آخرین اخبار

حاميان رئيسي: حضور قاليباف گل‌ به‌ خودي است سياسي

حاميان رئيسي: حضور قاليباف گل‌ به‌ خودي است

  بزرگنمايي:

چه خبر - جنگ بدنه آغاز شد

مناظره روز جمعه که تمام شد؛ موج انتقادها بالا گرفت. محمد باقر قاليباف که با موج انتقادهاي اجتماعي و سياسي به دليل نوع مواجهه شبيه به احمدي نژادش مواجه شده بود حالا با يک موج ديگر هم روبه رو شده بود؛ انتقاد گسترده بدنه حامي ابراهيم رييسي.

رسانه هايي که نزديک به سيد ابراهيم رييسي هستند، در مطلبي نوشتند: «جريان روحاني در آغاز مناظره به کلي خود را باخته بود و کاملاً ضعيف ظاهر شد. رئيسي هم که در زمين آنها بازي نمي‎کرد تا اين بازي تکميل شود. قاليباف اما دقيقاً همان چيزهايي را گفت که آنها منتظر شنيدنش بودند و برايش پاسخ داشتند. آنها کوشيدند با نفي قاليباف خود را اثبات کنند. يکباره بعد از حملات قاليباف روحيه گرفتند. احساس کردند دستشان پُر است. قاليباف حضورش گل به خودي بود. هيچ عقل سليمي نمي‎پذيرد کسي که ده‎ها نقطه ضعف براي نقد شدن در مناظره دارد، حتي به عنوان کانديداي پوششي حاضر شود. قاليباف يک ضربه مي‎زد، چند تا مي‎خورد. حاج آقاي رئيسي هوشمندانه با او همراهي نکردند؛ آن هم به اين دليل که اساساً اين جنس منازعات را قبول نداشتند و معتقد بودند از درد مردم در اينها خبري نيست. اگر اين هوشمندي نبود و رئيسي حساب خود را جدا نکرده بود، تمام ضربه‎هايي که متوجه قاليباف شد، در واقع متوجه او نيز مي‎شد و به مراتب بيشتر آسيب مي‎ديد.»

در ادامه اين مطلب آمده بود :« احمدي‎نژاد خروس‎جنگي نبود. وقتي بحث مي‎کرد، همه مردم ايران خود را جاي او مي‎ديدند. دردش درد مردم بود. مردم احساس مي‎کردند او رگ گردنش براي آنهاست که بيرون زده. مسئله مردم همان چيزهايي شده بود که او مي‎گفت و نماينده‎اش شده بود. در اين مناظره نخست اما دعوا، دعواي مردم نبود. دعواي سياسي بود و اين را مردم خوب فهميدند. مشاوران قاليباف و خود او اشتباه کردند. تنها ثمره حضور قاليباف دودل کردن حزب‎اللهي‎ها و ايجاد ترديد و عدم قاطعيت در آنهاست براي فعاليت و تبليغ انقلابي. تا همين الان هم رئيسي از همين نقطه ضربه خورده است و اين ضربه با رسيدن موعد تبليغات و درگيري احتمالي ستادها تشديد نيز خواهد شد. در واقع بخش عمده‎اي از توان حزب‎اللهي‎ها در اين ايام مصروف بحث بر سر رئيسي و قاليباف شده است و خواهد شد. اين يعني خسران آشکار. يک عده هم کودکانه و جاهلانه اين وسط نشسته‎اند و به جاي هزينه کردن از تمام وجودشان براي اصلح، فکر مي‎کنند با حمايت از هر دو کانديدا حتماً اصولگرايان پيروز خواهند شد!!»

اين رسانه ها در مطلب ديگري آورده اند: «سبک مناظره حجت الاسلام رئيسي واکنش‌هاي بسياري را با خود به همراه داشت؛ ولي آنچه تعجب انگيز و قابل توجه است، عصبانيت حلقه اول اطرافيان و حاميان قاليباف است.کافيست به صفحات شخصي و کامنت‌هاي حلقه دوم طرفداران قاليباف در فضاي مجازي بنگريد تا شاهد انواع بي احترامي‌ها و توهين‌ها به سيد ابراهيم رئيسي باشيد.....حضور حجت الاسلام رئيسي تنها راه براي کنار زدن ديگر رقباي اصولگراي قاليباف در انتخابات به شمار مي‌رفت و اين هدف با حضور ايشان ميسر شد؛ ليکن اين همه مسير نبود. بايد خود ايشان هم به نفع قاليباف کنار رود تا قاليباف بعنوان منجي باقي بماند و رييس جمهور شود. لذا کافي بود مابين آقاي رئيسي و روحاني در مناظرات انتخاباتي بحث و جدلي صورت گيرد تا قاليباف از اين ميان بتواند با نشان دادن کارآمدي از خود، جان سالم به در برده و در نظرسنجي‌ها از آقاي رئيسي پيشي گيرد و در نتيجه با فشار جمنا، وي را مجبور به انصراف کنند.»

در تحولي ديگر رسانه ديگري با عنوان «هواداران دکتر سعيد جليلي» با طعنه اي به قاليباف نوشت: «اگر تا قبل از اين مناظره ترديدي وجود داشت، حالا با قطعيت ميتوان گفت رئيسي شخصيتي فراجناحي و به دور از حاشيه هاست که صرفا بدنبال رفع درد مردم است و همانطور که خودش هم بيان کرد دواي درد مردم برنامه داشتن براي مسائلي همچون مسکن است نه دعواي اصلاح طلب و اصولگرا...»

نصرالله پژمانفر عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري هم قبل از اين در واکنش نسبت به تبليغات منفي برخي از طرفداران قاليباف عليه رئيسي گفته بود: در فضاي رقابت انتخاباتي اين قبيل موضوعات وجود دارد و طبيعتا افرادي که تصميم نهايي را بايد بگيرند نبايد بر اساس اين جوسازي‌ها تصميم بگيرند چراکه به طور قطع واقعيت‌ها به غير از تصوير اين فضاهايي است که از طريق آن تبليغات مي‌کنند.پژمانفر افزوده بود: افرادي که عليه آقاي رئيسي تبليغات منفي مي‌کنند که به توصيه ما گوش نمي‌دهند اما فکر مي‌کنم خوب است که افراد در دشمني و تخريب يکديگر هم انصاف داشته باشند.

پيش تر در اظهار نظري مهم در اين مورد الف، سايت احمد توکلي نوشته بود: « مدتي پيش باقرقاليباف در جمع تعدادي از فعالان حوزه مجازي گفت براي تغيير اين دولت هرکس هرکاري از دستش برمياد بايد انجام دهد. و البته هرکس در اين مسير با هر انگيزه و هدفي، خودي ها را تخريب سازد خيانت کرده است. اين جمله قاليباف خطاب به هوادارانش مورد استقبال رسانه ها و اهل سياست قرار گرفت. ماجرا اين است که اگر تخريب نامزدهاي اصولگرا توسط حاميان و هواداران کليد بخورد بدون شک سرنوشت اين انتخابات شکست قطعي است. اما متاسفانه مدتي است برخي بداخلاقي ها در ميان هواداران دو نامزد جبهه انقلاب(رئيسي و قاليباف) آغاز شده است که بايد از همين امروز نسبت به اصلاح آن اهتمام ويژه داشت.اين رقابت متفاوت از گذشته است. بايد اين سطح از بلوغ در ميان هواداران و طرفداران ايجاد شود که اثبات نامزد مورد علاقه شان با تحقير و تضعيف ديگر نامزدهاي اصولگرا ميسر نيست.انتظاري که از ستاد انتخابات نامزدها مي رود تذکر دادن به سرشبکه هاي تخريب و تضعيف نامزد رقيب است. چه ستاد آقاي رئيسي و چه قاليباف.»

به نظر مي رسد آغاز جنگ سنگين بدنه و حاميان رييسي و قاليباف در انتخابات بسيار تعيين کننده باشد . اين جنگ هر دو نامزد را مصمم به ماندن خواهد کرد . اين خبر خوبي نيست که به گوش اصولگرايان برسد. از آن مهمتر اينکه بخشي از حاميان سيد ابراهيم رييسي ، يعني آنجا که شاگردان آيت الله مصباح يزدي و جبهه پايداري قرار دارند انتقادها به محمد باقر قاليباف شايد حتي بيشتر از انتقادها به سايرين باشد . رييس جمهرو شدن قاليباف براي آن ها اصلا خبر خوشحال کننده اي نيست. اين مولفه براي محمد باقر قاليباف يک عنصر تعيين کننده است . او در واقع با سه رقيب سخت در انتخابات مواجه است. حسن روحاني، اسحاق جهانگيري و از همه مهمتر شايد سيد ابراهيم رييسي و حاميانش. روزهاي تعيين کننده در راه است.

منبع: انتخاب



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد