آخرین اخبار

چرا به روحاني راي مي‌دهم؟ سياسي

چرا به روحاني راي مي‌دهم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - آواربرداري از هشت سال ويراني دولت‌هاي نهم و دهم

غلامرضا فلسفي نوشت: به روحاني راي مي‌دهم چراکه اهل گفتگو است. در جهاني که از هر سوي آن آتش کينه و خون زبانه ‌مي‌کشد و گفتگو به گوهري کمياب بدل شده است؛ روحاني گفتگو را جزء ذات انسان و ‌تمسک به آن را بارزترين وجه انسان قرن 21 مي‌داند و بنا بدين باور به نمايندگي از ملتي با پيشينه‌اي کهن با دنيا به گفتگو نشست تا بار ديگر مدنيت ايران و ايراني را به رخ جهانيان بکشد.

روحاني با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و مستظهربودن به حمايت ملت، با استفاده از ابزار گفتگو توانست ديدگاه‌هاي مختلف شش قدرت جهاني و ايران در مقام قدرت منطقه‌اي را براي يکديگر قابل‌فهم نموده، موانع هم‌فکري را برطرف نمايد؛ تا بدين‌وسيله اجماع دنيا عليه ايران و در پي آن زنجير جائرانه تحريم‌ها گسسته شود.

البته در پس اين رخداد مبارک، اجماع جديد جهاني حول ايران شکل گرفت اما اين بار نه براي زمينه‌سازي جهت مداخلات خارجي يا اجراي پروژه نفت در برابر غذا و تبديل ايران به سرزمين سوخته؛ بلکه براي معاضدت با ايران در حل بحران‌هاي جهاني و منطقه‌اي. لذا براي آن‌که تابش چهارساله خورشيد تدبير و اميد که پس از هشت سالِ پر محنت، از ستيغ ايران اسلامي تابيدن گرفته مستدام بماند؛ به روحاني راي مي‌دهم.

به روحاني راي مي‌دهم چون نيک مي‌داند که تنها با گفتگو مي‌توان جامعه را از خشونت و فريبکاري رهايي بخشيد، چراکه اگر گفتگو زايل شود بديلي که بر آن اريکه چنبره مي‌زند، تنها و تنها قشري گري و فريبکاري است.

به روحاني راي مي‌دهم چراکه علي‌رغم برخي نامهرباني‌ها و مرارت‌ها، مدبرانه موفق شد برجام را در چارچوب عقلانيت به فرجام رسانده؛ مدلي عملي براي نظريه گفتگوي تمدن‌ها ارائه‌ دهد. روحاني با تمسک به گفتگو توانست اعتبار ايران و ايراني را همچنان حفظ نمايد.

لذا براي قامت رعناي ملت مجدداً به روحاني راي‌ مي‌دهم.به روحاني راي مي‌دهم علي‌رغم اين‌که مدل برجامي گفتگو در عرصه ملي محقق نشد؛ چراکه مي‌دانم گفتگو امري است که در آن طرفين بايد ضمن پذيرش اصل مذاکره به قواعد و چارچوب آن گردن نهند.

بديهي است که اين مهم مقدر و به‌يک‌باره ميسر نمي‌شود بلکه نياز است تا کنشگري‌ها و تحولات ناشي از آن‌، طرف‌هاي گفتگو را در يک عزم ملي جهت حرکت به سمت ميز مذاکره ترغيب کند. آن‌وقت گفتگوي واقعي در مقام شيوه‌اي براي جويايي مشترک و دست يافتن به ريشه‌هاي سوءتفاهمات و داوري‌هايي که مانع فهم درست بين طرفين گفتگو مي‌شود؛ برقرار مي‌گردد. گفتگو اگر واقعي باشد، سازنده وجود است و اگر تظاهر باشد، نابودکننده آن. لذا با صبوري و به اميد درانداختن طرحي نو و تدبيري کارا جهت برقراري گفتگويي سازنده به روحاني راي مي‌دهم.

به روحاني راي مي‌دهم علي‌رغم اين‌که نتوانست به برخي وعده‌هاي خود به ملت در هنگامه مبارزات انتخاباتي يازدهمين دوره رياست جمهوري جامه عمل بپوشاند؛ چراکه مي‌دانم نهايت تلاش خود را جهت تحقق تعهداتش صرف نمود اما پاره‌اي مسائل و مشکلات مانع از تحقق آن وعده‌ها شد. روحاني در نيمه‌راه است لذا نبايد به عقب برگرديم و بايد به عقلانيت و اعتدال او اعتماد کنيم. با اميد به اين‌که در دوره چهارساله دوم مسئوليتش با تشکيل دولتي نيرومندتر و کارآمدتر، ضمن رفع موانع و تسريع در ايجاد تغييرات ملموس، بدون هراس به تعهدات معوقه خود به ملت جامه عمل بپوشاند؛ به روحاني راي مي‌دهم.

به روحاني راي مي‌دهم علي‌رغم برخي گلايه‌هايي اقتصادي که به دولت تدبير و اميد وارد است چراکه اذعان دارم در عين آواربرداري از هشت سال ويراني دولت‌هاي نهم و دهم، دولتش در چهار سال گذشته کارنامه‌اي قابل‌قبول داشته است. اگر اداره کشور با نفت 40 دلار آن‌هم با خزانه خالي، کاستن نرخ تورم از 44 درصد به زير 10 درصد و افزايش توليد نفت تا مرز 4 ميليون بشکه در روز تنها دستاوردهاي دولت روحاني باشد...

به‌يقين اطمينان مجدد به وي جهت ادامه رياست جمهوري براي چهار سال آينده در عين سزاواري موجب تامين‌ امنيت و تحکيم همبستگي ملي است. لذا با عنايت به شرايط حساس منطقه، به روحاني راي مي‌دهم.به روحاني راي مي‌دهم چراکه آيندگان قهر من و ما را با صندوق‌هاي راي و غفلت در انتخاب فرد اصلح را جهت گذار از اين مرحله تاريخي نمي‌بخشند.

به روحاني راي مي‌دهم چراکه تداوم دولتش را به مصلحت ايران و اسلام مي‌دانم. عالم سياست، عالم بي‌عملي نيست. لذا همان‌گونه که مصطفي ملکيان نيز اظهار داشت، جهت‌گذارِ مصلحت‌انديشانه و اخلاق‌مدار از وضع موجود و تمرين دموکراسي، در ميان همه کانديداها به آن‌کسي که کمترين بدي را دارد؛ با رضا و رغبت بايد راي داد.

در انتخابات رياست جمهوري ارديبهشت 96 در بين کانديداهاي حاضر بي‌گمان؛ روحاني کانديداي اصلح است و رجاء‌واثق‌دارم که اين انتخاب نه‌تنها انتخابي بين بد و بدتر نيست بلکه انتخابي بين خوب و بدترين است. لذا با استعانت از ذات اقدس باري‌تعالي، جهت تداوم توسعه پايدار ايران، نهادينه شدن قرائت رحماني از اسلام و درنهايت رقم خوردن آينده‌اي بهتر براي ملت سرفراز ايران به روحاني راي مي‌دهم.

منبع: آفتاب يزد



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد