آخرین اخبار

آمريکا به دنبال ايجاد سلسله اقدامات بين‌المللي عليه ايران سياسي

آمريکا به دنبال ايجاد سلسله اقدامات بين‌المللي عليه ايران

  بزرگنمايي:

چه خبر - از کابينه‌اي که به فکر خدمت به مردم باشد حمايت مي‌کنيم / سعودي عليه ايران حرف بي‌حساب مي‌زند

به نقل از خبرگزاري خانه ملت، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي عصر امروز (پنج شنبه،15 تيرماه) در مراسم بزرگداشت شهيد محمدحسين افتخاري از شهداي حادثه هفتم تير1360 که در استان گيلان برگزار شده بود، با بيان اينکه در شرايط کنوني مهمترين مسئله کشور توسعه اشتغال، معيشت و افزايش صادرات است، گفت: قطعاً در کنار تمام چالش‌هاي موجود از جمله مسائل سياسي، فرهنگي، بين‌المللي و منطقه‌اي، مهمترين مسئله موضوع اقتصادي است که خوشبختانه در برنامه ششم توسعه به تقويت اقتصاد کشور و گسترش توليد توجه شده است تا با اجراي مفاد آن بستر توليد و صادرات فراهم شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينکه دولت بايد براي اجراي قانون برنامه ششم توسعه کشور اهتمام کند، تصريح کرد: دولت بايد اين قانون را مبناي کارهاي خود قرار دهد و ما در اين رابطه مصر و پيگير هستيم.

دولت آينده بايد در چارچوب قانون برنامه ششم توسعه حرکت کند

وي ادامه داد: دولت آينده بايد در چارچوب قانون برنامه ششم توسعه کار و تلاش کرده و خالي از حواشي به متن مسئله مردم که همان موضوع اقتصادي و معيشتي است، بپردازد.

لاريجاني با اعلام اينکه مجلس فقط از کابينه‌اي که به فکر خدمت به مردم باشد، حمايت مي‌کند، تصريح کرد: دولت آينده بايد در جهت رفع دغدغه‌هاي مردم و حل مشکلات اقتصادي تلاش کند نه اينکه حواس پرتي در مسائل ديگر داشته و ذهنشان متفرق باشد.

شهادت بزرگان زيادي در راه انقلاب باعث شده تا جريان سازنده مجاهدت در کشور سرافراز بماند

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم بزرگداشت شهيد محمدحسين افتخاري گفت: مراسم امروز مربوط به يک شهيد والامقام است، يک روحاني مجاهد که قبل از پيروزي انقلاب فعاليت‌هاي گسترده‌اي را صورت داده و پس از پيروزي انقلاب نيز براي تثبيت نظام اسلامي در نقاط مختلف حضور داشت.

وي با اشاره به جايگاه والاي مقام شهادت گفت: مقام شهادت، جايگاه کوچکي نيست. کسي که در راه خدا از جان خود مي‌گذرد همواره زنده بوده و نزد خدا ارتزاق مي کند؛ بنابراين شهيد و شهادت يک حالت استثناء براي زندگي بشر است و قطعاً اين بزرگترين هديه براي انسان بوده و خانواده‌هاي شهدا نيز بالاترين مقام را نزد خداوند دارند.

لاريجاني با اشاره به فعاليت‌هاي شهيد افتخاري در دوران انقلاب اسلامي افزود: اين شهيد بزرگوار فردي بود که نسبت به سرنوشت ملت و انقلاب احساس مسئوليت داشت و تا پاي جان نيز مبارزه کرد. حال در اين مسير بزرگان زيادي در راه انقلاب جان خود را فدا کرده‌اند تا جريان سازنده مجاهدت در کشور سرافراز بماند از اين رو قطعاً اگر برخي از همين حوادث براي يک کشور بزرگ رخ مي‌داد، مي‌توانست اين امر کمر مردم آن کشور را مي‌شکند اما ملت ايران که خود باني يک انقلاب اسلامي بودند توانستند از تمام اين توطئه‌ها عبور کنند.

سعودي عليه ايران حرف بي‌حساب مي‌زند

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: قطعاً به خاطر اين مجاهدت‌ها و از خودگذشتگي‌ها بود که ملت توانست روي پاي خود بايستد و امروز انقلاب اسلامي پايدار است از طرف ديگر ما در سال‌هاي آغازين انقلاب اسلامي شاهد يک جنگ تحميلي از سوي کشورهاي شرق و غرب عليه جمهوري اسلامي بوديم. در آن دوران در کشور تازه انقلاب صورت گرفته و برخي مشکلات هنوز پابرجا بود که دشمنان جنگ گسترده‌اي را عليه ما به راه انداختند حال همين کشور سعودي که امروز عليه ايران حرف بي‌حساب مي‌زند در آن دوران صدام را حمايت‌هاي نظامي و مالي کرد.

وي افزود: اينکه ملتي در مقابل توطئه‌اي بزرگ و بين‌المللي دوام بياورد مسئله کوچکي نيست و ملت ايران با مجاهدت در راه انقلاب ريشه‌هاي نظام اسلامي را استوار کرد از طرف ديگر قطعاً در ميان ملتي که نيروهاي مجاهد رشد پيدا کرده باشند آن ملت هميشه سرافراز است.

راهبرد ايران در مبارزه با تروريسم صحيح است/ در ديگر کشورها تروريست را سرکوب نمي‌کرديم، امنيت کوچه و خيابان را برهم مي‌زدند

لاريجاني تصريح کرد: در شرايط کنوني نيز شاهد توطئه‌ کشورهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي عليه ايران هستيم، توطئه موجودات موذي که قطعاً ضعيف‌تر از گذشته نيست؛ از طرف ديگر در شرايط کنوني شاهد فعاليت گروه هاي ترويستي در عرصه منطقه‌اي هستيم البته در گذشته اين جريان‌ها به اين ميزان وسيع نبودند و قطعا بايد نسبت به آنها حساس بود. همچنين جمهوري اسلامي در چند سال اخير راهبرد درستي را براي کمک به کشورها براي مقابله با گروه‌هاي تروريستي اتخاذ کرده است حال شايد افرادي بگويند که چرا ما بايد در اين عرصه ورود کنيم که در پاسخ بايد گفت قطعاً اگر در آن کشورها تروريست‌ها را سرکوب نمي‌کرديم آنها در ايران مسئله‌سازي مي‌کردند از اين رو به طور حتم اگر تروريست‌ها سرکوب نشوند امنيت کوچه و خيابان را برهم مي‌زنند.

تحريم‌هاي جديد آمريکا عليه ايران نشان‌ مي‌دهد اين کشور به دنبال ايجاد سلسله اقدامات بين‌المللي عليه ايران است

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه اقدامات برخي کشورها براي ايجاد دعواي شيعه و سني در منطقه توطئه‌ کوچکي نيست، افزود: اين کشورها قطعاً به دنبال بحران سازي در عرصه منطقه‌اي هستند، از طرف ديگر مسئله سازي اخير آمريکا در تصويب تحريم‌هاي جديد عليه ايران نيز نشان‌دهنده آن است که اين کشور به دنبال ايجاد سلسله اقدامات بين‌المللي عليه ايران است که قطعاً بايد در اين رابطه هوشيار بود و براي پايداري انقلاب زحمت کشيد.

هنر نيست بر روي اختلافات داخلي بنزين ريخته و آن را شعله‌ور کنيم

وي با بيان اينکه رمز پايداري انقلاب اسلامي همبستگي داخلي است، گفت: قطعا بايد اختلاف‌ها را کم کنيم زيرا همواره زمينه بروز اختلاف وجود دارد و اينکه ما بر روي مسائل بنزين ريخته و آن را شعله‌ور کنيم اين اقدام هنر نيست از طرف ديگر سربلندي ايران به پيروي از ولايت فقيه وابسته است و شاهد بوده‌ايم که ولايت فقيه همواره بحران‌ها را در کشور خنثي کرده است.

مشکلات امنيتي در منطقه، قابليت انتقال و مهاجرت به کشور ما را نيز دارد

لاريجاني ادامه داد: قطعاً در مسائل مختلف منطقه‌اي بايد با دقت موضوعات را رصد کرد و نسبت به مسائل احساس مسئوليت داشته باشيم و اگر يک مشکل امنيتي در منطقه ايجاد شد بدانيم که آن موضوع قابليت انتقال و مهاجرت به کشور ما را نيز دارد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: خوشبختانه در ميان کشورهاي منطقه کشوري به مانند جمهوري اسلامي ايران نيست که در مورد مسائل مختلف منطقه‌اي با دقت نظر تدبير کرده باشد که اين توفيق نيز به خاطر هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب است.

دشمنان نبايد احساس کنند مواضع ما نسبت به رفتارهايشان انفعالي است

وي با بيان اينکه قطعاً در مقابل توطئه‌گراني که گاه صداي بلند دارند بايد با خصوصيات انقلابي رفتار شود، گفت: قطعاً اگر دشمنان احساس کنند که مواضع ما نسبت به رفتارهايشان انفعالي است، با پررويي به مسائل ورود مي کنند حال اينکه رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که بايد خصوصيت انقلابي را حفظ کرد به اين دليل بوده که اين روحيه يک عامل بازدارنده در برابر دشمنان است.

لزوم تقويت توانمندي‌هاي اقتصادي/ با بيکاري و فقر نمي‌توان به اهداف بزرگ دست يافت

دکتر لاريجاني لازمه توسعه کشور در بخش‌هاي مختلف را پيشرفت اقتصادي دانست و گفت: قطعاً با بيکاري و فقر نمي‌توان به اهداف بزرگ دست يافت از اين رو مسئله مهم کشور تقويت توانمندي‌هاي اقتصادي است که بايد آن را جدي بگيريم.

حرف‌هاي ضدايراني حکومت قبيله‌اي سعودي، بي ارزش و پوچ است

رئيس مجلس شوراي اسلامي در واکنش به اظهارات اخير مقامات سعودي مبني بر اينکه ايران يک کشور منزوي در عرصه منطقه است، گفت: جمهوري اسلامي از آغاز انقلاب تاکنون با رأي مردم و به صورت دموکراتيک و مردم سالاري بوده حال کشوري که داراي حکومت قبيله‌اي است و تاکنون در تاريخ آن کشور انتخاباتي صورت نگرفته خود را در مسائل مختلف پيش رو مي‌داند که قطعاً اينگونه حرف‌هاي بي‌حساب، بي ارزش و پوچ است.

نبود اقتصاد پايدار در روستاها دليل مهاجرت روستاييان/ گام مجلس براي ارتقاء سرمايه‌گذاري در روستاها

وي بر لزوم توسعه اقتصادي و حمايت از سرمايه‌گذاري در استان‌ گيلان به ويژه در حوزه کشاورزي و توليد تأکيد کرد و گفت: يکي از مشکلات کنوني اين است که در روستاها اقتصاد پايدار وجود ندارد و اين مسئله موجب مهاجرت روستاييان مي‌شود که خوشبختانه در اين زمينه مجلس طرح‌هاي مختلفي را دنبال مي‌کند که يکي از اين طرح‌ها اين است که يک منبع مالي به عنوان پشتوانه سرمايه‌گذاري در روستاها گذاشته شود تا افراد بتوانند نسبت به سرمايه‌گذاري اقدام کنند.

لاريجاني ادامه داد: از طرف ديگر در شرايط کنوني لايحه‌اي در مجلس در حال تصويب است که بر اساس آن از صندوق توسعه ملي منابعي در اختيار بانک‌ها قرار داده شده تا به حوزه کشاورزي و جوانان براي سرمايه‌گذاري در روستاها وام ارزان قيمت داده شود.

به گزارش خانه ملت پيش از اين مراسم دکتر لاريجاني با حضور در گلزار شهداي فومن، براي شادي ارواح آنان فاتحه‌اي قرائت کرد.



منبع: ميزان



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد