آخرین اخبار

برانکو: سفيدي موهايم به‌خاطر طارمي است بعد از نود

برانکو: سفيدي موهايم به‌خاطر طارمي است

  بزرگنمايي:

چه خبر -

رفتن عاليشاه و نوراللهي به تراکتور غيرمنطقي بود

برانکو ايوانکوويچ با حضور در برنامه نود درخصوص مسائل مختلفي از شرايط پرسپوليس، برنامه‌ريزي نامناسب ليگ برتر، رفتن عاليشاه و نوراللهي، موقعيت خراب کردن‌هاي طارمي بازيکنان جديد و ... صحبت کرد که مشروح آن را در زير مي‌خوانيد:

- رنگ قرمز نماد باشگاه ماست و براي ما خوش‌شانسي مي‌آورد.

- وقتي با آقاي بلاژويچ مربي بوديم به تيم ملي آمد؛ حدود 16 سال قبل از نخستين بازي مقابل عربستان برابر 50 هزار تماشاگر نکونام خودش را نشان داد و تمام مدت فيکس بود؛ تعداد بازي‌هاي او براي تيم ملي، حضور در دو جام جهاني، بازي در قوي‌ترين ليگ دنيا(لاليگا) و ... موجب شد افتخاري براي ايران مثل علي دايي، علي کريمي، هاشميان، مهدوي‌کيا، کريم باقري و ... باشد؛ او خدمات زيادي به معرفي فوتبال ايران در دنيال داشت؛ اميدوارم مثل زمان بازيگري در مربيگري هم موفق باشد.

- آقاي علي دايي که با نفت تهران، تيمي که مي‌توانم بگويم تيم گراني نبوده نتايج خوبي گرفته و جايگاه خوبي کسب کرده و به فينال جام حذفي رسيده است؛ ضمن اينکه آقاي جلالي با تيم جديد پيکان تيم خوبي تشکيل داده است.

- 10 سال تجربه کسب کردم؛ فوق ليسانس فوتبال را گرفتم و سوادم را بالاتر بردم؛ درحال حاضر مربي‌اي در جهان وجود ندارد که تحصيلاتش بالاتر از من باشد؛ در همين حين قهرمان کرواسي و چين شدم و در فينال جام حذفي عربستان همراه يک تيم بودم و بعد به پرسپوليس آمدم.

- سال اول با پرسپوليس فقط با تفاضل گل قهرماني را از دست داديم ولي اگر بازي‌هاي رودررو را معيار قرار مي‌دادند، آن موقع پرسپوليس قهرمان مي‌شد.

- به کار و سوابقم افتخار مي‌کنم؛ به باشگاهي که بايد به استحقاقش برسد افتخار مي‌کند؛ ارتش و هواداراني داريم که رضايت‌مندي آنها بالاتر از چيزي نيست.

- فارسي را بهتر مي‌فهمم تا اينکه حرف بزنم؛ برو، برگرد، چپ، راست و ... را در تمرينات را مي‌توانم بگويم.

- فوتبال زبان جامع و متحدي در همه دنيا دارد و خيلي راحت با بازيکنان به تفاهم مي‌رسم.

- يک سال پيش هم که آمدم مشکلات زيادي داشتيم و با هفت بازيکن آمادگي قبل از فصل را شروع کرديم، سه هفته طول کشيد تا تيم را ببنديم و همزمان نيز تراژدي درگذشت هادي نوروزي کاپيتان تيم پيش آمد ولي قوي‌تر و قوي‌تر پيش رفتيم.

- به دستاوردهاي سال گذشته افتخار مي‌کنم و تکرار مي‌کنم پرسپوليس به جز جنگيدن مداوم براي قهرماني ندارد و اين اصل کار ماست.

- امسال تيم را تقويت کرديم؛ سه بازيکن عالي آقايان بيرانوند، اميري و سيد جلال حسيني درکنار بازيکناني مثل ربيع‌خواه، طارمي و رضاييان به تيم آمدند و روز به روز تيم را تکميل‌تر کرديم و قدرتمان را نشان داديم.

- نتيجه کارمان در جدول ديده مي‌شود؛ بيش از 71 درصد امتيازات را جمع کرديم و اينجا متوقف نمي‌شويم.

- به سختي و شرايط ليگ واقف هستيم و مي‌دانيم همه انتظار قهرماني در ليگ را دارند. - در آسيا اميدوارم چيزي که مي‌خواهيم ارائه دهيم و به وظايفمان در قبال هواداران عمل کنيم؛ فشار و مسووليتي که در گردنمان است همه بايد بدانيم نبايد از آن فرار کنيم؛ کسي که آمادگي تحمل آن را ندارد نمي‌تواند بلند مدت در پرسپوليس بماند.

- من مربي تهاجمي هستم و پرسينگ بازي مي‌کنيم و باوجود ريسک‌ها آن را مي‌پذيريم؛ نسبت به سال گذشته در خط دفاع 4 بازيکن جديد داريم؛ بيرانوند، ماهيني و سيد جلال را گرفتيم و آقاي ربيع‌خواه که پديده غافلگيرکننده برايمان بود.

- حريفان ما شانسي روي دروازه ما ايجاد نمي‌کنند؛ در هر بازي پنج تا هشت موقعيت گلزني داريم ولي به ثمر رساندن آن مسئله جدايي است؛ بايد بيشتر از آنها استفاده کنيم و دلايل مختلفي وجود دارد؛ مهدي طارمي که آقاي سال گذشته بود و دو روز قبل از فصل به جمع ما اضافه شد؛ نمي‌توانيم از آقاي عليپور با 20 سال سن انتظار زيادي داشته باشيم ولي طبيعي است همه اين‌ها روز به روز بهتر مي‌شود و نتيجه نيز در جدول کارمان را نشان مي‌دهد.

- باوجود ديدگاه و فلسفه بازي من تمام تيم‌هاي جدي همه کارشان را از دفاع شروع و يک خانه را از زير بنا آغاز مي‌کنند.

- من علني در افکار عمومي درخصوص شخصي صحبت نمي‌کنم ولي انتظار سوال راجع به خريدهاي پرسپوليس را داشتم؛ شايد اين صحبت‌ها را مي‌کنند که از بازيکني پول گرفتم تا به پرسپوليس بياوريم اما اين را بدانيد واقعا رقم قرارداد هيچ بازيکني را نمي‌دانم چون کار من نيست؛ کار من تمرين و نتيجه گرفتن است تا تيم را بهتر و بهتر آماده کنم ولي درخصوص خريد يا نگرفتن بازيکن، در فوتبال اشتباه وجود ندارد؛ طبيعي است برخي بازيکنان زود خودشان را با شرايط جديد تطبيق مي‌دهند و برخي خير.

- آرام‌طبع 10 سال فيکس بازي کرده بود و نسبت به ربيع‌خواه اولويت داشت ولي ربيع‌خواه از فرصت استفاده کرد.

- آقاي ونگر بارها نشان داده بازيکن جديد هشت تا 10 ماه نياز به زمان دارد يا بارسلونا 200 ميليون يورو هزينه کرد اما نتيجه‌اي نگرفت؛ روبن نتوانست در رئال بازي کند اما در بايرن مونيخ موثرترين بازيکن شده است.

- گولچ از باشگاهي آمد که قهرماني کشورش بود؛ قبل از آن هم قهرمان آسيا به همراه تيم استراليايي بود؛ رزومه اوکرايني‌ها هم نتايج خوبي داشتند؛ حالا مسئله اينکه دو، سه روز قبل از فصل آمدند جداست و طبيعي است آقاي رضاييان و طارمي هم رزرو بودند و بستگي به موقعيت فيکس شدند.

- درمورد تک بازيکن صحبت نمي‌کنم؛ مثل اينکه الان مي‌خواهيم بگوييم در نيم‌فصل کدام بازيکن را مي‌خواهيم بگيريم؛ شرايط را توضيح دادم و چهار، پنج بازيکن قبل از شروع فصل به ما اضافه شدند و در همان موقعيت خيلي سخت مي‌توانستند خودشان را با شرايط سخت تطبيق دهند.

- شما فکر مي‌کنيد بازيکني که ضعيف بازي کند در ترکيب قرار مي‌دهم؟؛ مربي‌اي نمي‌شناسم بازيکن ضعيف درون زمين قرار دهد؛ فقط مي‌دانم مربي براي بستن بهترين تيم تلاش مي‌کند؛ شايد ربيع‌خواه از نظر تبليغاتي پشتش گرم نيست و اينور و آنور جار نمي‌زند ولي خيلي قابل اعتماد است؛ با اينکه راجع به بازيکني نظر نمي‌دهم ولي ربيع‌خواه اشتباهي نداشته است.

- مسائلي وجود دارد اما به اسم لج‌بازي چيزي وجود ندارد؛ بازيکني دارم که بخاطر خيلي مسائل رفت اما به دليل فشارهاي مختلف نتوانست در پرسپوليس بماند و آمد گفت مي‌خواهد برود؛ بازيکني که در حد تيم ملي است؛ شايد تعجب کنيد ولي آقاي خالقي‌فر را مي‌گويم؛ خودش خواست برود.

- بارها تکرار کردم سوشا حرفه‌اي بزرگ است ولي کامل نيست؛ هيچکس کامل نيست؛ بابک حاتمي هم همينطور که دفاع چپ و راست بازي مي‌کرد؛ با کسي لج نمي‌کنم و طبعا اجازه ندادم خودم تحت فشار کسي قرار بگيرم.

- اصرار کردم که آقاي ساسان انصاري به پرسپوليس بيايد چون وقتي مقابل آنها بازي مي‌کرديم او را زير نظر داشتم؛ آقاي اسکوچيچ هم فقط راجع به خوبي او گفت و واقعا ديدم همه آن حرف‌ها درست بود؛ ساسان حرفه‌اي به تمام عيار بود ولي شايد در آن لحظه نمي‌توانست به ترکيب اصلي برسد؛ نه مي‌خواستم و نه مي‌توانستم در ترکيبم ايجاد کنم چون ما جمع شده بوديم و اگر ساسان از ابتدا با ما بود قطعا شانس بازي پيدا مي‌کرد؛ در همين زمان هم بود که رامين برگشت و انصاري از من خواهش کرد به دليل موقعيت خانوادگي خاص و تنها بودن آنها در اهواز به شهرش برگردد که بنده هم قبول کردم؛ صداقت ساسان و حرفه‌اي‌گري ساسان موجب شد اجازه جدايي‌اش را بدهم؛ مي‌دانستيم در اهواز موفق خواهد شد چون سال قبل 9 گل زده بود؛ وضعيت به اين شکل بود و خوشحال هستم او به تيم ملي دعوت شده و در فولاد خوب بازي مي‌کند.

- هيچکس را جريمه و مجازات نمي‌کنم؛ کسي که قراردادش تمام شده و مسووليتي در قبال باشگاهش ندارد براي ادامه زندگي مختار است؛ رضاييان و طارمي خواستند به باشگاه ترکيه‌اي بروند؛ در ترکيه موفق شدند يا نه نمي‌دانم و کسي هم حق ندارد از آنها ناراحت شود؛ بابت اين قضايا اصلا کسي را تنبيه نمي‌کنم.

- طارمي سه روز قبل از شروع ليگ به پرسپوليس آمد و دو ما تمرين و آماده‌سازي نداشت؛ او آماده نبود و امروز هنوز مشکلاتي بخاطر تمرين نکردن قبل از فصل دارد؛ رضاييان هم در ترکيه موفق نشد و به پرسپوليس برگشت؛ دفاعي که 5 گل خورده را دست نزدم و من مربي هستم و بهتر از همه مي‌دانم چه کسي بازي کند.

- انصاري واقعا بچه صادق و فداکاري بود و تا جلسه قبل از بازي با سياه جامگان در ترکيب حضور داشت؛ او آمد و گفت کاملا آماده نيست و نمي‌خواهد طوري کار کند در دقيقه 20 تعويض شود اما من از او خواستم روي نيمکت بنشيند.

- کارت‌هاي نيم‌فصل دوم را رو نمي‌کنيم چون هفته آينده با سايپا بازي داريم.

- نمي‌دانم اين امکان براي انصاري است که به چين برود يا خير؛ من موضعم را گفتم و به عنوان مربي اجازه نمي‌دهم او برود؛ اگر باشگاه ارزيابي‌اش به اين شکل باشد که منافع پرسپوليس را در نظر مي‌گيرد و منافع خوبي دارد مربوط به خود باشگاه است اما من اگر اجازه دهم برود چطور به هم‌بازي‌هايش و تماشاگران نگاه کنم؟ چون من را با انگشت نشان مي‌دهند و مي‌گويند پول گرفتم تا اين کار را کنم.

- ارتباط عالي با آقاي دکتر طاهري دارم؛ اگرچه من يک روز قبل از شروع فصل پارسال با او آشنا شدم اما يک ارتباط خوبي بين ما بوجود آمد و واقعا از حمايت‌هايش از من تشکر مي‌کند چون مي‌دانم چه فشاري در ابتداي فصل روي او بود.

- بيش از 500 تماشاگر ما فرداي باخت 2 بر يک به ذوب‌آهن در فصل گذشته به تمرين آمدند و حمايت کردند که آن موقع يکي از لحظات کل زندگي‌ام بود. - يکي از بيشترين دلايل سفيدي موي من طارمي است اما اين را بدانيم او آقاي گل فصل گذشته است و بهترين بازيکن شناخته شد.

- رفتن عاليشاه و نوراللهي به تراکتورسازي کمي غير منطقي است؛ اگر آنها اين بازيکنان را مي‌خريدند داستان فرق مي‌کرد ولي به اين شکل درست نيست.

- ما اهداف بزرگي داريم و در جام باشگاه‌هاي آسيا با بهترين تيم عربستان و قطر همگروه هستيم و شايد سخت‌ترين گروه را داشته باشيم ولي دنبال بهانه و توجيه نيستيم و اهدافمان مشخص است؛ هدف اول ما رفتن به مرحله بعد است.

- عاليشاه و نوراللهي در اين اواخر نيمکت‌نشين بودند ولي به سربازي رفتند چون درحال حاضر اگر مي‌رفتند يک سري تخفيفات شامل حال‌شان مي‌شد؛ به همين خاطر سه ماه پيش تصميم گرفتند تا بروند؛ نوراللهي صادقانه اين موضوع را به موقع اطلاع داد و بايد به فکر جانشين او باشيم.

- فکر مي‌کنم اگر نوراللهي و عاليشاه نيز فيکس بودند به تراکتورسازي مي‌رفتند؛ آنها در تمام بازي‌ها کم يا زياد در زمين حضور داشتند؛ 11 نفر فيکس نيستند و 17-16 نفر را بايد بازيکن فيکس حساب کرد.

- ما براي نتيجه‌گيري در نيم‌فصل دوم مي‌رويم و تا وقتي من هستم و هواداران مي‌خواهند تهاجمي بازي مي‌کنيم؛ البته اين کار ساده نيست ولي ما از وظايفمان کوتاه نمي‌آييم.

- سروش رفيعي؟؛ راجع به بازيکني صحبت نمي‌کنم؛ به او ارزش قائل هستم ولي متاسفانه نتوانستيم باهم صحبت کنيم چون نخواستيم قبل از نيمه نهايي جام حذفي افکار او را بهم بزنيم و ما هم مي‌خواهيم صادق باشيم؛ من و آقاي قلعه‌نويي رفقاي خوبي هستيم اما رقيب نيز خواهيم بود.

- نمي‌توانيم اسم بازيکني بياوريم چون اصرار باشگاهي است؛ وقتي کار انجام شد اطلاع‌رساني خواهيم کرد تا هم از بازيکن و از منافع باشگاه دفاع کنيم؛ بازيکناني خواهيم گرفت؛ درحال حاضر فقط سه جا براي بازيکن بالاي 23 سال داريم.

- من با هيچکس درگيري ندارم و فقط عقيده‌ام را بيان کردم؛ طبيعي است از باشگاه، هواداران و تيمم حمايت کنم؛ پرسپوليس، من و همه بازيکنانم هرگز هيچ ترديدي به خودمان راه نداديم تا در خدمت تيم ملي باشيم؛ بنابر اين با هيچکس درگيري نداريم ولي با برخي مسائل با دليل و مدرک موافق نيستم.

- اگر هماهنگي بين کادر فني تيم ملي و باشگاه‌ها و مربيان وجود ندارد اين مشکل ما مربيان نيست و مشکل در تيم ملي است؛ حتي گفتم بازيکناني دارم که استحقاق ملي‌پوش شدن دارد. - من چه حرف اشتباهي زدم که گفتم با تيم ملي سوريه مساوي کرديم؟

- وقتي اين حرف را زدم شما خودتان مي‌دانيد برنامه جديد بازي‌ها به دست ما رسيد؛ آيا مي‌توانم براي مسابقات آينده از الان برنامه‌ريزي کنم؟ - از ماه ژوئن به اين طرف يعني طي هفت ماه، بازيکنان 100 روز در خدمت تيم ملي بودند؛ قبل از بازي با سايپا زمان کمي براي تيمم دارم ولي تيم ملي براي هيچ چيز پنج روز به دبي مي‌رود و اگر هم با مراکش بازي مي‌کرديم همينطور بود؛ چه تاثيري خواهد داشت وقتي 11 ملي پوش ما نيستند؟

- اردوي الان تيم ملي چه فايده‌اي دارد؟؛ بدون 11 بازيکن لژيونر با تيم ملي مراکش بازي کنيم؟ - شما مي‌دانيد ليگ چين چه زماني شروع مي‌شود؟؛ آيا چين از بازيکنانش استفاده خواهد کرد؟

- اگر تيم ملي با بازيکنان زير 22 سال به اردو مي‌رفت قبول مي‌کردم و منطقي بود؛ ما هر چهار، پنج روز يک بازي خواهيم داشت ولي بازيکنان ما بيشتر در هواپيما خواهند بود تا در تمرينات و با اين وجود ريسک مصدوميت به حداکثر مي‌رسد و نرسيدند خودشان را براي نيم‌فصل دوم آماده کنند؛ از سوي ديگر بازيکني نيست که با او صحبت کنيم.

- اگر بخواهيم با سروش رفيعي صحبت کنيم چطور با او حرف بزنيم؟؛ نماينده به دبي بفرستيم؟

- بازيکنان ملي‌پوش ما با يک و نيم الي دو کيلو اضافه وزن از اردوها به تيم باشگاهي برمي‌گردند؛ ملي‌پوشان ما خوب بازي نکردند و 10 روز تا حد انتظار ما زمان برد تا آماده شوند؛ آيا نرمال است هر سه بازي يک ماه ليگ تعطيل شود؟؛ اگر چهار يا پنج بازي مي‌کرديم و بازيکنان يک ماه استراحت داشتند داستان فرق مي‌کرد.

- آقاي کي‌روش چه واکنشي نشان مي‌داد اگر بازيکنان رئال فقط 7 روز براي آماده‌سازي دراختيارش بودند؟

- ما همه هوادار تيم ملي هستم؛ اگر خوب متوجه شده باشم شما(فردوسي‌پور) منظورتان اين است که مربيان ايراني بلد نيستند تمرين بدهند؟؛ فکر مي‌کنم مربيان ايراني بسيار خوب هستند و مثل همه جاي دنيال سطح بهتر بودن‌شان متفاوت است.

- وقتي من در سال 2006 سرمربي تيم ملي بودم، صباباطري علي دايي، سهراب بختياري‌زاده و يحيي گل‌محمدي را به ما نداد اما کسي اعتراض کرد که اخيرا تيم ملي يک ماه به اردو رفت؟؛ آيا اين درست است بازيکنان 15 روز به اردو مي‌روند نمي‌شود به آنها زنگ زد؟

- در برنامه‌اي که به ما دادند اردوي دبي در نيم‌فصل وجود ندارد.

- ما دو ماه قبل در باشگاه ايرانيان دبي اردو داشتيم که آنجا به ما گفتند تيم ملي ايران در اينجا اردو خواهد داشت؛ اين مسئله را چطور مي‌توان توجيه کرد؟؛ بعد از طرف ديگر مي‌گويند از دو سال قبل برنامه‌ريزي ليگ را انجام دادند.

منبع: ورزش سه



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پيشنهاد خنده دار استقلال براي دربي

تهديد بازيکن تيم ملي فوتسال بانوان بخاطر گلايه کردن

در جلسه احضار وريا غفوري به وزارت ورزش چه گذشت؛ بايد از ديدن صف گوشت شرمنده شد!

درخشش خيره کننده سردار آزمون در بازي شب گذشته

اين 5 نفر يا از فدراسيون فوتبال مي روند يا دادگاهي مي شوند!!

آتوسا حجازي دختر ناصر حجازي مدير تيم ملي شد! عکس

مذاکرات پنهاني فدراسيون با مربي ايراني؛ دوست دارم بيايم!

نقره داغ شدن چلسي توسط فيفا؛ محروميت از 2 پنجره نقل و انتقالات

اينتر ميلان باز هم اجازه بازي به مائورو ايکاردي نداد

علي کريمي استعفا داد

مذاکره ايران با سرمربي خوش چهره ايتاليايي !!

توضيح سرمربي چلسي درباره اتفاق عجيب و مقاومت دروازه بان تيم!

مدافع رئال مادريد الکلاسيکو را از دست داد

بهترين خبر ممکن براي استقلال و پرسپوليس

اسامي بازيکنان تيم ملي فوتبال اميد ايران: 5 استقلالي و 1 پرسپوليسي

موافقت با ميزباني دبي از بازي پرسپوليس و الاهلي

تغيير ساعت بازي حساس استقلال و فولاد خوزستان

تاريخ دادگاه حسين هدايتي به اتهام اخلال در نظام اقتصادي ايران

جريمه سنگين دروازه بان چلسي بخاطر حرکت عجيبش

بهترين خبر براي تيم ملي فوتبال بانوان ايران

مهدي تاج: مونتلا را نميشناسم؛ سرمربي بزودي معرفي مي شود

بازداشت عليرضا حقيقي بخاطر شکستن بيني معاون باشگاه استقلال!!

ادعاي علي خطير درباره کتک خوردن از عليرضا حقيقي

عکس: حسين هدايتي با لباس آبي زندان در دادگاه

مديرعامل سابق پرسپوليس: از هدايتي نمي پرسيديم پول ها را از کجا مي آورد!

کدام افراد بايد پول هايي که از حسين هدايتي گرفتند پس بدهند؟

محروميت سرخيو راموس پس از حرکت غيرورزشي و سوتي خودش!

ورود رئيس پليس به موضوع توقيف خودرو فرهاد مجيدي

توضيح پليسي که با فرهاد مجيدي درگير شد! عکس

تغيير زمان بازي العين و استقلال بخاطر ماه رمضان

شکايت عليرضا حقيقي از معاون باشگاه استقلال پس از شکستن بيني وي

توافق براي جابجايي ايکاردي و ديبالا بين اينتر ميلان و يوونتوس

خبر خوب براي پرسپوليس: حذف نام ژاوي از ليست السد در ليگ قهرمانان

محروميت منشا و حقيقي از فوتبال به دستور کميته اخلاق

شوک به ليگ قهرمانان اروپا؛ منچسترسيتي کنار گذاشته مي شود!

احضار پرسپوليسي هايي که از حسين هدايتي پول گرفته بودند

هواداران پرسپوليس: سوشا مکاني بخاطر باب اسفنجي محروم شد؛ منشا هم بايد محروم شود

قوانين جديد فيفا؛ گرفتن پنالتي سخت تر شد

درگيري بين هواداران تيم ملوان و نيروي انتظامي

درگذشت بازيکن 17 ساله تراکتورسازي

پيچيده شدن شرايط مهدي تاج در انتخابات آسيا

حذف عامل اصلي دعواي کي روش و برانکو

راي پرونده خوشحالي زشت و جنجالي ديگو سيمئونه صادر شد

محروميت مادام العمر بازيکن چاقوکش ترکيه اي!

ضرر فغاني به پرسپوليس؛ پنالتي هاي سرخ پوشان پريد

تاييد مهماني بازيکنان يوونتوس با حضور 60 مدل!!

درخواست فوتباليست جنجالي؛ علي اکبريان: علي دايي به دادم برس

علي کفاشيان بالاخره استعفا داد و از فوتبال رفت

تغيير عجيب داور بازي استقلال با درخواست عربستان!

برد زنيت با درخشش مجدد سردار آزمون