آخرین اخبار

روحاني: قرار نيست با تخريب عده‌اي ازميدان خدمت خارج شويم سياسي

روحاني: قرار نيست با تخريب عده‌اي ازميدان خدمت خارج شويم

  بزرگنمايي:

چه خبر - روحاني: سازنده موشک‌هاي پرتاب شده دولت و وزارت دفاع است

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني، رييس جمهوري کشورمان صبح امروز (سه‌شنبه) در جشنواره عمران سلامت که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاه به توجه دولت يازدهم به بخش سلامت، اظهار کرد: در دولت يازدهم از آغاز و با وجود مواجهه کشور با مشکلات مختلف از جمله وضع پيچيده اقتصاد،‌ رکود تورمي، تحريم‌ها، وضعيت محيط زيست و نگراني‌هاي آن و مشکلاتي که در بخش سلامت با آن مواجه بوديم، موضوع سلامت را يکي از دستور کارهاي اصلي خود قرار داديم.

وي با بيان اينکه موفق شديم تقريباً در 6 ماهه دوم سال 92 براي مسائل مهم و اساسي کشور تصميم‌گيري کنيم، خاطرنشان کرد: برخي از تصميمات اتخاذ شده در آن زمان به موقع و در چهارچوب‌هاي پيش‌بيني شده اجرا و برخي ديگر نيز با تأخير اجرايي شدند. اما به لطف خدا موردي وجود ندارد که نتوانسته باشيم از پيچ و خم‌هاي مشکلات عبور نکنيم.

رييس جمهور همچنين با اشاره به اقدامات دولت در زمينه مذاکرات هسته‌اي و رفع تحريم‌هاي اعمالي گفت: رفع تحريم‌ها نخستين گامي بود که لازم بود آن را حل و فصل کنيم. گرچه ممکن است برخي در مقام سوال حرف‌هايي در اين زمينه بزنند اما تحريم‌ها عاملي بود که حتي بخش‌هاي تجهيزات پزشکي، دارو و مواد اوليه داروسازي را با مشکلاتي مواجه کرده بود. فشار تحريم‌هاي خارجي که بي‌رحمانه‌ نسبت به مردم ايران وضع شده بود بر کشور و برخلاف ادعاي دنياي غرب اين فشارها نه بر دولت بلکه بر زندگي مردم وارد مي‌شد.

روحاني اظهار کرد: زماني که نفت تحريم مي‌شود و درآمدهاي کشور کاهش مي‌يابد اين در همه خدمات دولت تأثير مي‌گذارد. با وجود اينکه نفت و ماليات هزينه‌هاي دولت را تأمين مي‌کند، زماني که درآمد نفتي و رشد اقتصادي وجود ندارد، اخذ ماليات بسيار سخت و گاهي ناممکن مي‌شود. به همين دليل تصميم ما در ابتداي دولت بر اين شد که ظرف يک سال مسأله تحريم‌ها را با مذاکره حل کنيم.

رييس جمهوري با تأکيد بر اينکه من به اين راه کاملاً اطمينان داشتم و مي‌دانستم که مي‌توانيم در اين مسير موفق شويم،‌ خاطرنشان کرد: به طور موقت در کمتر از 100 روز توانستيم به توافقي موقتي دست يابيم. براي دستيابي به توافق دائم نيز به مدت يک سال زمان پيش‌بيني کرده بوديم. با وجود اينکه اين اتفاق امکان پذير بود ولي يک سري پيچ و خم‌ها ايجاد شد که موجب طولاني‌تر شدن مذاکرات گرديد.

روحاني گفت: موضوع اول ما در رفع تحريم‌ها اين بود که ملت ايران با قدرت وحدت و پشتيباني خود از ديپلمات‌هايشان در برابر قدرت‌هاي بزرگ جهان، قدرت پيروزي دارد و اين قدرت را به نمايش گذاشته است.

وي در ادامه با اشاره به برخي مخالفت‌ها با وزير امور خارجه و ديپلمات‌هاي کشورمان در جريان مذاکرات هسته‌اي تصريح کرد: زماني که در کشور بخواهيم در امر مهمي به پيروزي دست يابيم به حضور و موافقت مردم و همچنين حمايت و هدايت‌هاي رهبري و فداکاري کارگزاران نيازمند هستيم. در همين راستا چنانچه که بنا بود وزير امور خارجه با چهارتا فحش و شعار از ميدان خارج شود برجامي تحقق پيدا نمي‌کرد. گرچه برخي در سايت‌ها و روزنامه‌هاي خود و همچنين در مراسم 22 بهمن و در خيابان‌هاي تهران به وزير امور خارجه ما توهين کردند اما آدم نبايد به خاطر شعار عده‌اي از ميدان خدمت خارج شود.

رييس جمهوري ادامه داد:‌ فحش دادن‌ها و اهانت‌هاي عده‌اي معدود به خاطر تلاش و کوشش مثمر ثمر براي کشور است.

روحاني با بيان اينکه فکر مي‌کنيد اگر کسي بخواهد در کشور تحولي ايجاد کند آمريکايي‌ها،‌ اسرائيلي‌ها و برخي کشورهاي معاند منطقه او را آزار نمي‌دهند؟ اظهار کرد: ما بايد خود را براي همه سختي‌ها آماده کنيم. براي ما هدف نهايي کشور، ملت ايران، منافع ملي و نظام جمهوري اسلامي ايران است. ما در منطقه و خارج از آن دشمناني داريم که بايد در مقابله با آنها با يکديگر حرکت کنيم و دست به دست يکديگر دهيم.

رييس جمهوري تأکيد کرد: نبايد در برابر عده‌اي قليل که متأسفانه بلندگوهاي بزرگ را به ناحق در اختيار دارند بترسيم؛ چرا که ما ملتي بزرگ و ايثارگر هستيم و توانسته‌ايم نه تنها در برابر مشکلات روي پاي خود بايستيم بلکه به ملت‌هاي منطقه نيز کمک کنيم.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود به حمايت‌هاي همه جانبه دولت جمهوري اسلامي ايران از دولت‌هاي عراق و سوريه اشاره و خاطرنشان کرد: در سخت‌ترين شرايط اقتصادي دولت ايران به ملت عراق کمک کرد؛ اين کمک فقط به معناي فداکاري جاني نيست، گرچه که عده‌اي با جان فداکاري مي‌کنند و بايد از آنها قدرداني کنيم اما چه کسي حقوق اين افراد و سلاح‌هاي آنها و همچنين پول تأمين تمام اسلحه‌هاي مورد نياز عراق براي مبارزه با داعش و تأمين پول مورد نياز مردم سوريه را در شرايط تحريم اقتصادي تأمين کرده است؟

رئيس دولت تدبير و اميد همچنين با اشاره به حمله موشکي اخير نيروهاي نظامي کشورمان به برخي پايگاه‌هاي تروريستي داعش در سوريه،‌ افزود: ما مي‌شنويم که موشکي از خاکمان حرکت کرده و مرکزي از مراکز تروريستي را هدف قرار داده است؛ آنهايي که اين موشک را پرتاب کرده‌اند، تلاش و فداکاري‌هايي کرده‌اند اما سازنده موشک‌ها دولت و وزارت دفاع است و بخش اقتصادي کشور را نيز پول آنها را تأمين مي‌کند.

روحاني با تأکيد بر اينکه کار بزرگي در زمينه تجهيز نيروهاي نظامي به سلاح‌هاي راهبردي انجام شده است، خاطرنشان کرد: همانطور که وزير دفاع اعلام کرده‌اند سلاح‌هاي راهبردي ساخته شده در دولت يازدهم حدود 80 درصد کل ميزان قبلي است.

 



منبع: isna.ir

 

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد