آخرین اخبار

روحاني گزينه «عاريتي» اصلاح‌طلبان بود/ طرف مقابل احساس خطر کرده سياسي

روحاني گزينه «عاريتي» اصلاح‌طلبان بود/ طرف مقابل احساس خطر کرده

  بزرگنمايي:

چه خبر - شخص محوري از دوره مرحوم هاشمي شروع شد

محمدحسين صفارهرندي صبح امروز در بيست و سومين همايش مديران هيئت رزمندگان اسلام سراسر کشور که در محل مجتمع آموزشي فرهنگي امامت مشهد برگزار شد اظهار داشت: انتخابات براي ما جنبه طريقيت و موضوعيت دارد و طريقيت بدين معنا که راهي براي شناخت مسئولان کشور است.

وي افزود: اما از نگاه بالاتر به منزله يک نشانه است به طوري که رجوع به آراي مردم يعني تکيه‌گاه نظام راي و خواست مردم است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه عموماً در انتخابات مختلف بالاي 60 درصد مشارکت مردمي داشته‌ايم، گفت: اين آمار رقم خوبي در دنيا است چرا که در کشورهاي مدعي دموکراسي غالباً مشارکت مردم حداکثر به 50 درصد مي‌رسد و مسئله‌اي که شاخص مقبوليت و مشروعيت نظام است در کشور ما دو سال يکبار در قالب انتخابات‌ها محک زده مي‌شود.

صفارهرندي تصريح کرد: حضور و مشارکت مردم پايه‌هاي نظام را محکم مي‌کند و مقام معظم رهبري نيز مي‌فرمايند بايد حضور مردم حداکثري باشد. از ابتداي انقلاب بين دو جريان شناخته شده کشور، دست اندرکاران سياسي رقابت تنگاتنگي داشتند و در انتخابات پيشرو نيز اصل رقابت بين جريان اصلاح طلب و اصولگراست.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: روحاني عضو جريان اصلا‌ح‌طلب نبود و گزينه عاريتي آنها بود که عقبه جريان اصلاح‌طلب در آراي ايشان موثر بود.

صفارهرندي با اشاره به اينکه مشرب اصلاح طلبي و اصولگرايي دو ذائقه سياسي مردم است گفت: نگاه مقام معظم رهبري اين است که اين دو جريان مادامي که در چارچوب وفاداري به اصل نظام باشند، حفظ شود‌ و مساوي هستند‌. هيچ وقت فکر نکنيم با حذف يک جريان، جريان ديگر خالص است بلکه اين چنين نيست و همان جريان دچار انشعاب و تجزيه مي‌شود پس بايد ياد بگيريم جريان وفادار به انقلاب با مثل خودش همزيستي مسالمت آميز داشته باشد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: در فتنه 88 اين قاعده به هم خورد چون در آن زمان کساني به اسم رقابت در داخل نظام، پاي غير نظام را وارد کردند و وقتي کار به اينجا رسيد آن جريان را بايد حذف کرد.

صفار هرندي افزود: به عناصر فتنه به حق اجازه داده نمي‌شود دوباره بيايند و وارد بازي شوند اما هيچ‌وقت گفته نشد همه اصلاح طلبان فتنه‌گر هستند و نبايد وارد سياست شوند.

وي با بيان اينکه بايد گفتمان و برنامه‌هاي ما قوي باشد، تصريح کرد: اکنون طرف مقابل احساس خطر کرده است چون يک گفتمان قوي، آنها را به چالش کشيده و مي‌گويد شما راهي را رفتيد و جواب نداد پس بايد در توزيع اين گفتمان قوي بسته و آرايش زيبا به کار بريم‌.

وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان کرد: ما روش شخص‌محوري در دولت را بايد حل کنيم، وقتي دولت در شخص رئيس جمهور خلاصه شود بقيه دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها کم‌اثر مي‌شود پس بايد به جمع‌گرايي برسيم تا تمام ظرفيت‌هاي دولت، استعداد يک رئيس جمهور را داشته باشند.

وي با بيان اينکه بايد در انتخابات جا بيفتد که ما داريم يک تيم اداره کننده کشور را انتخاب مي‌کنيم، گفت: شخص محوري که از دوره مرحوم هاشمي رفسنجاني شروع شد تاکنون ادامه داشته و امتداد آن مشکلاتي ايجاد کرده است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبري امروز مسائل اقتصادي دارد بهانه‌اي براي طرح مسائل ديگر مي‌شود پس بايد روي آن تمرکز کرد و براي حل مسائل اقتصادي قدم برداشت.

صفار هرندي با اشاره به ضرورت وحدت در جبهه وفاداران به انقلاب گفت: کساني در سال 92 تصورشان اين بود که وحدت ضرورتي براي موفقيت نيست بلکه مزاحم است و بايد وحدت را شکست که نظريه باطلي بود و بعد از آن تصميم گرفته شد که در راستاي جمع شدن و وحدت اقدام شود.

وي تصريح کرد: جبهه مردمي نيروهاي انقلاب حرکت بزرگي در راستاي تجميع قوا و نيروهاي پراکنده وفادار به انقلاب بود و تاکنون نيز خوب جلو آمده‌اند. در واقع وحدت از اجماع مهم‌تر است چرا که اجماع زودهنگام ممکن است به ضرر باشد و فرد مورد اجماع مورد اقبال عمومي قرار نگيرد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينکه در اوج فعاليت‌هاي سياسي فراموش نکنيم که ما مومن هستيم، تصريح کرد: بايد متعهد به‌حق، عدل و چارچوب باشيم و حق نداريم متوصل به ترفندهاي غيرالهي شويم همان‌طور که حضرت آقا بارها فرمودند فکر نکنيد به هر قيمتي حق داريد طرف مقابل را از صحنه خارج کنيد و اگر از حدود و عدالت پا را فراتر بگذاريد از جانب خداوند ضربه مي‌خوريد.

صفارهرندي با تاکيد بر اينکه مواظب باشيم در پازل دشمن بازي نکنيم، گفت: ميدان نبرد را دشمن برايمان طراحي نکند چرا که اگر چنين باشد هر قدر ترفندهاي خوب را به کار بگيريم چون طراح دشمن بوده است، سود نخواهيم برد.

وي تصريح کرد: مراقب القاها و صحنه‌سازي‌ها باشيم براي مثال وقتي جلوي 16 کنسرت از بين 1200 تا 1400 کنسرت گرفته مي‌شود مي‌گويند اينان جلوي هنر را مي‌گيرند و اگر روي کار بيايند فعاليت‌هاي فرهنگي تعطيل مي‌شود در حالي که برخي از آن کنسرت‌ها توسط دستگاه‌هاي دولتي لغو شده بود.

صفارهرندي خاطرنشان کرد: امروز مشکل اصلي مردم مسئله اقتصاد است هرکس در اين زمينه فرمول‌هاي اقتصادي موثر ارائه دهد مورد توجه مردم قرار مي‌گيرد.

منبع: دانشجو



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد