آخرین اخبار

بازتاب حمله موشکي سپاه به داعش در رسانه هاي مختلف جهان سياسي

بازتاب حمله موشکي سپاه به داعش در رسانه هاي مختلف جهان

  بزرگنمايي:

چه خبر - واکنش رسانه‌هاي مختلف جهان به حمله موشکي سپاه به داعش

خبرگزاري فرانسه در اين باره گزارش داد: سپاه پاسداران ايران اعلام کرد، در انتقام از حملات مرگبار اخير در تهران که داعش مسئوليت آن را بر عهده گرفت، چندين موشک به سوريه شليک کرده است.

در ادامه اين گزارش آمده است: اين موشک‌ها از غرب ايران به سمت ديرالزور شليک شد و طبق اعلام سپاه، مقرهاي تروريستي را هدف قرار داد.

خبرگزاري اسپوتنيک نيز گزارش داد: سپاه پاسداران ايران با شليک موشک‌هاي زمين به زمين به شرق سوريه، مواضع تروريستي را هدف قرار داد.

خبرگزاري ترند ضمن انتشار خبري با عنوان «ايران انتقام حملات تروريستي داعش را با حمله موشکي گرفت»، آورد: نيروهاي سپاه پاسداران به سمت مقر تکفيري‌هاي داعش در ديرالزور سوريه موشک شليک کردند.

پايگاه اينترنتي هيل گزارش داد: بر اساس گزارش منتشر شده در پايگاه اينترنتي سپاه پاسداران، اين نهاد مدعي شده که حملاتي موشکي به شرق سوريه داشته است. اين حملات در واکنش به حملات تروريستي اخير که داعش مسئوليت آن را عهده‌دار شد، صورت گرفته است.

روزنامه واشنگتن‌پست و خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز خبر اين حمله موشکي را در خروجي خود منتشر کردند.

فرانس پرس گزارش داد: يک منبع رسمي ايراني يک‌شنبه شب از حمله موشکي به «پايگاه‌هاي تروريست‌ها» در سوريه خبر داد. ­سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز يک‌شنبه اعلام کرد، چندين موشک را روز شنبه از غرب ايران به «پايگاه‌هاي تروريست‌ها» در منطقه ديرالزور در سوريه شليک کرده است. بخش عمده ديرالزور تحت کنترل گروه تکفيري صهيونيستي داعش است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با انتشار بيانيه اي در پايگاه اينترنتي خود اعلام کرد اين حمله را به تلافي حملات هفتم ژوئن به پارلمان و مرقد امام خميني در تهران انجام داده است.

شبکه راشاتودي در پايگاه اينترنتي خود نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران در تلافي حملات تروريستي تهران، با موشک هاي ميان برد خود مواضع تروريست ها در استان ديروالزور سوريه را هدف قرار داد. بنا بر گزارش‌ها، سپاه پاسداران ايران اعلام کرده شليک اين موشک هاي زمين به زمين از استان‌هاي غربي کرمانشاه و کردستان صورت گرفته است. در اثر اين حمله موشکي تعداد زيادي از تروريست‌ها کشته و خسارت مادي قابل توجهي به مواضع تروريست ها وارد شده است.

پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني سي‌ان‌ان حمله موشکي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به مواضع گروه تکفيري صهيونيستي داعش را بازتاب داد. در اين گزارش آمده است: حملات موشکي که روز يکشنبه روي داد، اولين حملات گزارش شده از خاک ايران به خاک سوريه از زمان شروع جنگ داخلي اين کشور از 2011 به اين سو است. در بيانيه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي آمده است: در اين عمليات، چندين موشک زمين به زمين ميان برد از پايگاه هاي سپاه در استان کرمانشاه نيروهاي تکفيري در ديرالزور در شرق سوريه هدف قرار گرفته است. سپاه از اصطلاح تکفيري براي توصيف داعش استفاده مي کند. ايران در مبارزه دولت اسد عليه نيروهاي ضددولتي و داعش که مرکز آن در رقه است، حامي دولت سوريه بوده است.

حمله موشکي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران به مقر ترويست هاي تکفيري صهيونيستي در شبکه الجزيره انلگيسي بازتاب يافت. اين شبکه گزارش داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران موشک هاي زمين به زمين را از غرب ايران به سوريه شليک کرد. سپاه پاسداران در بيانيه اي اعلام کرد که ريخته شدن هيچ خون پاکي را بدون پاسخ نمي گذارد.

پايگاه اينترنتي نشريه نيويورک پست نوشت: ايران به تلافي حملات تهران مواضع داعش را در سوريه هدف قرار داد.

پايگاه اينترنتي نشريه صهيونيستي هاآرتص گزارش داد: ايران با موشک هايي با برد 800 کيلومتر خاک سوريه را هدف قرار داد. موشک هاي ايران پس از عبور از خاک عراق خاک سوريه را هدف قرار دادند.

پايگاه اينترنتي نشريه معاريو رژيم صهيونيستي نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران مواضع داعش در منطقه دير الزور در شرق سوريه را هدف حملات موشکي خود قرار داد.

خبرگزاري اتريش (آپا) به حمله موشکي ايران به مواضع تروريست هاي داعش پرداخت و نوشت که سپاه پاسداران ايران يک‌شنبه شب با موشک هاي خود به مواضع تروريست‌هاي داعش در سوريه حمله کرد. همچنين ديگر رسانه هاي اتريش از جمله روزنامه استاندارد نيز به درج خبر حمله موشکي ايران به مواضع تروريست هاي داعش در سوريه پرداختند.

پايگاه اينترنتي نشريه صهيونيستي اسرائيل نشنال‌نيوز گزارش داد: ايران از موشک‌هاي ميان‌برد شهاب سه در حمله به مواضع داعش در سوريه استفاده کرد.

نشريه فرانسوي فيگارو نوشت: ايران براي نخستين بار از خاک خود و با موشک مواضع داعش را در خاک سوريه هدف قرار داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران يک‌شنبه مواضع داعش را در ديرالزور با چندين فروند موشک هدف قرار داد. منطقه ديرالزور عمدتا در اختيار گروه تروريستي داعش است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران اعلام کرده است اين حمله موشکي را در تلافي حمله تروريستي داعش در تهران انجام داده است. ايران در عراق و سوريه در کنار دولت هاي اين کشورها در مبارزه با گروههاي شورشي قرار گرفته است اما اين نخستين بار است که ايران از خاک خود مواضع گروه داعش را هدف قرار مي دهد. اين موشک هاي ميان برد از استانهاي غربي کشور يعني کرمانشاه و کردستان شليک شدند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران با انتشار بيانيه اي اعلام کرد در اين حمله موشکي شماري زيادي از تروريست ها کشته شدند و تسليحات و تجهيزات نظامي آنها نابود شد. سپاه اعلام کرد هدف اين حمله پايگاه فرماندهي و محل تجمع تروريست ها در ديرالزور در شرق سوريه بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران وعده داده بود انتقام حملات تروريستي داعش در تهران را خواهد گرفت.

خبرگزاري ايتارتاس درباره حمله موشکي سپاه پاسداران به مراکز تروريست ها در ديرالزور نوشت: نظاميان ايراني به پايگاه‌هاي تروريست‌ها در شرق سوريه حمله موشکي کردند. در اين عمليات مراکز تجمع تروريست ها در حومه شهر ديرالزور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هدف قرار گرفت.

خبرگزاري رويترز گزارش داد: ايران روز يکشنبه با شليک موشک به شرق سوريه پايگاه‌هاي گروه‌هاي شبه نظامي در آن منطقه را به تلافي حملات تهران هدف قرار داد.

در ادامه اين گزارش آمده است: سپاه پاسداران با موشک هاي ميان برد زمين به زمين خود از غرب ايران منطقه دير الزوردر شرق سوريه را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن «تعداد زيادي» از تروريست ها و از بين بردن تجهيزات و سلاح هاي آنها شده است. اين موشک ها مقر و مراکز تجمع تروريست‌هاي تکفيري و مرکز ساخت خودروي بمب گذاري شده را هدف قرار داده اند.

پايگاه اينترنتي گلوبال نيوز نوشت: ايران به تلافي حملات داعش به مجلس خود مواضع اين گروه را در شرق سوريه هدف حملات موشکي خود قرار داد.

پايگاه اينترنتي کانال هفت تلويزيون رژيم صهيونيستي گزارش داد: حمله موشکي ايران به مواضع داعش در شرق سوريه پيامي به دشمنانش در منطقه از جمله عربستان سعودي و اسرائيل و همچنين به آمريکا است.

شبکه خبري بي.بي.سي گزارش داد: روابط عمومي سپاه پاسداران ايران اعلام کرد که منطقه ديرالزور در شرق سوريه را هدف حمله موشکي قرار داده است. در بيانيه اين سازمان آمده که هدف از اين حمله "تنبيه تروريست‌هاي جنايتکار" بوده و به انتقام حمله به مجلس و آرامگاه آيت‌الله خميني انجام شده است. اين حمله هفدهم خرداد صورت گرفت و باعث کشته شدن 18 نفر شد. پس از اين حمله سايت خبري "اعماق" وابسته به داعش ويديويي را از اين حمله منتشر کرد که نشان مي‌داد مهاجمان به زبان عربي صحبت مي‌کنند.

در ادامه اين گزارش آمده است: اين نخستين بار است که سپاه پاسداران به صورت رسمي انجام عمليات نظامي را در سوريه اعلام مي‌کند.



منبع: فرارو



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد