آخرین اخبار

يارانه اي خاص براي اقشار کم درآمدتر!!! اقتصادي

يارانه اي خاص براي اقشار کم درآمدتر!!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - کمک يارانه‌اي اقشار خاص واريز شد؟

آن دسته از معلولان و افراد تحت پوشش نهادهاي حمايتي که رقم واريزي همراه با يارانه 45 هزارو 500 توماني را در فروردين ماه امسال دريافت نکرده‌اند، بايد در انتظار واريز طي ماه‌هاي آينده و پس از تامين اعتبار مورد نياز باشند.در حالي که از زمان اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در سال 1389 تاکنون اقدامي از سوي دولتها نسبت به افزايش مبلغ يارانه‌ها صورت نگرفته است، قانون بودجه سال 1396 در جريان بررسي تبصره هدفمندي يارانه‌ها، ماده‌اي را در بخش مصارف آن گنجاند که به موجب آن مجموع مبلغ پرداختي به برخي خانوارها افزايش پيدا مي‌کرد.

ستاد هدفمندي يارانه‌ها نيز در هفته‌ اخير با صدور اطلاعيه‌اي از واريز مبلغي به همراه يارانه نقدي براي بيش از 10 ميليون عضو تحت پوشش کميته امداد و سازمان بهزيستي و واريز آن از فروردين ماه سال 1396 خبر داد.

بر اساس اين اطلاعيه، به منظور ارتقاي سطح معيشتي و حداقل دريافتي مددجويان تحت حمايت سازمان بهزيستي و کميته امداد امام خميني (ره)، مستمري مددجويان مذکور به صورت علي الحساب افزايش يافته و علاوه بر يارانه پرداختي از فروردين ماه امسال به حساب سرپرستان خانوارها واريز و قابل برداشت است.

با گذشت چند ساعت از واريز اولين يارانه سال 1396 اخباري مبني بر عدم واريز مبلغ اعلامي به حساب برخي مددجويان شنيده شد و تعدادي از معلولان و کساني که تحت پوشش نهادهاي حمايتي بودند، اعلام کردند که طبق روال ماه‌هاي گذشته همچنان مبلغ 45 هزار و 500 تومان را دريافت کرده‌اند و مبلغ مازاد در حسابهاي آنها منظور نشده است.

در همين راستا ايسنا طي تماس با نهادهاي مربوطه اين موضوع را پيگيري کرد که مشخص شد يارانه همه افراد نيازمند و تحت پوشش سازمان بهزيستي 26 فروردين ماه امسال افزايش يافته و به حساب آنها واريز شده است اما در اين مرحله يارانه برخي افراد مثل معلولان هنوز پرداخت نشده و اين عده اصطلاحا پشت نوبت هستند؛ يعني تا زماني که منابع مالي برايشان پيش‌بيني شود، بايد در نوبت بمانند که به احتمال زياد ظرف ماه‌هاي آينده افزايش مبلغ شامل حال آنها نيز خواهد شد.

در همين راستا احمدي ميدري ـ معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي - از شناسايي 100 هزار نفر از کساني که همزمان تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي بودند خبر داده و گفته است: طبق بررسي‌هاي انجام شده اين عده از هر دو نهاد مستمري دريافت مي کردند که شناسايي و همپوشاني اطلاعاتي آنها حل شد تا تنها از يک نهاد حمايتي مستمري بگيرند.

به گفته وي در اين فرآيند اطلاعات افراد واجد شرايط از سازمان بهزيستي و کميته امداد امام خميني (ره) دريافت شده و از آنجايي که اين احتمال وجود داشت بعضي افراد از دو نهاد استفاده کنند، براي حل اين مشکل و ساير مشکلات اين حوزه تصميم بر اين شد که واريز مبلغ به صورت متمرکز از طريق سازمان هدفمندي صورت گيرد که در مقاطع بعدي نيز اين پرداخت با همين ساز و کار انجام خواهد شد. ناگفته نماند که مطابق ماده (79)قانون برنامه ششم واريز يارانه‌ها بايد به سازمانهاي بهزيستي و کميته امداد واگذار شود.

مددجويان بهزيستي و کميته امداد فروردين ماه امسال علاوه بر مستمري ثابت و يارانه‌ها، يک دريافتي ديگر هم داشتند که به نوعي جبران خلأ بين مستمري و يارانه است.

بنابر اعلام معاونت رفاه وزارت کار، مبلغ اين افزايش مستمري از طريق سازمان هدفمندي به حساب افراد تحت پوشش واريز شده اما به معناي افزايش ميزان يارانه افراد نيست.

در بخش مصارف تبصره (14) قانون بودجه مطابق ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه، موضوع افزايش حداقل مستمري خانوارهاي مددجويان تحت حمايت کميته امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي متناسب با سطح محروميت، بر مبناي متوسط 20 درصد حداقل دستمزد مصوب شوراي عالي کار مورد توجه قرار گرفته و بر همين اساس در قانون بودجه از 48 هزار ميليارد توماني که براي مصارف هفمندي پيش بيني شده رقمي معادل 4000 ميليارد تومان به اين منظور درنظر گرفته شده است.

در حال حاضر افزايش يارانه‌ها براي اکثر مددجويان تحت پوشش کميته امداد از فروردين ماه اعمال شده و تنها اختلاف نظر کميته امداد امام خميني (ره) با سازمان هدفمندي يارانه‌ها بر سر تعريف سرپرست خانوار به لحاظ وجود برخي مسايل و مشکلات اجتماعي نظير اعتياد است.

پيشتر قائم مقام وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، افزايش مبلغ يارانه نيازمندان را شدني و امکانپذير دانسته واعلام کرده بود با توجه به روند شناسايي و شناختي که وزارت کار نسبت به نيازمندان و اقشار کم درآمد به دست آورده، اين کار امکانپذير است.

منبع: ايسنا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي