آخرین اخبار

8 مورد زير را حتما از اينستاگرام خود حذف کنيد! چه خبر ... ؟

8 مورد زير را حتما از اينستاگرام خود حذف کنيد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - موارد زير را از اينستاگرام خود حذف کنيد

ما کاربران اينترنت تبديل به افرادي شده‌ايم که جزئيات بيش از اندازه‌اي از زندگي‌مان را به اشتراک مي‌گذاريم. چه عکس‌هاي زيادي از ناهارمان باشد، سلفي‌هاي بيش از اندازه يا عکس‌هايي که اميدواريم به دست افراد سودجو نيفتد، همه‌ي ما در اين عمل مقصريم. و اينستاگرام براي ما ايراني‌ها يکي از بزرگ‌ترين شبکه‌هاي اجتماعي براي چنين اتفاقاتي است.

در حالي که لاف زدن‌هاي بي‌مورد، نقل قول‌هاي انگيزه‌دهنده و پست‌هاي کلاس بدنسازي فرياد مي‌زنندن که «من به توجه نياز دارم» در واقع آسيب زيادي به ما وارد نمي‌کنند، به جز اينکه چند دوست مجازي کمتر داشته باشيم.

اما پست‌هاي ديگري نيز هستند که شايد به سادگي از يادمان مي‌روند، آن پست‌ها و اطلاعات اضافه‌اي که اگر به دست افراد سودجو بيفتند مي‌توانند برايتان دردسرساز شوند. نگران شديد؟ لطفاً نگران نباشيد. فقط حواستان باشد که مواردي که مي‌گوييم را از صفحه‌ي اينستاگرامتان حذف کنيد.

مقاله‌اي که اين مطلب را از روي آن برايتان آماده کرده‌ايم در مورد فيسبوک صحبت مي‌کند اما با خواندن آن متوجه شديم که همه‌ي اتفاقات گفته شده را هنگام استفاده‌ي کاربران ايراني از اينستاگرام نيز مشاهده مي‌کنيم به اين ترتيب بود که اين مقاله را با کمي تغيير، و با کمک از مقاله‌هاي قبلي در مورد تامين امنيت حريم خصوصي در اينستاگرام برايتان آماده کرديم.

در مورد استفاده از اينستاگرام و تغيير بعضي از تنظيمات و اطلاعاتي که در اين مقاله در اختيارتان گذاشته مي‌شود کسب اطلاعات بيشتر در مورد قابليت‌ها و تنظيمات مهم اينستاگرام نيز مي‌تواند قدم خوبي در جهت تامين امنيت بيشتر در اين شبکه‌ي اجتماعي محبوب در ايران باشد. بگذاريد شروع کنيم.

1.شماره موبايل‌تان

ديگر از دوران ياهو مسنجر فاصله‌ي زيادي گرفته‌ايم، روزهايي که شايد خيلي‌ها آرزو داشتند که مي‌توانستند شماره موبايل خود را به آساني به اشتراک بگذارند تا شخص مورد نظرشان بتواند با آن‌ها تماس بگيرد. بله، شايد تا چند سال پيش به اشتراک گذاشتن شماره موبايل در صفحه‌ي شبکه‌ي اجتماعي فکر خوبي به نظر مي‌رسيد اما ديگر اينطور نيست.

نه، البته که شبکه‌هاي اجتماعي از شماره موبايل شما سو استفاده نخواهند کرد اما به ياد داشته باشيد که خيلي‌ها هنگام چک کردن پروفايل شما به دنبال اطلاعات شخصي‌تان هستند يا حتي مي‌توانند افراد کم سن و سالي باشند که از شماره موبايل‌تان براي مزاحمت تلفني استفاده کنند. حتي اگر اتفاق بدي در اين مورد برايتان نيفتد انتظار هم نداشته باشيد که اتفاق خوبي در انتظارتان باشد پس بهتر است که هميشه مراقب باشيد.


2.عکس‌هايي که در آن‌ها «در حال خودتان نيستيد»

شايد بخواهيد به تمام دوستانتان نشان دهيد که ديشب چه شب خوبي داشته‌ايد اما اگر تنظيمات پروفايل‌تان در حالت خصوصي تنظيم نشده باشد اين فقط دوستانتان نيستند که از شب شما باخبر خواهند شد. گرچه اين عکس‌ها مي‌توانند باعث نااميد شدن پدر و مادرتان شوند اما مي‌توانند تاثيرات بزرگ‌تري نيز روي زندگي شما داشته باشند، براي مثال هنگام چک کردن پروفايل‌تان بعد از ثبت‌نام در يک مصاحبه‌ي کاري مي‌توانند دليلي باشند که شما را از چشم کارفرما بيندازند.

شايد جمله‌ي آخرمان برايتان کمي دور از ذهن باشد اما بهتر است بدانيد که چک کردن صفحه‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي به ابزاري معمول براي بسياري از کارفرمايان تبديل شده است. با توجه به راحت بودن پيدا کردن و دسترسي به اشخاص مختلف در شبکه‌هاي اجتماعي نبايد هم انتظار ديگري در اين زمينه داشته باشيم. و البته به احتمال زياد ديدن عکس‌هاي شما در حالي که در حال خودتان نيستيد و وقتي که در حال انجام کارهاي کمي غيرمعمول‌تر هستيد روي کارفرمايتان تاثير مثبتي نخواهد گذاشت. توصيه مي‌کنيم که يا اين عکس‌ها را از پروفايل خود پاک کنيد يا تنظيمات حريم شخصي خود را تغيير دهيد.


3.تاريخ تولد شما

خيلي خوب است وقتي دوستانتان که از زمان تولد قبلي‌تان با آن‌ها ارتباطي نداشته‌ايد در روز تولدتان برايتان پيام تبريکي مي‌فرستند، اتفاقي که مي‌تواند باعث شود در روز تولدتان احساس دوست داشته شدن و مهم بودن کنيد. اما از تاريخ تولد مي‌توان بيشتر از يک تبريک معمولي استفاده کرد.

در کنار نام و آدرس محل زندگي شما، تاريخ تولدتان يکي از معدود اطلاعاتي است که جاعلان هويت از آن براي جعل هويت شما استفاده مي‌کنند، پس چرا بايد چنين اطلاعاتي را به راحتي در اختيار همگان قرار دهيد؟ البته که مهم‌تر است که از جعل هويت خود پيشگيري کنيد تا اينکه در روز تولدتان چند پيام تکراري تبريک از دوستان نه چندان نزديک‌تان دريافت کنيد، اينطور نيست؟


4.مکان شما

اگر آدمي هستيد که زياد به سفر مي‌رويد و جاهاي مختلف را مي‌بينيد شايد تگ کردن مکان‌تان در عکس‌ها اتفاق جالبي باشد، اما اگر از افرادي هستيد که در حال پست کردن عکسي از خانه‌تان هستيد و آدرس خانه‌ي خود را به عنوان مکان‌تان در عکس تگ مي‌کنيد لطفاً اين کار را نکنيد. تنها اتفاقي که در اين صورت مي‌افتد اين است که افراد سودجو به اطلاعات شخصي بيشتري از شما دسترسي دارند و مي‌توانند از آن براي سو استفاده بهره ببرند.

البته اطلاعات مکاني ديگري نيز هست که بايد از به اشتراک گذاشتن آن‌ها خودداري کنيد. کودک‌تان را جلوي در مدرسه‌اش پياده کرده‌ايد و هنگام پياده شدن عکسي با او گرفته‌ايد؟ در اين مورد نيز به اشتراک گذاشتن اطلاعات مکاني به احتمال زياد کار هوشمندانه‌اي نباشد. همچنين اگر در حال خارج شدن از شهر براي چند روز هستيد لطفاً از به اشتراک گذاشتن عکسي در اين زمينه خودداري کنيد.


5.عکس‌هاي فرودگاه و تعطيلات

مي‌توانيد از اينستاگرام براي به اشتراک گذاشتن عکس‌هاي مهماني و تعطيلات خود استفاده کنيد تا حسودي دوستانتان را برانگيزيد، هر چه باشد اينستاگرام براي همين کارها ساخته شده است، مگر نه؟ اما مي‌توانيد کمي صبر کنيد و بعد از بازگشتنتان از سفر اين کار را انجام دهيد.

گرچه شايد اين عکس‌ها پيامي که مي‌فرستند اين باشد که برداشت شما از خوش‌گذراني عکس گرفتن در مکاني جديد و به اشتراک گذاشتن آن است اما اين عکس‌ها پيام ديگري را نيز در اختيار افراد مي‌گذارند «سلام، خانه‌ي من براي چند هفته‌ي آينده خالي است، مي‌توانيد از آن دزدي کنيد.»

حتي اگر حريم شخصي اينستاگرام‌تان را تنظيم کرده‌ايد و مطمئنيد که همه نمي‌توانند پست‌هاي شما را ببينند چند نفر از آن 643 دنبال‌کننده‌اي که داريد را واقعاً مي‌شناسيد و به آن‌ها اطمينان داريد؟


6.رئيس‌تان

با اينکه در شبکه‌هاي اجتماعي چندان مراقب نبوده‌ايد اما توانستيد شغلي که مي‌خواستيد را پيدا کنيد؟ بعد از اين مطمئن شويد هر کاري که مي‌کنيد رئيس خود را به عنوان يکي از دوستانتان در اينستاگرام انتخاب نکنيد و انتظار نداشته باشيد که دوست شدن با رئيس‌تان در اينستاگرام سبب پيشرفت کاري‌تان شود. شايد اگر در حال صحبت کردن در مورد linkedin يا twitter بوديم اوضاع کمي فرق مي‌کرد اما در مورد اينستاگرام اين طور نيست. حتي اگر مي‌خواهيد توصيه‌هاي ما را رعايت کنيد و عکس‌هاي عجيبي در اينستاگرام خود نگذاريد باز هم دسترسي رئيس‌تان به صفحه‌ي شخصي‌تان اتفاق خوبي نيست.

موارد زيادي از کاربراني وجود دارند که شغل خود را به خاطر ابراز نظرشان در شبکه‌هاي اجتماعي از دست داده‌اند. حتي اگر قرار نيست که به صورت مستقيم نسبت به رئيس‌تان در شبکه‌هاي اجتماعي صحبت کنيد هنوز هم راه‌هاي زيادي وجود دارد که ممکن است اتفاقاتي بيفتد که به ضرر شما تمام شود. وقتي که دوستانتان شما را در عکسي تگ کنند که از همان روزي است که به رئيس خود گفته بوديد که مريضيد و نمي‌توانيد سر کار برويد، نبايد منتظر اتفاقات خوبي باشيد.

البته اين اتفاق دوطرفه است. آيا دوست داريد عکسي از رئيس‌تان ببينيد که در کنار استخر يا دريا در حال وقت‌گذراني است؟ شايد چنين عکسي کمي در جلسه‌ي کاري بعديتان تاثيرگذار باشد.


7.عکس‌هاي کسي که قبلاً با او در رابطه بوده‌ايد

شايد به نظر چيز کوچک و بي‌اهميتي باشد، اما به حرف‌هاي ما گوش کنيد، آن عکس‌ها را پاک کنيد. نه تنها چنين عکس‌هايي مي‌توانند شما را با اشخاصي که در آينده با آن‌ها در رابطه خواهيد بود دچار مشکل کنند، بلکه در حال حاضر بسياري از افراد قبل از اينکه تصميم بگيرند مي‌خواهند با شما بيشتر آشنا شوند يا نه، اسکن کاملي از کل پروفايل شما خواهند داشت و ممکن است که ديدن چنين عکس‌هايي تاثير خوبي روي آن‌ها نداشته باشد.

بعضي از اپ‌ها و سرويس‌هاي جانبي نيز محبوب‌ترين عکس‌هاي چند سال گذشته‌تان را برايتان پيدا مي‌کنند و به نمايش مي‌گذارند تا خوشحال شويد. و اگر در کشمکشي احساسي در مورد رابطه‌ي قبلي‌تان هستيد و تلاش مي‌کنيد که از آن فضا خارج شويد آخرين چيزي که نياز داريد ببينيد چنين عکسي خواهد بود. البته که مي‌توانيد عکس‌هاي گذشته‌تان را جايي ذخيره داشته باشيد اما اين که آ‌ن‌ها را در حساب شبکه‌ي اجتماعي خود نگاه داريد بحث ديگري است.


8.هر چيزي که «آن دوست عجيب‌تان» شما را در آن تگ مي‌کند

همه‌ي ما دوستي داريم که همگام با بقيه بزرگ نشده است، هماني که هيچ تلاشي براي پيشرفت در زندگي نمي‌کند، دوستان جديد پيدا نمي‌کند و هنوز فکر مي‌کند که تگ کردن شما در عکس‌هاي نامعمول و بي‌ربط مي‌تواند کار بسيار جالبي باشد. همان دوستي که هر دفعه که نامش را در ليست نوتيفيکيشن‌هايتان مي‌بينيد احساس مي‌کنيد زندگي‌تان در خطر افتاده است.

نه تنها بايد عکس‌هايي که قبلاً توسط او در آن‌ها تگ شده‌ايد را از پروفايل خود حذف کنيد بلکه بايد تنظيمات خود را به گونه‌اي انجام دهيد که عکس‌هاي جديد اين شخص نيز در پروفايل‌تان به نمايش گذاشته نشود.
مي‌توانيد تنظيمات اينستاگرام خود را به نحوي تغيير بدهيد که عکس‌هايي که در آن‌ها تگ مي‌شويد براي نمايش داده شدن در حساب کاربري شما نياز به تاييد خودتان داشته باشند. البته که چنين کاري مي‌تواند براي 95 درصد از عکس‌هاي مناسب‌تان، کاري بيش از اندازه باشد اما ارزشش را دارد که از دست عکس‌هاي خاصي در امان باشيد.




منبع: digiro.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس