آخرین اخبار

آخرين خبرها از وضعيت کارخانه‌هاي ارج و آزمايش اقتصادي

آخرين خبرها از وضعيت کارخانه‌هاي ارج و آزمايش

  بزرگنمايي:

چه خبر - آخرين وضعيت کارخانه‌هاي ارج و آزمايش وزير صنعت، معدن و تجارت در آخرين اظهارات خود که تيرماه انجام شد در مورد پرونده کارخانه‌ ارج اعلام کرد که پرونده اين کارخانه‌ها روي ميزش باز است، اما از آن زمان تاکنون خبر ديگري در اين خصوص منتشر نشد به همين دليل پس از گذشت حدود شش ماه، در گفت‌وگو با عباس هاشمي - مدير کل دفتر صنايع فلزي و لوازم خانگي وزارت صنعت، معدن و تجارت - آخرين وضعيت کارخانه‌هاي "ارج" و "آزمايش" را جويا شد که در ادامه آمده است.

وي با اشاره به اين‌که جلساتي با سهامداران کارخانه "ارج" در همين رابطه برگزار شده است، اظهار کرد: بانک‌ها طبق سياست‌هاي ابلاغي متوجه شده‌اند که نمي‌توانند بنگاهداري کنند و قصد بنگاهداري نيز ندارند؛ بنابراين به دنبال اين هستيم طبق مذاکرات انجام شده با بخش خصوصي آنها را به خريداري کارخانه‌هاي مربوطه مجاب کنيم.

هاشمي ادامه داد: گام دومي که بايد برداشته شود وصل کردن اين شرکت‌هاي خصوصي با برندهاي معتبر خارجي است تا با تکنولوژي که از کشورهاي خارجي به ايران منتقل مي‌شود کار را پيش ببريم، چراکه طي 30- 35 سال گذشته تجهيزات و تکنولوژي در کارخانه‌هاي ارج و آزمايش بروز نشده است و به مرور زمان به سمت ميرايي حرکت کرده‌اند.

مدير کل دفتر صنايع فلزي و لوازم خانگي وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اين‌که کارخانه‌هاي مربوطه بنابر مديريت دولتي اداره مي‌شدند، گفت: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر اين است که کارخانه‌هاي مربوطه طبق همکاري مشترک با شرکت‌هايي که به تکنولوژي‌هاي روز دنيا دسترسي دارند وصل کنند و در نهايت بين با همکاري دو طرف مابين شرکت‌هاي خصوصي داخلي متقاضي و خارجي داراي تکنولوژي فعاليت مشترک صورت گيرد تا بتوانيم لوازم خانگي بروز را در کشور توليد کنيم.

وي افزود: بايد محصولات توليد شده صادرات محور و مورد پسند مصرف‌کنندگان داخلي و خارجي باشد.

هاشمي با تاکيد بر اين‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت از بين رفتن برند کارخانه "ارج" را تحميل نخواهد کرد، اظهار کرد: به هرحال طي مدت گذشته فرآيند بدين صورت به پيش رفته است و در نقطه کنوني قرار گرفته‌ايم، اما به هر حال از بين رفتن کارخانه "ارج" را تحميل نمي‌کنيم و قصد داريم با مذاکره انجام شده با بخش خصوصي آنها را مجاب کنيم با شرکت‌هاي داراي تکنولوژي خارجي همکاري کرده و در نهايت محصولي بروز و با کيفيت توليد شود.

وي همچنين با اشاره به آخرين وضعيت کارخانه ارج، اعلام کرد: در حال حاضر کارخانه "ارج" تعطيل نيست، اما بايد اذعان کنيم که فعاليت آنچناني و چشم‌گير هم ندارد، بنابراين به دنبال اين هستيم تا به معناي واقعي کارخانه "ارج" را فعال کنيم.

مدير کل دفتر صنايع فلزي و لوازم خانگي وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنين درباره وضعيت کارخانه "آزمايش" نيز بيان کرد: کارخانه "آزمايش" در تهران تعطيل و و ماشين‌آلات آن به کارخانه آزمايش مرودشت منتقل شده است. ماشين‌آلات اين کارخانجات بروز نيست و بايد جايگزين کردن ماشين‌آلات داراي تکنولوژي و بروز در دستور کار قرار گيرد تا واحدها تغيير کرده و شرايط رقابت‌پذيري فراهم شود.

هاشمي در مورد ارزش قيمتي زمين و نيز ارزش برند اين کارخانجات، خاطر نشان کرد: اگر کسي بخواهد در ارتباط با خريداري اين کارخانجات اقدام کند امکانات و ابزار اين کارخانه‌ها قيمت مجزا و برند آنها نيز داراي قيمت ديگري است، چراکه ارزش و اعتبار امکانات و برند متفاوت است.

وي ادامه داد: وزير صنعت، معدن و تجارت تاکيد داشت که "ارج" پس از واگذاري نبايد فعاليت ديگري داشته باشد و به طور مثال در رابطه با نمايشگاه اتومبيل و يا هايپرمارکت فعاليت کند و تنها بايد فعاليت توليدي داشته باشند. وزير در اين رابطه دستور داد و بنده نيز اين دستور را به مديرعامل و هيات مديره گروه سرمايه‌گذاري توسعه ملي منتقل کردم.

مدير کل دفتر صنايع فلزي و لوازم خانگي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اين‌که کارخانه‌هاي "ارج" و "آزمايش" داراي مشتري هستند، گفت: بانک قيمت زمين را تعيين مي‌کند اما وزير صنعت، معدن و تجارت اعتقاد دارد اين زمين‌ها به هيچ‌ وجه قابل واگذاري نيستند که قيمت‌گذاري شوند، چرا که اين زمين‌ها کاربرد ديگري دارند.

هاشمي با بيان اين‌که به خريداران بخش خصوصي توصيه کرديم که بيشتر از منابع مالي خارجي بهره‌ گيرند، اظهار کرد: علت اين‌که به دنبال همکاري با برندهاي خارجي هستيم اين است که آنها آورده‌اي را به کشور داشته باشند و به طور مثال اگر 50 درصد توليد را با برند خارجي دارند برند ارج را نيز احياء کنند.

وي در پاسخ به اين‌که پيش‌بيني مي‌شود تا چه زماني وضعيت برند ارج تعيين تکليف شود، خبر داد: فکر مي‌کنم اگر روند پيگيري‌ها به صورت خوشايند پيش برود تا دو ماه آينده وضعيت کارخانه ارج تعيين تکليف مي‌شود.

مدير کل دفتر صنايع فلزي و لوازم خانگي وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: حداقل هفت تا هشت جلسه در مورد کارخانه "ارج" به‌طور جدي برگزار شده و داوطلباني وجود دارند که مي‌خواهند ورود کنند. با توجه به اين‌که نظر ما صرفا توليد است و مالکيت بانک ملي هم در مورد اين برند مطرح است خيلي نمي‌توانيم آنها را به مسائل مختلف مجبور کنيم تا قيمت‌گذاري کنند؛ بنابراين بايد در اين راستا فرآيند کار را با تعامل پيش ببريم.

هاشمي در مورد تعيين تکليف وضعيت کارخانه آزمايش نيز اظهار کرد: وضعيت کارخانه آزمايش متفاوت است، چرا که مالک آن خصوصي است.



منبع: ايسنا





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي