آخرین اخبار

دايي: مسي بهترين بازيکن جهان است/ فکر ميکردم که ترام‍‍‍پ راي بياورد بعد از نود

دايي: مسي بهترين بازيکن جهان است/ فکر ميکردم که ترام‍‍‍پ راي بياورد

  بزرگنمايي:

چه خبر - پرسش و پاسخ در همه زمينه ها از علي دايي

علي دايي به سوالات متعددي پاسخ داده است. سرمربي نفت درباره درگذشت منصور پورحيدري مربي سابقش تاکيد کرد از نظر اخلاقي در عمرش کمتر چنين مربي اخلاق‌مداري ديده و بي شک پورحيدري شخصيت ممتازي بوده که فقدانش يک ضايعه بزرگ در ورزش و فوتبال ما محسوب مي‌شود. دايي درباره ويديويي که فيفا منتشر کرد، انتخاب بهترين بازيکن سال جهان، انتخاب دونالد ترامپ، بازي ايران و سوريه، حمايت وزير ورزش و جوانان از کي‌روش و همچنين وضعيت نفت تهران به سوالات پاسخ داده است. متن اين گپ و گفت را در ذيل مي خوانيد:

* قطعا درگذشت منصورخان پورحيدري ضايعه تلخي براي شما بود، هم در بهشت زهرا حضور يافتيد هم با خانواده‌ ايشان ديدار کرديد و هم به مجلس ترحيم ايشان رفتيد.

درگذشت منصورخان يک ضايعه تلخ در تاريخ فوتبال ما محسوب مي‌شود. منصورخان يک انسان بزرگ، توانمند ، با شخصيت و با اخلاق بود. ايشان يکي از افرادي بود که به شاگردي ايشان افتخار کرده و مي‌کنم. کسي مثل منصورخان يک ديدگاه و شخصيت متفاوت داشت و با همه فرق مي کرد. ايشان هم اکنون پيش ما نيست، ولي ياد و خاطره‌اش هميشه پيش من باقي خواهد ماند. تا آخرعمرم کارهايي را که منصورخان براي من کرد را فراموش نمي کنم.

*شما در مراسم ترحيم شرکت کرديد، در خبرها آمده بود ازدحام جمعيت به قدري بوده که شما با موتور از ميان جمعيت خارج شده‌ايد .

مردم لطف دارند و ما هميشه شرمنده محبت‌ها و حمايت‌هايشان هستيم. واقعا احساس شرمندگي مي‌کنم که برخي مواقع نمي‌توانم بايستم و آن‌طور که بايد پاسخگوي ابراز احساسات و لطف مردم عزيز باشم. هميشه حس مي‌کنم لطف خدا و دعاي مردم شامل حال ما شده تا چنين جايگاهي داشته باشيم و اميدوارم لايق محبت‌هاي اين عزيزان باشم.

* بدون ترديد يکي از به يادماندني‌ترين خاطرات دوران بازي شما، قهرماني در بازي‌هاي آسيايي بانکوک با مربي‌گري منصورخان پورحيدري است. از آن مسابقات خاطره خاصي داريد؟

من اصلا نمي‌توانم آن مسابقات و آن سال‌ها را از ياد ببرم. درباره منصورخان بايد بگويم که اخلاق‌مداري ويژگي بارز ايشان بود. علاوه بر آن ايشان يک مربي توانمند بود و سطح فني بالايي داشت. از نطر اخلاقي کمتر مربي را مي‌توانم با آقاي پورحيدري مقايسه کنم. ايشان يک مربي توانمند و يک مدير کارآمد بود و قطعا تمام آنهايي که به عنوان شاگرد با ايشان کار کرده‌اند درس‌هاي زيادي ياد گرفته و چيزهاي زيادي آموخته‌اند. در اين مسابقات هم درايت منصورخان يکي از عوامل اصلي قهرماني تيم بود.

*فيفا ويديويي در مورد انتخاب بهترين بازيکن سال جهان را که شامل مصاحبه شما و بزرگان فوتبال دنياست منتشر کرده است. نظر شما در مورد انتخاب بهترين بازيکن سال دنيا چيست؟

به نظرم مسي شايسته اين عنوان است. به اعتقاد بنده تا اين لحظه کسي روي دست مسي نيامده است. البته گريژمان فرانسوي نيز خوب کار مي‌کند ولي بازيکني مثل مسي نيامده و نخواهد آمد.

* شما مسي را حتي از ماردونا نيز برتر مي‌دانيد؟

به نظرم با سبک فوتبالي که امروز بازي مي‌شود، بله مسي بهترين است. به هر حال بازيکني مثل مارادونا يکي از نوابغ و بهترين‌هاي تاريخ فوتبال جهان بوده است، يا همين طور پله ولي در شرايط کنوني و فوتبالي که الان بازي مي‌شود بايد مسي را بهترين دانست. به هر حال با شرايط فوتبال الان، سبک فوتبال، قدرت بدني و اينکه فضا در اختيار بازيکنان قرار نمي‌گيرد و خيلي مسائل ديگر، مسي فوق‌العاده است.

* شما در صحبت هايتان اشاره به گريزمان کرديد ولي حرفي از رونالدو نزديد. يعني گريژمان از رونالدو نيز برتر است؟

به نظرم بله، رونالدو بازيکن بزرگي است اما آن چيزي که در فوتبال او بارز است قدرت بدني اوست ولي به نظرم خلاقيت گريژمان از رونالدو بيشتر است و اين بازيکن ابتکار بالايي در حين بازي دارد و مي‌تواند پيشرفت بيشتري نيز داشته باشد.

* شما همواره از سياست و اظهار نظر در مورد مسائل سياسي طفره رفتيد. امروز دونالد ترامپ به عنوان رئيس جمهور آمريکا معرفي شد آيا چنين تصوري مي‌کرديد؟

تصورم اين بود که ترامپ رئيس جمهور آمريکا مي‌شود.

* ولي در نظرسنجي‌ها همه عنوان مي‌کردند که کلينتون رئيس جمهور آمريکا مي‌شود.

من سياسي نيستم و هيچ وقت وارد سياست نشدم و نخواهم شد ولي تصورم اين بود که ترامپ برنده اين رقابت خواهد بود.

*چرا چنين برداشتي داشتيد؟

به هرحال چندبار مناظره‌ها را ديده بودم و تصورم اين بود که آمريکايي‌ها به ترامپ راي مي‌دهند.

*حالا به نظر شما ترامپ بهتر است يا کلينتون؟

براي ما چه فرقي دارد؟ تصور مي‌کنم تفاوت چنداني، حداقل براي ما، نداشته باشد.

* از اين مسائل که بگذريم، درباره وضعيت تيم نفت تهران را چطور مي‌بينيد؟

به هرحال خودتان بهتر مسائل را مي‌دانيد و در جريان هستيد. ما اميدواريم که حمايت‌هاي لازم از تيم صورت گيرد. مطمئنا اگر تنها نباشيم مي‌توانيم نتايج خوبي بگيريم.

*نفت تهران طبق ارقام منتشره سومين تيم کم هزينه ليگ است اما در جايگاه سوم جدول قرار گرفته است. اين نشان مي‌دهد که شما نتايج خيلي خوبي گرفته‌ايد.

همه اين‌ها بر مي‌گردد به تلاش بچه‌ها، آنها زحمات زيادي کشيده‌اند. به اعتقاد من اين تيم پتانسيل بالايي دارد و اگر درست حمايت شويم مي‌توانيم نتايج خوبي بگيريم و اين شگفتي‌سازي‌هاي نفت ادامه داشته باشد و در جمع مدعيان قهرماني باقي بمانيم. من اميدوارم اين حمايت‌ها از سوي مديران و مالکان تيم صورت گيرد.

تيم ما توانايي خوبي دارد و مجموعه خوبي شکل گرفته است. اين موفقيت‌ها مي‌‌تواند ادامه داشته باشد. من اميدوارم شاهد حمايت‌هاي لازم باشيم. حيف است که حالا که اين تيم نتيجه مي‌گيرد و شرايط خوبي دارد دچار مشکل شود.

*محمد قاضي به عنوان بهترين گلزن و ايمان مبعلي عنوان بهترين گلساز و موثرترين بازيکن ليگ را تا بدين جا به خود اختصاص داده‌اند. درباره درخشش اين دو بازيکن و اوچ گرفتن شان زير نظر شما چه نظري داريد؟

اين اوج گرفتن بر مي‌گردد به خود اين بازيکنان. اين دو خواسته‌اند، زحمت کشيده‌اند و انرژي صرف کرده‌اند و با تلاش فراوان به چنين توفيقي دست يافته‌اند. بقيه بچه‌ها نيز کمک کرده‌اند و اين دو نفر به عنوان نماينده بچه‌ها توانسته‌اند در فاز حمله اين سه عنوان برتر را در ليگ به خود اختصاص دهند. خوشحالم قاضي و مبعلي در شرايط خوب فوتبالي خود قرار گرفته‌اند و عملکرد خوبي از خود ارائه مي‌کنند. اميدوارم که اين موفقيت‌ها تداوم داشته باشد. بچه‌ها تلاش‌ زيادي به خرج مي‌دهند و مجموعه همدل و يکدست خوبي داريم.

* شما در نفت هم دست به جوان‌گرايي زده و رضا اسدي که تجربه بازي در ليگ برتر را نداشت زير نظر شما به ترکيب اصلي تيم رسيده و حتي در جام حذفي نيز گلزني کرده است.

ما اگر زمان کافي داشتيم قطعا اتفاقات ديگري نيز در تيم رخ مي داد. همه بچه‌ها بر اساس لياقت خودشان است که به چنين موفقيت‌هايي دست يافته‌اند. ما از اسدي در چند جلسه تست گرفتيم و او نشان داد قابليت و توانايي بازي در ليگ برتر را دارد. مطمئن باشيد اگر اسدي و امثال او پيشرفت مي‌کنند قطعا بزرگترهاي تيم هم در اين پيشرفت و عملکرد خوب تاثير داشته‌اند. خوشبختانه بزرگترهاي تيم نفت و آنهايي که سابقه بازي بيشتري دارند خيلي خوب هواي جوان‌هاي تيم را دارند. جوان‌ها هم احترام بازيکنان بزرگتر را حفظ مي‌کنند. اين مسائل دست به دست هم داده تا شاهد جا افتادن بازيکنان جوان در تيم باشيم. من از بزرگترهاي تيم ممنوم و از قديمي‌ترهاي تيم تشکر مي‌کنم که اين‌گونه همه جوره حواسشان به تيم و بازيکنان جوان هست.

*و اما تيم ملي؛ فکر مي کنيد آيا تيم ملي در مقابل سوريه به برتري برسد؟

بازي سختي را در پيش داريم سوريه نشان داده تيم خوبي است. آنها نتايج خوبي گرفته‌اند ولي من تصور مي کنم که اگر اين بازي را ببريم 80-90 راه صعود به جام جهاني را طي کرده‌ايم. اين خيلي خوب است که بتوانيم براي دومين دوره متوالي به جام جهاني صعود کنيم. البته در اين بازي برخي از نفرات اصلي تيم به علت محروميت و مصدوميت حضور نخواهند داشت. اما ما نفرات خوبي داريم و من بعيد مي‌دانم تيم ملي به سوريه باج بدهد. من اميدوارم که اين بازي را با پيروزي پشت سر گذاشته و راه صعود خودمان را هموار کنيم.

* سوال آخر؛ دکتر سلطاني‌فر وزير جديد ورزش و جوانان هم از کارلوس کي‌روش اعلام حمايت کرده است. اين اعلام حمايت را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟

به اعتقاد بنده، وزير وزرش و روسا و کساني که در راس کار هستند با حمايت خود از تيم‌هاي ملي و مربيان موفق ملي مي‌توانند تاثير خوبي در رشد و پيشرفت ورزش کشور داشته باشند. آقاي سلطاني‌فر هم متوجه شدند که در تيم ملي مجموعه خوبي شکل گرفته و جز اين از ايشان انتظار نمي رفت.در واقع ايشان با ارزيابي همه جانبه و نگاهي درست چنين حمايت و تصميمي گرفته اند.. به هر حال مي‌بينيد که آقاي کي‌روش نتايج خوبي گرفته است. آقاي سلطاني‌فر هم از مديراني هستند که کسال‌ها در اين نظام مسئوليت‌هاي مديريتي داشته‌اند و با ورزش بيگانه نبوده‌اند و بسيار علاقه‌مند به ورزش هستند. براي ايشان آرزوي موفقيت دارم و معتقدم اعلام حمايت ايشان از کي‌روش هم تصميم درستي بود که از نگاه شخصي بنده قابل انتظار بود. اميدوارم شاهد تحول در ورزش کشور باشيم و تيم ملي هم از حمايت‌هاي کافي و وافي برخوردار باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پيشنهاد خنده دار استقلال براي دربي

تهديد بازيکن تيم ملي فوتسال بانوان بخاطر گلايه کردن

در جلسه احضار وريا غفوري به وزارت ورزش چه گذشت؛ بايد از ديدن صف گوشت شرمنده شد!

درخشش خيره کننده سردار آزمون در بازي شب گذشته

اين 5 نفر يا از فدراسيون فوتبال مي روند يا دادگاهي مي شوند!!

آتوسا حجازي دختر ناصر حجازي مدير تيم ملي شد! عکس

مذاکرات پنهاني فدراسيون با مربي ايراني؛ دوست دارم بيايم!

نقره داغ شدن چلسي توسط فيفا؛ محروميت از 2 پنجره نقل و انتقالات

اينتر ميلان باز هم اجازه بازي به مائورو ايکاردي نداد

علي کريمي استعفا داد

مذاکره ايران با سرمربي خوش چهره ايتاليايي !!

توضيح سرمربي چلسي درباره اتفاق عجيب و مقاومت دروازه بان تيم!

مدافع رئال مادريد الکلاسيکو را از دست داد

بهترين خبر ممکن براي استقلال و پرسپوليس

اسامي بازيکنان تيم ملي فوتبال اميد ايران: 5 استقلالي و 1 پرسپوليسي

موافقت با ميزباني دبي از بازي پرسپوليس و الاهلي

تغيير ساعت بازي حساس استقلال و فولاد خوزستان

تاريخ دادگاه حسين هدايتي به اتهام اخلال در نظام اقتصادي ايران

جريمه سنگين دروازه بان چلسي بخاطر حرکت عجيبش

بهترين خبر براي تيم ملي فوتبال بانوان ايران

مهدي تاج: مونتلا را نميشناسم؛ سرمربي بزودي معرفي مي شود

بازداشت عليرضا حقيقي بخاطر شکستن بيني معاون باشگاه استقلال!!

ادعاي علي خطير درباره کتک خوردن از عليرضا حقيقي

عکس: حسين هدايتي با لباس آبي زندان در دادگاه

مديرعامل سابق پرسپوليس: از هدايتي نمي پرسيديم پول ها را از کجا مي آورد!

کدام افراد بايد پول هايي که از حسين هدايتي گرفتند پس بدهند؟

محروميت سرخيو راموس پس از حرکت غيرورزشي و سوتي خودش!

ورود رئيس پليس به موضوع توقيف خودرو فرهاد مجيدي

توضيح پليسي که با فرهاد مجيدي درگير شد! عکس

تغيير زمان بازي العين و استقلال بخاطر ماه رمضان

شکايت عليرضا حقيقي از معاون باشگاه استقلال پس از شکستن بيني وي

توافق براي جابجايي ايکاردي و ديبالا بين اينتر ميلان و يوونتوس

خبر خوب براي پرسپوليس: حذف نام ژاوي از ليست السد در ليگ قهرمانان

محروميت منشا و حقيقي از فوتبال به دستور کميته اخلاق

شوک به ليگ قهرمانان اروپا؛ منچسترسيتي کنار گذاشته مي شود!

احضار پرسپوليسي هايي که از حسين هدايتي پول گرفته بودند

هواداران پرسپوليس: سوشا مکاني بخاطر باب اسفنجي محروم شد؛ منشا هم بايد محروم شود

قوانين جديد فيفا؛ گرفتن پنالتي سخت تر شد

درگيري بين هواداران تيم ملوان و نيروي انتظامي

درگذشت بازيکن 17 ساله تراکتورسازي

پيچيده شدن شرايط مهدي تاج در انتخابات آسيا

حذف عامل اصلي دعواي کي روش و برانکو

راي پرونده خوشحالي زشت و جنجالي ديگو سيمئونه صادر شد

محروميت مادام العمر بازيکن چاقوکش ترکيه اي!

ضرر فغاني به پرسپوليس؛ پنالتي هاي سرخ پوشان پريد

تاييد مهماني بازيکنان يوونتوس با حضور 60 مدل!!

درخواست فوتباليست جنجالي؛ علي اکبريان: علي دايي به دادم برس

علي کفاشيان بالاخره استعفا داد و از فوتبال رفت

تغيير عجيب داور بازي استقلال با درخواست عربستان!

برد زنيت با درخشش مجدد سردار آزمون