آخرین اخبار

رضايي خطاب به ترامپ: بزرگتر از تو به ايران اخطار دادند اما نتوانستند کاري کنند سياسي

رضايي خطاب به ترامپ: بزرگتر از تو به ايران اخطار دادند اما نتوانستند کاري کنند

  بزرگنمايي:

چه خبر - ترامپ بزرگ‌تر از تو به ايران اخطار داده‌اند و...محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در اولين يادواره شهيد مدافع حرم سردار حاج جواد محمدي‌فرد با تبريک ميلاد حضرت زينب(س)، گراميداشت دهه فجر و سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: ولادت با سعادت قله رفيع و استوار انسانيت و اسوه صبر را به محضر حضرت ولي‌عصرعج) و رهبر معظم انقلاب تبريک عرض مي‌کنم. همچنين اولين سالروز تولد علي‌اکبر محمدي فرد را به خانواده شهيد محمدي فرد در سالگرد شهادت پدرش تبريک مي‌گويم.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: دهه فجر، دهه پيروزي ملت ايران است و اميدواريم بتوانيم اين راه را ادامه دهيم و امانتي را که به ما سپرده‌اند به صاحبش برگردانيم. انقلاب اسلامي از ايران شروع شد و در دنيا طنين افکند و دشمنان قسم‌خورده ايران هم اين حادثه را با اعجاب توصيف کردند. اين اعترافات چند دليل داشت. ملت ايران در برابر رژيمي بسيار مقتدر پيروز شده بود؛ رژيمي که همه نوع ابزار سرکوب در داخل داشت. خبرچين‌هاي شاه در همه‌جا بودند. تشکيلات سازمان امنيت ايران را موساد، سي آي اي و سازمان جاسوسي انگليس آموزش داده بودند و آنها هم در همه‌جا شنود و مخبر داشتند. از سال 1353 اطوري به خفقان شدت دادند که سران مبارزان زنداني و تبعيد شدند. شهرباني شاه هم به ساواک کمک مي‌کرد.‌

وي ادامه داد: شاه که در بيرون از ايران به عنوان ژاندارم آمريکا و برادر اسرائيل شناخته مي‌شد، با حمايت‌هايي که از اسرائيل داشت و نفت ما را به رژيم اشغالگر مي‌فروخت در کشورهاي اسلامي ما را سرافکنده کرده بود. پيش از انقلاب 50 هزار مستشار آمريکايي در در ايران بودند که بخش زيادي از درآمدهاي نفتي شاه را خرج مي‌کردند؛ به طوري که تعدادي از آمريکايي‌ها ا متولد ايران هستند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: همه اروپا از شاه حمايت مي‌کردند. شوروي و چين هم در ماه‌هاي آخر علناً از شاه حمايت مي‌کردند. همه دنيا تقريباً پشتيبان شاه بود. ملت ايران با اين موجود در افتاد. در اين شرايط ساواک در اوج خوشحالي از پيروزي‌هايش، مقاله‌اي با امضاي رشيدي مطلق در روزنامه اطلاعات به چاپ رساند که به دنبال آن انفجاري از اعتراضات رخ داد و انقلاب آرام‌آرام شدت گرفت. حادثه پشت حادثه به وقوع پيوست و اين رژيم مقتدر به زانو در آمد.

رضايي افزود: نقطه عبرت‌آموز اين است که انقلاب اسلامي در شرايطي روي داد که سران و رهبران انقلاب در ميان مردم نبودند، بلکه اعلاميه‌ها امام به قم و تهران مي‌آمدند و پيام امام را به مردم مي‌رساندند. مردم هسته‌هاي انقلابي را به راه انداختند و مراسم‌هاي چهلم شهدا در تبريز و شهرهاي ديگر، ارتباط انقلابيون را تسهيل کرد. اين هسته‌هاي پنهان در شهر يزد و اصفهان و ساير بلاد هم همديگر را پيدا کردند و اين رودخانه‌ها به دريا مبدل شد. بنابراين شگفتي دنيا از اين حادثه به حق است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، با طرح اين سؤال که رمز اين واقعه عظيم چه بود؟ گفت: حضرت امام تاريخ و تحولات مشروطه را مطالعه کرده بودند، حوادث ملي شدن صنعت نفت را به چشم خود ديده و حضور در پانزدهم خرداد را نيز لمس و تجربه کرده و باتجربه اين رويدادها به ميدان آمده بودند.

وي ادامه داد: مسئله مهمي بود اين تجربه. ولي رمز اصلي انديشه امام بود که معتقد بود اگر مردم و اسلام در کنار هم باشند معجزه مي کنند. اين حقيقت در انديشه امام شکل گرفته و نهادينه شده بود. رهبر معظم انقلاب فرمودند از امام پرسيدم شما کي به فکر جمهوري اسلامي افتاديد، امام گفته بودند: ما به تکليفمان عمل کرديم. ما کوتاهي نکرديم و به دستور خدا عمل کرديم. اين گونه شد که دين ، صداقت ، فداکاري و نداي قرآن به گوش مردم رسيد، فطرت هاي الهي بيدار شد و به هم پيوست و انقلاب رخ داد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: مردم به زندگي و وصيت شهدا نگاه کنند و رمز پيروزي را در حيات طيبه خانواده هاي شهدا ببينند. اين نوع انسان ها در مکتب امام تربيت شدند. اينها بودند که اين حادثه بزرگ را ايجاد کردند و رژيم مستبد پهلوي را از پاي در آوردند. از آن روز ملت ايران از پاي ننشستند. در همه اين حوادث من شاهد بودم که مردم چه تلاش هاکردند و چه سختي ها و مرارت هايي را متحمل شدند. امروز فرزندان امام با رهبري داهيانه رهبرفرزانه انقلاب ، ما را تا مرزهاي مديترانه به پيش برده اند ؛ طوري که فرزندان شما در آنجا کمک مستشاري مي کنند و موشک هاي ما تا 2000 کيلومتر آن سو تر اهداف را با دقت مورد اصابت قرار مي دهند.

رضايي با اشاره به پيام ها و رفتارهاي ضد ايراني رئيس جمهور آمريکا گفت:امروز آقاي ترامپ توييت کرده که من به ايران اخطار داده ام. بزرگ تر از تو به ايران اخطار داده اند و کاري نتوانسته اند بکنند. مراقب باشيد آقاي ملک سلمان و نتانياهو زير پاي شما پوست خربزه نيندازند. آقاي ترامپ بيشتر فکر کنيد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اگر از ارزش هاي انقلاب فاصله بگيريم، نه تنها نمي توانيم مشکلات بزرگ را حل کنيم، بلکه در حل مشکلات روزمره هم فرومي مانيم.

وي افزود: ما بايد ارزش‌هاي انقلاب مانند وحدت و فداکاري و ولايت و کار براي خدا را حفظ کنيم و موانع را پشت سر بگذاريم. تا امروز از حوادث بزرگي عبور کرده ايم و بايد بدانيم اگر از اين راه فاصله بگيريم، مشکلات ما مانند تورم و بيکاري بيشتر مي شود. ما مشکلات اقتصادي را هم با همين ارزش ها مي توانيم پشت سر بگذاريم. در جنگ سيم خاردار هم به ما نمي دادند، اما امروز تانک و موشک مي‌سازيم. قبل از انقلاب با ميلياردها دلار به ما موشک نمي دادند. حالا همه اينها را مي سازيم.با اين حال در بخش اقتصاد اين گونه پيشرفت هاي درخشان ديده نمي شود. اقتصاد، صنعت و خودرو ملي ما شايسته ملت ايران نيست. براي پيشرفتهاي شگفت انگيز، بايد به ارزش ها برگرديم. چند سال پيش هواپيماي آر کيو 170 را نيروهاي ما در 6 ماه مشابه سازي کردند. هواپيماي ما بهتر از نمونه اصلي بود و کشورهاي ديگر حاضر بودند آن را از ما تهيه کنند.

وي افزود: اگر مديران در همه ادارات ما مانند شهدا و آتش نشان هاي فداکار با نهايت تعهد و احساس مسووليت کار کنند، هيچ مشکلي باقي نمي ماند. بياييد در سالگرد انقلاب به فرمول پيروزي انقلاب برگرديم.

استاد دانشگاه جامع امام حسين(ع) ادامه داد: فداکاري هاي شهداي مدافع حرم ، ستودني و ارزشمند است. آمريکايي ها مي ترسند که در زمين فعال شوند؛ اما مبارزين شيعه جلو پيشرفت داعش را گرفته اند و نقشه هاي آمريکايي ها را نقش بر آب کرده اند. رزمنده اي که از وسط تهران با اين روحيه به 2000 کيلومتر آن سو تر برود کار بزرگي کرده است که نمي توان آن را با هيچ سنجه و عياري جز معيار اخلاص و عبوديت حق سنجيد.

رضايي با اشاره به روايتي در مورد خلقت انسان گفت: خداي متعال به فرشته هايش گفت: شما آنچه را من مي دانم، نمي دانيد. آن چيز ، عاشورا و حضرت امام حسين (ع) و زينب (س)بود. بدانيم که شهدا امتداد علم الهي اند و عظمتي که در دل جوانان انقلابي و شيعه موج مي زند،از علم خداوند منشأ گرفته است.




منبع: تسنيم




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد