آخرین اخبار

ايران، 15 شرکت ايالت متحده آمريکا را تحريم کرد سياسي

ايران، 15 شرکت ايالت متحده آمريکا را تحريم کرد

  بزرگنمايي:

چه خبر -

خبرگزاري ايسنا: وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران ، در بيانيه‌اي از اقدام متقابل تهران براي تحريم شرکت هاي آمريکايي که در جنايات رژيم صهيونيستي، پشتيباني از تروريسم و مشارکت در سرکوب مردم منطقه نقش داشته اند، خبر داد و نام 15 شرکت ايالت متحده آمريکا را که از سوي ايران تحريم شده‌اند را اعلام کرد.

متن بيانيه وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در واکنش به اقدام اخير دولت ايالات متحده در اعمال تحريم هاي فرامرزي يک جانبه عليه افراد و نهادهاي ايراني و غيرايراني به بهانه‌هاي ساختگي و ناموجه به شرح زير است:

وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران اقدام اخير دولت ايالات متحده در اعمال تحريم هاي فرامرزي يک جانبه عليه افراد و نهادهاي ايراني و غيرايراني به بهانه هاي ساختگي و ناموجه را به عنوان اقدامي خلاف حقوق بين الملل و مغاير با متن و روح برنامه جامع اقدام مشترک محکوم کرده و مجددا تکرار و تاکيد مي نمايد که تقويت و توسعه توانمندي هاي دفاعي کشور، از جمله تقويت ظرفيت دفاعي موشکي به منظور اعمال حق دفاع مشروع در برابر هرگونه تجاوز خارجي و ارتقاي توان بازدارندگي در برابر تهديدها، امري قطعي و ترديدناپذير است و جمهوري اسلامي ايران در حفظ و حراست از کيان و تماميت ارضي خود و تامين امنيت مردم هيچ محدوديتي براي خود قائل نيست.

وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، پيرو بيانيه مورخ ١٥ بهمن ماه ١٣٩٥، با استناد به موازين حقوق بشردوستانه بين المللي و در اجراي مصوبه شورايعالي امنيت ملي، بدينوسيله ١٥ شرکت ايالات متحده آمريکا به شرح زير را، که نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بين المللي از سوي آنان مسجل است، از تاريخ اول فروردين 1396 در "فهرست افراد حقيقي و حقوقي تحت تحريم جمهوري اسلامي ايران" قرار مي دهد. اين شرکت ها به طور مستقيم و غيرمستقيم در ارتکاب جنايات ددمنشانه رژيم صهيونيستي در فلسطين اشغالي مشارکت يا معاونت داشته، يا از اقدامات ترويستي اين رژيم پشتيباني کرده و يا با نقض قطعنامه 2334 شوراي امنيت اقدام به گسترش شهرک سازي غيرقانوني در فلسطين اشغالي کرده اند.

بر اين اساس هرگونه مراوده با اين شرکت ها و نهادها ممنوع بوده، اموال آنها در حوزه صلاحيتي جمهوري اسلامي ايران مشمول توقيف خواهد بود، و از صدور رواديد ورود به ايران براي آن دسته از اشخاصي که داراي سمت يا مسئوليتي در اين شرکت ها بوده يا به نوعي با آنها در ارتباط هستند خودداردي خواهد شد. وزارت امور خارجه همچنان به رصد فعاليت شرکت ها، نهادها و افراد حقيقي و حقوقي آمريکايي و نقش آنها در حمايت از جنايات رژيم صهيونيستي، پشتيباني از تروريسم، مشارکت در سرکوب مردم منطقه و به ويژه نقش آنها در بي ثبات سازي منطقه ادامه داده و در صورت لزوم نام هاي بيشتري را به فهرست افراد و نهادهاي تحت تحريم جمهوري اسلامي ايران خواهد افزود.

1. شرکت BENI Tal: اين شرکت امنيتي طرف قرارداد با نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي بوده و در سرکوب مردم فلسطين نقش داشته است.

2. شرکت United Technologies produces: اين شرکت اقدام به فروش بالگردهاي بلک هاوک به رژيم صهيونيستي کرده که در بمباران سرزمينهاي اشغالي فلسطين و اردوگاه هاي پناهندگان فلسطيني به کار گرفته شده است.

3. شرکت تسليحاتي RAYTHEON: اين شرکت تسليحات پيشرفته در اختيار رژيم صهيونيستي قرار داده که در جنگ غزه و عليه شهروندان فلسطين به کار گرفته شده است.

4. شرکت ITT Corporation: اين شرکت تجهيزاتي در اختيار نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي گذارده است که از آنها براي حمله شبانه به اردوگاههاي پناهندگان فلسطيني و روستاها استفاده مي شود.

5. شرکت Re/Max Real Estate: اين شرکت ساختماني امريکايي به طورغيرقانوني در خريد و فروش املاک در شهرک هاي ساخته شده در سرزمين هاي اشغالي فعاليت داشته است.

6. شرکت Oshkosh Corporation: اين شرکت اقدام به تامين قطعات زرهي مورد نياز براي تجهيزات تاکتيکي ارتش رژيم صهيونيستي کرده که عليه فلسطينيان به کار گرفته شده است.

7. شرکت تسليحاتي Magnum Research Inc: اين شرکت در همکاري با صنايع نظامي رژيم صهيونيستي اقدام به توسعه وتوليد اسلحه و تجهيز نيروهاي نظامي آن رژيم کرده است.

8. شرکت تسليحاتي Kahr Arms: اين شرکت آمريکايي در همکاري با صنايع نظامي رژيم صهيونيستي اقدام به تامين قطعات و توسعه سلاحهاي سبک مورد استفاده در ارتش آن رژيم کرده است.

9. شرکت M7 Aerospace: اين شرکت تحت مالکيت شعبه آمريکايي شرکت Elbit Systems رژيم صهيونيستي است که در توسعه سيستمهاي تسليحاتي، راداري و موشکي آن رژيم مشارکت دارد.

10. شرکت Military Armament Corporation: اين شرکت در امر توليد و ارائه خدمات فني و تجهيزات مربوط به سلاح هاي مورد استفاده پليس رژيم صهيونيستي فعاليت دارد.

11. شرکت تسليحاتي Lewis Machine and Tool Company: اين شرکت آمريکايي در توليد قطعات و تامين خدمات براي توليد اسلحه براي ارتش رژيم صهيونيستي نقش دارد.

12. شرکت تسليحاتي Daniel Defense: اين شرکت آمريکايي در توليد قطعات و تامين خدمات براي توليد اسلحه براي ارتش رژيم صهيونيستي نقش دارد.

13. شرکت تسليحاتي Bushmaster Firearms International: اين شرکت آمريکايي در توليد قطعات و تامين خدمات براي توليد اسلحه براي ارتش رژيم صهيونيستي فعاليت دارد.

14. شرکت اسلحه سازي O.F. Mossberg & Sons: اين شرکت آمريکايي توليد کننده سلاح براي ارتش و پليس رژيم صهيونيستي است که در جريان سرکوب تظاهرات فلسطينيان نيز عليه غيرنظاميان بکارگرفته شده است.

15. شرکت تسليحاتي H-S Precision, Inc: اين شرکت اقدام به انتقال تکنولوژي ساخت اسلحه به رژيم صهيونيستي کرده است.

منبع: ايسنا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد