آخرین اخبار

روحاني: نگذاريد مردم ترديد کنند/ بدخواهان سال 91 کجا بودند؟ سياسي

روحاني: نگذاريد مردم ترديد کنند/ بدخواهان سال 91 کجا بودند؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - روحاني :مردم اگر ترديد پيدا کنند ما نمي‌توانيم از مشکلات عبور کنيم

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني درهمايش سراسري قوه‌قضائيه با اشاره به تحميل جنگ و تحريم از سوي دشمن به کشور اظهار کرد: ما با ايستادگي مردم توانستيم از جنگ و تحريم عبور کنيم. مردم ايستادند مشکلات را تحمل کردند اماپشت نظام را خالي نکردند. وي در ادامه افزود: از بين رفتن آثار جنگ و تحريم سالها طول ميکشد اما از آغاز دولت يازدهم در شرايطي قرار داريم که اگر دست به دست هم دهيم و نگذاريم توطئه ديگران کارگر بيفتد مي توانيم تا پايان قرن تاحد زيادي مشکلات گذشته را جبران کنيم.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه حل مشکلات مورد خواست دشمنان و بدخواهان نيست تصريح کرد: بنابراين آنها هر روز براي ما داستاني مي سازند و از هر داستاني، سريالي براي ما توليد مي کنند تا ذهن و فکر ما از مسائل اصلي جدا شده و به مسائل فرعي مشغول شويم.

رئيس دولت يازدهم همچنين خاطر نشان کرد: حدود هشت سال اشتغال خالص ما صفر بوده است. اما داريم به تدريج از اين شرايط خارج مي شويم. اما شرايط سالهاي 85 تا 92 را يادمان مي رود. يادمان مي رود در سال 92 با رکود بي نظيري در تاريخ کشور روبرو بوديم و تقريبا رشد اقتصادي کشور منفي 7 درصد بود. امروز بعضي از رکودحرف مي زنند که اشکالي ندارد اما درسال 91 که رشد کشور منفي 6.8 درصد بود در روزنامه ها، سايت‌ها، صداو سيما و بيان شريفشان کلمه رکود کمتر مي شنيديم اما اکنون که از رکود عبور کرده ايم و به رشد اقتصادي مثبت 8.3درصد طبق گفته مرکز آمار وبه رشد 12.5 درصد طبق آمار بانک مرکزي رسيده‌ايم تازه عده‌اي کلمه رکود را ياد گرفته‌اند که آن را ادا بفرمايند.

روحاني ادامه داد: در بهار 96 آمار ايجاد اشتغال 703 هزار اشتغال است. اگر اين آمار تا پايان سا ل 700 هزار شغل جديد هم باشد بازهم عقب هستيم. هنوز شرايط ما خوب نيست و به اندازه کافي رونق واشتغال نداريم. اما چه کار مي توانيم بکنيم؟ هيچ چيزي بالاتر از اعتماد عمومي مردم و سرمايه اجتماعي نيست. اگر مردم نسبت به دولت و نظام اعتمادشان کم شود و در ترديد قرار بگيرند نمي توانيم از مشکلات عبور کنيم. اگر توانستيم قيمت ارز را در چهار سال نسبتا متعادل در بازار نگه داريم به خاطر اعتماد مردم به دولت است.

وي با بيان اينکه ما از آزمايش بسيار بزرگي پيرزو خارج شده و به يمن حضور و هوشياري مردم و تدبير رهبر انقلاب بهترين انتخابات را برگزار کرده ايم خاطر نشان کرد: همه بايد خوشحال باشيم، زيرا همه شريک بوديم و کار کرديم . حالا دوره رقابت انتخابات ويژگي خاص خود را دارد. آن دوران تمام شده است. ما انتخابات با نشاط و کم حاشيه اي داشتيم که حاميان نامزدها به هم فحاشي نکرده و هرکس به نفع نامزد خود شعار داد. اجتماعات بزرگ 10 هزار و 20 هزار نفري برگزار شد اما هيچ کسي هنجار شکني نکرد. اين يعني انقلاب ما به 40سالگي يعني به بلوغ رسيده است. الان ديگر سال 88 و 78 نيست. اکنون سال 96 است. در اين شرايط بسيار خوب بعد انتخابات آيا بايد از نو رقابت انتخاباتي را بازخواني کنيم. کدام عقل سليم اين را مي گويد. دوران رقابت انتخاباتي مال همان دوره است.

روحاني تاکيد کرد: مردم در انتخابات کار خود را به خوبي انجام دادند. امروز نوبت ما مسئولان است. مشکلات امروز دولت دوازدهم، مشکلات کشور، مردم و نظام است. مشکلات زيست محيطي از جمله گرد و غبار، هواي آلوده، کمبود آب يا بيکاري وفقر مشکلات همه ما است. دشمن نمي خواهد ما با هم متحد باشيم واز هر چيز جزئي و از هر کاهي کوهي مي سازد.

رئيس دولت تدبير و اميد تصريح کرد: ما بايد آثار جنگ و تحريم را از بين ببريم. اين درحالي است که دشمن نمي خواهد نظام ما الگويي براي ديگران بوده و مردم از نظام راضي باشند. ما با کشورهاي شرق آسيا تلاش براي توسعه را همزمان آغاز کرده و تقريبا در اين زمينه هم سن و سال هستيم. قبول است که ما جنگ و تحريم داشته ايم اما آيا ما قادر نيستيم که به آنها برسيم و از آنها عبور کنيم. ما داراي سرمايه هاي فراواني هستيم. قوه‌قضائيه مي تواند به کشور براي امنيت کافي براي سرمايه گذاري و رونق اقتصادي کمک کند. من راضي نيستم عده‌اي يک فرد يا يک شعبه را با همه قضات و کارکنان دستگاه قضا مقايسه کنند. ما يک قوه‌قضائيه داريم که افتخارش اجراي احکام دين است و بيشترين بار براي عدالت را بر دوش دارد، بنابراين ما همه موظفيم که به قوه‌قضائيه کمک کنيم.

وي با اشاره به اينکه رئيس‌جمهور همانطور که براي اجراي قانون دغدغه دارد بايد به همان اندازه نسبت به قوه‌قضائيه هم دغدغه داشته باشد، خاطر نشان کرد: اگر رئيس‌جمهور نقصي در اجراي قانون اساسي ببيند بايد به صحنه بيايد و در کنار ساير قوا قرار بگيرد. امروز سه قوا تحت فرامين رهبري بايد بيش از گذشته در کنار هم قرار بگيرند. البته در چهار سال گذشته هم تلاش بر اين بوده که قوا در کنار هم باشند. قوا هيچگاه دنبال تخريب يکديگر نبوده اند اما بايد کار بيشتري انجام دهيم. اينکه بگوييم قوا مستقل هستند کافي نيست. مستقل بودن قوا به معناي ديوار کشيدن ميان قوا و کمک نکردن به هم نيست.

روحاني در بخش ديگري از اظهارات خود افزود: اگر بتوانيم در سياست خارجي کاري کنيم که بدخواه ما تنها بماند بهتر است يا طوري رفتار کنيم که سايرين ياور دشمن ما شوند؟ دشمن دنبال اين است که در خاورميانه صلح، ثبات و توسعه نباشد تا هم اسلحه خود را بفروشد و هم بهانه اي براي مداخله داشته باشد اما به دنبال صلح و ثبات در منطقه، کوتاه کردن دست دشمن و گرفتن بهانه از او هستيم.

وي ادامه داد: ما بايد سياست خارجي داشته باشيم که اگر آمريکا خواست مقابل ما بايستد ديگر قدرتها او را محکوم کرده و مورد سرزنش قرار دهند. چند روز پيش که آمريکا در سازمان ملل در مورد موشکهاي ايران حرف زد آيا کسي بود که از آمريکا حمايت کند؟ چين، روسيه و اروپا حرف آمريکا را قبول نکردند. اين در حالي بود که هرچه آمريکا ادعا مي کرد 14 راي قطعي داشت. ما نبايد بگذاريم آمريکا بسط يد پيدا کرده و قدرتمند شود. ممکن است آمريکا برجام را نقض کند اما در اين شرايط اين خوب است که اروپا، چين و روسيه از او حمايت کنند يا با آمريکا مخالفت کنند؟

رئيس دولت تدبير و اميد گفت: ما ازچه ناراحتيم؟ از تنها شدن آمريکا ناراحتيم. امروز دولت يازدهم با رهنمودهاي رهبري و حضور مردم کار را به جايي رسانده که تحريمهاي هسته‌اي برداشته شده است و ما امروز تحريم هسته‌اي نداريم. البته ممکن است آمريکا از تعهدات خود تخلف کرده و کوتاهي کند.



منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد