آخرین اخبار

«داش عليمنصور» شد منصوريان خالي! استقلال

«داش عليمنصور» شد منصوريان خالي!

  بزرگنمايي:

چه خبر -

تو را خدا تيم را از دستش نجات دهيد

فقط کافي است سرکي به پاتوق هاي فوتبالي استقلالي بزنيد. اين روزها تقريبا زياد از اين حرف ها زده مي شود. همه به اين نتيجه رسيده اند عليرضا منصوريان نمي تواند مربي مناسبي براي استقلال باشد. خيلي ها از رفتارهاي او کنار خط گلايه دارند و مي گويند اين قدر که نمايش دانش مي دهد ، در عمل کار خاصي نمي کند.

در اين بين يکباره علي دايي که ليدرهاي استقلالي از خجالتش در آمده اند ، آنچنان يک طرفه و کمي دور از انصاف و سر عصبانيت ، گناه ليدرها را هم گردنش مي اندازد و مي گويد:«دوره آرسن لوپن بازي گذشته.»معناي حرف سرمربي نفت مشخص است و منصوريان حق دارد از اين جمله ناراحت باشد و بگويد :«دايي وقتي عصبي مي شود اصلا متوجه نمي شود چه مي گويد.»

منصوريان اما فارغ از اين حاشيه ها ، حالا بايد باري ديگر تمرکز کند و ببيند که ديگر چرا کسي او را شاگرد اول درس مربيگري کارلوس کي روش نمي نامد. چرا او اصلا آن عليمنصور موفق نفت نيست. چرا مدام درجا مي زند و هرچه مي گذرد ، تيمش از بحران ابتدايي ، رها نمي شود.

همان روزهاي پيش از فصل بود . وقتي که هيجان زده ، براي هر تمرينش 4 تا 5 هزار نفر به کمپ مي آمدند و او «داش علي» شان بود. همان روزهايي که منصوريان هيجان خريد داشت. نازش خريدار داشت و فکر مي کرد آمده تا فتح الفتوح کند. در پاسخ به اينکه اين همه خريد با چه منطقي انجام مي شود؟ درحالي که معمولا خريد کردن منطق مشخصي دارد. ابتدا نقاط قوت و ضعف را مي شناسند و براي ترميم نقص هاي تيم ، بر اساس اولويت بندي مشخص ، بهترين ها را مي خرند.

او اما پاسخش نشان مي داد دارد در مسير جديدي گام بر مي دارد. مسيري متفاوت از دو سال قبلش. مسيري که عليمنصور را لايق هدايت استقلال کرده بود؛«نه داداش اينجا استقلال است. فرق دارد. بردن فصل نقل و انتقالات براي هوادار کم از دربي ندارد. ما روي پلني که برنامه ريزي کرديم ، بايد اين خريدها را انجام دهيم.»

و اينگونه خريدها رديف شدند. فرشيد باقري 140 ميليون توماني شد 900 ميليون تومان ، کنعاني زادگان را از پرسپوليس گرفتند ، بختيار با کلي سلام و صلوات و با قيمتي ميليارد استقلالي شد و قبل از اينکه مدير تيم با او عکس بگيرد ، مهدي رحمتي کنارش ايستاد و خبر از استقلالي شدنش داد. وريا غفوري که راست تيم ملي بود ، آمد و استقلالي شد. او هم هزينه اي ميلياردي به همراه داشت. کاوه رضايي در نمايشي پليسي به استقلال پيوست. چند خريد خارجي و چند جوان از ديگر آبي هاي ليست منصوريان شدند تا او فاتح فصل نقل و انتقالات باشد. تا بر اساس اعلام وزارت ورزش ، براي اين فصل ، براي خريد بازيکنان و حفظ بازيکنان قبلي ، تعهدي 22 ميليارد توماني ايجاد کرد. درحالي که بايد کل هزينه بازيکنان و جاري تيمش چيزي حدود 15 ميليارد تومان مي شد.

منصوريان که مربي گراني براي استقلال شد اما با چند اشتباه از مسيري بلدش بود ، خارج شد . او که در نفت تيمي ضدحمله اي بود، اينجا در استقلال مي خواست به حريفانش فضا بدهد که بيايند اما استقلالش همان ايراد 4 سال قبل کي روش را داشت. اينکه تيم به راحتي به حريفان حداقل يک فرصت گل را مي داد و هميشه يک اشتباهي اتفاق مي افتاد که گل بخورند. گل هم که مي خوردند ، برنامه اي براي گل زدن غير از حملات علي اصغري نداشتند.

او اين قدر بازيکن گرفته بود و دورش را شلوغ کرده بود که جمع کردن اين تيم هم برايش سخت است. هر روز بالاخره يکي صدايش در مي آمد. اينجا هم ديگر نفت نبود و هر غري تبديل به يکي بحران رسانه اي بزرگ مي شد. منصوريان در نفت هم نشان داده بود در مرزبندي شوخي ها و رفتارش با بازيکنان تيم مشکلاتي دارد ، خيلي با بازيکنانش گرم مي گيرد و بعد که مي خواهد تصميم ضربتي داشته باشد ، برايش چالشي ايجاد مي شود. همين ضعف بود که حتي از بازيکني مثل نورافکن با تنها 18 سال سن يک ياغي مي سازد که بايد به نيمکت پيچ شود،اما باز هم اين آتيه استقلال تنبيه نشود!

علي که اتکاي زيادي به تکنولوژي دارد ، تمام روند تمرينات تيمش را بر اساس داده هاي بدست آمده از دستگاه هاي جي پي اس استخراج مي کند اما حالا بازيکنانش با خنده مي گويند:«اينجا ايران است. بازيکن بايد بدود. با اين دستگاه ها ما خيلي نمي دويم و خيلي عرق نمي ريزيم!» اين يعني او حالا مشروعيتش را در تمرينات فني هم از دست داده است. حالا هيات مديره مي خواهد با آوردن دستيار فني ، مشروطش کند. کاري که خودش ابتداي فصل زير بارش نرفت و مدام گفت:«من بايد نشان بدهم که موفقيتم در نفت اتفاقي نبوده است.»

حالا اما ديگر اعتمادها به او در کمترين حد ممکن است و شايد چاره اي غير از پذيرش مشروطه نداشته باشد. جديدترين عقب نشيني منصوريان البته بستن درهاي تمرينات است. اين يعني او ديگر به رسانه ها و ليدرها که هميشه دو بازوي حمايتي اش بودند هم ديگر اعتماد ندارد و در تنهاترين روزهاي مربيگري اش است. خودش هم به صدا در آمدن آژير خطر را شنيده اما نمي داند چطور بايد از بحران خلاص شود. اگرچه هنوز منصوريان مي تواند يک مربي موفق باشد . به شرطي که به جاي پذيرش مشروطه ، خودش دست به اصلاحات بزند. تغييرا را از خودش شروع کند و به تيمش تسري دهد.

منبع: خبر ورزشي



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قليان کشي مربي و بازيکنان در آکادمي باشگاه استقلال!

عصبانيت شفر از قليان کشيدن بازيکنان جوان استقلال

چرا استقلال مجبور شد فرشيد باقري را ببخشد؟!

سوتي عجيب مسئولان استقلال!

توضيح درباره جداي مهدي رحمتي و شفر از استقلال

اخراج بازيکن جنجال ساز استقلال از تيم تا پايان فصل

نقطه ضعف بزرگ الهلال مقابل استقلال

شوک به استقلال: فرشيد اسماعيلي بازي هاي استقلال را از دست داد

دردسر مجدد شفر؛ تمديد قرارداد با رحمتي يا حسيني

اعلام دلايل محروميت فرشيد باقري از درگيري تا کنايه به مديرعامل

بهترين خبر ممکن براي استقلال و هوادارانش

شايعه دوپينگ بازيکن استقلال

جنگ پنهان فرهاد مجيدي و قلعه نويي براي جانشيني شفر

عکس: شادي استقلالي ها پس از بردن سپاهان

علت سفر استقلال به اصفهان با اتوبوس

تنها راه بازگشت ستاره اخراجي استقلال؛ عذرخواهي رسمي

سفر سخت استقلال به اصفهان

پاداش 500 ميليون توماني به استقلالي ها

غول کشي استقلال در ليگ قهرمانان آسيا؛ الهلال شکست خورد

آخرين خبر درباره بازيکنان اخراجي استقلال

راهکار استقلال براي بردن الهلال

بازيکن استقلال بازي با الهلال را از دست داد

اولتيماتوم مهم مديران استقلال به شفر

چراغ سبز مهدي رحمتي براي جدايي از استقلال

توضيح وريا غفوري درباره شايعه محروميتش در اينستاگرام! عکس

استقلال با يک لشکر غايب برابر الهلال!

تصميم مهدي رحمتي: آخر فصل از استقلال مي رود!

علت غيبت مهدي رحمتي در تمرين استقلال

مهدي رحمتي قهر کرد و رفت؛ مبهم شدن وضعيت رحمتي!

اخراج مهدي قائدي از استقلال بخاطر رفتار غيرحرفه اي

2 سورپرايز شفر در ديدار برابر سايپا

حمله تند پرويز مظلومي به فرشيد اسماعيلي!

لو رفتن علت کنار گذاشتن فرشيد باقري از استقلال

اختلاف پنهان در استقلال؛ منظور شفرچه کسي است؟

شفر پس از دربي چه گفت: قرار بود پاتوسي پنالتي را بزند

واکنش منشا به اجازه ندادن رحمتي و اسماعيلي!

شعار هواداران استقلال عليه مهدي رحمتي

نقش پررنگ مهدي رحمتي در شکست استقلال و خراب شدن پنالتي!!

فوري: شوک به استقلال؛ وريا غفوري دربي را از دست داد

مرد اول استقلال و مهره ويژه شفر در روز دربي

دردسر شيرين شفر براي دربي

تاکتيک شفر براي کم کردن فشار دربي از روي بازيکنانش

منشا روز چهارشنبه در کميته اخلاق؛ فردي که موهايم را کشيد هم احضار کنيد

رفتار معنادار شفر براي حمايت از منشا

پيش بازي الدحيل - استقلال؛ جنگ در قطر + ساعت بازي

شروع نااميدکننده استقلال در آسيا با يک شکست سنگين

ادعاي عجيب درباره پيشنهاد 9 ميلياردي به اللهيار صيادمنش

راي پرونده گادوين منشا صادر شد

سايه محروميت AFC بالاي سر استقلال

ارزان شدن قيمت بليت بازي استقلال و العين + قيمت جديد