آخرین اخبار

نوبخت: عيدي کارمندان بهمن پرداخت مي‌شود اقتصادي

نوبخت: عيدي کارمندان بهمن پرداخت مي‌شود

  بزرگنمايي:

چه خبر - واريز عيدي با حقوق بهمن ماه يا تا 20 اسفند

محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت صبح امروز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران با اشاره به سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار داشت: رهبريت مرجع ديني در انقلاب اسلامي نقطه تمايز آن با ساير انقلاب‌هاست و اين در شرايطي بود که دو گفتمان ليبراليست و سوسياليست که گفتمان غالب آن دوران بودند و انقلاب اسلامي با رهبري مرجع ديني حرف جديدي داشت.

وي افزود: فراگيري انقلاب، مقابله با استکبار از ويژگي‌هايي بود که در شعارهاي آزادي، استقلال و جمهوري اسلامي به چشم مي‌خورد. وقتي انقلاب به پيروزي رسيد، دولت‌هاي غربي فکر مي‌کردند هيجاني است که فروکش خواهد کرد که ديدند اين‌گونه نيست.

سخنگوي دولت تلاش براي تجزيه کشور، تخريب چهره‌هايي چون شهيد بهشتي و چمران را از توطئه‌‌اي کشورهاي استکبار عليه ملت ايران دانست و افزود: وقتي در اين زمينه به نتيجه نرسيدند به ترور چهره‌هايي چون شهيدان مفتح، مطهري، رجايي و باهنر روي آوردند و به خيال خودشان دنبال از بين بردن مغز و زبان انقلاب بودند و تفکر انقلاب را دفاع از تروريسم مي‌دانستند، اما امروز مشخص است چه کسي تروريسم است و جمهوري اسلامي ايران مصمم در مقابل تروريسم‌هايي چون القاعده و داعش با اين تفکر غلط مبارزه مي‌کند.

نوبخت با اشاره به نقش دشمنان و قدرت‌هاي جهاني در جنگ عليه ايران با ذکر خاطراتي از شکل‌گيري بسيج و سپاه، تصريح کرد: بسيج و سپاه امروز همان بسيج و سپاهي است که سال‌ها مقابل دشمن جنگيد و در نهايت ديديم امروز جمهوري اسلامي ايران در همه عرصه‌ها کجاست و دشمنان آن در چه شرايطي هستند.

وي با بيان اينکه تحريم‌ها از ابتدا عليه جمهوري اسلامي ايران وجود داشت، يادآور شد: اين دولت‌ها به زعم خودشان دنبال تحريم‌هاي هوشمند و فلج‌کننده بودند، اما در هفته گذشته صندوق بين‌المللي پول ايران را هجدهمين قدرت اقتصادي جهان اعلام کرد، لذا انقلاب توانسته در همه عرصه‌ها به نقش‌آفريني بپردازد.

سخنگوي دولت با اشاره به پيروزي جمهوري اسلامي ايران در مذاکرات اخير هسته‌اي، گفت: امروز اگر برخي از اين قدرت‌ها معتقدند سرشان کلاه رفته که البته ما چنين ادعايي را نداريم و معتقديم معادله‌اي برد برد براي دنيا بود. اگر نتايج اين مذاکره براي آنها سخت نبود، لازم نبود آن را پاره کنند و اگر امروز آمريکا بخواهد کاري عليه آن انجام دهد، خودش در انزوا قرار خواهد گرفت.

نوبخت در ادامه نشست هفتگي خود با خبرنگاران با اشاره به توافق بانک مرکزي و خزانه‌داري در ستاد اقتصادي دولت در زمينه پرداخت‌هاي کارکنان در آستانه سال جديد، گفت: تلاش مي‌شود عيدي به همراه حقوق بهمن‌ماه به کارکنان دولت پرداخت شود و حداکثر تا 20 اسفندماه همه حقوق‌ها پرداخت شود تا براي وجوهات اضافي و کمبودها تصميم گرفته شود.

وي در پاسخ به سوالي درباره سرانجام پول‌هاي بلوکه شده، گفت: ايران در کل همه آنچه داشته آزاد شده، مگر مواردي که به مسائل هسته‌اي مربوط نبوده است.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي درباره مذاکره با مسئولان آمريکايي در زمينه لغو رواديد اتباع ايراني، گفت: قطعا مذاکره‌اي نداشتيم، اما مواضع ما مشخص است، مبني بر اينکه منافع ملي براي ما اصل است. اگر کسي منافع ملي ما را تهديد کند، قطعا منافع ملي خود آنها نيز تهديد خواهد شد و بر اين اساس هر جا لازم باشد اقدام متقابل انجام مي‌شود. مسئولان ذيربط در عرصه‌هاي مختلف حواس‌شان هست و چنانچه ديديم در زمينه ورزش کشتي مسئولان امر اقدام متقابل انجام دادند.

نوبخت در پاسخ به پرسشي درباره احتمال رياست محمد شريعتمداري در ستاد انتخابات آقاي روحاني و فعاليت اين ستاد، گفت: بنده هم مثل شما اين اخبار را در رسانه‌ها ديدم. قطعا دولت هر اقدامي انجام خواهد داد در قالب قانون خواهد بود. من هم از طريق رسانه‌ها اين مسئله را شنيدم و در داخل دولت چنين خبري نيست. دولت هر اقدامي در چارچوب قانون انجام خواهد داد تا شبهه‌اي پيش نيايد.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره احتمال تغيير و تحولات در دولت براي فعاليت‌هاي انتخاباتي، گفت: بالاخره يک فضاي روشن و شفافي است؛ ما که نمي‌توانيم بدون‌ توجه به قانون فعاليت کنيم. ممکن است اختياراتي داشته باشيم، اما مسئوليت‌هايي داريم و قطعا اقداماتي انجام نخواهيم داد که مخالف قانون باشد و مطمئن باشيد تلاش مي‌کنيم تخلفي از سوي همکاران ما در دولت رخ ندهد.

سخنگوي دولت با يادآوري اين نکته که بنده پيش از انتخابات مسئوليت دبيرکل حزبي را داشتم، خاطرنشان کرد: در 4 سال اخير شايد حتي سه بار هم براي عرض خدا قوت به حزب سر نزده‌ام، البته در دنيا مشکلي در اين زمينه وجود ندارد، اما در ايران فعاليت حزبي اين چنيني منفي است. مطمئن باشيد اگر فردي در دولت بخواهد فعاليت انتخاباتي داشته باشد طبق قانون عمل خواهد شد و براي فعاليت انتخاباتي کنار مي‌رود تا مشکلي ايجاد نشود.

نوبخت درباره اين‌ ادعا که فشارهايي از سوي برخي نهادها براي کنار رفتن آقاي روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده وجود دارد، تصريح کرد: بنده اين مسئله را از سوي رسانه‌ها مشاهده کردم، اما اينکه فشار رسمي از سوي نهادها مطرح باشد، چنين نيست، اما اينکه برخي جريان‌هاي سياسي فشارهايي را بر ايشان بيارورند، خوب اين از ابتداي دولت هم بوده، البته ايشان بسيار زيرک و فهيم هستند و به دنبال خدمت به مردم هستند.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره عدم تکذيب اتهامات برخي از نزديکان دولت و اينکه برخلاف انتظار پاسخي به اين مسائل نداشته است، گفت: وقتي موضوعي مطرح مي‌شود از دو حالت خارج نيست، يا اين موضوع در قوه قضائيه مطرح شده يا اصلا هيچ رسيدگي صورت نمي‌گيرد که اين نوع موارد اتهام است و ما ضمن تکذيب و نفي آنها اين حق را قائل مي‌شويم، اگر کسي حرف و مستنداتي دارد آن را به قوه قضائيه ارائه کند.

سخنگوي دولت با اشاره به اظهارات قبل خود درباره نمايندگان مجلس، خاطرنشان کرد: قوه قضائيه استقلال وظيفه و انگيزه لازم را براي برخورد با تخلفات دارد، اما اينکه ما مواردي را مطرح کنيم که هنوز قطعي نيست، زشت است و ما آن را تقبيح کرده و انتظار داريم مورد توجه همه قرار گيرد. خود را انقلابي مي‌دانيم و به دنبال تبليغ انقلابي‌گري هستيم، لذا در اين موارد هم بايد انقلابي و اخلاقي عمل کرد، زيرا اين رفتارها ضدانقلابي است.

نوبخت درباره واکنش‌ها به آزمايش موشکي ايران، گفت: ما در عرصه‌هاي مختلف توليداتي داريم که بخشي در حوزه‌هاي دفاعي و فني است که بايد آزمايش و تست شود، بدون اينکه هيچ محدوديتي داشته باشيم.

وي افزود: دوستان ما البته مصمم هستند تا آزمايش‌هايي که صورت مي‌گيرد مورد دستاويز برخي قرار نگيرد. بدخواهاني در عرصه بين‌الملل از هر فرصتي عليه ايران استفاده مي‌کنند.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوال ديگري درباره ديدار اخير رئيس‌جمهور با رهبر انقلاب و مطرح شدن مسائلي از قبيل دلخوري رئيس‌جمهور و توصيه‌هاي رهبري به ايشان، گفت: جلسات به صورت مستمر وجود دارد که رئيس‌جمهور با رهبري ديدار مي‌کند و مسائل مختلفي در آن ديدارها مطرح مي‌شود، اما اين مواردي را که شما مطرح کرديد از رئيس‌جمهور و رهبر معظم انقلاب نشنيدم.

نوبخت با اشاره به اينکه برخي مطالب مطرح شده درباره محتواي اين ديدار ممکن است زائيده ذهن برخي باشد، به رابطه ديرين رهبر انقلاب و رئيس‌جمهور اشاره کرد و افزود: وجود رهبري معظم ظرفيت بزرگي‌‌‌ براي همه دولت‌هاست و هر جا در چارچوب نظرات ايشان عمل شد، موفقيت‌هايي نصيب دولت‌ها شده است.

منبع: تسنيم



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي