آخرین اخبار

5 نرم افزار برتر موبايل در سال 95 چه خبر ... ؟

5 نرم افزار برتر موبايل در سال 95

  بزرگنمايي:

چه خبر - بهترين نرم افزارهاي موبايل در سال 95

سال هاي پاياني دهه 90 ميلادي (اواخر دهه 70) را بايد روزهاي اوج شرکت هاي اينترنتي دانست، شرکت هايي که با شعار محبوب «سريع بزرگ شو» رشد کردند و موجي به نام «حباب دات کام» را شکل دادند. آخر و عاقبت حباب دات کام را بيشتر ما مي دانيم، اين حباب چند سال بعد ترکيد و هزاران شرکت اينترنتي با خاک يکسان شدند، ولي آن هايي که کاربلد و استوار بودند، مانند «گوگل»، «آمازون»، «سيسکو» و... با وجود ضررهاي هنگفت دوام آوردند و امروزه هر کدام يک غول اينترنتي هستند. حالادر زمانه اي هستيم که تعدد و تکثير اپليکيشن هاي موجود بازار ما را ياد روزهاي اوج سايت هاي اينترنتي مي اندازد.

ميليون ها اپ در بازار سيستم عامل هاي مختلف وجود دارند و هر روز هم با سرعتي قارچ گونه به تعداد آن ها افزوده مي شود. شايد درز مانه «حباب اپ» قرار داريم و بايد منتظر ترکيدن اين حباب هم باشيم. اما حتي در صورت ترکيدن اين حباب، مطمئنا آنها که بزرگ تر هستند، باقي خواهندماند.

حال که به روزهاي پاياني سال نزديک مي شويم، سراغ پنج دانه درشت اين بازار در سال 1395 رفته ايم تا ببينيم هرکدام، زلزله هاي چندريشتري در ژانر خود ايجاد کرده اند.

5- Waze؛ گمشده اي که پيدا شد

اگر شما هم مانند من بدون استفاده از يک اپليکيشن مسيرياب، رسيدن به مقصدي که با محدوده آن آشنا نيستيد براي تان گيج کننده است، پس مي دانيد که استفاده از يک برنامه کاربردي مسيرياب چقدر اهميت دارد. براي همين چندماهي است با «ويز» (Waze) آشنا شده ام و اين برنامه را به گوگل مپس ترجيح مي دهم. اما چرا ويز را برتر مي دانم؟ ويز امکاناتي دارد که گوگل مپس و ديگر نرم افزارهاي مشابه ندارند. داين برنامه ضمن اين که بهترين و سريع ترين راه را براي رسيدن به مقصد پيشنهاد مي دهد و رستوران، موزه ها و پمپ بنزين ها را مشخص مي کند، يک شبکه اي اجتماعي نهفته در دل خود دارد که امکان ارتباط دوسويه را فراهم مي کند. درواقع مي توانيد هم خودتان اطلاعات به نقشه اضافه کنيد و هم از اطلاعاتي که ديگر کاربران اضافه کرده اند، بهره مند شويد. به عنوان نمونه با نزديک شدن به محل يک خانه مانند تصادف، پنجره اي کوچک (Pop Up) باز مي شود تا اطلاعات کامل تر را روي آن ببينيد.


4- Sketchbook motion؛ دميدن روح به تصاوير بي تحرک

بچه که بوديم سر کلاس يا هنگام درس خواندن، يکي از تفريحات مان اين بود که گوشه کتاب يا دفتر خود يک نقاشي را در چند صفحه پشت سر هم تکرار کنيم و هر بار تصوير را کمي حرکت دهيم. سپس با تند ورق زدن گوشه کتاب، يک انيميشن ساده درست مي کرديم. آن زمان با کمي خلاقيت، انيميشني جالب در گوشه کتاب درسي و دفتر مشق خود مي ساختيم که از ديدنش لذت مي برديم و گاهي با افتخار به دوستان مان نشان مي داديم و حال که فناوري پيشرفت کرده است، خلاقيت افراد به گونه اي ديگر غلغلک داده مي شود. اپليکيشن «اسچ بوک موشن» (Sketchbook motion) يکي از آن بهترين هاي موجود است. اين اپ از نظر «اپل» بهترين برنامه سال 2016 است که به صورت انحصاري براي «آي پد ميني 2» به بعد و آي پد نسل 4 به بعد عرضه شده است. قطعا شما هم وقتي اين آپ را روي آي پد امتحان کنيد، به توسعه دهندگان آن دست مريزاد خواهيد گفت. با اين آپ مي توانيد صحنه هاي زيباي متحرکي را بسازيد، مفاهيم پيچيده را ساده کنيد يا تنها براي سررگمي آن را به کار ببريد. اين اپ به شما کمک مي کند افکت هاي زنده يا حرکات ظريف را به تصاوير خود اضافه کنيد. آنچه در نهايت مشاهده خواهيدکرد، حرکت کردن، زيادشدن و رشد کردن عناصر داخل تصوير است.


3- Google allo؛ زنده باد ارتباطات

دليل انتخاب «Google allo» در فهرست برترين هاي سال 95 اين نيست که «الو» يک پيام رسان سريع و فوق العاده است که امکان تماس با ديگران و چت را فراهم مي کند، بلکه دليل اين انتخاب اين است که اين پلتفرم فراتر از يک پيام رسان است. پيام رسان گوگل هم يک برگر برنده در آستين دارد که چيزي نيست جز داشتن يک دستيار هوشمند (Google Assistant). شما مي توانيد در محيط نرم افزار با اين دستيار صوتي حرف بزنيد و او جواب شما را خواهدداد. مي توانيد جملات خود را به برخي زبان ها محاوره اي بگوييد و اين دستيار آن را تايپ کند و براي ديگران بفرستد يا مي توانيد سوالات خود را در مورد وضعيت آب و هوا، رستوران هاي نزديک، مکان يابي، فيلم هاي روي پرده سينما و... از او بپرسيد. اين دستيار صوتي پرحرف حتي مي تواند همدم خوبي براي شما باشد و درباره موضوعات مختلف مانند فيلم «جنگ ستارگان»، کتاب ها و... گپ بزنيد. براي فراخواني اين دستيار کافيست دستور @google را در برنامه تايپ کنيد.

2- Streaks؛ به ياد آر

اپليکيشن «استريکس» (Streaks) قصد دارد عادت هاي خوب را به زندگي روزمره شما سنجاق کند و براي اينکار چه راهي بهتر از يادآوري؟ کافيست يک فهرست از تکاليف روزانه خود تهيه کنيد و شش تا از کارهاي مهمي که ممکن است پشت گوش بيندازيد در اين فهرست بگنجانيد. اين اپ، راهي براي تبديل کردن کاري که به آن علاقه نداريد، به يک عادت روزانه است. هر چقدر آمار موفقيت آميزتري کسب کنيد، انگيزه تان براي انجام کارها بيشتر مي شود. اين اپ براي رسيدن به اهداف ورزشي و زندگي سالم بسيار کاربردي است و به همين دليل با اپليکيشن «Apple Health» سازگار است تا بهتر بتوانيد شرايط جسمي خود را زير نظر بگيريد.

اگر فعاليت هايي را که در اپليکيشن Health مشخص کرده ايد، انجام دهيد، اين وظايف به صورت خودکار از Health حذف مي شوند. مي توانيد از اپ بخواهيد که به شما يادآوري کند در روز پنج هزار قدم پياده روي کنيد يا دو بار در روز فشان خون خود را بسنجيد و... . در کل مي توانيد زمان مشخصي را براي يادآوري فعاليت مورد نظرتان توسط اپ تعيين کنيد.

1- اپليکيشن نقاشي Prisma؛ با تشکر از پيکاسو، ونگوگ و ديگر نقاشان

قرار است «پيکاسو»، «ادوارد مونک»، «ونگوک»، «لويتان» يا ديگر نقاشان نامدار، تصوير شما را با قلم هاي جادويي خود بکشند. قطعا انتظار نداريد که اين نقاشان از گور بلند شوند و قلم به دست بگيرند، تنها کافيست اپليکيشن «پريسما» (Prisma) را که به نظر ما بهترين اپ سال است، روي دستگاه اندرويدي يا آي او اس خود نصب کنيد. بعد از نصب، فاصله شما با داشتن يک اثر هنري تنها چند لمس ساده است.

اگر قبلا تنها انسان ها بودند که مي توانستند تکنيک و سبک خاصي را اجرا کنند، حالا پريسما هم با قدرت هوش مصنوعي خود سبک کاري نقاشان معروف را مي آموزد و همان سبک ها را روي عکس هاي کاربران پياده مي کند. هر چند پيش از اين هم اپليکيشن هايي براي تبديل عکس به نقاشي طراحي شدند، ولي خروجي پريسما يک سر و گردن از ديگر همتايان خود بالاتر است. تصوير نهايي اي که پريسما به شما تحويل مي دهد بسيار شبيه آن چيزي است که اگر نقاشان آن سبک زنده بودند، مي کشيدند.

اين اپ پس از انتشار در تابستان 95 براي سيستم عامل آي او اس، توانست در صدر محبوب ترين هاي اپ استور قرار گيرد و بعد از آن براي اندرويد هم منتشر شد. همين محبوبيت باعث شد در کمتر از چند هفته ديوار شبکه هاي اجتماعي مختلف به ويژه اينستاگرام از عکس هاي نقاشي شده با پريسما پر شود. عکس هايي که اگر کاربر کمي هوشمندانه عکس و فيلتر را انتخاب مي کرد، تحسين برانگيز بودند. کساني که از اپليکيشن هاي مشابه موجود خسته شده بودند، با آمدن پريسما حسابي سر ذوق آمدند و تا مدت ها با آن سرگرم بودند.

افکت گذاري در پريسما اوايل عرضه آن به صورت آن لاين و از طريق سرورهاي برنامه انجام مي شد. هر چند اين اپليکيشن ولع زيادي براي خوردن و تمام کردن اينترنت مصرفي شما نداشت، اما همين آن لاين بودن باعث مي شد تمرين صبور بودن را بارها از سر بگذرانيد. اگر اينترنت کند بود يا سرور شلوغ، بايد صبر خود را دوچندان مي کرديد. اين آن لاين بودن شايد تنها نکته منفي اي بود که بسياري از کاربران به خصوص در ايران به دليل محدوديت سرعت اينترنت از آن گله داشند، اما حدود يک ماه بعد از عرضه، نسخه آف لاين اين برنامه هم در اختيار کاربران قرار گرفت و اکنون ديگر نيازي به اتصال به اينترنت نيست.

يکي ديگر از پيشرفت هاي خوبي که پريسما داشت اين بود که پشتيباني از ويدئو هم به آن افزوده شد و شما مي توانيد با اين اپ، ويدئوهاي خود هم افکت گذاري کنيد. درواقع توسعه دهندگان نياز کاربران را در بازار به خوبي درک کردند و به سرعت به خواسته هاي آن ها پاسخ دادند.


نکته ها

پريسما از روش يادگيري عميق به نام «شبکه هاي عصبي کانولوشن» (Convolutional neural network) براي تبديل عکس به نقاشي استفاده مي کند.
«Mail.Ru» يکي از مهم ترين شرکت هاي اينترنتي روسيه با رياست «آليشر اوزمانف» ميليونر (Usmanov Alisher)، 10 درصد از سهام پريسما را يک هفته پس از رونمايي اين اپليکيشن در اپ استور خريد.




منبع: مجله دانستنيها



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس