آخرین اخبار

روحاني: دولت حافظ دين مردم نيست ، مردم خودشان حافظ دينشان هستند سياسي

روحاني: دولت حافظ دين مردم نيست ، مردم خودشان حافظ دينشان هستند

  بزرگنمايي:

چه خبر - روحاني: آيا مي‌خواهيد تحريم را دوباره برگردانيد؟

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني عصر ديروز در سالن شهيد رسول حسيني گفت: مردم غيور و فهيم استان سر سبز مازندران! مرزداران شمال ايران! شما در سال 92 در ساري قيام بزرگي برپا کرديد و با حضور در مسجد جامع همدان اين پيام را داديد که مي‌خواهيد اعتدال و اصلاحات بايد پيروز شود.

او ادامه داد: آن روز گفتيد مي‌خواهيد راه آرامش و اعتدال انتخاب شود. امروز بحث انتخاب ميان چند نفر مطرح نيست بلکه بحث دو نوع تفکر است. مردم ايران يا راه تقابل با دنيا را انتخاب مي‌کنند يا راه تعامل؟ مردم ايران يا راه عقلانيت را انتخاب مي‌کنند يا راه خرافه. مردم ايران يا شعار را انتخاب مي‌کنند يا برنامه و عمل. مردم مي‌خواهند يا به سال 91 بگردند يا به پيش بروند.

روحاني گفت: مردم بايد بين قاضي و وکيل انتخاب کنند. قاضي حکم صادر مي کند و حکمش را ابلاغ مي‌کند. وکيل از مردم دفاع مي کند. انتخاب با خودتان است.

رئيس‌جمهور تاکيد کرد: آن زماني که نتوانستيم از حقوق ملت ايران به خوبي دفاع کنيم، ايران را در حصر و محاصره قرار داديم. آيا راه دفاع از ملت ايران سخن درشت گفتن بود يا با تعقل حل مشکل کردن؟ سازمان ملل و شوراي امنيت و ملت ايران که همانند، پس چه چيزي عوض شده؟ نحوه استفاده از قدرت ملت ايران در برابر جهان. ملت ايران توانمند، قدرتمند و مقاوم است. اما کساني هم بايد باشند که قدرت ملت را در مجامع جهاني نقد کنند. با استدلال و حقوق و قانون سخن بگويند.

او با بيان اينکه جمعه روز انتخاب است، گفت: آيا مي‌خواهيم دوباره ديوار ساخته شود يا پل بسازيم؟ آيا مي‌خواهيم از اعتماد و دين مردم براي قدرت و سياست استفاده کنيم يا از قدرت و سياست براي دين استفاده کنيم؟ مردم در روز جمعه تصميم خودشان را با آرايشان اعلام خواهند کرد.

رييس‌جمهور تاکيد کرد: استان مازندران بايد دروازه ارتباط ما با شمال و شرق و غرب جهان باشد. ما معتقديم که راه ارتباط با جهان از شمال ايران بگذرد. ما در همه استان‌هاي شمالي راه ارتباط با جهان را گشايش خواهيم داد. مردم، انتخاب با شماست. آنچه در گذشته بود، بازار واردات براي دنيا بود. اگر مي‌خواهيد ايران بازار واردات براي جهان باشد به ديگران راي بدهيد. اگر مي‌خواهيد مرکز صادرات باشيم، راه اعتدال را برگزينيد.

روحاني گفت: تراز تجاري ما در دو دولت قبلي 30 ميليارد دلار منفي بود. الان دوسال است که تراز تجاري ما مثبت شده است. يعني روز به روز صادرات بيشتر مي‌شود. آيا مي‌خواهيم واردکننده براي استان مازندران باشيم يا استان مازندران صادرکننده براي کشورهاي شمالي درياي خزر باشد؟ آيا مي‌خواهيد راه ارتباط با جهان را ادامه دهيم يا راه‌ها را ببنديم؟

او يادآور شد: دولت يازدهم معتقد بود اتصال مردم ايران با مازندران سرسبز بايد سهل و آسان شود. ارتباط مازندران با قلب کشور بايد آسان‌تر شود. در جاده‌هاي هراز، چالوس و فيروزکوه قدم‌هاي مناسبي را برداشتيم. راه فيروزکوه تا چندماه ديگر به اتمام مي‌رسد، راه هراز تا دوسال ديگر و راه چالوس تا آخر دولت دوازدهم تکميل خواهد شد.

روحاني خطاب به منتقدان خود گفت: چرا واقعيت را به مردم نمي‌گوييد و سياه‌نمايي مي‌کنيد آيا وضعيت گندمکاران ما برتر شده است؟ آيا وضعيت شالي‌کاران ما نسبت به سال 91 بدتر شده است؟ چرا دروغ مي‌گوييد.

او اضافه کرد: آيا مي‌خواهيد تحريم را دوباره برگردانيد؟ اگر روحاني هم نباشد ديگر تحريم بر نمي‌گردد آيا مي‌خواهيد ايران وارد کننده باشد؟ مردم اين اجازه را به شما نمي‌دهد.

رييس دولت تدبير و اميد با يادآوري قصور دولت گذشته در برباد دادن پول ملت ايران و مصادره آن توسط آمريکا اظهار داشت: شما 10 ماه فرصت داشتيد تا پول ملت ايران را برگردانيد چرا اين کار نکرديد آقاي سخنگو بيا و پاسخگو باش؟

روحاني با بيان اينکه من توسط ديگر کانديداها برنامه ديگري جز برنامه‌هاي سال 90 و 91 نديده‌ام، خاطرنشان کرد: شما اگر برنامه ديگري داريد بيايد و آن را بيان کنيد چرا دروغ مي‌گوييد؟

او با بيان اينکه آيا فکر مي‌کنيد دولت حافظ دين مردم است، اشتباه مي‌کنيد، ابراز داشت: حافظ دين مردم خود مردم هستند شما نه قيم دين مردم هستيد و نه مسئول دنياي مردم. مردم فهيم هستند و راهشان را انتخاب مي کنند.

او با بيان اينکه مردم از وطن و دين شان دفاع مي کنند بيان کرد: در روز عاشورا چه کسي به خيابان مي‌آيد؟ در روز تاسوعا يادتان هست براي برگزاري مسابقه فوتبال چه حرف‌هايي که نزدند اما ديديد که جوانان چه کردند آنها با توسل ائمه اطهار و دين پيروز شدند شما غصه دين مردم را نخوريد. غصه دنياي خودتان را بخوريد.

رييس دولت يازدهم با اشاره به تلاش اقتدارگرايان براي فيلتر شبکه‌هاي اجتماعي يادآور شد: جوانان ايراني شبکه‌هاي مجازي را پر از مطالب ديني و انقلابي کرده است .

روحاني اضافه کرد: ما مي‌خواهيم ايران را با د ست خودمان بسازيم و اين کار را خواهيم کرد.

او با بيان اينکه برخي‌ها به مردم دروغ مي‌گويند که اگر اين دولت ادامه يابد يارانه قطع مي‌شود، تاکيد کرد: بعد از اين حرف مي‌گويند چرا به برخي از مردم يارانه مي‌دهيد آخر ما چکار کنيم؟ ما مي‌گوييم براي زندگي محرومان جامعه يارانه کافي نيست ما حقوق کارمندان و بازنشستگان را افزايش داده‌ايم .

رييس دولت يازدهم با تاکيد بر اينکه ما شعار نمي‌دهيم بلکه عمل مي‌کنيم، بيان کرد: ما مي‌گوييم فقر مطلق بايد تا پايان دولت دوازدهم تمام شود اين را شعار نمي‌دهيم هم اينک حقوق مددجوياني که تحت پوشش کميته امداد و سازمان بهزيستي هستند نسبت به سال 92 سه برابر شده است اما مي‌گوييم اين کافي نيست ولي بايد راهمان ادامه يابد.

روحاني ادامه داد: طرف مقابل ما مي‌خواهد مشکلات را با پمپاژ پول از طريق يارانه برطرف کند ولي ما معتقد هستيم و مي‌گوييم بايد فضاي کسب و کار آماده شود ما مي‌گوييم موانع بايد برطرف شود و بايد به مردم آزادي عمل بدهيم. مردم با اينترنت مي‌تواند براي خود شغل انتخاب کنند.بگذاريد مردم فعال باشند.

او با اشاره به افزايش گردشگري طي سال‌هاي اخير در ايران گفت: چهره ايران زيبا است آن را مخدوش نکنيد بگذاريد خارجي‌ها به ايران بيايند و فرهنگ زيباي ملت ايران را ببينند.

اين نامزد انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه راه نظام و انقلاب از ريا و فريب نمي‌گذرد بلکه از راه قانون و عقلانيتش عبور مي‌کند، تصريح کرد: ما حقوق شهروندي را تنظيم کرده و آن را منتشر کرده‌ايم برنامه چهارساله دولت دوازدهم را منتشر کرده‌ايم اگر مي‌خواهيم به همه اهدافمان برسيم بايد پاي صندوق‌هاي آرا بياييم.

روحاني افزود: عده‌اي مي خواهند مردم را مايوس کنند تا آنها به پاي صندوق‌هاي راي نيايند اما شما بايد دولت دوازدهم را قدرتمند ايجاد کنيد هر آن چه را که در رابطه با آزادي مي‌گويد عملي و شدني است فقط شما پاي صندوق‌هاي آرا بياييد.

رييس دولت تدبير اميد بيان اين که ما مي‌خواهيم تفکر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و سيد محمد خاتمي را ادامه دهيم، ابراز داشت : ما مي‌خواهيم دولتي را تشکيل بدهيم که تابع نظرات ملت ايران باشد. ملت ايران ! روز جمعه يک بعلاوه 11 بيايد از حالا بياييد و کار را شروع کنيد با موبايلتان يک بعلاوه 11 را فشار بدهيد راي‌تان را براي يازده نفر ديگر تکرار کنيد و همه دوستانتان را پاي صندوق‌هاي آرا بياوريد .

روحاني با بيان اينکه بعضي‌ها نگران هستند که صندوق‌هاي راي شلوغ شود، اظهار داشت: ما پيروز ميدان انتخابات خواهيم بود ملت ايران اجازه نمي‌دهند راه پيشرفت متوقف شود ما مي‌خواهيم روستايياني با شرايط بهتر داشته باشيم.

او در پايان تاکيد کرد: با قدرت و نشاط همه به پاي صندوق‌هاي راي بياييد ما دولت اصلاحات، اعتدال و اصولگرايي معتدل را تشکيل مي‌دهيم. دوباره ايران ، دوباره اسلام، دوباره اعتدال، دوباره اميد.

منبع: ايلنا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد