آخرین اخبار

اشتباه محمد جواد ظريف چي بود ؟! سياسي

اشتباه محمد جواد ظريف چي بود ؟!

  بزرگنمايي:

چه خبر - واكنش سخنگوي وزارت خارجه به اشتباه ظريف!

خبرگزاري فارس: بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه اظهار داشت: آنچه در جلسه مشترک شوراي معاونين وزارت خارجه و اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بيان شد با فرض بسته و محرمانه بودن جلسه و تضمين عدم انتشار مفاد آن از سوي اعضاي محترم جلسه بود. مطالبي که در اين جلسه از سوي طرفين مطرح گرديد از مقوله موضوعات محرمانه و غير قابل بهره برداري براي تبليغات داخلي به شمار ميرفت.

البته وقتي از کلمه محرمانه سخن گفته مي شود، مفهوم آن محرمانه بودن براي مردم آگاه ايران نيست، بلکه دقيقا براي ناشنيده شدن آن توسط عناصر بيگانه و دشمنان منافع و مصالح ملت بزرگ ايران مي باشد. آناني که حاضرند براي بدست آوردن اطلاعات کوچکي از درون نظام، دست به هرکاري بزنند. بي شک درز اينگونه اطلاعات درون حاکميتي حتي به صورت ناقص و خلاف حقيقت مي تواند مورد بهره برداري سوء قرار گيرد.

آحاد مردم فهيم ايران و همه نخبگان بر اين واقعيت مسلم آگاهند که مقوله کار سياست خارجي در هر کشوري از موضوعات حساس و عمدتا غير علني مي باشد و بر اين اساس اولويت اساسي و بنياني وزارت امور خارجه همواره و هميشه در جهت حفظ و نگهداري اسرار نظام بوده است. وزارت امور خارجه نمي تواند و نبايد بر اساس قوانين و مقررات کشور و وظايف ذاتي خود هرگونه اطلاعاتي را منتشر نمايد و لذا همانگونه که مستحضرند در کشور هاي مختلف اسناد و مدارک سياست خارجي در دوران هاي خاص و با زمان بندي هاي دقيق قابل رويت و انتشار است.

بهرام قاسمي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: بناي وزير محترم امور خارجه و وزارت امور خاجه به عنوان متولي اصلي سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، عدم ورود به مباحث پايين دستي و درگير شدن در رقابت هاي کم ارزش سياسي است که متاسفانه کم شماراني آگاهانه و به عمد به کار برنامه ريزي و طراحي آن اشتغال دارند.

براي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به عنوان يکي از ويژه ترين نهاد ها و سازمان ها با اهداف خاص که درگير مستقيم منافع و امنيت ملي کشور است مصلحت هاي نظام اولويت نخست مي باشد در غير اينصورت و با زير پا گذاشتن قوانين و مقررات و تمامي ابعاد مختلف مصالح کلي کشور مي توان براي تمامي اتهامات، گفتار خلاف واقع، نادرستي ها و کژ فهمي ها و يا تمامي ناجوانمردي هاي ديده شده طي روزهاي اخير و حتي آنچه در سالي که گذشت و توسط همان اندک شماران و قليل مدعيان مطرح گرديد پاسخي به سزا و در خور داشت.

قاسمي مجدداً تاکيد کرد: بعيد مي دانم مخالفان سياست خارجي کشور ندانند که وزارت امور خارجه به دليل همان پايبندي ها که در خصوص آن توضيح دادم نمي تواند و نبايد به برخي از موضوعات به طور علني ورود نمايد.

سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح کرد: آنچه وزير محترم امور خارجه در جلسه محرمانه با اعضاي محترم کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي بيان کردند نه متضمن اشتباه در مذاکره و نه موضوع برجام بوده است؛ بلکه بيان موضعي در موردي مشخص بود که از قضا همين منتقدين از آن موضع اتخاذ شده بسيار خرسند شدند و آن را در راستاي اهداف کار شکنانه و غير منصفانه خود يافتند.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: وزارت امور خارجه در صورت نياز بي ترديد شهامت پذيرش هرگونه اشتباه احتمالي خود را خواهد داشت. اما شايد اشتباه در اين بود که پيرامون شرايطي که پيش از شروع مذاکرات، در اثر سياست هاي غلط قبلي بر کشور تحميل شده بود به اندازه کافي صحبت نشد و در يک سال گذشته سکوت شد و پاسخ شبهات داده نشد چون براي وزارت امور خارجه قطعا حفظ منافع ملي يک اصل قطعي و خدشه ناپذير بود و همچنان به عنوان يک خط قرمز باقي خواهد ماند. جاي تاسف است که برخي براي رسيدن به اهداف زودگذر و اغراض و منافع شخصي با خيانت در امانت و وارونه جلوه دادن واقعيات منافع و امنيت جمهوري اسلامي ايران را به خطر مي اندازند.

قاسمي در پايان اظهار داشت: وارونه جلوه دادن حقايق و جو سازي هاي عده اي خاص در يکسال اخير، پاسخ هاي مستدل، قاطع و محکم دارد اما اولويت اصلي و اساسي وزارت امور خارجه حفظ منافع و مصالح ملي است و مديريت وزارت امور‌ خارجه به عنوان يک سازمان فراجناحي حاضر به قرباني کردن منافع مردم شريف ايران در پاي بازي هاي کوته نظرانه سياسي و جناحي نخواهد شد.

منبع: فارس



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد