آخرین اخبار

سرلشکر سليماني: اقتصاد بارور شده به صورت طبيعي با امنيت ارتباط دارد سياسي

سرلشکر سليماني: اقتصاد بارور شده به صورت طبيعي با امنيت ارتباط دارد

  بزرگنمايي:

چه خبر - در کرمان ايجاد شده، مديريت «مردم پايه» است و اين نوع مديريت برخواسته از احساس تکليف و لذت خدمت است زيرا آدم تا عاشق چيزي نباشد نمي تواند تحول ايجاد کند.

وي خاطرنشان کرد: يکي از دلايل موفقيت هاي دوران دفاع مقدس که در فضايي نابرابر توانست موفق شود، اين بود که در عرصه نبرد فرماندهان پيشقدم و جلودار بودند و خودشان قبول زحمت و مرارت و بي خوابي مي کردند و کمترين توقع، بيشترين شهادت و بيشترين جراحت را داشتند.

وي تاکيد کرد: هر جا مديريت درست باشد حتي در يک جاي کوچک مي توان تحول فرهنگي و کاري ايجاد کرد.

سرلشکر سليماني گفت: اين‌ها معناي کلام رهبري درباره ما مي توانيم است اين آمارها ثابت مي کند که با وجود همه فشارها مي توانيم روي پاي خود بايستيم.

وي با اشاره به اينکه در همه دوره ها شاهد رشد هستيم و اين اين امر طبيعي است، ادامه داد: اما اين رشدها قدري متفاوت تر از ساير رشدهاي گذشته است زيرا در بحث اقتصادي ابتکاري که رهبر معظم انقلاب سلامي مطرح و در ايران انتشار دادند و آن را جز مطالبات اساسي از دولت قرار دادند و به نظرم محور ارزيابي دولت نسبت به اين ابتکار مقام معظم رهبري است و اگر دولت در اقتصاد مقاومتي موفق عمل کند دولت موفقي است و اگر موفق عمل نکند دولت ناموفقي است.

وي يادآور شد: در کشورهاي منطقه و هر جا نگاه کنيم هرکجا اقتصاد «مردم پايه» شده است، فشارهاي بيروني اثر نداشته و هر جا اقتصاد «دولت پايه» نبوده و دولت تصدي گري کند و صاحب باشد و مردم کارگر آن باشند، آن اقتصاد با تلنگري دچار مشکل شده است.

سرلشکر سليماني با بيان اينکه برخي کشورهاي کوچک دنيا هستند که اقتصاد «مردم پايه» دارند و حتي جنگ هاي طولاني نيز کمتر به آنها اثر مي گذارد، گفت: در اقتصاد مقاومتي مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب سهم دولت حداقل و سهم مردم حداکثر باشد و دولت نقش ستاد و پشتيباني داشته باشد.

وي با اشاره به اينکه در کشور به طور کلي مشکلات ساختاري داريم و اين را از آنجا مي گويم که وضعيت دولت هاي گوناگون منطقه را نيز مي دانم، عنوان کرد: سيستم ساختاري اداري کنوني بايد اصلاح شود و در غير اينصورت اين اقدامات نيز نمي تواند اثر خود را در سطح کلان تر بر جاي بگذارد.

فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس با تاکيد بر اينکه در دولت ها بايد اهتمام اساسي براي تغيير در ساختار کشور در بعد اداري ايجاد شود، ادامه داد: اين موضوع به معناي آن نيست که اين کشور در کلان تبديل به جغرافياي فدرالي يا نيمه فدرالي مي شود اما مي تواند درباره واگذاري اختيارات به استان ها انجام شود.

سرلشکر سليماني گفت: اگر مديران پايه اي به عنوان انگشتان کاري نظام اختيار کافي را نداشته باشند نمي شود که آن بهره وري بالا ايجاد شود و اين مشکل بزرگي است.

وي خاطرنشان کرد: جا دارد در مجلس شوراي اسلامي و دولت اهتمام جدي ايجاد شود تا تمرکز اختيارات و صلاحيت ها در يک نقطه رفع شده و در کشور توزيع شود و اين موضوع ضروري است با وضعي که امروز کشور ما دارد.

فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس در ادامه از استان کرمان به عنوان پايلوت اساسي محصولات کمي و کيفي کشاورزي، صنعتي و معدني ياد کرد و گفت: استان کرمان بر پايه اين ظرفيت ها مي تواند در حوزه اشتغال و ساير حوزه ها پايه اساسي اقدامات باشد.


سرلشکر سليماني خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه و اشتغال سه موضوع بهينه کردن، توسعه و ايجاد مطرح مي شود که با بهينه کردن امکان بهره وري بيشتر فراهم مي شود، در بخشي از ابعاد نيز توسعه مطرح مي شود و در کنار اين دو اصل، ايجاد نيز مطرح مي شود.

وي عنوان کرد: در مسئله اقتصاد مقاومتي بايد صاحب ثروت شويم، زيرا اشتغال اگر کارگر محور باشد، ثروت ساز نخواهد بود و اگر در اشتغال، جنبه اقتصاد خانوادگي آن ايجاد شود جنبه توليد ثروت يافته و پايدار خواهد بود و در دوره هاي گوناگون در استان کرمان کارهايي از جمله واگذاري وام ها انجام شد که خيلي به نتيجه جدي نرسيد.

فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس با تاکيد براينکه بايد کاري کنيم که اين احيا در حوزه ثروت عمومي نيز ايجاد شود، گفت: بايد ميزان امکان توليد ثروت را مناطق مختلف تعيين کرده و به صورت هدف گذاري شده براي رسيدن به آن در بازه هاي زماني مناسب گام برداريم و اين طرح ها بايد مطالبه عمومي براي آينده باشد.

سرلشکر سليماني بر توسعه اشتغال در همه مناطق و ستون ها نيز تاکيد و خاطرنشان کرد: اشتغال را بايد به به همه بخش ها توسعه دهيم و اينگونه نباشد که جايي رضايت باشد و جايي ديگر فرياد باشد و بايد احساس تحرک در همه جاها شود.

فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس با اشاره به اينکه در برخي از بخش ها مي توان 40 نوع اشتغال کلان را ايجاد کرده و همه را ثروتمند کنيم، گفت: اين کار بزرگ که استاندار کرمان علمدار آن شده اند ومانند يک فرمانده خط را شکستند به همه نشان داده که مي توان خط را شکست و با مشکلات شديد اقتصادي موجود نيز مي توان براي توسعه گام برداشت.

سرلشکر سليماني بيان کرد: اين حرکت در زماني انجام شده که مشکلات انتقال پول و مشکلات گوناگوني داريم و محاصره نيز محفوظ است و اين کاري است که با دوره گذشته و دوره پرپولي نيز قابل مقايسه نيست.

وي گفت: بايد در موضوع اشتغال کار اساسي و جدي صورت گيرد تا چارچوب پايدار به خود بگيرد تا مردم ر به سرعت از وضعيت کنوني خارج کند.

فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: اقتصاد بارور شده به صورت طبيعي با امنيت نيز ارتباط دارد و يک زمان در جنوب کرمان اوج ناامني را داشتيم و رفتيم آنها را آورديم و خودشان را تسليم کردند و ديديم که در کنار گود اصلي جازموريان که بهترين خاک را دارد برخي مردم اين مناطق فقير ترين مردم بودند و به دليل فقر اسير آدم ها شده بودند.

سرلشکر سليماني گفت: اگر خدمت را به اتاق ها و ميزها خلاصه کرديم و مديريت را روان نکرديم کاري انجام نمي شود و در حقيقت اساس بخشي از ناامني ها در مساله اقتصادي و فقر اقتصادي است و اين مساله بسيار مهمي است که اينها به هم پيوند دارند.

سرلشکر سليماني با اشاره به اينکه در حوزه اقتصاد بايد همه سطح نگر و جامع نگر باشيم، گفت: بايد در کنار توليد به صنايع تبديلي، صادرات، مراکز خريد و ساير موارد مربوطه نيز دقت لازم را داشت تا اقتصاد بارور شود.

وي از نظام مقدس جمهوري اسلامي به عنوان نظامي کم نظير و از رهبر انقلاب نيز به عنوان فردي، حکيم، آگاه و متخصص ياد کرد و گفت: اقتصاد مقاومتي به عنوان ابتکار رهبري، راهکار فوق العاده بزرگ و اثر گذاري است که مطالبه 100 ساله براي نظام است.

فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس با اشاره به اينکه در دوران دفاع مقدس امام راحل به ما به عنوان جوانان روستايي اعتماد کردند و همه جوانان اين مرز و بوم پاي اين اعتماد ماندند، گفت: آن اعتمادي که امام راحل کردند نبايد متوقف شودو بايد در حوزه هاي گوناگون تبديل به فرصت شود و رشد کلاني در همه سطوح ايجاد شود.
انتهاي پيام/



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد