اسباب بازي خارجي برنده بازار رقابت
اقتصادي
بزرگنمايي:
چه خبر -
نعمت ميرزايي در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاري ميزان، در ارتباط با وضعيت بازار اسباب بازي و توليد کنندگان اين صنعت، اظهار کرد: با توجه به اين که در سالهاي اخير بحث اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليد داخلي مطرح است اما همچنان به صنعت اسباب بازي کشور توجهي نميشود و تنها حدود 20 درصد از بازار داخلي در اختيار توليدات ايراني قرار دارد. مدير عامل يکي از شرکتهاي توليد اسباب بازي کشور، افزود: اسباب بازيهاي توليد داخلي عمدتا در حوزه بازي فکري بوده و به صورت کلي توليد کنندگان به علت عدم حمايت مناسب توان رقابت با محصولات وارداتي را ندارند. وي با بيان اين که علت نبود توان رقابت توليدات داخلي با محصولات وارداتي، گران بودن مواد اوليه است گفت: در ايران باتوجه به گران بودن نيروي کار و مواد اوليه توليدکنندگان توان توليد اسباب بازيهاي پيشرفته را ندارند و تنها به توليد محصولات ساده مانند بازيهاي فکري بسنده ميکنند. ميرزايي، خاطرنشان کرد: اسباب بازيهاي توليد داخل به علت نداشتن توان رقابت با توليدات کشورهاي آسياي شرقي به صورت بسيار ناچيز و به صورت چمداني به کشورهاي همسايه صادر شده اما اکثر بازارهاي همسايه در اختيار محصولات چيني بوده که فرصت خودنمايي به محصولات ديگر کشورها را نميدهد. مديرعامل يکي از شرکتهاي توليد اسباب بازي کشور ، با اشاره به بي تاثير بودن برجام بر توليد کنندگان اسباب بازي ايران، تصريح کرد: روند توافقات هستهاي با وجود اهميت بالاي آن در اقتصاد کشور نتوانسته تاثيري بر بازار توليد اسباب بازي کشور داشته باشد از سوي ديگر دولت در ماههاي اخير با گرانکردن مواد اوليه، توليدات داخل را بشدت تحت تاثير قرار داده است. وي ادامه داد: گراني مواد اوليه در کشور ميتواند مشکلات زيادي براي توليدکنندگان داخلي ايجاد کند لذا اگر بتوانيم هزينههاي توليد را به پايينترين سطح برسانيم توليدات داخل کيفيت و توان صادرات به کشورهاي ديگر را دارد.
منبع: ميزان
-
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۴۰ AM
-
۸۱ بازدید
-
-
چه خبر