آخرین اخبار

10 نرم افزار رايگان و کاربردي براي کامپيوتر چه خبر ... ؟

10 نرم افزار رايگان و کاربردي براي کامپيوتر

  بزرگنمايي:

چه خبر - نرم افزارهاي رايگان براي کامپيوتر

يکي از اولين کارهايي که بعد از خريد کامپيوتر بايد صورت بگيرد، ريختن برنامه هاي جورواجور روي آن است که بعضي از آن ها قيمت هاي بالايي دارند و اگر قرار باشد براي همه هزينه کنيد جيبتان کاملا خالي خواهدشد. تازه در کشور ما هنوز کپي رايت وجود ندارد و مي شود خيلي از برنامه ها را به صورت قفل شکسته و... تهيه کرد اما مواردي مثل آنتي ويروس ها از اين قاعده مستثنا هستند و بايد براي خريدشان پول پرداخت کرد.

غير از اين برنامه هاي پولي اما چندين و چند نرم افزار معتبر در دنيا وجود دارند که رايگان هستند و مي شود در عرض چند دقيقه دانلودشان کرد وروي کامپيوتر نصب کرد؛ برنامه هايي که دستکمي از نمونه هاي پولي شان ندارند و اين جا با بعضي از بهترين هايشان آشنا مي شويم.

Ninite

اين برنامه يک جورهايي منبع همه برنامه هاي رايگان است و اگر آن را روي دستگاهتان نصب کنيد و به اينترنت وصل شويد، ليستي از برنامه هاي رايگان و به دردبخور را به شما پيشنهاد مي دهد که کافي است رويشان کليک کنيد و از طريق لينکي که باز مي شود، نرم افزار مربوط را دانلود کنيد. ويژگي مهمي که Ninite دارد آن است که برنامه هاي مشکل دار و ويروس ها و بدافزارها را به طور خودکار از ليست حذف مي کند و کاربر مي تواند با اطمينان کامل پيشنهادهايش را قبول کند.


Malwarebytes Anti-Malware Free

غير از آنتي ويروس ها که به مقابله با ويروس ها مي پردازند، هر سيستمي به يک ضدبدافزار هم نيازدارد که چيزي مثل AVG براي آن طراحي نشده و بايد دنبال يک برنامه ديگر باشد. Malwarebytes Anti-Malware Free برنامه اي است که اصولا براي مقابله با بدافزارها طراحي شده و کارش جست و جوي آن ها و نابودکردنشان است، البته آن برنامه قابليت برنامه ريزي و اسکن هاي دوره اي ندارد اما منعفت وجودش از نبودش بيشتر است و قطعا به کارتان خواهدآمد.

نکته مهم آن که وقتي خواستيد برنامه را دانلود کنيد، حواستان باشد که نسخه Anti- Exploit را نصب کنيد که لايه هاي حفاظتي بيشتر دارد و مي تواند در برابر تهديدات جدي تر هم ايستادگي کند.


PC Decrapifier

حالا که خيالتان از ويروس و بدافزار و تهديدات اين مدلي راحت شد، وقت آن است که برنامه اي را روي دستگاهتان نصب کنيد تا بتواند فايل هاي بيخود را شناسايي کند و آن ها را از بين ببرد تا سيستم تان بتواند با سرعت بيشتري کار کند. اين همان جايي است که PC Decrapifier وارد مي شود و از لحظه نصب شدن شروع مي کند به اسکن PC و تهيه چک ليستي از Blotwareها که خودشان را در جاي جاي هارد شما پنهان کرده اند و براي خودشان زندگي مي کنند.

مواد ديگري که برنامه آن ها را پيدا مي کند، نرم افزارهايي هستند که سال تا سال استفاده نمي شوند و يک گوشه خاک مي خورند و فقط جا گرفته اند. پس از اين مرحله که شناسايي است، مرحله پاکسازي شروع مي شود که البته اولش از شما اجازه مي گيرد و بعد دست به کار مي شود و سرعت کار دستگاه را بالاتر مي برد، البته ويندزو 10 هم براي خودش يک ابزار با نام bloatware 10 blow away Windows دارد که در نسخه هاي کامل حضور دارد و به کار ما نمي آيد!


Benchmarking and stress- testing software

بعضي ها هستند که خودشان سيستم شان را جمع کرده اند و اين طوري اميدوارند کارکردش نسبت به بقيه سيستم ها بهتر باشد اما سوالي که اين جا پيش مي آيد اين است که اين قطعات با هم و در کنار هم بهترين عملکردشان را دارند يا نه؛ مثلا آيا کارت گرافيک تازه تان عملکرد ثابتي دارد يا نه. نرم افزاري که مي تواند شما را از اين نگراني خلاص کند Benchmarking and stress- testing software است، برنامه اي که بازده همه قطعات را به بالاترين حد خود مي رساند.


CCleaner

کوکي هاي ناخواسته «هيستوري» جست و جوهاي اينترنتي، فايل هاي غيرضروري و خيلي موارد ديگر جزء چيزهايي هستند که بايد از روي سيستم پاک شوند. برنامه هاي بسياري براي اين کار وجود دارند اما نسخه رايگان CCleaner يکي از پيشنهادهاي به دردبخور و قدرتمند براي آن است. البته نسخه پولي اين برنامه با قيمت 25 دلار هم وجود دارد که خب ويژگي هاي خودش را دارد.


Secunia PSI

برنامه هايي که به روز نيستند، معمولا حفره هاي امنيتي و باگ هاي بسياري پيدا مي کنند. Secunia PSI نرم افزاري است که به طور خودکار ميان برنامه ها مي گردد و آن ها را به روزرساني مي کند. اگر اين امکان وجود نداشته باشد هم وقتي نسخه آپديتي پيدا کند به شما خبر مي دهد.


Paint.net

غير از برنامه هاي اساسي و پايه اي که براي شروع به کار سيستم ها نياز است، برنامه هايي هم وجود دارند که جنبي به حساب مي آيند مثل paint. نسخه ويندوز اما آن کيفيت لازم و قابليت هايي را که به درد حرفه اي ها بخورد، ندارد و کساني که مي خواهند نقاشي هاي حرفه اي تر با افکت هاي بهتر را تجربه کنند، مي توانند paint.net را روي دستگاهشان نصب کنند. اين برنامه توانايي اديت هايي نزديک به فتوشاپ را هم دارد و اگر نمي توانيد فتوشاپ روي دستگاهتان نصب کنيد، بهترين گزينه به حساب مي آيد.


Sumatra PDF

Adobe Reader با وجود قابليت هاي بسيار اما مشکلاتي هم دارد مثل اين که دائم به روز شود و البته هميشه مورد حمله ويروس ها قرار مي گيرد. Sumatra PDF اما برنامه اي است که علاوه بر داشتن ويژگي هاي Adobe Reader مشکلات آن را هم ندارد و مي تواند کارتان را راه بيندازد. ناشناخته تر بودن برنامه باعث مي شود هکرها خيلي دنبالش نباشند و تهديدات کمتري متوجهش باشد.


Lastpass

انتخاب پسوردهاي قدرتمند به يکي از نيازهاي هميشگي کاربران تبديل شده و برنامه هاي زيادي وجود دارند که پسوردهاي عجيب و غريب توليد مي کنند. يکي از بهترين انتخاب هاي رايگان براي اين هدف Lastpass است که کلمات عبور تصادفي و غيرقابل شناسايي توليد مي کند. Keepas هم يکي ديگر از اين نرم افزارهاست که از نوع متن باز است و مي توانيد خودتان در آن و الگوريتم هايش تغييراتي ايجاد کنيد. نکته مهم و کاربردي براي اين برنامه ها ايجاد پسورد در حافظه هاي ابري است که براي بعضي ها از نان شب واجب تر است.


AVG AntiViruse Free

چيزي که الان زياد شده ويروس و اسپم است که وجود آنتي ويروس را روي هر سيستمي ضروري کرده، البته خود ويندوز 10 بخشي به نام Windows Defender دارد که به صورت ديفالت در مقابل تهديدات عمل مي کند اما اگر نسخه ويندوزتان اوريجينال نباشد، بعد از مدتي غيرفعال مي شود و آن وقت ويروس است که از در ديوار سيستم تان بالا مي رود. تازه طبق نظر کارشناسان، بخش دفاعي ويندوز اصلا آن کارآمدي را ندارد و نسبت به آنتي ويروس ها بسيار سطح پايين است.

در چنين شرايطي اگر نمي خواهيد پول خرج کنيد و هر سال براي آپديت شدن آنتي ويروس ها هزينه کنيد، مي توانيد AVG AntiViruse Free را روي دستگاهتان نصب کنيد و تقريبا خيالتان بابت سلامت دستگاه راحت باشد. علاوه بر اين Panda Free Antivirus هم وجود دارد که البته نسبت به AVG ضعيف تر است.




منبع: همشهري جوان




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس