آخرین اخبار

مطهري: با قول‌هاي غيرعملي مردم را طلبکار نکنيد سياسي

مطهري: با قول‌هاي غيرعملي مردم را طلبکار نکنيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - موضع انتخاباتي مطهري: کانديداي مصلح بايد يارانه را قطع کند

علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس در جلسه امروز -سه شنبه-19 ارديبهشت- در ابتداي نطقش با تبريك نيمه شعبان گفت: پيشاپيش سالروز ميلاد مهدي موعود ، امام زمان عليه‌السلام را به همه مسلمانان جهان و همه انسانها تبريک مي‌گويم. ما بايد برداشت درستي از قيام و انقلاب مهدي عليه‌السلام داشته باشيم. گمان نکنيم که قيام آن حضرت صرفاً براي نجات ما شيعيان يا انتقام‌گيري از ظلمي است که به اجداد ايشان رفته است؛ فلسفه مهدويت بسيار عام‌تر و والاتر از اين حرفهاست.

او ادامه داد: قيام مهدي موعود براي نجات بشريت و همه اقوام با هر مذهب و زباني به دست يک انسان کامل است. در آن دوره عقلها کامل مي‌شود و زمين همه منابع و معادن و ثروتهاي خود را بيرون مي‌ريزد.

مطهري با بيان اينكه «اگر تا 20 سال پيش تشکيل حکومت واحد جهاني امري ناممکن جلوه مي‌کرد، امروز با پيشرفت و توسعه وسايل ارتباط جمعي و پديده فضاي مجازي تشکيل چنين حکومتي نه تنها ممکن بلکه ضروري به نظر مي‌رسد»، تأكيد كرد: انقلاب اسلامي ما حلقه‌اي از حلقات مبارزات اهل حق است که به انقلاب حضرت حجت منتهي مي‌شود. به بيان شهيد آيت‌الله مطهري: قيام مهدي موعود عليه‌السلام آخرين حلقه از مجموع حلقات مبارزات حق و باطل است که از آغاز جهان برپا بوده است. مهدي موعود تحقق‌بخش ايده‌آل همه انبياء و اولياء و مردان مبارز راه حق است.

انتخاب اسماعيل هنيه به عنوان رئيس دفتر سياسي جنبش حماس؛ نكته‌اي بود كه مطهري در رابطه با آن هم گفت: اين انتخاب نويدبخش آينده‌اي بهتر براي اين جنبش و مردم فلسطين است. در سند سياسي جديدِ جنبش حماس مرزهاي 1967 به رسميت شناخته شده. اين امر گرچه مي‌تواند به معني به رسميت شناختن کشور جعلي اسرائيل باشد، اما در بخشهاي ديگر اين سند از سرزمين يکپارچه فلسطين از رود اردن تا درياي مديترانه سخن رفته است و اين نشان مي‌دهد که جنبش حماس دست از آرمان آزادي کامل فلسطين برنداشته و پذيرش مرزهاي 1967 را بايد به عنوان يک تاکتيک تلقي کرد.

او معتقد است: «برخي رهبران سياسي غربي و عربي از نفوذ ايران در منطقه خاورميانه يا قفقاز ابراز نگراني مي‌کنند. به اينها بايد گفت نفوذ ايران در ساير کشورها نفوذ فکري و اعتقادي و ايدئولوژيک است. انقلاب اسلامي ما از جنس نهضت پيامبران است و با فطرت خداجوي انسانها سروکار دارد، وقتي پيام اين انقلاب به دلها مي‌رسد خود به خود خاضع مي‌شوند و اساسا از ابتدا مقصود ما از صدور انقلاب همين بوده است.»

مطهري در ادامه از بانک مرکزي درخواست كرد كه تکليف سهامداران مؤسساتي مانند کاسپين و ثامن‌الحجج و آرمان را زودتر معلوم کند. او براي توضيح بيشتر اين موضوع، سئوالاتي را مطرح كرد و پرسيد: اساسا چرا اين معضلات پديد مي‌آيد؟ آيا جز به خاطر کوتاهي بانک مرکزي در نظارت بر اين گونه مؤسسات اعتباري است؟ اگر از زمان ثبت اين مؤسسات نظارت کافي وجود مي‌داشت و ملاحظه اين و آن نمي‌شد و به تعبير اميرالمؤمنين اگر مصانعه يعني رودربايستي و رفيق‌بازي و ملاحظه‌کاري در کار نبود، اين مؤسسات اين مقدار رشد نمي‌کردند. وقتي مؤسسه‌اي مي‌گويد من 35% سود سپرده مي‌دهم آيا بانک مرکزي نبايد سؤال کند از کجا؟ و چرا انضباط مالي کشور را به هم مي‌زنيد؟

اين نماينده ليست اميد در مجلس دهم، گريزي هم به انتخابات رياست جمهوري زد و گفت: رقابت‌هاي انتخاباتي اين دوره بايد آسيب‌شناسي شود. ما از سيره پيامبر اسلام و ائمه اطهار آموخته‌ايم که براي رسيدن به يک هدف مقدس نمي‌توان از وسيله نامقدس استفاده کرد. مثلا ما براي تبليغ دين نمي‌توانيم از جعل و دروغ استفاده کنيم اگرچه بر ايمان مردم بيفزايد. زماني که فرزند شيرخوار رسول اکرم از دنيا رفت، خورشيد گرفت و بر ايمان مردم به پيامبر و اسلام افزوده شد. ولي پيغمبر اکرم مردم را در مسجد جمع کرد و بالاي منبر گفت: مردم! اين خورشيدگرفتگي هيچ ربطي به فوت فرزند من نداشت، آري، او نمي‌خواست از جهالت مردم براي تبليغ دين استفاده کند.

مطهري معتقد است: «کانديداها براي رسيدن به هدف مقدس خدمت به مردم و اسلام، ‌از هر وسيله‌اي استفاده نکنند، قولهاي غيرعملي ندهند، مردم را صرفا طلبکار نکنند.»

او در ادامه با اشاره به اين موضوع كه «حق، هميشه دوطرفه است»، اظهار كرد: همان طور که مردم بر حکومت حقوقي دارند، حکومت هم بر مردم حقوقي دارد. حکومت هم از مردم کار و تلاش مي‌خواهد نه تنبلي و طلبکاري. اوايل انقلاب هرکس دنبال اين بود که چه کاري بر زمين مانده است که انجام دهم. بايد فرهنگ بدهکاري به انقلاب و اسلام احياء شود. مردم بايد کار کنند و ماليات بپردازند نه اين که آخر هر ماه دستشان به سوي دولت دراز باشد که يارانه نقدي بگيرند.

مطهري در لفافه از وعده يارانه‌اي قاليباف انتقاد كرد و گفت: يک کانديداي مصلح و خيرخواه مردم و حکومت، از نظر من بايد بگويد من يارانه نقدي را قطع مي‌کنم مگر براي از کار افتادگان و معلولان و مانند اينها. به تعبير شهيد مطهري، مصلح واقعي کسي است که با نقاط ضعف جامعه مبارزه کند و صلاح اجتماع را در نظر بگيرد هرچند از محبوبيت او کاسته شود.

منبع: آفتاب نيوز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد