آخرین اخبار

داد و فرياد و جنجال هنگام سخنراني روحاني در مجلس سياسي

داد و فرياد و جنجال هنگام سخنراني روحاني در مجلس

  بزرگنمايي:

چه خبر - مجلس و سخنراني حسن روحاني

روحاني: نقض برجام را تحمل نخواهيم کرد

حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني با بيان اينکه مصوبه اخير مجلس سناي آمريکا با برجام مغايرت داشته و ناقض آن است اظهار کرد: چنانچه به اجرا گذاشته شود نقض فاحش برجام بوده و پاسخ قاطعانه ما را به دنبال خواهد داشت. وي تأکيد کرد: به عنوان رئيس جمهور کشور به صراحت اعلام مي‌کنم نقض برجام از سوي هيچ يک از اعضاي 1+5 را تحمل نخواهيم کرد و پاسخ مناسب به آن خواهيم داد.

حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني روز يکشنبه در جلسه تقديم لايحه بودجه سال 1396 به مجلس گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که توفيق داد تا چهارمين لايحه بودجه دولت تدبير و اميد را در فرصت قانوني به مجلس شوراي اسلامي تقديم کنم.

وي افزود: نظر به اينکه بودجه سال آتي آخرين بودجه دولت يازدهم خواهد بود، بر خود لازم مي دانم در ابتدا گزارش مختصري از عملکرد اقتصادي دولت به همراه تبييني از شرايط کنوني اقتصاد کشور را به اطلاع مردم عزيز و شما نمايندگان محترم برسانم.

روحاني گفت: دولت يازدهم در شرايطي کار خود را آغاز کرد که عليرغم وفور درآمدهاي نفتي طي دهه 80، به دليل سوء مديريت هاي گذشته و تحميل تحريم هاي ظالمانه در شرايط ويژه اي از نظر اقتصادي و روابط خارجي به سر مي برد، در حوزه هايي با شرايط بحراني و در حوزه هايي با دشواري هاي زياد مواجه بود.

رييس دولت تدبير و اميد اضافه کرد: در چنين شرايطي دولت يازدهم با در نظر داشتن رويکردي واقع گرايانه و عملگرا طي اين سال ها تلاش کرد با اولويت بندي بحران ها و مشکلات نسبت به رفع يا تخفيف آنها اقدام کند.

روحاني با اشاره به اقدامات دولت در زمينه مهار تورم گفت: تا قبل از دولت يازدهم هيچ دولتي در تاريخ جمهوري اسلامي ايران کار خود را با تورم بالاي 23 درصد آغاز نکرده بود در حالي که در شروع به کار اين دولت نرخ تورم بالاي 40 درصد بود.

وي خاطرنشان کرد: مهمتر آن که دولت مفتخر است توانست به عهد خود با مردم در دستيابي به تورم تک رقمي وفا کند و ظرف کمتر از سه سال تورم بالاي 40 درصد را به زير 10 درصد کاهش داد.

رئيس دولت تدبير و اميد با بيان اينکه از خرداد سال جاري نرخ تورم در مدار تک رقمي قرار گرفته و براي تمام ماه هاي پس از آن، تک رقمي باقي مانده است، اظهارداشت: در تاريخ کشورمان دستاورد تورم تک رقمي افتخاري است که براي دولت يازدهم باقي خواهد ماند.

روحاني ادامه داد: تحقق رشد اقتصادي هشت درصدي که جزو سياست هاي برنامه ششم توسعه و يک ضرورت براي امروز و فرداي کشور است جز از طريق ثبات اقتصاد کلان ميسر نخواهد بود. خوشبختانه دولت توانسته است با تحقق تورم يک رقمي، ثبات و پيش بيني پذيري اقتصادي را افزايش دهد که اين به کاهش ريسک سرمايه گذاري داخلي و خارجي منجر مي شود.

رئيس جمهوري گفت: به دليل تنوع، تعدد و عمق مشکلات کنوني اقتصاد ايران تحقق رشد اقتصادي هشت درصدي علاوه بر ثبات اقتصاد کلان نيازمند اصلاحات ساختاري گسترده در اقتصاد کشور است که بخشي از اين اصلاحات در قالب برنامه ششم به مجلس تقديم شده است.

روحاني افزود: حفظ دستاورد تورم تک رقمي از طريق رعايت توازن در بودجه و عدم تامين مالي از طريق منابع بانک مرکزي به عنوان پيش شرط انجام اين اصلاحات، سياست بلند مدت و خدشه ناپذير دولت است. دولت يازدهم در شرايطي سکان امور را به دست گرفت که براي يک دوره طولاني طي سال هاي 84 تا 91 اقتصاد کشور از بيماري رشد بدون اشتغال رنج مي برد.

وي ادامه داد: اين امر سبب شد تا خالص اشتغال در کشور تغيير نکرده و تقريبا برابر صفر باشد، اين درحالي بود که در همين سال ها متولدين دهه 60 در مقياس بزرگ آماده ورود به بازار کار بودند، امري که در 60 سال گذشته در کشور بي سابقه بوده است.

رئيس قوه مجريه اضافه کرد: عدم ايجاد اشتغال مناسب براي اين گروه سبب شد تا بخش بزرگي از آنان ورود به بازار کار را به تعويق انداخته و به صورت گسترده وارد دانشگاه شوند که در نتيجه آن نرخ مشارکت نيروي کار در نيمه دوم دهه 80 به ميزان قابل توجهي کاهش داد.

روحاني تصريح کرد: اما اين انباشت عظيم نيروي جوان که در سال هاي گذشته به شغل دست نيافتند، بازار کار ايران را ظرف دو- سه سال اخير و به وي‍ژه طي يک سال گذشته با اتفاق جديدي مواجه کرده است. فعال شدن جمعيت تحصيلکرده و ورود آن به بازار کار به همراه افزايش نرخ مشارکت اقتصادي زنان، سبب افزايش قابل توجه نرخ مشارکت اقتصادي در هشت فصل اخير شده است.

وي افزود: در يک سال منتهي به تابستان سال 1395حدود يک ميليون و 200 هزار نفر وارد بازار کار شدند که بالغ بر نيمي از آنان تحصيلات عالي دانشگاهي داشتند و حدود 65 درصد از افراد وارد شده به بازار کار را زنان تشکيل مي دهند.

رئيس جمهوري ادامه داد: با وجود اينکه طي دو سال منتهي به تابستان سال 95 سالانه به طور متوسط 704 هزار نفر به جمعيت شاغل اضافه شده و اين رقم در مقايسه با بهترين عملکرد اشتغالزايي کشور طي سال هاي 80 تا 84 يک رکورد محسوب مي شود اما همچنان ميزان اشتغالزايي متناسب با ميزان ورود جمعيت فعال به بازار کار نيست.

روحاني گفت: افزايش نرخ مشارکت در عين حال که مي تواند يک فرصت براي رشد اقتصاد کشور باشد، زنگ هشداري براي ايجاد اشتغال به خصوص براي زنان و افراد تحصيلکرده است تا در سال هاي آينده کشور با سيل بيکاران مواجه نشود و اين در حالي است که همچنان جمعيت فعال بسيار بزرگي در کشور وجود دارند که انتظار مي رود در سال هاي آينده وارد بازار کار شوند.

وي افزود: در رشد اقتصادي به جز دولت يازدهم هيچ دولتي بعد از جنگ تحميلي تا کنون کار خود را با نرخ رشد منفي اقتصادي شروع نکرده است در حالي که اين دولت در شرايطي کار خود را آغاز کرد که اقتصاد کشور دو سال پياپي رشد منفي بزرگ را تجربه کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمين روحاني با بيان اينکه مصوبه اخير مجلس سناي آمريکا با برجام مغايرت داشته و ناقض آن است اظهار کرد: چنانچه به اجرا گذاشته شود نقض فاحش برجام بوده و پاسخ قاطعانه ما را به دنبال خواهد داشت.

طرح تمديد تحريم معروف به isa نقض برجام است

رئيس‌جمهور در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به برجام گفت: برجام توافقي برد برد براي همه طرف‌ها است و هر کدام از کشورها که در تقويت آن فعال باشند، از آن بهره بهتري خواهند برد.وي تاکيد کرد: ما حق خود مي‌دانيم که با هر يک از کشورها در منطقه و خارج از آن رابطه و مراوده داشته باشيم و منتظر اجازه هيچ کشوري نخواهيم بود.

روحاني در واکنش به طرح تمديد تحريم‌هاي ايران معروف به isa گفت: گزارش‌هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي مؤيد اين واقعيت است که ايران به تمام تعهدات خود عمل کرده و به آن پايبند بوده، ايران هيچ‌گاه نقض تعهد برجام نمي‌کند و نخواهد کرد.

وي تأکيد کرد: به عنوان رئيس جمهور کشور به صراحت اعلام مي‌کنم نقض برجام از سوي هيچ يک از اعضاي 1+5 را تحمل نخواهيم کرد و پاسخ مناسب به آن خواهيم داد.

رئيس‌جمهور، تمديد قانون isa را مغاير با برجام و ناقض آن دانست و گفت: چنانچه اين قانون به اجرا گذاشته شود، نقض فاحش برجام خواهد بود و پاسخ قاطعانه ما را به دنبال خواهد داشت.

روحاني تصريح کرد: ما امضاي اين طرح را توسط رئيس‌جمهور آمريکا خلاف برجام مي‌دانيم و لذا در صورت امضاي اين قانون ما در چارچوب مصوبات مجلس شوراي اسلامي و شوراي عالي امنيت کشور در جلسه هيأت نظارت بر برجام، تصميمات لازم را اتخاذ خواهيم کرد و به اطلاع مردم خواهيم رساند.

رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما در اجراي مطلوب برجام مصمم هستيم اما در مواجهه با هر گونه بدعهدي‌ها و نقض عهدها در اجراي برجام، قاطعانه عمل خواهيم کرد.

********************************************

تعدادي از نمايندگان خوزستان سخنان رئيس جمهور در جريان تقديم لايحه بودجه 96 کل کشور در مجلس را قطع کردند. در هنگام سخنراني ريس جمهور، تعداد اندکي از دلواپسان در مجلس داد و فرياد راه انداختند. رئيس جمهور که صبح امروز براي تقديم لايحه بودجه سنواتي سال 96 کل کشور در مجلس حضور پيدا کرده و مشغول سخنراني بود با اعتراض نمايندگان خوزستان و منجمله سامري، نماينده خرمشهر مجبور به قطع سخنان خود شد.

علي لاريجاني نيز به نمايندگان متذکر شد که اين رفتار صحيح نيست. پس از تذکر رئيس مجلس و وساطت تعدادي از نمايندگان رئيس جمهور سخنان خود را از سر گرفت.اين نمايندگان به انتقال آب استان خوزستان اعتراض داشتند.

*****************************************

علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود در صحن علني مجلس :

نظام فکري مدرس شناخت سنت اسلامي به سوي مردم سالاري و تقويت مجلس بوده است.مصوبه سنا در تمديد تحريم‌ها خلاف برجام است.رئيس‌جمهور آمريکا در اين توافق با شرافت عمل نکرد.لاريجاني با اظهار تاسف نسبت به حادثه برخورد دو قطار در سمنان تصريح کرد: کميته هايي براي اين حادثه تشکيل شده و کميسيون عمران تلاش وافري کرده و گزارش اوليه اي تهيه کرده است که به زودي به اطلاع نمايندگان خواهد رسيد.

مجلس نمايندگان و سناي آمريکا تصميم صددرصدي بر تمديد قانون ايسا گرفته اند، آيا موضع رئيس جمهور آمريکا در برابر اين موضوع صادقانه است؟ حدود نيمي از اعضاي کنگره از حزب دموکرات هستند چطور شده که حتي يک نفر از آنها راي منفي به اين تمديد تحريم ها نداده است؟

*************************************************

رئيس جمهور وارد مجلس شد

رئيس جمهور در بدو ورود به صحن علني مجلس مورد استقبال علي مطهري نايب رييس مجلس و جمعي از نمايندگان قرار گرفت.

جمعي از وزرا و معاونان، رئيس‌جمهور را هنگام ورود به صحن علني همراهي کردند.

علي لاريجاني در صحن علني مجلس :

مصوبه آمريکا در8جا مخالف برجام است.

دولت فورا اقدام متقابل را انجام دهد

تكليف مادرقانون مجلس مشخص شده است.

از دولت مي‌خواهم مطابق مصوبه مجلس در قانون اقدام متناسب و متقابل هسته‌اي هر چه سريعتر اجرا کند و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

مجلس نمايندگان آمريکا و مجلس سنا در مورد قانون isa تصميم صددرصدي بر تمديد آن گرفتند و در همين حال رئيس جمهور آمريکا که يک طرف توافق هسته‌اي بود در مقابل اين سوال که چنين اقدامي خلاف توافق برجام است اعلام کرد شما محدوديت‌هاي من را در کنگره مي‌دانيد آيا اين يک موضع صادقانه است؟! يعني شما پس از انتخابات اخير آنقدر در مجلس نمايندگان مجلس سنا بي‌اعتبار شده ايد که حتي هم حزبي‌‌هاي شما هم به نظر شما توجهي نمي‌کنند؟

حدود نيمي از اعضاي کنگره از حزب دموکرات هستند چطور يک نفر آنها رأي نداد؟ اين امر نشان مي‌دهد که کل سيستم حکومت آمريکا دموکرات و جمهوري خواه در تمديد اين قانون توافق نمودند و معناي اين امر بي‌اعتباري رئيس جمهوري فعلي است .

تکميلي

رييس جمهور در صحن علني مجلس :

دولت يازدهم تقديم به موقع لايحه بودجه را رعايت شان و منزلت مجلس و نشانگر اهتمام خود در پايبندي به قانون و رعايت انضباط مالي مي داند.

دولت طي اين سال ها تلاش کرد با اولويت بندي مشکلات نسبت به حل آنها اقدام کند. .

دستاورد نرخ تورم تک رقمي افتخاري است که در تاريخ دولت يازدهم باقي خواهد ماند.

برنامه دولت آن است که در ماه هاي پاياني مشروح دستاوردها را براي مردم بيان کنند.

در حاشيه سخنراني رييس جمهور در صحن علني مجلس

اعتراض برخي از نمايندگان به آمار هاي اقتصادي اعلام شده از سوي رييس جمهور براي دقايقي موجب توقف سخنراني رييس جمهور شد.

منبع: ايسنا/ باشگاه خبرنگاران/ ميزان



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد