آخرین اخبار

آنقدر گل مي زنم تا به پرسپوليس برگردم / اين اتفاق بايد در همين سال يا نهايتا سال بعد رخ دهد پرسپوليس

آنقدر گل مي زنم تا به پرسپوليس برگردم / اين اتفاق بايد در همين سال يا نهايتا سال بعد رخ دهد

  بزرگنمايي:

چه خبر -

به گزارش سرويس ورزشي جام نيـوز، ايمون زايد فصل فوق‌العاده‌اي را در تيم ايندي ايلون پشت سر گذاشت. او به همراه تيمش در مسابقات امسال ليگ NASL نايب قهرمان شد.

آقاي هت‌تريک در 31 بازي براي تيمش 15 گل به ثمر رساند و 6 پاس گل هم داد تا در ليگي که آلساندرو نستا به عنوان سرمربي و جو کول به عنوان بازيکن حضور دارند، در پايان در تيم منتخب فصل نيز قرار گيرد.

او بار ديگر از علاقه خود براي بازگشت به ايران و پرسپوليس گفت. حماسه‌ساز دربي 74 مي‌گويد حتما مي‌خواهد يک سال ديگر در ايران بازي کند و فکر مي‌کند عملکردش در فصل گذشته به اندازه کافي خوب بوده تا بتواند نظر يکي از تيم‌هاي ليگ برتري را جلب کند. هر چند بارها تاکيد کرده که اولويتش براي بازي در ايران پرسپوليس است.

وي يک بار ديگر درباره خاطراتش از دربي 74، عملکردش در فصلي که گذشت، بازي‌هاي پرسپوليس در اين فصل و علاقه‌اش براي بازگشت به ايران حرف زده است.

پيشنهاد مي‌کنيم حتما حرف هاي زايد را بخوانيد:

* ابتدا از شرايط خودت در تيم ايندي ايلون صحبت کن. فصل خوبي را در اين تيم پشت سر گذاشتي.

- من شرايط خيلي خوبي دارم. فصل گذشته واقعا براي من خوب بود. در 31 بازي براي تيمم پانزده گل زدم و فکر مي‌کنم آنقدر خوب بودم که در پايان فصل براي جايزه ارزشمندترين بازيکن فصل نامزد شدم و در نهايت در تيم منتخب فصل قرار گرفتم. يک سال‌ ديگر با ايندي ايلون قرارداد دارم و مي‌خواهم فصل آينده حتي بهتر باشم. مي‌خواهم در فصل بعد 20 گل بزنم و بهترين بازيکن ليگ باشم و اميدوار باشم که سال بعد از آن بتوانم به ايران برگردم و يک فصل ديگر بازي کنم.

* خيلي جالب است که هنوز علاقه‌ات نسبت به ايران از دست نداده‌اي و مي‌خواهي باز هم در ليگ برتر بازي کني.

- من عاشق دوران حضورم در ايران هستم و زماني که دوستانم، همبازيانم و يا ساير مردم از من در مورد ايران سوال مي‌کنند هميشه چيزهاي مثبت مي‌گويم و هميشه وابستگي و علاقه خاصي به ايران و به ويژه‌ پرسپوليس دارم. اين روياي من است که يک بار ديگر براي تيم فوتبال پرسپوليس بازي کنم، اما اگر قرار است اين رويا به حقيقت بپيوندد بايد در همين سال يا نهايتا سال بعد رخ دهد. من روياهايم را باور دارم. هيچ وقت از اين آرزو دست بر نمي‌دارم و اگر بتوانم فصل آينده در ليگ NASL بهترين بازيکن باشم و گل‌هاي زيادي را بزنم آن وقت پرسپوليس براي من دوباره يک واقعيت خواهد بود نه رويا.

* بازي‌هاي پرسپوليس و ليگ ايران را دنبال کرده‌ايد.

- من هميشه در طول اين چند سال بازي‌هاي پرسپوليس را دنبال کرده‌ام. امسال آنها بسيار قدرتمند بودند و ثبات خاص در بازي اين تيم مي‌بينم. شايد در سال‌هاي قبل نوساني در نتايج پرسپوليس وجود داشت، اما فکر مي‌کنم که در فصل گذشته و امسال پرسپوليس به هماهنگي لازم رسيده است و به نظر من در پايان فصل قهرمان خواهند شد.

* يک بار ديگر از آن دربي معروف صحبت مي‌کني؟ هنوز خيلي از پرسپوليسي‌ها آن را خاطره‌انگيز‌ترين دربي دهه اخير مي‌دانند.

- خوشحالم که براي پرسپوليسي‌ها هنوز بخشي از دربي هستم. آن بازي خاطره‌انگيز در 3 فوريه 2012 برگزار شد. هيچ وقت آن شب را فراموش نمي‌کنم، چرا که يک بازي خيلي خاص و تاريخي براي من شد. آن دربي کاملا متفاوت و تک بود که ممکن است ديگر هيچ وقت در تاريخ بازي‌هاي اين دو تيم تکرار نشود. همه جزييات آن روز را يادم مي‌آيد. وقتي وارد ورزشگاه شدم ديدم هوا به شدت سرد است اما با اين وجود 70 تا 80 هزار تماشاگر قرمز و آبي که با هيجان بالا تيمشان را تشويق مي‌کردند در ورزشگاه حضور داشتند. قبل از آن من فقط يک بازي براي پرسپوليس انجام داده بودم. يک هفته قبل از دربي در نيمه دوم وارد زمين شدم و اين تنها بازي من با پرسپوليس بود. بنابراين در آن شرايط که يک بر صفر از استقلال عقب افتاده بوديم اصلا انتظار نداشتم که وارد زمين شوم. دنيزلي که سرمربي بسيار خوبي هم بود در آن زمان هدايت پرسپوليس را در دست داشت و اصلا فکر نمي‌کردم که در نيمه دوم مرا به زمين بفرستد چرا که قبل از آن بازي فقط يک نيمه از من استفاده کرده بود.

* چه شد که در آن شرايط سخت دنيزلي به تو اطمينان کرد؟

- جو ورزشگاه واقعا هيجاني و ديوانه کننده بود. فضا براي هر بازيکني که براي اولين بار مي‌خواست در اين بازي خاص حاضر شود بسيار سخت بود. بين دو نيمه دنيزلي براي بازيکنان صحبت کرد و پس از حرف‌هايش من را صدا زد و گفت آماده شو که وارد زمين شوي. در نيمه دوم که به زمين برگشتيم همه تماشاگران چراغ موبايل خود را روشن کرده بودند و صحنه بسيار زيبايي را ديديدم. با شروع نيمه دوم يک گل ديگر هم خورديم. بعد از آن و در شرايطي که 30 دقيقه تا پايان بازي مانده بود دنيزلي من و مهدوي‌کيا را صدا زد که به زمين برويم. با خودم گفتم ما دو بر صفر عقب هستيم و چيزي براي از دست دادن نداريم، پس به زمين برو و فقط از بازي لذت ببر. من آن شب کاملا بدون ترس و استرس بازي کردم و فقط سعي کردم از جو ورزشگاه لذت ببرم. اين تفکر من در لحظه ورود به زمين بود.

* البته بعد از آن 10 نفره هم شديد...

- بله، 10 دقيقه بعد از ورود ما به بازي مهرداد اولادي اخراج شد و ما مجبور شديم که 10 نفره به بازي ادامه دهيم. آنجا بود که دنيزلي قصد داشت من را تعويض کند و يک بازيکن ديگر به زمين بياورد. همان لحظه‌اي که يک مهاجم ديگر در حال گرم کردن خود بود که به جاي من وارد زمين شود خوشبختانه گلزني کردم آن هم با پاس زيباي محمد نوري، بعد از آن ما دوباره خيلي زود صاحب توپ شديم و کريمي توپ را به مهدوي‌کيا رساند و او هم با يک سانتر دقيق توپ را روي سر من انداخت. مدافعان استقلال کاملا بد جاگيري کرده بودند و هيچ کس حواسش به من نبود و من هم ضربه‌اي زدم که رحمتي نتوانست بگيرد. بازي دو – دو شد و ما در آن لحظه کار بزرگي کرده بوديم چرا که بازي دو بر صفر باخته را ده نفره مساوي کرديم. چند دقيقه تا پايان بازي مانده بود و ما باز هم تلاش کرديم. اتفاقي که چند دقيقه بعد افتاد عجيب‌تر بود. بادامکي از سمت چپ توپ را گرفت و به محوطه جريمه فرستاد، من هم بعد از يک چرخش به سمت راست شوت زدم. واقعا لحظه ديوانه کننده‌اي بود. واقعا شب خاصي شد. هنوز هم لحظه‌هاي حساس بازي را از اينترنت مي‌بينم. تماشاگران هر دو تيم جو فوق‌العاده‌اي ايجاد کرده بودند اما اين پرسپوليسي‌ها بودند که يک خاطره خوب در ذهن‌شان ثبت شد و خوشحالم که من در متن اين خاطره بودم و آنها هميشه من را به ياد مي‌آورند. واقعيت اين است که من هم دلم براي هواداران پرسپوليس تنگ شده و هنوز هم معتقدم که آنها بهترين هواداران دنيا هستند.

* راستش را بگو. چند بار فيلم آن بازي را مرور کرده‌اي؟

- شايد باورتان نشود، ولي من بعد از اين که از ايران رفتم روزي نيست که به آن بازي و به آن 10 ‌دقيقه فکر نکنم. بعد از بازي در رختکن و همچنين در هتل بازيکنان به من مي‌گفتند که هنوز نمي‌داني که چه کار بزرگي انجام داده‌اي و واقعيت هم اين بود که در آن زمان نمي‌دانستم که چه کاري کرده‌ام، اما الان که پنج سال از آن شب مي‌گذرد هر روز بيشتر و بيشتر به اهميت گل‌هايم در آن بازي پي بردم.

* هنوز هم با هواداران پرسپوليس ارتباط داري؟

- من در حال‌ حاضر از طريق اينستاگرام با هواداران پرسپوليس ارتباط دارم. آنها فوق‌العاده‌اند. هميشه از من به خوبي ياد مي‌کنند و واقعا براي قرار گرفتن در ميان آنها خيلي دلتنگم. دوست دارم براي يک بار ديگر هم که شده براي پرسپوليس و هوادارانش بازي کنم.پيام‌هاي مردم در فضاي مجازي واقعا حس خاصي به من مي‌دهد. به همين خاطر نمي‌توانم به برگشتن به ايران فکر نکنم.

* دربي برگشت را ديدي؟ فکر مي‌کردي پرسپوليس ببازد؟

- من قبل از بازي گفته بودم که پرسپوليس مي‌برد و هنوز هم مي‌گويم اگر اين دو تيم ده بار ديگر هم بازي کنند باز هم استقلال نمي‌برد. آن برد يک اتفاق بود. پرسپوليس بعد از گل اول از بردش مطمئن شده بود اما دربي هميشه شرايط خاصي دارد و هر اتفاقي مي‌تواند بيفتد. با اين حال پرسپوليس عملکرد بهتري نسبت به استقلال داشته و فکر مي‌کنم خود هواداران استقلال هم اين را مي‌دانند. آنها آنقدر خوب بوده‌اند که چند هفته زودتر قهرمان مي‌شوند.

* عملکرد برانکو را در مقايسه با ساير مربيان پرسپوليس چطور ارزيابي مي کني؟

- من شناخت چنداني از ايوانکوويچ ندارم. بنابراين نمي‌توانم به طور دقيق راجع‌ به او نظري بدهم، اما فقط اين را مي‌توانم بگويم که او کار بزرگي در پرسپوليس انجام داده است و در يک جمله فرهنگ بردن را در اين تيم جا انداخته است.

* تيم‌ ‌ملي ايران با کارلوس کي‌روش به دومين صعود متوالي به جام جهاني فکر مي‌کند. نظرت راجع‌ به شرايط ايران چيست؟

- ايران در گروهش تا به حال عالي کار کرده است. آنها در آينده سه بازي خانگي دارند که من فکر مي‌کنم در هر سه بازي پيروز خواهند شد به ويژه‌ اين که فضاي حمايتي در ورزشگاه آزادي کار هر تيمي را مقابل ايران سخت مي‌کند. البته بازي خارج از خانه برابر کره جنوبي بسيار سخت است، اما من حدس مي زنم که از پنج بازي باقي‌ مانده ايران در چهار بازي پيروز شود.فکر نمي‌کنم کسي در اين موضوع شک داشته باشد که کي‌روش با تيم‌ ‌ملي ايران عالي کار کرده است و تيم‌ ‌ملي به او نياز دارد. او همه چيز را درباره فوتبال ايران مي‌داند و من فکر مي کنم که فدراسيون فوتبال بايد واقعا براي ماندن او تلاش کند و کي‌روش را راضي نگه دارد، چون اين به نفع فوتبال ايران است.

* امسال فوتبال ايران و پرسپوليس مهرداد اولادي را از دست داد...

- هنوز هم نمي‌توانم باور کنم که دو بازيکن سابق پرسپوليس در کمتر از يک سال فوت کرده‌اند. خيلي غمگين و ناراحتم. زماني که به پرسپوليس رفتم اولادي اولين بازيکني بود که با من صحبت کرد. او در تمرين‌ها هميشه کنار من بود و جزئيات را برايم توضيح مي‌دادچرا که او بهترين انگليسي را در ميان بازيکنان ديگر داشت. او هميشه در تمرين‌ها به من کمک مي‌کرد و من به خاطر اين کمک‌ها واقعا از او سپاسگزارم. خيلي خوب مي‌شد اگر من مي‌توانستم به ايران برگردم و هم هادي را ببينم و هم مهرداد را اما متاسفانه اين امکان ديگر وجود ندارد و با ناراحتي تمام فقط به خاطراتم با آنها فکر مي‌کنم.

روزنامه پيروزي

109



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خطر محروميت 4 بازيکن پرسپوليس در ديدار مقابل تراکتورسازي

شکست بدموقع پرسپوليس مقابل الاهلي در ليگ قهرمانان آسيا

چرا گل شجاع خليل زاده خيلي بيشتر از يک گل عادي ارزش دارد؟

بررسي گروه پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا؛ ببر و صعود کن!

برنامه سنگين پرسپوليس در ارديبهشت 98

هديه عجيب زن پرسپوليسي به برانکو در دبي! عکس

اعتراض پرسپوليس به نحوه بليت فروشي عربستاني

برانکو قبل از بازي با الاهلي: احتياط نخواهيم کرد

تنها شرطي که بشار رسن مي تواند پرسپوليس را ترک کند

همه نکات درباره داور جنجالي بازي پرسپوليس و الاهلي

عصبانيت بازيکنان پرسپوليس از خبري که برانکو به آنها داد

جلسه فوق العاده در باشگاه پرسپوليس بخاطر اولتيماتوم سوم برانکو

3 دروازه باني که جانشين بيرانوند در پرسپوليس مي شوند

آخرين تهديد پرسپوليس توسط برانکو؛ پول ندهيد مي روم

عاليشاه چهارمين ياغي و مغضوب برانکو!!

تغيير پست سيامک نعمتي در بازي مقابل ذوب آهن

ادعاي عجيب قطري ها؛ بشار رسن به يک تيم قطري مي رود

منظور بشار رسن از خوشحالي اش چه بود؟

سيدجلال حسيني به همه حمله کرد!

منتظر سوپرايز برانکو براي بازي با سايپا باشيد!

پرسپوليس چه زماني طلب برانکو را مي دهد

4 دليل شروع طوفاني پرسپوليس در سال 98

سرنوشت منشا در انتظار مهاجم مورد علاقه برانکو!

بازگشت کاپيتان اخراجي پرسپوليس به تمرينات

شرط عجيب يک ايجنت براي باشگاه پرسپوليس‌

بحران کارت زرد براي پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا

غرش پرسپوليس در آسيا با سوپر گل شجاع خليل زاده

3 دليلي که برانکو به عاليشاه بازي نمي دهد

خريد عجيب و غريب پرسپوليس!

ترديد برانکو براي انتخاب يک گزينه

برانکو از علت خط زدن نام عاليشاه و شرايط پرسپوليس گفت

عاقبت مصاحبه جنجالي عاليشاه؛ خط خوردن از ليست پرسپوليس

کاميابي نيا به بازي الاهلي مي رسد؟

جلسه فوري براي پرداخت دستمزد برانکو

ارسال نامه برانکو به باشگاه پرسپوليس براي طلب هايش

نگراني عليرضا بيرانوند براي خانواده اش در خرم آباد

عکس: نقشه برانکو براي بردن استقلال را ببينيد

بازيکنان کليدي برانکو براي کيش و مات کردن شفر

برنامه ويژه و پنهان برانکو براي دربي

اميدواري برانکو با درخشش ستاره پرسپوليس قبل از دربي

خطر پنهاني که پرسپوليس را در ليگ قهرمانان آسيا تهديد مي کند

2 برابر شدن قيمت بيرانوند در سايت ترانسفرمارکت؛ قيمت 55 ميليارد تومان!

اميد عاليشاه از فهرست پرسپوليس خط خورد!

پيش بازي پرسپوليس - پاختاکور ازبکستان؛ شروع با نيت قهرماني!

تساوي غيرمنتظره پرسپوليس در اولين بازي خود در ليگ قهرمانان آسيا

کتک زدن سيدجلال حسيني توسط هواداران نساجي قائمشهر

8 نکته از بازي ضعيف پرسپوليس در آسيا؛ زنگ خطر!!

درخشش سروش رفيعي بهتر خبر براي برانکو و پرسپوليس

هدف اصلي پرسپوليس در ديدار مقابل السد

معرفي داور بازي پرسپوليس و السد