي شخصي از قبيل بازبيني ايميل، خريد مايحتاج روزمره و بسياري از کارهاي ديگر از هر نقطه امکان‌پذير خواهد بود.

حالا اين پيش‌بيني به مانند ديگر پيش‌بيني‌هاي محيرالعقول بيل گيتس به واقعيت پيوسته و گوگل يک دستيار شخصي بر روي تلفن‌هاي همراه ارائه کرده است که دقيقا همه پيش‌بيني‌هاي بيل گيتس را جامه عمل پوشانده است.

همچنين دستگاه‌هاي هوشمندي مانند "Nest" ابداع شده‌اند که دماي خانه را با توجه به فعاليت‌هاي روزمره و وضعيت جسمي فرد تنظيم مي‌کند.
دستياران صوتي مانند اکوي شرکت آمازون و گوگل هوم نيز امروزه قابليت خواندن ايميل‌ها و انجام دستورالعمل‌هاي صوتي اشخاص را دارا هستند.

5. نظارت خانگي آنلاين

بيل گيتس گفته بود که سيستم نظارت آنلاين خانه رواج خواهد يافت و شما مي‌توانيد به راحتي ببينيد هنگامي که خانه نيستيد چه کسي به ديدار شما مي‌آيد.
چيزي که امروز شاهد آن هستيم؛ گوگل شرکت نظارت خانگي "Dropcam" را در سال 2014 به ارزش 555 ميليون دلار خريد و با اين کار وارد عرصه فناوري نظارت خانگي شد. اکنون با تعبيه دوربين‌هاي کوچکي روي در ورودي خانه‌ها مي‌توان به راحتي افراد پشت در را ديد.
حتي دوربين‌هايي موسوم به "مکعب حيوانات خانگي" توليد شده است که حيوانات خانگي را در حالي که صاحبشان در خانه نيست، با ليزر سرگرم مي‌کند.

6. شبکه‌هاي اجتماعي

بيل گيتس پيش‌بيني کرده بود که محفل‌هاي خصوصي آنلاين در بستر شبکه‌هاي اجتماعي رواج خواهد يافت و گفت‌وگو و برنامه‌ريزي براي قرارهاي حضوري را ممکن مي‌سازد.
همانطور که مي‌دانيد اين پيش‌بيني امروزه به واقعيت پيوسته است و اکنون 2 ميليارد نفر تنها در فيسبوک عضو هستند. شبکه‌هاي مختلفي مانند اينستاگرام، واتساپ و چندين شبکه ديگر تعداد زيادي از مردم دنيا را عضو خود مي‌بينند.

7. پيشنهادات تبليغاتي خودکار

پيش‌بيني گيتس اين بود که روزي در آينده نزديک هوش مصنوعي قادر خواهد بود تا سلايق و علايق هر فرد را شناخته و براساس آن کالاها و فعاليت‌هاي مختلف را پيشنهاد دهد.
امروزه سايت‌هاي مسافرتي نظير "Expedia" و "Kayak" پيشنهاداتي را به صورت خودکار مبتني بر علايق و خريدهاي قبلي مشتريان خود به آنها پيشنهاد مي‌دهند.
گوگل و فيسبوک نيز تبليغات خود را بر اساس مکان و علايق هر کاربر به آنها نمايش مي‌دهند.

8. سايت‌هاي گفت‌وگوي زنده ورزشي

پيش‌بيني بيل گيتس: زماني که در حال تماشاي يک رقابت ورزشي به صورت زنده از تلويزيون هستيد، سرويس‌هايي خواهند آمد که با استفاده از آنها مي‌توانيد درباره وقايع در همان لحظه به بحث و تبادل‌نظر بپردازيد و برنده مسابقه را حدس بزنيد.
اکنون چندين شبکه اجتماعي با همين موضوعيت، پيش‌بيني بيل گيتس را تحقق بخشيده‌اند. توييتر بزرگ‌ترين رهبر اين جريان است.

9. تبليغات هوشمند

گيتس گفته بود که دستگاه‌هاي الکترونيکي به تبليغات هوشمند مجهز خواهند شد. آنها روند خريدهاي شما را شناخته و پيگيري مي‌کنند و تبليغاتي را براي شما نمايش خواهند داد که مبتني بر علايق و سوابق شما است.
حالا کافي است تا شما به تبليغاتي که در گوگل و فيسبوک براي شما به نمايش در مي‌آيند نگاه کنيد تا متوجه اين فناوري شويد.

اين تبليغات بر اساس تاريخچه کليلک‌هاي کاربر، علايق، سلايق و الگوهاي خريد کاربر ظاهر مي‌شوند.

10. پيوند به سايت‌هاي مرتبط در طول پخش زنده تلويزيوني

بيل گيتس خاطرنشان کرده بود؛ پخش زنده تلويزيوني شامل پيوندهايي به سايت‌هاي مرتبط با محتواي مورد مشاهده و مکمل آن محتوا خواهد بود.

اما تقريبا هر آگهي بازرگاني که امروزه پخش مي‌شود، بيننده را به وبسايت يا حساب توييتر راهنمايي مي‌کند يا با درخواست اسکن QR code بيننده را به يکي از شبکه‌هاي اجتماعي ارجاع مي‌دهد.

11. تالار گفتمان آنلاين

پيش‌بيني بيل گيتس اين بود که مسئولان مملکتي قادر خواهند تا در بستر اينترنت با مردم به صحبت بپردازند و از مشکلات و برنامه‌هاي در حال اجراي خود سخن بگويند. مردم نيز حرفشان را به صورت مستقيم با آنها در ميان بگذارند.
امروزه اغلب خبرگزاري‌ها در انتهاي هر خبر بخشي براي ابراز نظرات کاربران اختصاص داده‌اند و سايت‌هايي هم توسط ايجاد تالارهاي گفتگو امکان مباحثه مستقيم مردم و مسئولان را فراهم کرده‌اند.
شبکه‌هاي اجتماعي توييتر و فيسبوک نقش سياسي موثري در جهان ايفا مي‌کنند. به عنوان مثال انقلاب سياسي در ليبي، مصر و تونس متاثر از فعاليت کاربران در اين شبکه‌ها بود.

12. سايت‌هاي اينترنتي مبتني بر علاقه

بيل گيتس: جوامع آنلاين ديگر متاثر از مکان زندگي شما نخواهند بود، بلکه با توجه به علاقه شخصي شما شکل خواهند گرفت.
اکنون بسياري از سايت‌هاي خبري گسترش پيدا کرده‌اند تا مباحث و زمينه‌هاي مختلفي را پوشش دهند و نگاه عميق‌تري به موضوعات خاص داشته باشند.
وبسايت "Reddit" نمونه خوبي از يک وبسايت است که به زيرگروه‌هاي مختلفي تقسيم‌بندي شده که فارغ از مکان زندگي کاربر به علايق وي توجه دارد.

13. نرم‌افزار مديريت پروژه

بيل گيتس پيش‌بيني کرده بود که مديران پروژه با استفاده از نرم افزارها خواهند توانست گروه خود را به صورت آنلاين کنار هم داشته باشند و پروژه مورد نظر خود را به بهترين نحو پيش ببرند.
صدها نرم افزار در فضاي سازماني نحوه استخدام، شکل‌گيري گروه‌ها و اختصاص کار به هر فرد را متحول کرده‌اند.

14. استخدام آنلاين

گيتس گفته بود: متقاضيان شغل خواهند توانست فرصت‌هاي شغلي مناسب را با مشخص کردن علايق، نيازمندي‌ها و مهارت‌هاي فردي به صورت آنلاين بيابند.
امروزه سايت‌هايي نظير "LinkedIn" امکان بارگذاري رزومه و يافتن شغل را طبق علايق و نيازهاي فرد فراهم ساخته است و به استخدام‌کنندگان نيز اين امکان را مي‌دهد که کارمندان خود را براساس جستجوي مهارت‌هاي فردي‌شان انتخاب نمايند.

15. نرم‌افزار جامعه تجاري

بيل گيتس: شرکت‌ها قادر خواهند بود تا مشاغل مختلفي را در زمينه متفاوت مانند پروژه‌هاي ساختماني، توليد فيلم يا تبليغات و امثالهم پيشنهاد دهند. اين نرم افزارها اين امکان را به دو شرکت بزرگ که ممکن است در يک مکان نباشند و با هم رو به رو نشوند، مي‌دهد که کسب و کارهاي مختلفي را با کمک هم به پيش ببرند.

اکنون نرم‌افزارهاي تجاري زيادي بر روي جنبه‌هاي اجتماعي متمرکز شده‌اند، بنابراين کاربران به راحتي مي‌توانند با به اشتراک گذاشتن تجربيات و صحبت پيرامون فعاليت‌هاي تجاري‌شان کسب و کار خود را با همکاري ديگران توسعه بخشند.




منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس