آخرین اخبار

نمايندگان مصمم به شکايت از کريمي قدوسي شدند سياسي

نمايندگان مصمم به شکايت از کريمي قدوسي شدند

  بزرگنمايي:

چه خبر - شکايت از کريمي قدوسيخبرگزاري ايسنا: يک عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه برخي از نمايندگان مصمم به شکايت عليه کريمي قدوسي به هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان هستند گفت که به زودي اين کميسيون بيانيه اي را در واکنش به رفتار کريمي قدوسي در انتشار صحبت هاي منتسب به ظريف صادر خواهد کرد. ليرضا رحيمي در حاشيه جلسه علني نوبت عصر امروز (دوشنبه) در نشستي خبري اظهار کرد: برخي از نمايندگان مصمم شکايت عليه کريمي قدوسي به هيأت نظارت هستند، شکايت داخلي که در هيأت مطرح مي‌شود چون اين موضوع نه تنها کميسيون امنيت ملي که مجموعه کل مجلس را تحت شعاع قرار داده و اگر تاکنون هيأت نظارت ورود نکرده به دليل آن است که بايد تشريفات آن طي شود تا ورود کند.
اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در ادامه با ابراز تاسف از اينکه وقت ارزشمند مسئولان و مردم براي حاشيه سازي هاي اينگونه تلف مي‌شود گفت : اين حاشيه سازي ها نه تنها به کشور کمک نمي‌کند بلکه به ضرر هم خواهد بود.

وي افزود: کميسيون امنيت ملي همواره منافع و مصالح ملي را در نظر داشته و از ابتداي دوره دهم تلاشش بر اين بوده تا رابطه مخدوش به وجود آمده با وزارت خارجه آن هم به دليل اينگونه رفتارها را ترميم کند.

وي افزود:‌آقاي ظريف با حسن نيت نسبت به اين موضوعات رفتار کرد. تاکنون دو جلسه مشترک با وزير داشتيم و قرار است هر دو ماه يکبار نيز جلساتي برگزار شود، البته جلسه شب گذشته به دليل حواشي پيش آمده بود، چون در حق کميسيون امنيت ملي و وزارت خارجه اجحاف شده بود که باعث کدورت و دلخوري شد.

به گفته او، اعضاي کميسيون امنيت ملي از اين وضعيت مکدر و ناخرسند هستند از طرف ديگر کميسيون بايد مرجع و بازوي فکري باشد ولي انتشار مذاکرات محرمانه تنها ناامني را نسبت به کميسيون ايجاد مي‌کند.

به گفته رحيمي، به دليل اتفاقات رخداده برخي از اعضاي کميسيون امنيت ملي روز گذشته جهت دلجويي از شخص وزير و ترميم روابط جلسه‌اي را با آقاي ظريف برگزار کردند که اين جلسه خوب بود. در اين جلسه تبادل نظري صورت گرفت و در مورد برجام نيز صحبت هايي شد.

اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در مورد نحوه برخورد اين کميسيون با اقدام کريمي قدوسي گفت:‌کميسيون امنيت ملي در دو سطح برخورد خواهد داشت سطح اول انتشار بيانيه اي رسمي خواهد بود که موضع رسمي کميسيون اعلام شده، کميسيون امنيت ملي در حاشيه جلسه علني روز شنبه مجلس به صورت غيررسمي جلسه اي را با حضور کريمي قدوسي و ساير اعضا و رئيس و هيأت رئيسه کميسيون برگزار کرد که جمع بندي قرار انتشار بيانيه اي شد. همچنين در سطح ديگر اعضاي ديگر کميسيون به صورت فردي موضع گيري خواهند کرد چون بيشتر اعضا به شدت ناراضي و حتي از وضعيت پيش آمده عصباني هستند چون اين شرايط روابط با وزارت خارجه و اعتبار کميسيون امنيت ملي را در سطح افکار عمومي زيرسوال برده است.

رحيمي تاکيد کرد: تصميم گيري در کميسيون بر اساس آيين نامه داخلي است که هرگونه شکايات به هيأت نظارت ارجاع داده مي‌شود و البته کميسيون در حد ظرفيت خود اين موضوع را بررسي کرده و تصميم گيري مي‌کند که احتمالا اين جلسه فردا برگزار مي‌شود ولي هنوز قطعي نيست.

نماينده تهران يادآور شد: آيين نامه داخلي و قوانين جاري ملاک برخورد با اين گونه رفتارها است . نمايندگان همچون مردم عادي اگر مرتکب جرمي شوند بايد مورد رسيدگي قرار گيرد، منتهي اين اتفاق با رعايت پروتکل نمايندگي خواهد بود که مشابه آن را در مورد آقاي صادقي شاهد بوديم که اختلاف نظري در بين حقوق دانان نيز وجود داشت.

وي با اشاره به اظهارات قبلي در تکذيب ادعاهاي کريمي قدوسي در انتشار سخنان منتسب به ظريف گفت: آقاي کريمي قدوسي به صورت غير مسئولانه متن مذاکرات محرمانه را منتشر کرد و بعد از آن با راه انداختن معرکه گيري در جلوي در کميسيون امنيت ملي در حضور خبرنگاران فضاسازي را ايجاد کرد تا متني تايپ شده تحت عنوان صحبت هاي آقاي ظريف منتشر کند؛ به نظر بنده نشر مذاکرات محرمانه خيانت آشکار و بازي در ميدان دشمن است به خصوص از سوي کساني که ادعاي دفاع از آرمان هاي انقلاب دارند، رخ دادن اين حرکت را مي توان تنها غيرمسئولانه تعبير کرد.

اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: نبايد اعتبار کميسيون امنيت ملي و مجلس براي تخريب دولت و ايجاد مشکلاتي براي کشور زير سوال رود، کما اينکه رئيس مجلس و هيأت رئيسه براي حفظ اعتبار، شان و حيثيت مجلس قسم خوردند و انتظار مي رفت رئيس مجلس نيز واکنشي داشته باشد.

رحيمي ادامه داد: در شرايطي که درد اول مردم معيشت و تامين نان شب است، تخريب دستاوردهاي دولت در برجام و سياه نمايي آن در جامعه نشان از دلسوزي نيست که تنها عافيت طلبي اين افراد را نشان مي‌دهد، آن هم در شرايطي که کشور در حال بررسي مهمترين پنج ساله آينده است و تمامي نمايندگان با دلسوزي به رسيدگي به اين برنامه مي پردازند، اينکه با حاشيه سازي بخواهند مجلس را از مسير اصلي منحرف کرده و پيش روي هاي دستگاه خارجي متوقف کنند نشان دهنده دلسوزي و انقلابي گري نيست.

اين عضو شوراي مرکزي فراکسيون اميد همچنين با بيان اينکه تاکنون جلسه رسمي و غيررسمي با رئيس مجلس براي بررسي اين موضوع برگزار نشده است گفت: انتظار مي‌رود رئيس مجلس درباره اين اقدام رسيدگي مي کرد . درست است که اين اتفاق در صحن رخ نداده اما صدا و سيما به بهانه انتشار اخبار به حاشيه سازي هايي دامن زد که شائبه افکار عمومي عليه دستگاه ديپلماسي را تقويت کرد. با وجود اينکه افکار عمومي در نهايت قضاوت درستي مي‌کند اما صدا و سيما با حاشيه سازي تخريب دولت و دستگاه ديپلماسي و حمله به شخص ظريف را دنبال کرد که جاي تاسف دارد.

وي افزود: انتشار متن پنج صفحه اي صحبت هاي آقاي ظريف حرکت بعدي اشتباه آقاي کريمي قدوسي بود . آن هم با آن عنوان که تنها به نظر مي رسد به دنبال زيرسوال بردن وزير خارجه و دستگاه ديپلماسي بودند. آن هم در شرايطي که رهبري ، مجلس و مردم بارها تاکيد کردند که انتقادات بايد درون خانواده مطرح شود تا مورد سوء استفاده دشمن قرار نگيرد اما اين رفتار تنها براي تخريب دولت و آقاي ظريف بوده البته پيش بيني مي‌شود هر چه به انتخابات نزديک تر شويم اين بداخلاقي ها افزايش يابد که سهم مهلکي براي کشور است.

به گفته رحيمي، عقل حکم مي‌کند در شرايط فعلي همه تلاششان براي حفظ آرامش و ثبات امنيت در کشور باشد . طبيعتا هر قدمي براي بر هم زدن امنيت ، آرامش در کشور خيانت به مردم است و قابل بخشش نيست.

اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه با رخ دادن اين اتفاقات سوالاتي براي بنده پيش آمده است گفت:سوال اول اين است که آيا انتشار مذاکرات محرمانه در سطح جلسه وزير با اعضاي کميسيون امنيت ملي جرم نيست؟ آيا وقتي جرم مشهودي رخ مي دهد دادستان به عنوان مدعي العموم نبايد وارد شود ؟ انتظار ما اين بود که دادستان حداقل براي بررسي موضوع ورود پيدا مي‌کرد و ا ينکه جرم رخ داده يا نه. حداقل از دستگاه قضايي و دادستان مي خواهيم براي جرايم مشهود که امنيت عمومي را تحت الشعاع قرار داده ،‌ ورود پيدا کند.

رحيمي در پايان تاکيد کرد:‌ انجام اين اقدامات به بهانه دفاع از آرمان ها و ارزش هاي انقلاب با منطق قرآن قابل قبول نيست. مراقب باشيم رفتارمان در حوزه سياسي منطبق با مکتب قرآن و انقلاب باشد.




منبع: ايسنا




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد