آخرین اخبار

کدام شرکت‌ها از حملات سايبري هفته گذشته لطمه ديدند اقتصادي

کدام شرکت‌ها از حملات سايبري هفته گذشته لطمه ديدند

  بزرگنمايي:

چه خبر - حمله جهاني سايبري کشورهاي جهان را تهديد کرد

کارشناسان امنيت فضاي مجازي اعلام کردند که حمله سايبري ويروس Petya فعاليت شرکت هاي خصوصي و دولتي اروپايي تا آمريکايي را مختل کرده است.

حمله باج افزاري هفته گذشته يکبار ديگر با ارسال اسپم به کاربران آنها را ترغيب به دانلود يک بدافزار کرد، اجراي اين بدافزار منجر به قفل شدن رايانه کاربران شد و در نهايت از کاربران درخواست 300 دلار به شکل بيت کوين جهت آزاد سازي رايانه شان کرد.

اين حمله پيچيده و گسترده شرکت هاي مختلفي را در سراسر جهان فلج کرد. به نظر مي رسد که تا کنون روسيه و اوکراين بيشترين صدمه را در اين حمله ديده اند.

هنوز منشاء اصلي اين حملات مشخص نيست و کارشناسان امنيت شبکه همچنان در حال يافتن آن هستند. با اين وجود، بسياري از کارشناسان بر اين باورند که اين بدافزار کار خود را از اوکراين شروع کرده و سپس به ساير نقاط جهان گسترش يافته است.

در اينجا به شرکت ها و سازمان هايي اشاره مي شود که تا کنون مورد حمله اين بدافزار قرار گرفته اند.

شرکت A. P. Moller- Maersk Group

اين غول کشتيراني دانمارکي تائيد کرده که مورد حمله سايبري قرار گرفته است. شرکت کشتيراني مرسک در بيانيه اي که بر روي پايگاه اينترنتي خود منتشر کرده است، اعلام کرد: "سامانه هاي IT شرکت در تعدادي از واحدها و بخش ها لطمه ديده است. گسترش اين ويروس را متوقف کرده ايم و شرايط را در اختيار داريم. در حال همکاري با همکاران ITو امنيت فضاي مجازي خود هستيم تا راهي براي بازيابي اطلاعات رايانه ها بيابيم. براي کنترل جريان مجبور به خاموشي برخي از سامانه هاي خود شديم."

شرکت اپراتور بندري APM Terminals، يکي از زيرمجموعه هاي شرکت مرسک، نيز در اين حملات مورد هدف قرار گرفت. مرسک اعلام کرد: " برخي از بنادر و خدمات ارسال کالا دسترسي شان به تعدادي از سامانه هاي ما محدود شده است."

ساير شرکت هاي زيرمجموعه مرسک مانند مرسک اويل، مرسک دريلينگ، مرسک ساپلاي سرويسز، مرسک تنکرز، و ... تا کنون از اين حملات مصون مانده اند. بر اساس بيانيه مرسک، اين شرکت اقدام هاي لازم براي ادامه فعاليت اين شرکت ها را انجام داده است.

Beiersdorf AG

شرکت آلماني Beiersdorf AG، توليدکننده لوازم بهداشتي، اعلام کرد که طي هفته گذشته مورد حمله سايبري قرار گرفته است. د اين حملات سامانه هاي IT و تلفني اين شرکت لطمه ديده اند. دفتر مرکزي اين شرکت در هامبورگ و برخي از دفاتر آن در سراسر جهان مورد حمله سايبري قرار گرفته اند.

شرکت Beiersdorf AG نيز با انتشار بيانيه اي در پايگاه اينترنتي خود اعلام کرد: "تمامي اقدام هاي ضروري را انجام داده ايم. تلاش خود را مي کنيم که اثراتي که به مصرف کنندگان کالاها، شرکاي تجاري و مشتريان ما مي رسد حداقل باشد.

فرودگاه بين المللي Boryspil

بزرگترين فرودگاه کيف، پايتخت اوکراين يعني فرودگاه بوريسپيل، "مورد حمله اسپمي قرار گرفت"، اين مطلب را يوهن ديکن مدير فرودگاه در صفحه شخصي اش در شبکه هاي مجازي اعلام کرده است.

وي گفته است: "روز سختي را در فرودگاه پشت سر گذاشتيم. در شرايط نامساعد، تاخير در پروازها هم اجتناب ناپذير است."

Evraz Plc

شرکت توليد فولاد Evraz Plcانگليس نيز اعلام کرده است که سامانه هاي IT اين شرکت مورد حمله سايبري قرار گرفته اند. اما خبرگزاري ريا نووستي روسيه خبر داده است که توليد فولاد اين شرکت در روسيه تحت تاثير اين حمله قرار نگرفته است.

Merck & Co.

شرکت دارويي Merck & Co آمريکا در حساب توئيتري خود اعلام کرد که در حمله سايبري اخير، شبکه رايانه اي اش مورد حمله قرار گرفته اند. در اين پست آمده است: "ما تائيد مي کنيم که شبکه هاي رايانه اي شرکت در جريان حملات سايبري مورد دستکاري واقع شده اند، ساير شرکت ها نيز مورد حمله قرار گرفته اند. ما در حال بررسي موضوع هستيم و به محض دريافت اطلاعات جديدتر آن را منتشر مي کنيم."

Mondelez International Inc.

شرکت مواد غذايي Mondelez International Inc آمريکا اعلام کرد که در جريان حمله سايبري هفته گذشته تمامي شبکه هاي رايانه اي اش مورد حمله قرار گرفته اند.

اين شرکت در بيانيه اي اعلام کرد: "ما به تلاش خود براي رفع مشکل ادامه مي دهيم و تلاش مي کنيم که لطمه بيشتري به رايانه هاي ما وارد نشود. در حال حاضر نمي دانيم که چه زماني سامانه هاي ما دوباره راه اندازي خواهند شد اما از شکيبايي، درک، و همکاري همه در اين راه قدرداني مي کنيم."

بانک ملي اوکراين

ياکيف اسمولي، مدير اجرايي بانک ملي اوکراين (NBU) اظهار کرده است که بانک مرکزي اين کشور و تعدادي از بانک ها و مراکز مالي ناشناخته اين کشور، مورد حمله سايبري قرار گرفته اند.

وي ابراز کرد: "فعاليت بانک هايي که مورد حمله قرار گرفته اند به تدريج در حال از سر گيري است. سامانه پرداخت الکترونيکي بانک ملي بدون وقفه در حال فعاليت است. تلاش براي بازگرداندن بانک ها و مراکز مالي همچنان ادامه دارد."

سازمان امنيت ملي نروژ

سازمان امنيت ملي بلافاصله با انتشار بيانيه اي اعلام کرد که به تعدادي از شرکت ها و سازمان هاي اين کشور نيز حمله سايبري شده است اما اختلال بسيار کمي در اين کشور بوجود آمده است. دو شرکت که نامي از آنها برده نشده است در اين حملات قرباني شده اند.

Reckitt Benckiser Group Plc

اين شرکت توليدکننده کالاهاي مصرفي انگليس خبر داد که مورد حمله "يک بدافزار قوي" قرار گرفته است. شرکت Reckitt Benckiser Group Plc پيش بيني کرده است که در نتيجه اين حمله تحويل کالا و صدور فاکتور در برخي از بازارها با تاخير روبرو شود.

Rosneft

بزرگترين توليدکننده نفت روسيه، Rosneft تائيد کرد است که طي هفته گذشته مورد حمله گسترده يک باج افزار قرار گرفته است، اما در توليد نفت و فرآيندهاي مرتبط با آن خللي وارد نشده است.

اين شرکت نيز در حساب توئيتري خود اعلام کرد: "شرکت مانند گذشته فعاليت مي کند. شرايط تحت کنترل است. هنوز براي اعلام ميزان آسيب اين حملات زود است."

Saint-Gobain SA

اين شرکت فرانسوي توليد مصالح ساختماني اعلام کرده است که قرباني حملات سايبري شده است و براي محافظت از اطلاعات خود مجبور به ايزوله کردن رايانه هاي خود شده است.

شرکت Saint-Gobain SA تاکيد کرده است که تا زمان رفع نشدن کامل اين حمله رايانه هاي خود را در شرايط ايزوله نگاه خواهد داشت. اين شرکت همچنان به توليد محصولات خود و خدمت رساني به مشتريان ادامه مي دهد.

TNT Express

شرکت حمل کالاي TNT Express هلند در نتيجه حملات سايبري اخير در برخي از سامانه هاي خود اختلال مشاهده کرده است. اين شرکت با انتشار بياينه اي گفت: "اختلال هاي عملياتي را که منجر به تاخير در تحويل مرسولات از مشتري شده است، تجربه کرديم. مشتريان ممکن است با تاخير در ارسال کالاي خود روبرو شوند به ويژه در بخش کالاهاي بين قاره اي و غير اروپايي. براي حل اين مشکل در حال تلاش هستيم.

راه آهن اوکراين

راه آنه اوکراين نيز اعلام کرده است که مورد حمله گسترده هکرها قرار گرفته است اما فعاليت هايش بدون اختلال ادامه دارد.

WPP Plc

بزرگترين شرکت تبليغاتي جهان نيز در اين حملات بي نصيب نمانده است. شرکت WPP Plc در بيانيه اي آورده است: "همه واحدهاي ما به يک شکل آسيب نديده اند و به همين دليل در هر واحد به دنبال حل مشکل هستيم.




منبع: ايسنا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي