آخرین اخبار

نکاتي براي خريد گوشي موبايل چه خبر ... ؟

نکاتي براي خريد گوشي موبايل

  بزرگنمايي:

چه خبر - فوت و فن گوشي خريدن را ياد بگيريد

از وقتي شرکت هاي بزرگ مثل سامسونگ و ال جي براي مناطق مختلف جغرافيايي گوشي هاي با مشخصات سخت افزاري مختلف توليد مي کنند، درصد خطا در بين خريداران بيشتر شده است.

تفاوت گوشي ها بيشتر مواقع در اسم و عنوان گوشي مشخص نيست و تنها در شماره مدل مشاهده مي شود و بسياري از مردم در مراجعه به فروشگاه و هنگام قيمت گرفتن گوشي با قيمت هاي بسيار پايين تر از حد انتظارشان مواجه مي شوند و با خوشحالي گوشي خود را مي خرند، در صورتي که در بطن ماجرا يک گوشي با مشخصات سخت افزاري کاملا متفاوت با نمونه مورد نظرشان خريداري کرده اند.

البته هميشه اين تفاوت ها آنچنان چشمگير نيست ولي اگر در خريد گوشي ويژگي خاصي مد نظرتان است، حتما بايد از عنوان اصلي سري گوشي مورد نظر مطلع باشيد. در اين مطلب تعدادي از گوشي ها که تنها با عوض شدن يک حرف در شناسه سري، مشخصات شان تغيير مي کند را معرفي کرده ايم تا هنگام خريد با اين مشکل مواجه نشويد.

گلکسي S7

پرچمدار سال 2016 سامسونگ در دو مدل مختلف به بازار عرضه شد. مدلي با لبه هاي خميده که طرفداران خاص خود را پيدا کرد و مدل ساده که لبه هاي خميده نداشت و خريداران آن معتقد بودند که آن لبه کاربري قابل توجهي ندارد. خارج از اين تفاوت اصلي، هر دو مدل با لبه خميده و ساده، يک برادر دوقلوي ديگر نيز داشتند.

نگذاريد شباهت اسمي در بازار موبايل فريب تان دهد

بسياري از خريداراني که تخصصي در زمينه گوشي نداشتند، متوجه تفاوت اين دو گوشي نمي شدند و در مواردي، مبلغي حدود 200 هزار تومان بيشتر براي مدلي که شايد خيلي به کار آنها نيايد پرداخت مي کردند. تفاوت از آنجا سرچشمه مي گيرد که مدل G935FD با قيمت 2 ميليون و 545 هزار تومان داراي قابليت پشتيباني از دو سيم کارت است، در حالي که مدل G935F با قيمت 2 ميليون و 370 هزار تومان تنها از يک سيم کارت پشتيباني مي کند. به علاوه اين که درگاه سيم کارت دوم اين گوشي به عنوان درگاه حافظه خارجي استفاده مي شود.


ال جي G5

پرچمدار سال 2016 اين شرکت کرده اي نيز در دو مدل مختلف به بازار آمد. خارج از مدلي که به همراه آن باندل CAM PLUS عرضه مي شود دو مدل SE و H860 اين گوشي تفاوت هاي زيادي دارند. اولين تفاوت اين دو مدل در پردازنده آنهاست. مدل SE از پردازنده سطح متوسط اسنپدراگون 652 استفاده مي کند و خارج از قدرت پردازش متفاوت از هشت هسته استفاده مي کند در حالي که مدل ديگر از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 820 استفاده کرده و تعداد هسته هاي آن نيز چهار عدد است. مدل ضعيف تر همچنين از رم سه گيگابايتي بهره مي برد و ديگري يک رم چهار گيگابايتي در دل خود جاي داده است.

اين تفاوت تنها در اين دو مورد خلاصه نمي شود و حتي به چيپست گرافيکي اين دو نيز کشيده مي شود. چيپست قوي 530 Adreno در مدل SE جاي خود را به مدل 510 داده است و قدرت پردازش گرافيکي کمتري را در اختيار کاربر قرار مي دهد. در مجموع با اين تفاوت هاي سخت افزاري اساسي در دو گوشي، گوشي ال جي SE با قيمت يک ميليون و 575 هزار تومان و مدل H860 با قيمت يک ميليون و 729 هزار تومان در بازار به فروش مي رسند.


HTC A9

اين گوشي شرکت HTC در دو مدل 323 گيگ و 16 گيگ به بازار ايران عرضه شد که در ظاهر تفاوتي غير از ميزان حافظه داخلي ندارند ولي در بطن اين دو گوشي يک تفاوت هر چند کوچک ولي مهم ديده مي شود. ميزان رم اين دو گوشي با يکديگر متفاوت است به صورتي که گوشي 32 گيگابايتي با قيمت حدود يک ميليون و 300 هزار تومان از يک رم 3 گيگي بهره مي برد و مدل 16 گيگابايتي با قيمتي حدود يک ميليون تومان تنها يک رم 2 گيگابايتي در خود جاي داده است.


8 MATE

گوشي هوآوي 8 MATE در ايران، در دو مدل 32 و 64 گيگ عرضه شد. هر دوي اين مدل ها مشخصات سخت افزاري يکساني دارند ولي به خاطر حافظه داخلي بالاتر مدل 64 گيگ رم اين دو محصول تفاوت دارد. گوشي هاي با حافظه داخلي بالاتر، حافظه رم بيشتري را درگير خود مي کنند. به خاطر همين امر، مدل 64 گيگي حافظه رم 4 گيگي دارد و مدل با حافظه 32 گيگ از حافظه رم 2 گيگا بهره مي برد. البته در زمان استفاده، اين دو گوشي تقريبا ميزان حافظه آزاد رم يکساني در اختيار شما قرار مي دهند پس زياد نگران تفاوت اين دو نباشيد.


هوآوي مدل P9

اين مدل قبلا با اسم P9 وارد بازار ايران شده و کمي بعد شاهد مدل P9 PLUS بوديم. مدل قبلي با صفحه نمايش 5.2 اينچي يک گوشي خوش دست بود که با مشخصات سخت افزاري چشمگير فروش خوبي را تجربه کرد. مدل پلاس که به زودي خواهد آمد، از لحاظ ظاهري يکسان است و فقط صفحه نمايش آن کمي بزرگ تر است. خارج از صفحه نمايش، بعضي از سخت افزارهاي آن نيز مانند رم ارتقا پيدا کرده و از 3 گيگ به 4 گيگ رسيده است. باتري گوشي نيز با 400 ميلي آمپر افزايش، يکي از تفاوت هاي اصلي اين دو مدل است.


سري A سامسونگ

اعضاي خانواده سري A سامسونگ هر سال پوست مي اندازند. مدل سال اين گوشي ها روي جعبه حک شده و به صورت يک عدد قابل تشخيص است. طبيعي است که با هر به روزرساني سالانه، قدرت گوشي افزايش پيدا کند. حتي يک مدل از اين گوشي به فراخور منطقه جهاني، عرضه نمونه هاي متفاوتي دارد. مثلا گوشي A5 اين شرکت در دو مدل A510F و مدل A510FD عرضه شده است.

اين دو مدل در اصل تنها در تعداد سيم کارت تفاوت دارند که البته در باقي سري A نيز صادق است ولي گوشي هاي ديگري از اين مدل نيز در بازار مشاهده شده است که مخصوص اروپا توليد شده اند. مثلا مدلي که با عنوان A5100 شناخته مي شود، پردازنده متفاوت و قوي تري دارد و حتي چيپست گرافيکي آن نيز فرق مي کند. اين امر نيز در مورد سري A7 و سري A3 صادق است و مدل اروپايي آنها با مشخصات سخت افزاري قدرتمندتري عرضه شده اند.

البته در بازار، اين مدل هاي اروپايي خيلي کمتر ديده مي شوند زيرا گارانتي معتبري ندارند ولي مدل F و مدل FD با همان تفاوت دو سيم کارته بودن در بازار هستند و تفاوت قيمت آنها چيزي حدود 200 هزار تومان است. مثلا مدل A7 دو سيم کارته يک ميليون و 510 هزار تومان و مدل تک سيم کارته آن يک ميليون و 300 هزار تومان در بازار فروخته مي شوند.


سري J سامسونگ

اولين سري J مانند سري A سامسونگ در سال 2015 عرضه شد و در آن سال با دو سري کاملا متفاوت به بازار آمد. در آن زمان افراد زيادي از امکانات دو مدل H و F سري J خبر نداشتند و ضرر بزرگي کردند. تفاوت مهم اين دو مدل داشتن قابليت 4G بود که با توجه به پيشرفت شبکه ارتباطي داخل ايران ويژگي مهمي محسوب مي شود. بسياري از فروشندگان با اعلام قيمت پايين تر، گوشي بدون 4G را به خريداران مي فروختند و به خريدار نيز اطلاع نمي دادند.

امسال سامسونگ اين سري را نيز در دو مدل F و H به بازار ارائه کرده است که همان تفاوتي که گفتيم را دارد؛ يعني بحث پشتيباني از شبکه 4G. تفاوت قيمت اين مورد نيز مانند سري A بسيار چشمگير است. مثلا مدل 4G گوشي J5 قيمتي حدود 700 هزار تومان دارد، در حالي که مدل بدون 4G با قيمتي حدود 450 هزار تومان در بازار فروخته مي شود.




منبع: روزنامه تماشاگران امروز




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس